.:.
Oud 01-04-2007, 19:06   #1
AWOL
1500 ft

Airworker sinds: Jul 2003
Brevet: ATPL
Typeratings: ja, waarom niet, doe er nog maar eentje alstublieft
Uren: +7500
Cool KLM kleding

Dit onderwerp hoort misschien meer thuis op het marktgedeelte van Airwork, maar daar zou geen hond dit mailtje zien, dus waar beter te vragen dat op het KLM groep forum.

Wie kan me vertellen hoe je aan een blauwe KLM werkoverall van de technische dienst kan komen, of nog beter, wie heeft er eentje liggen en wil hem wel kwijt/ verkopen? Want ik ben er naar eentje op zoek. Gewoon leuk om te hebben. Eentje van Martinair is ook leuk, dus bij deze daar ook een oproep voor.
AWOL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-04-2007, 19:24   #2
NKAWTG
FL 60

NKAWTG's Avatar

Airworker sinds: Dec 2004
Brevet: BML (Klu) / AML B1.1 (JAR/EASA)
Typeratings: F16, F27/F50/F70/F100, B757/B767, DC10/MD11
Uren: Lots
Bedrijfskleding

Sinds 9/11 vallen overalls onder de noemer bedrijfskleding (net als alle andere delen van uniformen van luchtvaartmaatschappijen). Hier zijn (officieel) volgens EU reglementen intern strenge regels aan verbonden vwb inname en uitgifte.
Aan de andere kant loopt de eerste beste stagiaire ook al in zo'n overall dus erg moeilijk moet het niet zijn om er 1 op de kop te tikken. Degene die je er aan helpt kan overigens WEL in een vervelende situatie verwikkeld raken met zijn werkgever bij een officieel onderzoek.

just my 2 cents...
NKAWTG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-04-2007, 20:32   #3
Count Blah
further climb

Count Blah's Avatar

Airworker sinds: Apr 2002
Brevet: CPL
Typeratings: Fokker
Uren: genoeg
zoek eens op marktplaats op: klm overall

staan er een aantal te koop aangeboden.
Count Blah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-04-2007, 22:33   #4
AWOL
1500 ft

Officeel onderzoek? Waarnaar en waarvoor? Ik ga er geen gekke dingen mee doen ofzo. Als je wat wil heb je als vlieger echt geen blauwe overall nodig.
Er zijn vast genoeg mensen die die overalls nog thuis in de kast hebben liggen van voor 9-11 ofzo.

Count Blah, KLM is ook een merknaam van overallen. Dat zijn degene die je op Marktplaats kan vinden niet de blauwe met de grote letters KLM op de rug.
Oud 02-04-2007, 00:58   #5
Cessna Citation
over to departure

Cessna Citation's Avatar

Airworker sinds: Apr 2003
Brevet: geen
Typeratings: ASK13, ASK8, Astir, Junior, SF25
Uren: 31
AWOL,

Ik heb stage gelopen bij de KLM en er is ook een overall aan mij verstrekt. Maar helaas, toen ik stopte moest ik hem weer inleveren. Kreeg ook een bewijsje mee van afgifte, het wordt dus wel goed gecontroleerd.
Activiteiten die je uitvoert met zo'n overall aan worden, automatisch gelinkt aan de KLM. Ik heb bij aanvang van mijn stage ook een verklaring moeten tekenen die er op neerkwam dat ik niets mocht nalaten of doen dat de werkzaamheden of het imago van de KLM kan schaden. Hoewel ik niet twijfel aan je goede bedoelingen, kan een verdwaalde KLM-overall in de verkeerde handen komen.

In je profiel staat dat je ATPL hebt. Ik weet niet bij welke maatschappij jij werkt, maar als je na het werk een biertje wilt pakken dan zorg je er natuurlijk voor dat je niet herkenbaar bent als piloot. Anders krijg je dit soort taferelen:
YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Groeten,

C. Citation
Cessna Citation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-04-2007, 13:36   #6
DownBurstX
FL 60

DownBurstX's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Brevet: None
Typeratings: None
Uren: Few
Bij ons in de scheikunde lokalen hangen ook KLM jassen!
DownBurstX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-04-2007, 20:02   #7
AWOL
1500 ft

Zit allemaal natuurlijk ook wel weer wat in. Maar mag toch hopen dat de airport security zijn werk een beetje doet en niet alleen afgaat op een blauwe overall van de TD. Zal er verder niet op in gaan om niemand op ideeen te brengen met eventueel commentaar.

CC, maakt verder niet uit bij welke maatschappij je zit. Je gaat in je uniform gewoon niet een biertje drinken, of beter nog, je gaat niet eens een bar in. Dat hebben veel airlines zelfs in hun contracten staan. Zo ook de mijne. En terecht.

Vond gewoon zo'n blauwe overall wel leuk. Maar is misschien toch niet zo'n haalbare kaart. Volgend jaar met carnaval dan toch maar als chirurg. Of als piloot?

Bij deze dus einde topic. Diana, delete dit topic aub maar of gooi het op slot, anders breien we hier nog een jaar op voort.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels