.:.

Ga Terug   Airwork > Algemeen > Luchtvaart algemeen

Antwoord
 
Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 17-10-2006, 22:16   #1
MerijnM.
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2006
Locatie: Twente
Berichten: 6
Brevet: -
Typeratings: -
salaris, HAVO/VWO

Hallo allemaal..

Ik had even een vraagje..

Wat is nou ongeveer het salaris van een beroepsvlieger van grote kisten? Je maakt veel vlieguren en je bent al ong. 7 jaar piloot.

en nog 1 vraagje..

Is er nog verschil als je met de HAVO naar de KLS gaat? Mag je met VWO meer?


Groeeetjes Merijn
MerijnM. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-10-2006, 22:38   #2
76-er
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 1.190
Brevet: ATPL
Typeratings: B744
Uren: 14+
Citaat:
Origineel gepost door MerijnM.



Wat is nou ongeveer het salaris van een beroepsvlieger van grote kisten? Je maakt veel vlieguren en je bent al ong. 7 jaar piloot.
Ehhh?

(maaruh, welkom trouwens)
76-er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 00:04   #3
DownBurstX
MSc. Aeronautical Safety
 
 
DownBurstX's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2006
Locatie: Cranfield
Berichten: 319
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Ik heb er (zeer) weinig ervaring mee, maar zoals je hier overal op het forum kan lezen is het leven (inkomen) als verkeersvlieger niet echt zeker. In het ergste geval moet je betalen om te mogen werken als verkeersvlieger en heb je geen vast contract of je zit bij een gerenomeerde airline waar je toekomst hebt (goed contract) en een goede VETTE boterham verdient maar daartussen zitten ook vele mensen! Bij een airline als KLM verdien je dacht ik tussen de €27.000 en €35.000 (correct me if wrong) bruto inkomsten als beginnend COCO, maar denk niet van ik word verkeersvlieger dus dan kan ik zo'n salaris verwachten!

HAVO/VWO maakt niet veel uit, als je maar de goede eigenschappen hebt als verkeersvlieger. Alleen kan het volgens mij zo zijn dat je bij de aanname van een airline soms wel VWO nodig hebt.

Groet, DBX
DownBurstX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 00:25   #4
Pander Triple 2
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2000
Locatie: NL
Berichten: 1.259
Brevet: ATPL
Typeratings: E190
Uren: Langzaam richting de 10K
VWB KLM is dat wel erg conservatief DownBurst; reken maar eerder op 42000 als beginnend 21 jarige COCO

Na 7 jaar? mmm ff rekenen.........minstens 65000 (afh van leeftijd en vooral functie) Kan een rekenfoutje gemaakt hebben maar volgens mij klopt t wel ongeveer)

Cheers

Laatst aangepast door Pander Triple 2 : 18-10-2006 om 10:35
Pander Triple 2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 10:38   #5
prettyfly
heeft nog geen status
 
 
prettyfly's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2006
Locatie: Cloud 9
Berichten: 489
Brevet: CPL
Typeratings: B744/8 P2x
Uren: 2250


voor 42000 eurie is op de jumpseat zitten niet zo gek hee




grapje
prettyfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 10:53   #6
EHAM-ATC
exit
heeft nog geen status
 
 
EHAM-ATC's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2006
Locatie: EHGG
Berichten: 215
Brevet: Zwemdiploma A, B en frozen C
Typeratings: Batavus
Uren: logboek
Stuur een bericht via MSN naar EHAM-ATC
zoek naar iz's zijn salarisscenario's geeft denk ik wel een redelijk goed beeld de eerste 11 jaar

grtz su
EHAM-ATC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 12:56   #7
Koning Lucht
Geitenhoeder
 
 
Koning Lucht's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2001
Locatie: Doha
Berichten: 2.134
Brevet: ATPL
Typeratings: B757/767, A330
Uren: 5400 +
Hallo Merijn,

Welkom op het forum. Even wat advies:

1) als je overweegt om piloot te worden vanwege het hoge salaris, kan ik je een ding aanraden. NIET DOEN. Ga naar een leuke universiteit of HBO en doe een gesubsidieerde opleiding in een of andere management richting. Ga daarna voor een groot bedrijf werken en werk je op tot CEO, of start zelf een onderneming.

