.:.
Oud 07-05-2009, 20:20   #1
luchtpost
www.airmailmagazine.com
 
 
Airworker sinds: Dec 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 8
Brevet: gpl
Typeratings: gliders
Uren: adding up
lenzen in de cockipt

Beste,


Kan iemand me wat meer vertellen over het dragen van lenzen in de cockpit?


mvg
luchtpost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-05-2009, 20:41   #2
27k
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2007
Locatie: Dubai
Berichten: 162
Brevet: ATPL
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Gaat goed, heb gewone zachte Pearl lenzen.

Wel wat droog na een lange trip in de 737 maar oogarts bij KLM health wist te vertellen dat vooral 737 en 777 vliegers daar last van hebben.

Heb voor de zekerheid wat druppels mee om er nog wat fatsoenlijks van te bouwen terug op AMS.
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 00:39   #3
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
thnx 27k.

Ik draag ook lenzen, en ik overweeg ook om het zo te laten , ook met letterlijk het oog op het dragen en kopen van een zonnebril. Scheelt een hoop die je in beginnog zeker niet kan missen.

Mij is trouwens uitgelegd dat de embraer ook veel luchtventilaties heeft enblowers. zal ook wel droog kunnen worden.

Zelf heb ik GANZ anderzzz lenzen.. zeer tevreden. niet duur en kan ze heeel lang inhouden zonder droge ogen. maja ik zit ook nog niet in de cockpit.
  Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 08:25   #4
Radix
-
 
 
Airworker sinds: Jul 2004
Locatie: -
Berichten: 474
Brevet: CPL+IR, EASA PPL
Typeratings: -
Uren: four digits
In AustraliŽ ben je boven de +/- 5 zelfs verplicht lenzen te dragen i.v.m. peripheral distortion, voor alle klassen.
Radix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 09:49   #5
lollercopter
poehe
 
 
Airworker sinds: May 2007
Locatie: (letterlijk) onderaan de senioritylist
Berichten: 222
Brevet: cpl
Typeratings: bus
Uren: 3.1416
Citaat:
Origineel gepost door Radix Bekijk Bericht
In AustraliŽ ben je boven de +/- 5 zelfs verplicht lenzen te dragen i.v.m. peripheral distortion, voor alle klassen.
Is dat zo? Nooit van gehoord, terwijl ik meerdere mede-studenten en een examiner had die meer dan -5 hadden
lollercopter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 11:20   #6
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!
 
 
NazgulAir's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 570
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Kan je met +/-5 dan tegenwoordig door de keuring komen?
Met mijn -4.25 ging dat vroeger niet...
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 16:53   #7
luchtpost
www.airmailmagazine.com
 
 
Airworker sinds: Dec 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 8
Brevet: gpl
Typeratings: gliders
Uren: adding up
Ok. Is het toegestaan om bij ťlke Luchtvaartmaatschappij en vliegschool lenzen te dragen?



@NazgulAir: uit eigen ervaring kan ik je aanraden het onderzoek gewoon te ondergaan. Pas dan ben je helemaal zeker dat je al dan niet binnen de geschreven regels ťn binnen de ongeschreven criteria en uitzonderingen valt.
luchtpost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 17:48   #8
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!
 
 
NazgulAir's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 570
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Luchtpost,

Vroeger = 30+ jaar geleden. Die tijd is voorbij.

Nu zou ik te oud zijn om te solliciteren maar ik heb mijn eigen Nazgul Airlines, ben mijn eigen Chief Pilot, Operations Manager en Chief Maintenance Officer, en dat is leuker ook (behalve het financiele aspect dan).

Morgen LFAT.
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2009, 23:39   #9
CMV 1972
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Brevet: RPL
Typeratings: MLA
Uren: Nooit genoeg!
Ik heb nachtlenzen... Je slaapt dus met je lenzen in. Dan wordt je hoornvlies dusdanig gevormd dat je overdag prima kunt zien! Nergens last van!!!!! Als je er geschikt voor bent echt een aanrader.
CMV 1972 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-05-2009, 16:03   #10
Radix
-
 
