.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 24-03-2008, 09:02   #1
Julien
Gast
heeft nog geen status

Air France cadet sponsorship

Bonjour pilotes en spé,

Ik denk dat voor de jongens en meiden hier met een HBO, WO of een propedeuse het waard is om even op deze site te kijken www.devenirpiloteairfrance.com .

Geheel gesponsord door AF en iedereen komt er voor in aanmerking mits je de Franse taal spreekt, ingezetene bent in de EU en:

Citaat:
avoir l’aptitude médicale « classe 2 » sans dérogation au brevet de pilote privé avion délivrée par un médecin agréé par la DGAC ;
• Être titulaire d’un baccalauréat de type S, ES, STI, STL, STG ou STT ;

ET

• posséder un diplôme sanctionnant au moins deux années d’études supérieures dans un domaine scientifique ou cinq années dans un domaine commercial (sont acceptés tous les titulaires d’un diplôme d’ingénieur, y compris issus d'écoles d'ingénieur à classe préparatoire intégrée, quel que soit le type de baccalauréat obtenu : général, technologique ou professionnel) ;

OU
• avoir suivi une année d’études dans une école d’ingénieurs ou dans une grande école de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 ;

OU
• avoir suivi une deuxième année de classe préparatoire aux grandes écoles ou aux grandes écoles de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 ;

OU
• avoir suivi une première année de classe préparatoire aux grandes écoles ou aux grandes écoles de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 et être admis en deuxième année ;

OU
• posséder au moins 120 crédits européens obtenus dans un domaine scientifique dans le cadre de la réforme LMD ;

OU
• être titulaire de l’ATPL théorique délivré par une école homologuée d’un État membre de l’Union européenne.
Het is heel lastig om diploma's in Nederland om te zetten, omdat het Franse onderwijs hier zo anders is. Je komt in aanmerking als je BAC S, ES, etc. Oftewel, HAVO / VWO met NT, NG of EM. Daarnaast moet je óf in het bezit zijn van license deux aan een ingenieursopleiding. Ik denk dat dit gewoon de bachelor betreft. Óf je moet je bachelor én master hebben afgerond in economie, politiek, rechten, etc.

Citaat:
OU
• avoir suivi une année d’études dans une école d’ingénieurs ou dans une grande école de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 ;
Als ik het goed heb, betreft dit een bewijs dat je het eerste jaar aan een ingenieursopleiding of commerciële opleiding met succes hebt voltooid. Propedeuse heet dat toch in Nederland ?

Citaat:
OU
• avoir suivi une deuxième année de classe préparatoire aux grandes écoles ou aux grandes écoles de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 ;
Dit hebben we in Nederland niet. In Frankrijk kiezen sommige studenten ervoor om een classe de préparatoire te doen, omdat ze anders niet worden toegelaten tot een grande école of université. Je hoeft hier dus niet al in het tweede jaar te zitten, als je maar twee jaar la classe de préparatoire hebt gevolgd.

Citaat:
OU
• avoir suivi une première année de classe préparatoire aux grandes écoles ou aux grandes écoles de commerce au cours de la scolarité 2007-2008 et être admis en deuxième année ;
Zelfde als hierboven, maar dan moet je je eerste jaar met succes hebben afgerond.

Citaat:
OU
• posséder au moins 120 crédits européens obtenus dans un domaine scientifique dans le cadre de la réforme LMD ;
Dit geldt voor alle LMD (Licence-Master-Doctorat) opleidingen. Oftewell universitaire opleiding in het kader van iets technisch / natuurwetenschappelijk en minimaal 120 ECTs hebben ontvangen.

Citaat:
OU
• être titulaire de l’ATPL théorique délivré par une école homologuée d’un État membre de l’Union européenne.
En tjaa, hou je niet van die stoffe boeken dan haal je toch alvast je ATPL theorie en dan kun je je ook inschrijven.

Overigens moet je ook tussen de 18 en 26 jaar zijn om ervoor in aanmerking te komen.

Ik zou zeggen, doe wat met dit advies! Deze cadetsponsorship wordt geheel voor je betaald en jij krijgt zelfs betaald tijdens de opleiding!