2) kijk buiten Nederland als je naar vliegopleidingen wilt kijken. Focus je niet alleen op de KLS.

3) kijk even naar de 'salarisindex' gemaakt door een van de bekende forummers Iz.

4) het heeft mij 10 jaar gekost om van begin opleiding tot mijn eerste baan te komen. het salaris is wel goed nu, maar het scenario is dus voor iedereen verschillend.

5) zorg dat je een zo hoog mogelijke vooropleiding doet. niet omdat de KLS, of een andere opleiding dat zo belangrijk vindt, maar omdat de maatschappijen er misschien wèl naar kijken. daar gaat het later tenslotte om.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Koning Lucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 13:08   #8
Q-nimbus
Cb's koppen
 
 
Q-nimbus's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Camp X-Ray
Berichten: 1.658
Brevet: ATPL
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Heb gezocht naar Iz's salarisindex, maar kan 'm niet vinden.....
Q-nimbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 13:55   #9
Alien
Te lui om dit af te
 
 
Alien's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2001
Locatie: -
Berichten: 2.163
Brevet: CPL / FI
Typeratings: F70 (ex-MD11 & 777)
Uren: 3000
Salaris spreadsheet

Zie de kennisbank
Alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 14:17   #10
ph-gjk
heeft nog geen status
 
 
ph-gjk's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2002
Locatie: In het buitenland
Berichten: 991
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
kijk even op http://www.pilotjobsnetwork.com/

Hier staan salaris schalen van veel maatschappijen. Deze zijn niet altijd up to date, maar het geeft je een goede indicatie wat er zoal verdiend wordt in deze wereld.

gjk
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 14:27   #11
Viper1983
mile high :)
 
 
Viper1983's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: vliegerdorp
Berichten: 2.185
Brevet: ATPL, BPL
Typeratings: Boeing 767/757/737, Dash 8-300/Q400
Uren: genoeg om linker stoel warm te houden.
Stuur een bericht via MSN naar Viper1983
geld maakt niet gelukkig.....
Viper1983 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 14:45   #12
Alien
Te lui om dit af te
 
 
Alien's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2001
Locatie: -
Berichten: 2.163
Brevet: CPL / FI
Typeratings: F70 (ex-MD11 & 777)
Uren: 3000
Geluk zit in hele grote dingen

Maar het helpt wel
Alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 15:32   #13
DownBurstX
MSc. Aeronautical Safety
 
 
DownBurstX's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2006
Locatie: Cranfield
Berichten: 319
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door Pander Triple 2
VWB KLM is dat wel erg conservatief DownBurst; reken maar eerder op 42000 als beginnend 21 jarige COCO
Cheers
Ow nog beter ! Ik zei al dat ik er weinig over weet

DBX
DownBurstX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 16:55   #14
MerijnM.
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2006
Locatie: Twente
Berichten: 6
Brevet: -
Typeratings: -
Het gaat om het beroep..

Natuurlijk, het gaat om het vliegen.. dat lijkt mij ook helemaal te gek.
Maar het is natuurlijk ook wel een belangrijk punt, waar ik iets meer info over wou..

