|
|
#1 |
|
In orbit
Airworker sinds: Aug 2001
Brevet: na
Typeratings: na
Uren: na
|
Illegal Aliens?
Wat vinden we van al die mexicans die hier jaren lang illegaal zitten en nu (als het doorgaat) als 'beloning' een green card krijgen ?
Lekker signaal geeft dit aan iedereen die op een legale manier probeerd binnen te komen...... Ik zeg terug naar Mexico, en net als iedereen een nummertje trekken en het legale spelletje spelen voor 8/12 jaar. Om maar te zwijgen over het feit dat alles in het spaans moet, en de mexicaanse vlag boven de amerikaanse hangt in de meeste steden in california. whatever. I have been paying my dues, so I think all the above is freaking BS. FD Laatst aangepast door Flying Dutchman : 14-04-2006 om 07:50 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
further climb
Airworker sinds: Dec 2002
Brevet: ATPL
Typeratings: A320, TRI A320
Uren: +
|
Zo wat ben jij een racist zeg.
Foei. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
taxi to holding point
Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: GMB CPL (FAA & JAA A&H) , f-ATPL, PPL IR ME SET
Typeratings: 737-NG B350 PC-7 B06 UH-60
Uren: 1500+
|
Meer dan de helft van die voornamelijk mensen met een Latijns-Amerikaanse achtergrond hebben anders wel banen die door de doorsnee Amerikaan als inferieur wordt beschouwd en die dan ook respectievelijk zijn/haar neus daarvoor ophaalt...
In Nederland zijn er toch ook veel goedkope arbeidskrachten uit het voormalig Oost-blok aan het werk in de land- en tuinbouw sector waar veel autochtonen die werkloos zijn voor bedanken! Naar mijn mening kunnen ze beter hun greencard policy aanpassen net als in NL waar mensen in deze situatie een werkvergunning krijgen! Maar ja who am I.....
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
In orbit
|
Sandertje -
Dat is een te domme opmerking voor mij om serieus op in te gaan. Zegt gelukkig meer over jou dat je tot die conclussie komt, als over mij. MHC - Daar heb je helemaal gelijk in ! De regering W2 heeft daarom een plan op tafel liggen om het aantal H2 visa's (werkvergunning voor tuin/plantbouw etc) drastisch te verhogen, wat weer kan leiden tot het kunnen aanvragen van een green card. Echter, ben ik van mening dat je het illegaal aanwezig zijn van buitenlanders niet moet belonen. (wat voor signaal geeft dit aan iedereen die probeerd legaal binnen te komen, en aan fam en vrienden van illegalen ? juist ja, die zien dat het loon om illegaal over te komen). FD |
|
|
|
|
|
#5 |
|
further climb
Airworker sinds: Dec 2002
Brevet: ATPL
Typeratings: A320, TRI A320
Uren: +
|
Je hapt. Goed zo!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
In orbit
|
Het leek me al erg sterk dat je het echt meende
![]() cheers. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
cleared FL 300
|
Ik heb hier ook wel lang over na gedacht. Het probleem is het zijn er teveel die je terug kan sturen Mijn oplossing is:
take all benefits away. Social Security, Disablity etc. Geen rijbewijs meer uitgeven aan mensen zonder Greencard (of mensen die aan het applyen zijn) Dit kost de regering Miljarden per jaar. Lekker 20 man in 1 huis en benefits aanvragen. Dan lekker terug naar Mexico en voila incasseren maar. Het geeft mij een klote gevoel. Net als 4 uur in de rij staan voor iets, en dan springt er iemand voor je in de rij. Ik heb veel geld betaald om het immigratie process netjes volgends de regeltjes te doen. Als die illegalen het zogenaamde "shitty" werk niet meer doen, dan worden die banen echt wel gevult. Iemand moet het doen. Trust me. Mischien niet de rijkste en slimste, maar iemand doet het echt wel. Dus dat is ook geen excuus. Klinkt trouwens erg bekend allemaal. Ik denk gelijk aan NL, maar dan geen mexicanen. greetz Mexican Look-a-like
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
In orbit
|
I hear ya. Op het moment dat 12.000.000 Mexicanen op het punt staan beloond te worden voor het illegaal aanwezig zijn de afgelopen 5 jaar, hoop ik dat ik er ook nog wat uit kan slepen!