Bon lundi de Pâques!

Julien
  Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2008, 09:18   #2
676$
Gast
heeft nog geen status

Intentionally left blank

Laatst aangepast door 676$ : 24-03-2008 om 09:37
  Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2008, 09:55   #3
Julien
Gast
heeft nog geen status

huh ?
  Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2008, 11:08   #4
3Bergen

3Bergen's Avatar

Airworker sinds: May 2005
Brevet: CPL
Typeratings: B737
Uren: 2000
Klopt het dat er geen SIM-sessie wordt gedaan als selectie onderdeel?
Jammer dat er geen engelstalige site van is. Maar het klinkt in ieder geval wel goed.
3Bergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 07:47   #5
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Ik zeg een beetje investeren in jezelf (een maand opsluiten bij de nonnen om Frans te leren, en even je P halen) en je zit gebakken!
  Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 15:33   #6
Julien
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door 3Bergen Bekijk Bericht
Klopt het dat er geen SIM-sessie wordt gedaan als selectie onderdeel?
Jammer dat er geen engelstalige site van is. Maar het klinkt in ieder geval wel goed.
Geen Simsessie nee, maar de vaardigheden worden wel gemeten via een computer. Beetje te vergelijken met de Compass-test.
  Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 16:36   #7
3Bergen

3Bergen's Avatar

Airworker sinds: May 2005
Brevet: CPL
Typeratings: B737
Uren: 2000
Klinkt erg goed. Was het overal maar zo geregeld.
gr
3Bergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 16:56   #8
Julien
Gast
heeft nog geen status

Let wel op dat de selectie zeer streng is. Vorig jaar waren er iets van 1200!! aanmeldingen en ze geven maar plaats aan 50 tot 60 leerlingen. 5% komt dus door de selectie. Das niet niets.
  Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 17:52   #9
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Hadden 6 Fransoozen bij ons op de NLS zitten die die training deden...die waren geselecteerd uit 500 (die ook al eerder geselecteerd waren uit een stuk of 1000 geinteresseerden)
Was wel een relaxt leven voor ze want werkelijk ALLES werd betaald door AF...auto, huisvesting in MAS, typerating...denk dat dat hetzelfde programma is als hierboven...Anyway...slechts 4 haalden het uiteindelijk door de typerating....
MAW: fucking streng
  Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 18:43   #10
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: PPL, NQ, ME-IFR, CPL
Typeratings: SEP,MEP
Uren: Slechts 3 cijfers voor de komma
Citaat:
Origineel gepost door Flying Dutchman Bekijk Bericht
Intentionally left blank

LOL
PH-FLY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-03-2008, 23:35   #11
Papa Hotel
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2003
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: A330, B737
Uren: 6000+
Hey Julien, ik zie dat je Nederlander bent en bij AF werkt. Hoe staat AF tegenover buitenlanders in het algemeen? Ik heb zelf in mijn jeugd 2 jaar in de buurt van Parijs gewoond en babbel nog een vrolijk woordje Frans als het moet. Ben dit jaar klaar met mijn opleiding, maar hoor eerlijk gezegd weinig over de baankansen bij AF (of bij andere Franse maatschappijen, for that matter).

Groet, PH

PS. Waar woon je zelf?
Papa Hotel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2008, 08:20   #12
Julien
Gast
heeft nog geen status

Hai Papa Hotel,

Het klopt dat er bij AF zeer weinig buitenlanders vliegen. Ik zelf ken een Britse, tweetal Belgen en een Italiaan. Dit wil overigens niet zeggen dat ze voorkeur geven aan de Fransen. Een dikke vereiste is gewoon dat je vloeiend Frans moet kunnen spreken en sommige (veel denk ik) kandidaten denken dat je het met een prismaboekje wel kunt redden. Dit is absoluut niet het geval.

Toen ik selectie ben gaan doen, heb ik me 3 weken opgesloten bij de nonnen in Vught en me helemaal in de franse taal verdiept. Ik had destijds ook een franse vrouw (nog steeds) en we praatten thuis ook gewoon frans. Doordat ik me grondig heb verdiept in de franse taal, dwing je naar mijn mening ook wat respect af. En jaa, ervoor had ik al een aantal jaar gewerkt in Engeland en mijn Engels was ook toppie en dat is dus datgene waar Fransen moeilijkheden mee hebben. Al moet ik wel toegeven dat ik af en toe op de radio onbewust mijn franse accent de overhand laat nemen

De selectie is streng, maar er bestaat geen ureneis. Wel geven ze de voorkeur aan typerated mensen en mensen met >1000 uur.

Ikzelf woon een paar km ten zuiden van Parijs.

Gr. Julien
  Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 11:26   #13
Micky
heeft nog geen status

Micky's Avatar

Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Worden de lessen in het Frans of in het engels gegeven?
Micky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 13:35   #14
Julien
Gast
heeft nog geen status

Tout au français

Laatst aangepast door Julien : 01-09-2008 om 14:13
  Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 13:56   #15
a$x
Gast
heeft nog geen status

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 14:22   #16
Julien
Gast
heeft nog geen status

. Moest erg lachen .

''C'est mon petit frère, il est un peu retardé ''
  Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 19:47   #17
Vlieg17
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Hey, julien, heb je dat echt gedaan bij de nonnen? Spreek je dan echt ineen keer out of the blue vloeiend frans ? Of had je al bijvoorbeeld wat frans gehad op school enzo (heb zelf frans 1,2 VWO niveau )
Vlieg17 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-09-2008, 22:17   #18
Micky
heeft nog geen status

Micky's Avatar

Maar moet je alleen frans kunnen spreken en verstaan of dus ook echt kunnen lezen en schrijven?
Micky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-09-2008, 00:58   #19
Sapphire
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2006
Vloeiend spreken betekent meestal zoiets als: de taal volledig beheersen. Ook lezen en schrijven hoort daar bij.
Sapphire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-09-2008, 08:30   #20
camel
heeft nog geen status

camel's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Brevet: ATPL
Typeratings: 767
Uren: 1 jaar
Klopt zie topic: Solliciteren: waar?
camel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 12:08   #21
Julien
Gast
heeft nog geen status

Net mail gecheckt aangezien ik 5 weken op vakantie was en wat vind ik! Er is een Nederlander aangenomen voor de AF cadetship scheme. Details weet ik niet, maar mocht het iemand op dit board zijn, kun je altijd wat meer informatie delen. Voor iedereen die denkt er teveel moeite voor te moeten doen, moeten vooral nog een jaar op moeders bank blijven zitten totdat de KLS weer begint (en misschien kun je dan nog eind 2010 beginnen met je opleiding ), voor alle anderen, niet geschoten is altijd mis!

Doe er wat mee en see you in the air
  Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 12:44   #22
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Julien Bekijk Bericht
Doe er wat mee en see you in the air

Als je het niet erg vind zie ik je liever op de bok!
Oud 07-01-2009, 13:48   #23
daniel-747
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: GPL, paragliding brevet
Typeratings: geen
Uren: 50
Hey Julien,

Ik zou graag bij AF willen werken, lijkt me echt een prima maatschappij en bijna mijn hele familie woont er. Mijn vraag is als je de opleiding doet van AF heb je dan een baangarantie bij AF? Ik kan aardig Frans spreken maar vraag me af of het wel genoeg is, meestal kan ik wel zeggen wat ik wil en kan me wel verstaanbaar maken alleen hoor je wel dat ik geen fransman ben, hoe kan ik testen of ik wel genoeg kan spreken?

Ik ben net door de selectie van de KLS maar door die wachttijd ben ik me alfast verder aan het orienteren aangezien ik het liefst zo snel mogelijk wil beginnen na mijn VWO diploma. Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp waar je aan moet voldoen, kan je als je je VWO diploma hebt (NG met frans en eco) je al inschrijven of moet ik eerst naar een universiteit gaan? Wat zou voor mij het beste plan van aanpak zijn?

Groeten Daniel
daniel-747 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 16:24   #24
Julien
Gast
heeft nog geen status

Opleiding wordt helemaal vergoed en huisvesting ook plus je krijgt een salaris. Salaris gedurende je opleiding is belastingvrij, dus dat is ook een groot pluspunt natuurlijk.