En nog een vraagje.. ik ben nou niet echt super goed in wiskunde..
Kan je daar problemen mee krijgen in de opleiding?
MerijnM. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 17:42   #15
Viper1983
mile high :)
 
 
Viper1983's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: vliegerdorp
Berichten: 2.185
Brevet: ATPL, BPL
Typeratings: Boeing 767/757/737, Dash 8-300/Q400
Uren: genoeg om linker stoel warm te houden.
Stuur een bericht via MSN naar Viper1983
1 + 5 * 0.756 = 3 als je dit uit je hoofd kan heb je geen probleem

je leert de truukjes wel en verder gewoon oeffenen als het niet zo snel/goed lukt!
succes!
Viper1983 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 17:50   #16
a$x
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Origineel gepost door Viper1983
1 + 5 * 0.756 = 3
Het antwoord is allen 4.536 maar oke
  Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 17:57   #17
Kaka
heeft nog geen status
 
 
Kaka's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: In de polder
Berichten: 60
Brevet: FATPL (A)
Typeratings: CL30, FI(A)
Uren: 418
Het antwoord is trouwens 4,78
Kaka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 18:28   #18
Immortal
Flight = Airspeed x Money
 
 
Immortal's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: -14'
Berichten: 1.049
Brevet: ✓
Typeratings: ✈
Uren: ⤴
"Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord"
Immortal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 18:32   #19
x-rayyankeezulu
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2004
Locatie: jaaa kweeni
Berichten: 215
Brevet: jaaa kweeni
Typeratings: jaaa kweeni
Uren: te weinig
Citaat:
Origineel gepost door Kaka
Het antwoord is trouwens 4,78
stimmt....
x-rayyankeezulu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 18:34   #20
a$x
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
inderdaad,

rekenmachientje op de computer houdt zich niet aan Meneer van Dale Wacht Op Antwoord. Mijn excuses!
  Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 18:36   #21
EL Stevo
Lekker vliegen....
 
 
EL Stevo's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2000
Locatie: 10 DME RTM
Berichten: 1.704
Brevet: ATPL
Typeratings: B737-300/900 B757/767 en F406 Caravan II
Uren: Nog net geen 20000
Stuur een bericht via MSN naar EL Stevo
Citaat:
Origineel gepost door Koning Lucht
4) het heeft mij 10 jaar gekost om van begin opleiding tot mijn eerste baan te komen. het salaris is wel goed nu, maar het scenario is dus voor iedereen verschillend.
Maus, je weet dat het ook anders kon...... hebben je zat tips gegeven......

Mzzls Steef
EL Stevo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 19:09   #22
Viper1983
mile high :)
 
 
Viper1983's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: vliegerdorp
Berichten: 2.185
Brevet: ATPL, BPL
Typeratings: Boeing 767/757/737, Dash 8-300/Q400
Uren: genoeg om linker stoel warm te houden.
Stuur een bericht via MSN naar Viper1983
Citaat:
1 + 5 * 0.756 = 3 als je dit uit je hoofd kan heb je geen probleem
Citaat:
Citaat:
Origineel gepost door Kaka
Het antwoord is trouwens 4,78
stimmt....
daarmee bedoel ik dus dat er geen hoge wiskunde verwacht wordt. De meeste sommentjes zijn toch gewoon lekker makkelijk.

Helemaal de dingen die je dagelijks nodig hebt.
Viper1983 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 19:29   #23
a$x
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
miss is het een leuk/handig idee om een lijst te maken van die opdrachten en wat opgaven (dan bedoel ik niet perse 1 +2 =3 maar ook logisch redeneren, analogieën enzo) en die dan hier neer te zetten, die testjes van 123test.nl ken je na 1 x ook wel zeg :P

Naud
  Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 19:36   #24
x-rayyankeezulu
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2004
Locatie: jaaa kweeni
Berichten: 215
Brevet: jaaa kweeni
Typeratings: jaaa kweeni
Uren: te weinig
Citaat:
Origineel gepost door naudjuh
miss is het een leuk/handig idee om een lijst te maken van die opdrachten en wat opgaven (dan bedoel ik niet perse 1 +2 =3 maar ook logisch redeneren, analogieën enzo) en die dan hier neer te zetten, die testjes van 123test.nl ken je na 1 x ook wel zeg :P

Naud
Staan toch wat voorbeeldjes in de kennisbank..
x-rayyankeezulu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 19:41   #25
Jester747
heeft nog geen status
 
 
Jester747's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 255
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door naudjuh
miss is het een leuk/handig idee om een lijst te maken van die opdrachten en wat opgaven (dan bedoel ik niet perse 1 +2 =3 maar ook logisch redeneren, analogieën enzo) en die dan hier neer te zetten, die testjes van 123test.nl ken je na 1 x ook wel zeg :P

Naud
Ik denk niet dat iemand die deze tests heeft gemaakt de vragen onthoud. Daar heb je namelijk niet echt de tijd voor.