 
Airworker sinds: Jul 2004
Locatie: -
Berichten: 474
Brevet: CPL+IR, EASA PPL
Typeratings: -
Uren: four digits
Citaat:
Origineel gepost door lollercopter Bekijk Bericht
Is dat zo?
Ja, dat is zo.
Radix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2009, 13:00   #11
beechjet
heeft nog geen status
 
 
beechjet's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Schiphol
Berichten: 78
Brevet: ATPL / CPL
Typeratings: BE40/ 737
Uren: 7000
Ik heb zelf lenzen die meer zuurstof doorlaten dan "normale" lenzen.
Tijdens lange vluchten heb ik 0,0 last.

ik heb ze van cibavision: http://www.airoptix.nl
beechjet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2009, 13:29   #12
emielemiel
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Feb 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 72
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Zijn er ook mensen met harde zuurstoflenzen die ze prima kunnen gebruiken? (ik heb tussen -1 en -2 ongeveer)
emielemiel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2009, 14:28   #13
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Harde zijn VRESELIJK.. DAT WIL JE ECHT NIET!!!, Ik heb dat gehad. Hele dag knipperen met je ogen.

Heb nu zacht maandlenzen van Hans hetzelfde.. enm oet zeggen. Ook als ik ze lang in heb voel je er niets van. Ik heb het ook toevallig gehad tijdens vliegen in Cessna. Ook heen last. Maja daarin heb je ook niet zo veel ventilatoren als in een jet.. maar toch.
  Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2009, 20:06   #14
prettyfly
heeft nog geen status
 
 
prettyfly's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2006
Locatie: Cloud 9
Berichten: 497
Brevet: CPL
Typeratings: B744/8 P2x
Uren: 2250
Harde lenzen zijn prima, heb ze nu al 13 jaar en niks te klagen. Echter het is per persoon verschillend hoe je op harde lenzen reageert. Sommige mensen kunnen er echt niet tegen...
Als je ogen een beetje droog worden, wat tijdens het vliegen zeker het geval is met de lage luchtvochtigheid, gewoon lekker druppelen met oogdruppels!
prettyfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2009, 20:25   #15
Q-nimbus
Cb's koppen
 
 
Q-nimbus's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Camp X-Ray
Berichten: 1.669
Brevet: ATPL
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Ik heb lenzen, maar tijdens vliegen doe ik altijd een bril op. Op de 777 is het gewoon geen doen, op andere types heb ik er geen last van...
Q-nimbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 16:37   #16
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Uiteraard verschilt het wel per persoon. Dat snap ik. Ik vond het echt en hel

Ik had ze toen gekocht, maar werd gewoon gek, en al snel aan de kant geschoven.
  Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 17:59   #17
Quinoky
heeft nog geen status
 
 
Quinoky's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2009
Locatie: Lemmer
Berichten: 115
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door Royaldman
Ik had ze toen gekocht, maar werd gewoon gek, en al snel aan de kant geschoven.
Je werd al snel aan de kant geschoven?
Quinoky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 19:30   #18
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Hahah.. lig dubbel. kom jij ook nog eens met nuttige adds??

Lol

Reageren om maar te reageren.

Line jij nu maar up en wacht nog maar lekker LOL
  Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 19:59   #19
PH-JPC
Dark side of the moon
 
 
PH-JPC's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2003
Locatie: 2 rood, 2 wit, slightly right
Berichten: 1.722
Brevet: met bloed zweet en tranen verkregen
Typeratings: F50 (exp), 737 (exp), 747-400/-8
Uren: 5000+
Citaat:
Origineel gepost door Royaldman Bekijk Bericht
Hahah.. lig dubbel. kom jij ook nog eens met nuttige adds??

Lol

Reageren om maar te reageren.

Line jij nu maar up en wacht nog maar lekker LOL
Nou nou moet je horen wie het zegt... alsof jouw bijdragen van zulk hoog literair niveau zijn.
Beetje vriendelijkheid en je plaats kennen zou je sieren Royaldman.
PH-JPC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 20:06   #20
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Hoezo me plaats kennen? Iedereen hoort gelijk te zijn, of je nu een Brevet heb of niet.

Want die komt er zowiezo. Hoe maakt niet uit.Maar dat gebeurt, maar dat betekend niet dat iemand met een Brevet meer waard is dan iemand zonder een brevet.

Dus ga nu niet zo uit de Wolken doen.

Ik heb regelmatig wel iets waarmee je wel wat kunt. Dus is niet altijd bullshit.. Dus ga nou niet dom doen.