Een van de voorwaarden is ''s'exprimer couramment dans la langue française'', ofwel je moet je vloeiend kunnen uitdrukken in Frans en dat houdt in lezen, schrijven, spreken en luisteren, dus je moet ook kunnen zeggen dat je een blindedarmontsteking hebt voor drie dagen en dat je witte prut uitpoept en of je daar nou benzylchlaritol als medicijn voor nodig hebt of dat het zich wel oplost met valium

Qua diploma-erkenning is het heel moeilijk te beoordelen aangezien ze in Frankrijk geen VMBO / HAVO / VWO hebben, alleen een baccalauréat en aan de hand van je cijfers kun je naar de universiteit, grande école of een classe préparatoire. Het onderwijs is erg gebaseerd op het Amerikaanse onderwijs, want je kunt hier op het lycéé ook meerdere vakken doen, zodat je credit krijgt als je naar een universiteit gaat. In ieder geval is het zo dat AF verlangt dat je minimaal 14 jaar naar school bent geweest vanaf de basisschool. In Frankrijk zijn studenten vaak klaar op hun 16e / 17e en dan zijn ze 12 of 13 jaar naar school gegaan en gaan dan naar een classe préparatoire / grande école of een université. VWO zul je wel minimaal 15 jaar naar school zijn gegaan, dus theoretisch moet het acceptabel zijn. Je moet buitenlandse diploma's opsturen naar AF en zij interpreteren het. Staat ook allemaal op de site www.devenirpiloteairfrance.com

Opleiding is zeer leuk. Voordat je begint met de ATPL theorie ga je met een Crew mee op een willekeurig vliegtuig en weet je wat je te wachten staat. Leuke ervaring is dat en ik heb een keer iemand op sleeptouw gehad en het was zeer leerzaam voor hem. Je wordt ondergebracht aan het EPAG en als je alles gehaald hebt, word je begeleid binnen AF. Je leert over de dingen die gebeuren vooraf de vlucht en daarna ga je nog 3 weken lang mee met een A320 crew en daarna volgt de TR van 8 weken op de A320. Alles wordt voor je betaald tot aan je medical aan toe.

Niet geschoten is altijd mis toch
  Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 18:14   #25
Peto
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2006
Brevet: CPL ME IR
Uren: <500
Bij EPAG kun je tegenwoordig ook KLS'ers tegenkomen btw!

Mooi chateau
Peto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 19:13   #26
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Citaat:
Opleiding wordt helemaal vergoed en huisvesting ook plus je krijgt een salaris. Salaris gedurende je opleiding is belastingvrij, dus dat is ook een groot pluspunt natuurlijk.

Een van de voorwaarden is ''s'exprimer couramment dans la langue française'', ofwel je moet je vloeiend kunnen uitdrukken in Frans en dat houdt in lezen, schrijven, spreken en luisteren, dus je moet ook kunnen zeggen dat je een blindedarmontsteking hebt voor drie dagen en dat je witte prut uitpoept en of je daar nou benzylchlaritol als medicijn voor nodig hebt of dat het zich wel oplost met valium

Qua diploma-erkenning is het heel moeilijk te beoordelen aangezien ze in Frankrijk geen VMBO / HAVO / VWO hebben, alleen een baccalauréat en aan de hand van je cijfers kun je naar de universiteit, grande école of een classe préparatoire. Het onderwijs is erg gebaseerd op het Amerikaanse onderwijs, want je kunt hier op het lycéé ook meerdere vakken doen, zodat je credit krijgt als je naar een universiteit gaat. In ieder geval is het zo dat AF verlangt dat je minimaal 14 jaar naar school bent geweest vanaf de basisschool. In Frankrijk zijn studenten vaak klaar op hun 16e / 17e en dan zijn ze 12 of 13 jaar naar school gegaan en gaan dan naar een classe préparatoire / grande école of een université. VWO zul je wel minimaal 15 jaar naar school zijn gegaan, dus theoretisch moet het acceptabel zijn. Je moet buitenlandse diploma's opsturen naar AF en zij interpreteren het. Staat ook allemaal op de site www.devenirpiloteairfrance.com

Opleiding is zeer leuk. Voordat je begint met de ATPL theorie ga je met een crew mee op een willekeurig vliegtuig en weet je wat je te wachten staat. Leuke ervaring is dat en ik heb een keer iemand op sleeptouw gehad en het was zeer leerzaam voor hem. Je wordt ondergebracht aan het EPAG en als je alles gehaald hebt, word je begeleid binnen AF. Je leert over de dingen die gebeuren vooraf de vlucht en daarna ga je nog 3 weken lang mee met een A320 crew en daarna volgt de TR van 8 weken op de A320. Alles wordt voor je betaald tot aan je medical aan toe.

