|
|||||||
| Kennisbank | Registreer | FAQ | Airwork groepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
#1 |
|
over to departure
Airworker sinds: Mar 2003
Brevet: ATPL, ME, SE, IR, FI/se/me/cpl/ppl/fi
Typeratings: 757/767/iPhone/Apple Powerbook
Uren: 4500+
|
Commuten tussen NL en UK
Ben benieuwd hoeveel meensen momenteel werkzaam zijn in de UK en wonen in NL, en of dat bevalt.
Ik doe het nu een klein jaar en echt bevallen doet het niet. Maar ja, Thomson is zo'n goede werkgever dat het bijna niet loont om in NL te gaan werken. Groetjes, Rob |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Jun 2002
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
|
100% werkzaam in de UK en slechts 1 a 2 keer per maand naar NL. Niet echt commuten dus. Hoewel ik officieel nog steeds in Nederland woon. Zelf hoef ik, om meerdere redenen, ook niet meer voor werk naar Nederland.
GJK |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Optimum Flightlevel
|
He Robbie,
maak je PM box even leeg! Overigens Zaterdag strak plan laat maar weten waar en hoelaat. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
over to departure
Airworker sinds: Mar 2003
Brevet: ATPL, ME, SE, IR, FI/se/me/cpl/ppl/fi
Typeratings: 757/767/iPhone/Apple Powerbook
Uren: 4500+
|
Is leeg. BBQ bij maurice thuis. Wat is je nummer bel ik je moregen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
In orbit
Airworker sinds: May 2000
Brevet: atpl
Typeratings: DC10, SA227, B727 FE
Uren: 6000
|
Ik ken iemand die in Engeland woont en in NL werkt, omgekeerde wereld dus
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Nov 2002
Brevet: bevroren unit....
Typeratings: MD-11, CRJ (ex), ATR (ex)
Uren: 3000+
|
Ik kende een Fransoos die op de Antillen woonde en nu in Ierland werkt...
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
cleared to taxi
Airworker sinds: Sep 2002
Brevet: ATPL en ATP
Typeratings: EMB120,B1900,CJ serie
|
Hallo, ik werk ook in de U.K. sinds een jaar. Ik woon in Amsterdam met mijn familie. Ideaal is het niet, want ik zie mijn kinderen te weinig. Ik denk dat erg veel mensen voor een buitenlands bedrijf werken. Ryanair, Easyjet en Netjets zijn volgens mij de grootste buitenlandse werkgevers voor de Nederlanders.
Groeten, Goof. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
In orbit
Airworker sinds: Oct 1999
Brevet: --
Typeratings: --
Uren: --
|
jo rob,
je kent mijn situatie, 1 a 2 x per maand naar MAN, om minimaal 1 week van huis te gaan. bevalt mij goed. gevolgt door minimaal 1 week thuis. k. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Contact Houston Space Center
Airworker sinds: Oct 2001
Brevet: ATPL
Typeratings: yup
Uren: aanwezig
|
Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe makkelijk je naar Nederland kan. Als je voor Thomson in MAN werkt is het wat moeilijker dan als je voor easy in London werkt, omdat easy de hele dag door naar AMS vliegt. Je kunt dus op elk gewenst tijdstip naar huis.
Hoe dan ook, commuten is niet ideaal, zeker niet als je een sociaal familie leven hebt, maar het is te doen. Wat ik me afvraag is het volgende. Is een commuter (5 dagen werk, 4 dagen in Nederland) er veel slechter aan toe dan een collega die bij Cityhopper/KLM werkt en zijn hele werkweek in hotels rond Europa doorbrengt? Die ziet zijn familie ook niet al te vaak.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
further climb
Airworker sinds: Dec 2002
Typeratings: A320, TRI A320
Uren: +
|
Dat is een goede vraag 49015. Ik vraag het me ook af. Ik zat laatst in de bus met een 73 vlieger van KLM en die was niet al te positief over zn rooster. But ain't we all. Hij had erover dat ie max. 3 dagen achterelkaar vrij was normaliter.
Misschien dat iemand hier wat meer hierover kan zeggen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
In orbit
|
veel hangt af van het type wat je vliegt en het daarbij behorende werk.
martinair draait 11 om 7, 11 werken 7 vrij, in die 11 zitten medicals grondcursus, sim etc, je weet altijd waar je aan toe bent. persoonlijk vind ik 11 dagen lang, wij kunnen in principe 12 weg, 6 vrij volgens de ftl, maar ik heb dat nog niet meegemaakt, ben wel eens 12 weg maar heb er dan minimaal 9 vrij. k. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
further climb
Airworker sinds: Mar 2001
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: B757/767
Uren: 4500
|
Werk bij DHL Air in de UK en woon in Olland. Werkt perfect. Interne positioning en veel vrije tijd. Rooster wordt min of meer aangepast op het feit dat ik in NL woon en als positioning niet kan krijg ik over het algemeen een commercial. Niets te klagen wat dit betreft. Zou persoonlijk niet in de UK willen wonen, wat een shithole.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
cleared to taxi
Airworker sinds: Mar 2004
Typeratings: Airbus
Uren: 1+
|
Zelf commute ik sinds niet zo lang ook van NL naar de UK en om eerlijk te zijn bevalt het niet al te best. Vooral het standby reizen is echt niet leuk - een beetje te stressvol voor mij: de eeuwige vraag, kan ik wel mee, kan ik niet mee. Zeker in de zomer zitten de vluchten vaak apart vol.
Dus moet je extra vroeg vertrekken voor het geval je weer een keer 'gebumped' word. Dus of je bent veeel te vroeg op werk, of je bent op tijd maar met de nodige portie stress (over de optie dat je het helemaal niet haalt zwijg ik maar even). De terugweg is ook zelden leuk - aan het eind van een lange vlucht op het vliegveld zitten wachten totdat je weer mee mag. Of niet. Wel iets om goed over na te denken voordat je het gaat proberen. Het hangt natuurlijk ook erg af van je werkschema's en wellicht ook de maatschapij voor wie je werkt. Enfin, my two pennies worth.... |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Optimum Flightlevel
|
Misschien (volgende keer) maatschappij uitzoeken waar je (nog) steeds kunt jumpseaten? Ik heb zelf de laatste 2 jaar geen tickets meer betaald. Ga naar de crewroom en vertel flightdeck crew dat ik met ze mee wil. En voor de terugvlucht bel ik ff met OPS dat ik jumpseat, zodat flightdeck crew weet dat ze een collega mee terug moeten nemen. Het is inderdaad wel jammer dat e.e.a. beperkt is tot je eigen maatschappij.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
further climb
Airworker sinds: Dec 2002
Typeratings: A320, TRI A320
Uren: +
|
Hoi GJK
Ons wordt verteld dat we niet mee kunnen op de jumpseat. Niet vanwege de company maar vanwege het feit dat de CAA dit niet toestaat. (ook overgenomen in onze OM-A) Worden bij jullie de regels gebroken of worden wij een oor aan genaaid? Ben wel benieuwd eigenlijk. Als blijkt dat dit gewoon mag dan hebben we weer wat te vragen bij de volgende onderhandelingen. Reactie mag ook per PM. MVGR S. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
cleared to taxi
Airworker sinds: Mar 2004
Typeratings: Airbus
Uren: 1+
|
PH-GKJ, bedoel je dat je de afgelopen twee jaar geen tickets meer geboekt hebt, of niet werkelijk niet meer betaald hebt? Zelfs voor standby tickets moet je toch betalen (nog redelijk wat, laten we eerlijk zijn)?
Overigens is twee keer per maand op en neer niet helemaal hetzelfde als echt commuten, maar je hebt gelijk dat het een en anders zeker makkelijker is als je bij je eigen bedrijf kunt jumpseaten en/of op standby mee kunt vliegen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Optimum Flightlevel
|
@Airborne
Nog geboekt nog betaald. Er is weliswaar bij ons een mogelijkheid tot staff travel a 15 pond per sector. Hiermee kun je (in principe) naar al onze bestemmingen. Indien de boeking bevestigd is kun je gegarandeerd mee Echter enkele "contractors" hebben ooit eens bedongen dat ze konden jumpseaten indien ze een paar dagen vrij hadden en naar huis op het continent wilden. Hoewel deze regeling officieel volgens mij niet meer gebruikt wordt, maak ik er nog steeds gebruik van. @Sandertje Kan heel goed zijn dat de CAA dit niet toestaat. Als ik echter terug ga naar Nederland doe ik dat in uniform. Nog niemand van mijn collega's flightdeck of cabine die dit ooit bezwaarlijk heeft gevonden. En als blijkt dat een linetraining captain (voor een line- of CRM check) meevliegt, en ik niet kan plaatsnemen op "zijn" jumpseat dan neem ik plaats in de cabine. Uiteindelijk maakt het me ook niet uit waar ik zit, zolang ik maar naar de overkant kom. Het is me tenslotte nog niet overkomen dat alle seats bezet waren. EN zo ja... tja dan neem ik het volgende vliegtuig. groet GJK |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Contact Houston Space Center
Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: yup
Uren: aanwezig
|
Airborne, de staff travell ticktets van easyJet zijn confirmed seats. En elk easyJet employee mag 3 oustiders op de staff travell lijst zetten. Dus mocht je in de buurt van een easyveld wonen, dan weet je wat je moet doen! Dan heb je tenminste dat gedonder van de standby tickets niet.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
In orbit
|
jo,
sommige van mijn collega s zijn ex-easy, en staan nog op staff travel bij hun ex collegas, die vliegen meestal van ams naar liverpool omdan met een taxi naar man te gaan. ik check de loads en beslis dan fullfare of stby, of met klm of met Jet2, idd standby reizen kan gezeik opleveren. ikzelf heb het in 3 jaar 1x meegemaakt dat ik te laat was met uiteraard met een standby. werd goed opgelost door mn collegas. ik kwam aan werd van terminal gelijk naar de machine gebracht, 7 minuten later pushback. het voordeel voor mij is dat op de terugweg naar MAN de volgende stop AMS is dus ik kan blijven zitten, je land in MAN, 2 uur omdraaien, ik lig dan al heerlijk te pitten in de bunk, de mannen scheuren naar AMS, vragen transport voor kliko aan groundagent, en ik fris van boord, naar terminal, en dan de NS<- en dat is helemaal weer een ander verhaal. k. |
|
|
|