Ik ben altijd vriendelijk. Ik heb respect voor iedereen totdat iemand dat niet voor mij zal hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 20:12   #21
PH-JPC
Dark side of the moon
 
 
PH-JPC's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2003
Locatie: 2 rood, 2 wit, slightly right
Berichten: 1.722
Brevet: met bloed zweet en tranen verkregen
Typeratings: F50 (exp), 737 (exp), 747-400/-8
Uren: 5000+
Zeg meneer jij begint hier met het afzeiken van Quinocky; reageren om te reageren en dat hij nog maar even moet wachten, nadat hij een grapje maakte over iets in jouw post.
Ik spreek jou hier op aan juist omdat ik vind dat dat ongepast gedrag is, dat wil niet zeggen dat ik uit de hoogte doe.

Wat betreft het idee dat iedereen gelijk is hier op airwork; misschien even goed om deze post van Diana nog even te bekijken.
PH-JPC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 20:18   #22
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
ja die piramide..dat is virtueel. in het normale leven zou je elkaar gelijk moeten behandelen.
Of je nu Piloot ben of niet of in wording.,stratenmaker. we gaan allemaal naar de plee en hetzelfde komt eruit. En ik zeik qui niet af,maar hij zat te zeuren over mijn post. Dus ik geef mijn mening. Meer niet. Ik kijk heus niet tegn jou op omdat jij volgens die piramide hoger staat dan ik.

Ik werk keihard om piloot te worden. Met een enorme omweg in mijn leven om het te worden, maar als ik het ben betekent voor mij nooit dat een wannabee lager is dan ikzelf.

We zijn er om elkaar te helpen. daar is dit forum voor volgens mij. En alles wat een wannabee plaatst is niet altijd bullshit.. dus ga jij nou maar niet als waarschijnlijk begin 20er zeuren en je meer voelen dan de rest die dat niet is.

en nu weer verder ON TOPIC.. zonder elkaar AF TE ZEIKEN of je meer te voelen
  Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 22:02   #23
Diana
Administrator
.
 
 
Diana's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 1999
Locatie: Teuge
Berichten: 2.878
Brevet: PPL-A + GPL
Typeratings: -
Uren: 500
Royaldman, je reactie op zowel Quinoki als PH-JPC is wel erg fel. Is niet nodig. Het mag allemaal wel wat vriendelijker zijn, zeker bij wannabe's onder elkaar. Quinoki maakte een onschuldig grapje.

Verder gaat het hier over lenzen in de cockpit, laat dan ook s.v.p. mensen reageren die ervaring hebben in de cockpit, daar heeft de topicstarter het meest aan. Je geeft zelf aan dat men hier is om elkaar te helpen, dat betekent ook dat je pas reageert als je uit (vlieg-)ervaring kunt putten. Er is hier geen postverplichting, enige terughoudendheid in het posten mag best.
Diana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2009, 22:20   #24
Quinoky
heeft nog geen status
 
 
Quinoky's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2009
Locatie: Lemmer
Berichten: 115
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Royaldman,

Even voor de goede orde, ik had niet de intentie jou af te zeiken. Je moet je goed realiseren dat dit geen persoonlijke aanval op jou is, de zin uit je post viel mij simpelweg op door de formulering ervan. Jouw reactie daarentegen is volledig gericht op mij als persoon, logisch dat PH-JPC er wat van zegt. Jammer dat je zoiets op deze manier opvat en dat je er zo op reageert.

Ten slotte, mijn excuses dat naar aanleiding van mijn post deze hele discussie is ontstaan.
Quinoky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2009, 14:40   #25
luchtpost
www.airmailmagazine.com
 
 
Airworker sinds: Dec 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 8
Brevet: gpl
Typeratings: gliders
Uren: adding up
ok, bedankt voor de informatie
luchtpost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2009, 15:00   #26
Alien
Te lui om dit af te
 
 
Alien's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2001
Locatie: -
Berichten: 2.168
Brevet: CPL / FI
Typeratings: F70 (ex-MD11 & 777)
Uren: 3000
Citaat:
Origineel gepost door CMV 1972 Bekijk Bericht
Ik heb nachtlenzen... Je slaapt dus met je lenzen in. Dan wordt je hoornvlies dusdanig gevormd dat je overdag prima kunt zien! Nergens last van!!!!! Als je er geschikt voor bent echt een aanrader.
Als het orthokeratologische lenzen zijn(dat zijn nachtlenzen volgens mij), dan is dat niet toegestaan in de luchtvaart. Maar bel voor de zekerheid ff een AMC
Alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2009, 15:11   #27
deoostblokker
THR IDLE OP DES
 
 
deoostblokker's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2005
Locatie: Danzig
Berichten: 336
Brevet: ATPL.
Typeratings: A320
Uren: 4K+
Bassie hier gebruikt een brilletje, maar wel irritant met frame en die grote David Clark headsets op de LX-LGD bij ons. Die kleine Sennheisers op de andere kisten gaan veel beter. Je voelt namelijk dat frame eenbeetje vervormen onder die DC's.