Niet geschoten is altijd mis toch

Had ik vroeger maar beter opgelet tijdens de Franse les!
Oud 07-01-2009, 19:44   #27
Wheli
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2008
Citaat:
. Moest erg lachen .

''C'est mon petit frère, il est un peu retardé ''
Very good job little buddy XD
Wheli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 20:12   #28
Safa
Gast
heeft nog geen status

Ondergetekende heeft vorig jaar Frans en Duits laten vallen, omdat het luisteren en lezen zeer slecht ging. Grammatica en woordjes waren voor mij een makkie, maar tijdens toets onderdelen van luisteren en lezen ging Safa hard onderuit. Tjah, het leven is niet voorbij, Frankrijk is ook nog niet onderuit, de wereld bestaat nog, Safa moet hier even iets aan doen.

Safa
  Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 20:19   #29
Quinoky
heeft nog geen status

Quinoky's Avatar

Airworker sinds: Jan 2009
Hey Julien,

Ik doe nu 5VWO en ik heb al vanaf 1VWO Frans. Ik zit een beetje te twijfelen aan die opleiding van Air France. De voorwaarden en dergelijke zijn echt enorm aantrekkelijk, vooral omdat je niet na de opleiding met een schuld van een ton op straat staat (correct me if I'm wrong). Nou is mijn vraag, zou het niveau Frans t/m 6VWO genoeg zijn om deze opleiding een beetje te kunnen volgen? Ik hoor vaak van iemand die voorheen in mijn klas zat, maar naar Frankrijk is verhuist, dat het erg moeilijk is om het te verstaan, al heb je nog zo veel Frans gehad. Dit omdat het erg snel gaat e.d. Heb je nog tips om een beetje voorbereid te zijn, wil ik uiteindelijk de stap toch maken? Ik hoor het graag, het klinkt allemaal wel erg mooi in ieder geval .
Quinoky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 21:06   #30
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Quinoky Bekijk Bericht
Hey Julien,

Ik doe nu 5VWO en ik heb al vanaf 1VWO Frans. Ik zit een beetje te twijfelen aan die opleiding van Air France. De voorwaarden en dergelijke zijn echt enorm aantrekkelijk, vooral omdat je niet na de opleiding met een schuld van een ton op straat staat (correct me if I'm wrong). Nou is mijn vraag, zou het niveau Frans t/m 6VWO genoeg zijn om deze opleiding een beetje te kunnen volgen? Ik hoor vaak van iemand die voorheen in mijn klas zat, maar naar Frankrijk is verhuist, dat het erg moeilijk is om het te verstaan, al heb je nog zo veel Frans gehad. Dit omdat het erg snel gaat e.d. Heb je nog tips om een beetje voorbereid te zijn, wil ik uiteindelijk de stap toch maken? Ik hoor het graag, het klinkt allemaal wel erg mooi in ieder geval .

Een paar weken tussen de Franse nonnen in NL schijnt wonderen te doen! Ik ben helaas te oud, als ik jonger was geweest, dan had ik het wel geweten!
Oud 07-01-2009, 21:20   #31
Julien
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Quinoky Bekijk Bericht
Hey Julien,

Hallo Quinoky,

Frans is inderdaad een moeilijke taal. Vooral omdat er weinig Nederlandse structuur inzit. Zinsconstructie is anders, vragen worden gewoon zo geschreven als normale zinnen of met est-ce que , noem maar op. Wat je moet kennen aan Frans voor de selectie is met geen pen te schrijven wat je op de middelbare school krijgt, denk ik. Voordat ik überhaupt aan een vliegopleiding begon, kon ik me wel redelijk verstaanbaar maken, maar wel gewoon alledaagse zinnen, als in een winkel van ''Je voudrais cela s'il vous plaît''. Ik heb drie weken bij de nonnen in Vught gezeten (Regina Talen Instituut) en daar leerde je om volledig Frans te gaan denken. Alles wat je daar kreeg, was in het Frans, kranten, televisie, radio, maar ook gesprekken moest allemaal in het Frans doen en daarnaast kreeg je ook nog Franse les. Sinds die drie weken is het ontzettend omhoog gegaan en heb daar alleen maar van geprofiteerd. Voor de selectie bij AF heb ik nog wel bij een bureau communicatievaardigheden tijdens interviews / sollicitatieprocedures gevolgd en daar heb ik ook zeer veel van opgestoken. Allemaal in het voordeel, want zit hier op de goede plek.

Mocht je die stap maken, lijkt het me een goed plan om bijvoorbeeld te gaan werken in Frankrijk waar je veel met mensen in contact kan komen. Je kunt ook naar de nonnen gaan, het is wel prijzig, maar je hebt ook écht wat.

Overigens heb ik toen ik aangenomen was, de D.E.L.F gehaald, ofwel Diplôme d'études en langue française en ik had toen 89/100, dus het is allemaal wel de moeite geweest wat betreft mijn vooruitgang qua Frans
  Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2009, 23:33   #32
Quinoky
heeft nog geen status

Quinoky's Avatar

Ja, ik ben wel blij dat ik niet echt moeite heb met Frans. Ik had laatst een 9 op een mondeling examen, dus ik denk dat ik al aardig op weg ben. Maar 3 weken bij de nonnen zitten lijkt me eerlijk gezegd niet zo aantrekkelijk. Of mag je in het weekend naar huis? Ik snap wel dat je er natuurlijk wat over moet hebben, wil je naar AF. Al met al is het een enorme onderneming natuurlijk om bij AF te kunnen vliegen. Zijn er nog specifiek voordelen van AF, t.o.v. KLM bijvoorbeeld? Is de baangarantie misschien een tikje beter? Ook zit je natuurlijk met het feit dat je altijd in Frankrijk bent, ver weg van familie en dergelijke.. Hoe ga (of ging) je hiermee om? In ieder geval bedankt voor je hulp .
Oud 08-01-2009, 15:07   #33
Safa
Gast
heeft nog geen status

Quinoky, waarom ga je niet even op vakantie in Frankrijk o.i.d. in de krokusvakantie? Dan kan je even zelf kijken of je wel het echte franse niveau hebt! Je hoeft niet perse bij de nonnen om frans vloeiend uit te kunnen spreken. Maak sociale contacten, voer gesprekken op in een bar, lees de krant, kijk naar de tv en luister naar de radio. Precies wat Julien allemaal zegt.

Mon maître a dit que travaille et vie en France 1 ans vous raisonnablement en francais. Est-ce d'accord? Mon francais est terrible.

Safa
  Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 16:10   #34
Julien
Gast
heeft nog geen status

Ton français est horrible Safa. Pas de chance en admettant à l'Air France si tu parles français comme ça!

En Quinoky,

Als je eenmaal op de lijn zit, mag je met je vrije dagen doen wat je wilt, zoals naar familie. Als je cadet bent mag je wel gebruik maken van staff travel, dus kun je voor weinig naar AMS of elders heen (handig voor als je vakantie hebt). Je moet wel gewend raken als je dit beroep kiest, dat je familie en vrienden moet laten voor wat het is. Je zult namelijk niet altijd met Kerst vrij zijn of op verjaardagen vrij zijn.

Probeer dit eens te luisteren:

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En beantwoord de volgende vragen:

-Hoe heet hij?
-Wat is hij?
-Wat is de eerste verantwoordelijkheid die hij noemt?
-Hoeveel uur voor départ begint hij met voorbereiding?
-Wat houdt de voorbereiding in?
-Op welke school heeft hij gezeten?
-Hoelang duurde het?
-Is hij gelijk bij AF begonnen?
-Wat houdt ''fillière cadet'' in?
-Wat voor andere piloten vliegen er bij AF die geen ''fillière cadets'' zijn?
-Wat voor doorgroeimogelijkheden noemt hij aan het eind in het filmpje?