Hoef ik gelijk niet meer te trouwen ![]() Vraag me af en toe af waarom ik het spelletje (ongeveer) helemaal volgens de regels heb gespeeld, en bij mn immigration lawyer een rekening heb openstaan van nog maar 4500 USD (12.000 totaal betaald in 4 jaar). Had beter over de texan border kunnen klimmen een paar jaartjes terug, had ik als beloning een green card gekregen na een paar jaar. Rijbewijs moet je uitgeven aan alle legal aliens. heeft geen zin om mensen met geldige studie/werk visa geen rijbewijs te geven. Illegalen moet je indd geen rijbewijs geven en geen SSN. Och, hier bij mij om de hoek in de bouw (gister bakkie koffie gedaan met een chef) is 95% van de bouwvakkers mexicaan, waarvan (geen geintje) 90% op illegale papieren zit!!!!! Iedereen is welkom. Zeker in dit land. Maar wel aub nummertje trekken, taal leren en achteraan aansluiten. gotta luv it. FD |
|
|
|
|
|
#9 |
|
further climb
Airworker sinds: Mar 2001
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: B757/767
Uren: 4500
|
Hoe zat het ook alweer in de VS.
First Golden Rule: The one with the gold rules Second Golden Rule: Life's not fair Zo te zien heb je de Hooter meiden nog voor jezelf. Als de gringo's die afpakken heb je pas reden tot klagen. Het ruikt een beetje als afgunst. Volgens mij heb je het niet slecht gedaan. Je hebt een baan daar en je hebt niet Miss Strawberry uit Plant City hoeven te trouwen om daar te blijven. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Jun 2002
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
In orbit
|
S -
Snap dat het een beetje als afgunst overkomt, maar dit is totaal niet het geval. Vraag aan mij of touch and go of flyhigh of wie-dan-ook hoe lang het duurt en hoe frustrerend het kan zijn om alles volgens de regels te doen hier. Vind ik het dan scheef dat mensen die jaren lang illegaal aanwezig zijn geweest in ene mogen voordringen? you bet your ass I do. again: ben pro immigranten. Maar wel legaal, en de taal leren. Zelefde riep ik in Nederland. Als dat teveel gevraagd is....... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
further climb
Airworker sinds: Jan 2000
Brevet: ATPL nog even in de vriezer
Typeratings: Small stuff
Uren: Couple K
|
Tja,
en dan sta je bij de douane in NL.. 'Ja meneer, ik ga naar de barbeque op Teuge... deze fototoestellen zijn voor alle airworkers die vast willen leggen dat ik er toch echt ben dit jaar, deze harde schijven zijn voor het opslaan van al die digitale foto's die ermee gemaakt worden en die 14 flessen Jack Daniels zijn voor de hard core nablijvers die ook na 01:00 nog op het terras zitten.. Die $2000 in contanten? Oh, die is voor Steef... een maatje van me. Ik heb een weddenschap gemaakt; en als U me niet door laat verlies ik alles!!'... Sorry K, too much going on here.. Net een auto gekocht met een maat van me, dus eindelijk normaal mobiel. Kan de vrouw ook eens weg van het strand...... Gr.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
over to departure
Airworker sinds: Sep 2004
Brevet: JAR66-B1/PPL / ATPL in progress
Typeratings: DA20/C152/C172
Uren: 100
|
dammm.....was ik drie 5 weken geleden mu ook maar over die border geklommen met een spaans dialect....
of had ik dan aan de verkeerde kant gezetten? (iemand die snel terug wil , maar met weinig hoop op zn verdomde greencard!!)
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
cleared FL 300
|
Citaat:
|