Lenzen moet ik niet aan denken. Gewoon raar idee vind ik.
deoostblokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2009, 15:20   #28
27k
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2007
Locatie: Dubai
Berichten: 162
Brevet: ATPL
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Citaat:
Origineel gepost door CMV 1972 Bekijk Bericht
Ik heb nachtlenzen... Je slaapt dus met je lenzen in. Dan wordt je hoornvlies dusdanig gevormd dat je overdag prima kunt zien! Nergens last van!!!!! Als je er geschikt voor bent echt een aanrader.

Maar hoe lang moet je dan slapen wil je de hele dag fatsoenlijk kunnen zien?

Mijn wekkertje gaat vaak om 0230 en dan heb ik geen nacht van 8 uur gemaakt..
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2009, 10:37   #29
PH-RVT
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Sep 2008
Locatie: eham
Berichten: 14
Brevet: cpl sep me-ir
Typeratings: geen
Uren: geen
Hoe langer je slaapt hoe beter.
Hoe lang je ze in moet hebben om goed te kunnen zien is naar mijn weten afhankelijk van de sterkte van je oogafwijking.

@ Alien;
Nachtlenzen zijn inderdaad keratologische lenzen en niet toegestaan voor een verkeersvlieger.
Ik droeg nachtlenzen en ben twee weken terug daarop voorlopig afgekeurd bij mijn initiŽle medische keuring..
PH-RVT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2009, 22:39   #30
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Dat is best zuur om er op die manier niet door te komen.

Over hoeveel tjid mag je dan weer opnieuw de keuring doen?

En bij welke school doe je nu selectie PH RVT?

Groeten
  Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2009, 02:05   #31
Q-nimbus
Cb's koppen
 
 
Q-nimbus's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Camp X-Ray
Berichten: 1.669
Brevet: ATPL
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Citaat:
Origineel gepost door PH-RVT Bekijk Bericht
@ Alien;
Nachtlenzen zijn inderdaad keratologische lenzen en niet toegestaan voor een verkeersvlieger.
Ik droeg nachtlenzen en ben twee weken terug daarop voorlopig afgekeurd bij mijn initiŽle medische keuring..
Wut? Voorlopig? Explain please.
Q-nimbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2009, 05:59   #32
Radix
-
 
 
Airworker sinds: Jul 2004
Locatie: -
Berichten: 474
Brevet: CPL+IR, EASA PPL
Typeratings: -
Uren: four digits
Waarschijnlijk tot 'ie nieuwe lenzen heeft gevonden.
Radix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2009, 07:08   #33
PH-RVT
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Sep 2008
Locatie: eham
Berichten: 14
Brevet: cpl sep me-ir
Typeratings: geen
Uren: geen
Klopt, ik moest stoppen met mijn nachtlenzen en ik draag nu weer gewoon zachte lenzen.
Begin juni mag ik terugkomen. De arts zei dat mijn hoornvlies dan wel weer hersteld zou zijn en dat hij me dan wel kan goedkeuren.

@ Royaldman;
Ja dat was inderdaad even zuur. Gelukkig is er nog geen man over boord.
Als alles goed verloopt, begin ik in november aan het Oxford traject van EPST.

Groeten
PH-RVT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2009, 07:50   #34
V C C
heeft nog geen status
 
 
V C C's Avatar
 
Airworker sinds: May 2007
Locatie: Coopers Crossing
Berichten: 176
Brevet: CPL ME-IR
Typeratings: Nomad
Uren: nooitgenoeg
Citaat:
Origineel gepost door beechjet Bekijk Bericht
Ik heb zelf lenzen die meer zuurstof doorlaten dan "normale" lenzen.
Tijdens lange vluchten heb ik 0,0 last.

ik heb ze van cibavision: http://www.airoptix.nl

Wat kosten die als ik vragen mag? (ik zag het er namelijk niet bij staan).Ik heb maandlenzen van Hans Anders. Voorheen had ik halfjaar lenzen en die waren prima, maar met die maandlenzen heb ik na 2 uur al gortdroge ogen. Gek word ik ervan, maar heb geen andere keus.
Jouw lenzen lijken een reele optie.
V C C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2009, 21:35   #35
Royaldman
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Ik heb ook Hans hetzelfde. En heb nooit ergens lastvan.


Verschilt natuurlijk per persoon. Maar ik ga zeker kijken bij jou optie Beech..

Je ogen zijn toch welheel belangrijk tijdens het vliegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2009, 23:59   #36
CMV 1972
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Brevet: RPL
Typeratings: MLA
Uren: Nooit genoeg!
Citaat:
Origineel gepost door Alien Bekijk Bericht
Als het orthokeratologische lenzen zijn(dat zijn nachtlenzen volgens mij), dan is dat niet toegestaan in de luchtvaart. Maar bel voor de zekerheid ff een AMC
In de burgerluchtvaart? Ik ben voor rpl/ppl bezig, ik zal voor de zekerheid bellen! Dank voor de tip!

Vraag me trouwens af waarom het niet toegestaan zou zijn??? Het biedt zoveel meer comfort!!!! Geen lenzen op je oog die droog worden door luchtbehandelings aparatuur etc.
CMV 1972 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2009, 00:00   #37
CMV 1972
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Brevet: RPL
Typeratings: MLA
Uren: Nooit genoeg!
Citaat:
Origineel gepost door 27k Bekijk Bericht
Maar hoe lang moet je dan slapen wil je de hele dag fatsoenlijk kunnen zien?

Mijn wekkertje gaat vaak om 0230 en dan heb ik geen nacht van 8 uur gemaakt..

Het is heel verschillend per persoon. Het zou met 5 uur per nacht genoeg moeten zijn. Sommigen dragen ze om de dag (nacht dus). Zelf kan dat wel, maar dan zou ik niet fijn meer vliegen! Ik draag ze iedere nacht. Soms ook minder dan 5 uur hoor, en geen probs.
CMV 1972 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2009, 08:14   #38
Alien
Te lui om dit af te
 
 
Alien's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2001
Locatie: -
Berichten: 2.168
Brevet: CPL / FI
Typeratings: F70 (ex-MD11 & 777)
Uren: 3000
Citaat:
Origineel gepost door CMV 1972 Bekijk Bericht
In de burgerluchtvaart? Ik ben voor rpl/ppl bezig, ik zal voor de zekerheid bellen! Dank voor de tip!

Vraag me trouwens af waarom het niet toegestaan zou zijn??? Het biedt zoveel meer comfort!!!! Geen lenzen op je oog die droog worden door luchtbehandelings aparatuur etc.
Voor commerciele/militaire luchtvaart was de motivatie dat het "geen stabiele refractie" opleverde (oftewel je ogen worden gedurende de dag alweer slechter). Ik heb ze ooit ook gebruikt en werd toen tijdens een keuring gebust.
Alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2009, 11:42   #39
beechjet
heeft nog geen status
 
 
beechjet's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Schiphol
Berichten: 78
Brevet: ATPL / CPL
Typeratings: BE40/ 737
Uren: 7000
Citaat:
Wat kosten die als ik vragen mag? (ik zag het er namelijk niet bij staan).Ik heb maandlenzen van Hans Anders. Voorheen had ik halfjaar lenzen en die waren prima, maar met die maandlenzen heb ik na 2 uur al gortdroge ogen. Gek word ik ervan, maar heb geen andere keus.
Jouw lenzen lijken een reele optie.
Ik had eerst normale maandlenzen en daar kreeg ik ook hele droge ogen van, nu ik de air optix gebruik heb ik nergens last van.
Ze zijn wel duurder dan andere lenzen : Ä 80,- per paar voor 6 maanden

Ik ga nu de de air optix aqua proberen die schijnen nog beter te zijn...
de prijs daarvan is ook Ä 80,- per half jaar.
beechjet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2009, 21:13   #40
luchtpost
www.airmailmagazine.com
 
 
Airworker sinds: Dec 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 8
Brevet: gpl
Typeratings: gliders
Uren: adding up
Ok, bedankt Beechjet!
luchtpost is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 15:56.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2014 :: jvbPlugin R1012.365.1