Laatst aangepast door Julien : 08-01-2009 om 16:23
  Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 16:25   #35
Julien
Gast
heeft nog geen status

.....

(Er ging even iets mis met editten)
  Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 16:45   #36
Safa
Gast
heeft nog geen status

Nou, bedankt hoor Julien. Nee maar ik bak echt helemaal niets van het Franse taal omdat ik het gewoon niet kan verstaan!

-Hoe heet hij? Stefane
-Wat is hij? Co Piloot
-Wat is de eerste verantwoordelijkheid die hij noemt? X
-Hoeveel uur voor départ begint hij met voorbereiding? X
-Wat houdt de voorbereiding in? X
-Op welke school heeft hij gezeten? l'ENAC/EPAG
-Hoelang duurde het? X
-Is hij gelijk bij AF begonnen? Ja, als hij een cadet was lijkt me van wel?
-Wat houdt ''fillière cadet'' in? X
-Wat voor andere piloten vliegen er bij AF die geen ''fillière cadets'' zijn?X
-Wat voor doorgroeimogelijkheden noemt hij aan het eind in het filmpje? Captain op de B747/777 en de andere big jets toch? Zonder het beeld wist ik misschien er 2.
  Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 17:03   #37
Julien
Gast
heeft nog geen status

Eigenlijk had ik die vragen in Frans moeten stellen en als je ze voor jezelf de antwoorden in het Frans opschrijft, dan meet je gelijk drie vaardigheden, luisteren, lezen en schrijven. Volgende kandidaat antwoorden in het Frans graag, anders een no pass !
  Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 22:17   #38
Quinoky
heeft nog geen status

Quinoky's Avatar

Ik geef de antwoorden dan maar in het Frans.. Ik hoop dat het een beetje goed is. Ik vond het eerlijk gezegd wel erg lastig.

-Stefane L'argier(?), je ne pouvais pas comprendre son nom de famille.
-Commandeur à l'Air France.
-Le transporter des passagés et des bagages doivent etre tout sécurité.
-Deux heures
-L'étude de dossiers, voir la météo...?
-À L'ENAC
-Deux ans
-Non
-Ik hoorde iets van, als je al ervaring hebt met het beroep Piloot dan ben je fillière cadet..
-Air France a pilotes de la militaire. ILS travaillent à là.
-Acheter le typerating (geen idee wat het in het Frans is) d'un A300, d'un Boeing sept cent soixante dix sept (777), ou d'un Boeing sept cent quarante sept (747).

Laatst aangepast door Quinoky : 09-01-2009 om 21:18
Oud 08-01-2009, 22:41   #39
PanPanPan
heeft nog geen status

PanPanPan's Avatar

Brevet: geen
Uren: geen
Le nom du Pilote est Stephane, je n'ai pas entendu son nom de famille.
Il est un commandeur(oftewel gezagvoerder, dat zie je ook aan zijn strepen, ik snap niet hoe mensen co Piloot erin zien).
Son mission est transporter tout les passagiers en toute securité (et toute surté?).
Deux heures devant le départ il commence la préparation et la prèparation sa compose de: l'etude des dossiers et le meteo, et l'etude des particularités de l'avion et des passagers.
Son école où il a apprendu voler etait l'ENAC et il a commencé son carrière avec Air France comme un Co-pilote.

Un cadet filière est un cadet qui n'a pas suivi la cadet programme de la Air France.
Il y a aussi des pilotes militaires qui volent avec Air France.
Le possibilitès sont changer le vol et la fonctionne:
C'est possible de deviner Co-pilote ou comandeur d'un Airbus A300, Boeing 767 ou 747.

Zo , dat was mijn poging, ik heb het gevoel dat het op het eind wat minder is dan in het begin, maar het kan ook helemaal fout zijn:P.
PanPanPan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-2009, 23:05   #40
Quinoky
heeft nog geen status

Quinoky's Avatar

PanPanPan, het is niet Boeing 767. Hij zegt namelijk sept cent soixante dix sept
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels