|
|||||||
| Kennisbank | Registreer | FAQ | Airwork groepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
#1 |
|
taxi to holding point
Airworker sinds: Jan 2004
Brevet: PPL(A) en RPL (G)
Typeratings: SEP, RPL(G) met VOA, VOB, VOC
Uren: 500 uur RPL(G); 100 uur PPL(A)
|
Fractional Ownership in GA
Welke groepen Fractional Owners of GA-vliegtuigen bestaan er eigenlijk in NL? Dus niets commercieel maar mensen die 'just-for-fun' samen een vliegtuig hebben waarbij het ze 'management' van de kist onder elkaar hebben verdeeld of hebben uitbesteed? Ik ben benieuwd naar wat voor vliegtuig ze vliegen? Hoe groot is de groep fractional owners? Wat is het aantal uren dat per jaar gemiddeld wordt gevlogen? Wat is de inleg en jaarlijks operationele kosten en op welk vliegveld is men gestationeerd?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Oct 2003
Brevet: fATPL die nog wel even bevroren blijft als het zo doorgaat.
Typeratings: F50 Turbo prop pimp in wording
Uren: 750
|
Diamond Flyers
Beste Ballie,
Op Lelystad heb je de DiamondFlyers die vliegen samen een Diamond Dimona motorglider, de PH-1263. Tevens is uit die groep mensen weer een andere groep samen gekomen en hebben samen een Diamond Katana gekocht, De PH-FLK. In de laatste kist heb ikzelf een aandeel en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Tevens is men nog aan het proberen om voldoende mensen bij elkaar te krijgen om een Diamond DA40 Diamondstar TDI te kopen. Echter is het zo dat daar nog niet echt druk achter gezet wordt, maar dat zal hopelijk in het volgende jaar weer meer energie in gestoken worden. Althans dat hoop ik, zou graag een aandeel hebben in een IFR Diamondstar Diesel met A/P :-) wel leuk om lange trips mee te maken. Heb met de PH-FLK ook al een paar leuke trips gemaakt en dat is toch wel erg leuk om te doen. Mocht je meer info willen..... www.diamondflyers.nl |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
over to departure
Airworker sinds: Aug 2002
Brevet: ...
Typeratings: ..
Uren: .
|
Re: Diamond Flyers
Citaat:
is gekozen en niet voor een cooperatie ua ? In een stichting ben je in principe je geld kwijt (of zit er een 'leen' constructie achter ?) participeren vanaf ... ?
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Oct 2003
Brevet: fATPL die nog wel even bevroren blijft als het zo doorgaat.
Typeratings: F50 Turbo prop pimp in wording
Uren: 750
|
Diamond Flyers
De Stichting variant is de beste oplossing gebleken, je hebt een aandeel in een kist, en iedere stichting staat los van de andere stichting.
Misschien is een Coöperatie ook wel een goed idee maar volgens mij heeft dat iets te maken met de belasting. De mensen in het bestuur weten redelijk (zeer) goed waar ze het over hebben. Alles word zeer democratisch gedaan, je krijgt overal bericht van en er word niets gedaan als niet iedereen het er mee eens is. Zoals ik al zei, ik ben heel kritisch en al geruime tijd zeer tevreden. Alles is goed geregeld, kist goed onderhouden, goeie availability, op dit moment worden er nog meerdere mensen gelest op de kist. Van TMG naar PPL, dat heeft wel z'n weerslag op de availability maar het valt mee, en als het goed is is dat straks verleden tijd. De prijs van een participatie kan je op vragen bij het bestuur, ik meende dat er een participatie in de PH-1263 beschikbaar is van iemand die is overgestapt naar de PH-FLK. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
FL 60
Airworker sinds: Sep 2003
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: 160
|
Volgens mij is het zo dat bij een cooperatie ook de rol van de inbreng van de leven meeteld. Volgens mij is het zo bij een cooperatie heb je echte leden en die kunnen formeel het beleid bepalen. 20 leden is 20 meningen, dus dat is lastig.
Bij een stichting wordt het beleid bepaald door het bestuur, dat is ff makkelijker besturen zeg maar. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
exit
Airworker sinds: Aug 2005
Brevet: ppl
Typeratings: n/vfr
|
shares in een diesel da40
wil je een share in een diamond da40tdi? neem contact op met me rwm@maltastart.com
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Airworker sinds: Aug 2005
Brevet: ppl
Typeratings: SEP
|
Even ter aanvulling op Andre,
Inmiddels is de Stichting Diamond Diesel Flyers opgericht, een DA 40 D besteld, full IFR, autopilot, leer etc., aflevering komende we(e)k(en). Dit wordt de PH-FLD. Hierin participeren via de stichting 22 deelnemers. Inmiddels worden geinteresseerden voor een participatie op een wachtlijst geplaatst. De intentie is zo snel mogelijk een tweede kist te bestellen. Voor geinteresseerden: ga naar www.diamondflyers.nl klik op Diamond DA en vervolgens op Ja, ik heb belangstelling. Fly TDI Laatst aangepast door Fly TDI : 01-10-2005 om 22:16 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
cleared to taxi
Airworker sinds: Aug 2006
Brevet: PPL
Typeratings: -
Uren: 160
|
3de DA40
Inmiddels wordt de derde DA40 aangeschaft. Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar. Ga snel naar http://www.diamondflyers.nl voor meer informatie.
|
|
|
|