Als je naar de selectie moet, gewoon gaan zitten en maken die test.
Met de vooropleiding die nodig is om toegelaten te worden tot de selectie en een stukje gezond verstand is het prima te doen.

Ik spreek niet uit ervaring maar dit lijkt me niet meer dan logisch.
Jester747 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-10-2006, 23:54   #26
Q-nimbus
Cb's koppen
 
 
Q-nimbus's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Camp X-Ray
Berichten: 1.658
Brevet: ATPL
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Netjes gedaan IZ, dat salarisgedoe!
Q-nimbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 09:14   #27
Iz
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2000
Locatie: Cloud 10
Berichten: 2.586
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B757/B767, E120
Thanks, Q
Iz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 10:38   #28
Marshall
heeft nog geen status
 
 
Marshall's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2003
Locatie: NL & UK
Berichten: 211
Brevet: CPL, fATPL
Typeratings: A320-family
Uren: groeiende
Altijd handig als wat financiele info wil vergelijken om even op www.ppjn.com te kijken. Daar staan redelijk accuraat en recent salarissen van diverse maatschappijen gepubliceerd...
Marshall is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 16:27   #29
MerijnM.
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2006
Locatie: Twente
Berichten: 6
Brevet: -
Typeratings: -
Bij de KLM?
Capt top € 230.000
Capt base € 125,000
FO top € 162,000

Beetje veel lijkt me? Niet..?

bron; http://www.pilotjobsnetwork.com/fact...ns0k93wyuwt3kp
MerijnM. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 16:45   #30
Marshall
heeft nog geen status
 
 
Marshall's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2003
Locatie: NL & UK
Berichten: 211
Brevet: CPL, fATPL
Typeratings: A320-family
Uren: groeiende
Valt wel mee denk ik.

Bedenk wel dat het een weergave is van de huidige situatie! Inderdaad verdient een KLM Captain 747-400 ICA, die al zijn hele leven bij de KLM zit (pak weg 30-35 jaar), momenteel zo vlak voor het aankomend pensioen een dergelijk bedrag...

Echter door de komst van de Low Cost Carriers en het steeds "normaler" worden van luchtverkeer, zullen ook die hoge salarissen flink onder druk komen te staan. Ik vrees (besef) dat ik over zo'n 30 jaar nooit meer een dan vergelijkbaar inkomen zal halen.
Marshall is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 17:36   #31
superpilut
keep on truckin'
 
 
superpilut's Avatar
 
Airworker sinds: Mar 2001
Locatie: piepklein landje
Berichten: 1.116
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: B744, B737, F50
Uren: 8k
Vegreet niet dat het errug moeilijk is om salarissen te vergelijken.
Meestal heb je:
- bruto basis salaris,
- daggeld,
- vergoeding voor het vliegen tussen bijv. 2200 en 0600 lt, op feestdagen, zondagen,
- misschien een vergoeding als je meer dan een zeker aantal uren vliegt
en alles wat er tussen zit.

Daarom kan het zijn dat een vlieger bijvoorbeeld €3500 bruto verdient (het getal dat naar de belastingdienst gaat), maar daarbij nog eens €2000 in de vorm van onbelaste daggelden (zie je veel bij loco´s en touroperators).
Een vlieger die hetzelfde type bij een andere maatschappij vliegt verdient voor hetzelfde werk misschien €5000 bruto, maar "slechts" € 500 in daggelden (zie je vaak bij de gevestigde maatschappijen). Die is waarschijnlijk slechter af, omdat zijn belastbaar inkomen hoger is.
Het is dus ontzettend ondoorzichtig; afhankelijk van de belastingstelsels van de verschillende landen en afspraken die er zijn tussen vliegers en maatschappijen kan de één een Porsche rijden en de ander een Fiat Panda, terwijl ze exact hetzelfde werk doen.
superpilut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 18:27   #32
x-rayyankeezulu
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2004
Locatie: jaaa kweeni
Berichten: 215
Brevet: jaaa kweeni
Typeratings: jaaa kweeni
Uren: te weinig
Jij bent dan degene met lage belastingen met een Porsche :P ?
x-rayyankeezulu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 18:43   #33
Iz
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2000
Locatie: Cloud 10
Berichten: 2.586
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B757/B767, E120
Marshall, ik denk dat dat juist weer mee valt. Low Cost is niet per se Low Wage. De best betalende airline in de USA is Southwest, en als de originele LCC met 500 737's ook nog eens één van de meest succesvolle airlines ter wereld (winst). Niet alleen de vliegers zijn met afstand het best betaald, ook de cabin crew.

Dit zijn good times. Er is een enorm tekort aan vliegers, over de hele wereld. Je ziet bij carriers als Emirates die echt verlegen zitten, dat de arbeidsvoorwaarden langzaam omhoog gaan. De backlog bij Boeing en Airbus alleen al staat op 4000 vliegtuigen (al besteld!) en dan hebben we het nog niet eens over regionals. Laten we dit op 2000 kisten uitbereiding schatten met gemiddeld 8 crews per kist, dan heb je dus 8 x 2 x 2000 = 32.000 vliegers nodig in de komende 8 jaar (wanneer al die bestelde kisten wel afgeleverd moeten zijn), los van pensioneringen. Dus behoudens extreem terrorisme en nucleaire ongein, ziet het er de komende tijd nog goed uit voor ons.
Iz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 19:17   #34
superpilut
keep on truckin'
 
 
superpilut's Avatar
 
Airworker sinds: Mar 2001
Locatie: piepklein landje
Berichten: 1.116
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: B744, B737, F50
Uren: 8k
Nee, ik ben die met die Panda. Met trekhaak
superpilut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 22:46   #35
Marshall
heeft nog geen status
 
 
Marshall's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2003
Locatie: NL & UK
Berichten: 211
Brevet: CPL, fATPL
Typeratings: A320-family
Uren: groeiende
Iz, dat is zeker zo.

easyJet heeft hier in europa zo ongeveer het hoogste start salaris (het stijgt welliswaar iets minder snel dan bij de majors.
Maar feit blijft dat de Majors moeten concurreren met de Low Cost Carriers. De bedrijfskundig meest eenvoudige en overzichtelijke manier is besparen op de lonen. Dit behoeft "slechts" overleg met de werknemersorganisaties. Terwijl besparing op elk ander gebied veel intensiever (en dus kostbaarder) is.
Blijft een feit dat de LCC prima (start en doorloop) salarissen hebben (althans de meeste), echter niet de topsalarissen waarop je eindigd.

Leuk item:
Denk jij dat je bij Trans na 30-35 jaar een hoger of vergelijkbaar salaris kunt hebben als na 30-35 jaar KLM?
Ik weet dat me dat bij easyJet niet zal lukken!

Gr. Marshall
Marshall is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2006, 23:06   #36
Jester747
heeft nog geen status
 
 
Jester747's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 255
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door Marshall

Leuk item:
Denk jij dat je bij Trans na 30-35 jaar een hoger of vergelijkbaar salaris kunt hebben als na 30-35 jaar KLM?
Ik weet dat me dat bij easyJet niet zal lukken!

Gr. Marshall

KLM is één van de best betalende airlines in de wereld.
Transavia is ook niet verkeerd. Maar ik denk niet dat je de bedragen van KLM evenaart.
Jester747 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2006, 10:03   #37
Viper2
Op de bus
 
 
Airworker sinds: Oct 2004
Locatie: Azie
Berichten: 349
Brevet: ATPL
Typeratings: A319/A320/A321
Uren: elke maand te veel ;)
Citaat:
Origineel gepost door Jester747
KLM is één van de best betalende airlines in de wereld.
Transavia is ook niet verkeerd. Maar ik denk niet dat je de bedragen van KLM evenaart.
Dat mag ook wel! First of all: Nederland is natuurlijk niet echt een aantrekkelijk land als het gaat om belasting betalen. De gepubliceerde salarissen op de genoemde website zijn meestal "before tax" tenzij anders vermeld. Het meest interessante is wat er tegen het eind van de maand op de bankrekening staat.

Ander dingetje is dat KLM nog steeds een bepaalde vooropleiding vereist. Dat kost je ook een paar centen meer. Met rente en zo kan dat aardig oplopen.

Laatste is dat gepubliceerde salarissen eind salarissen zijn. Over de gehele periode zou je met een iets lager eindsalaris en hoger beginsalaris beter uit kunnen zijn.

Iets anders wat mensen zich vaak niet realiseren bij het raadplegen van die prachtige salariswebsite of bij het job shoppen zijn de secundaire factoren. Ik heb het dan over pensioen, ziektekosten, arbeidsongeschiktheid etc. Bij heel veel maatschappijen in het buitenland zijn dit soort dingen niet of zeer minimaal geregeld. Als je daar zelf wat aan wilt doen dan kan dat aardig in de papieren lopen. Ook dat is iets wat aardig in de papieren kan lopen. In het algemeen zijn deze dingen in Nederland (nog) goed geregeld.
Viper2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2006, 12:39   #38
Pornokoning
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2004
Locatie: Italy
Berichten: 345
Brevet: ATPL
Typeratings: 737, A319
Uren: 8500
Vergeet natuurlijk een ding niet. Als je bij easyjet binnenkomt als low timer kun je na 4 jaar links zitten en pak je gelijk 7000 pleuri netto. Daar komt nog eens een jaarlijkse loyalty bonus bij wat voor mij in dec alweer bijna 7000 euro netto is. Daarnaast gaat het salarig jaarlijks in principe omhoog (als balpa hun werk goed doet). Ik heb met een vriend van die ook captain was en naar KLM is gegaan zitten uitreken dat je financieel helemaal niet beter uit bent. Het eindsalaris ligt dan wel iets hoger bij klm maar als je dan berekend wat je bij bijv easyjet maar verdiend in de voorgaande jaren....

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je geen 35 jaar low cost kan doen en long haul ook erg leuk kan zijn. Ik heb het hier dus alleen even over het financiele plaatje en niet over life style en dat soort zaken.
Pornokoning is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2006, 23:59   #39
kermit
Waiting for a flight home
 
 
kermit's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2000
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 1.125
Brevet: ATPL
Typeratings: Airbus 320, Boeing 737, 757, 777
Uren: 7500+
Citaat:
Ik heb met een vriend van die ook captain was en naar KLM is gegaan zitten uitreken dat je financieel helemaal niet beter uit bent. Het eindsalaris ligt dan wel iets hoger bij klm maar als je dan berekend wat je bij bijv easyjet maar verdiend in de voorgaande jaren....
Nieuw batterijtje nodig in je rekenapparaat?

Laten we het eens over pensioenen hebben......
kermit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2006, 06:46   #40
Pornokoning
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2004
Locatie: Italy
Berichten: 345
Brevet: ATPL
Typeratings: 737, A319
Uren: 8500
Het pensoen is tegenwoordig gebaseerd op het middelloon dus een stuk minder dan vroeger.
Pornokoning is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 16:48.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2014 :: jvbPlugin R1012.365.1