.:.

Ga Terug   Airwork > Algemeen > Luchtvaart algemeen

Antwoord
 
Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 15-08-2017, 18:41   #1
stratofreighter
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 736
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Thumbs up 15aug2017: Catalina neuslanding te Lelystad, video's...

...landing volgens het boekje? Het zier er allemaal rustig en beheerst uit...

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=w6yii_Leu50
...gefilmd vanaf een gebouw.

Net over een hek gefilmd:

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=ETqCljptqYU

Video gefilmd van voren:

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

http://www.youtube.com/watch?v=krGUe2e7H1o

Foto van de neus nadat alles en iedereen was uitgestapt
en men kon beginnen na te denken over de berging:
https://twitter.com/hilbrandie/statu...64709988921344

Laatst aangepast door stratofreighter : 15-08-2017 om 19:23
stratofreighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2017, 22:55   #2
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley
 
 
Cpt Oveur's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2010
Locatie: Duitsland
Berichten: 463
Brevet: ATPL
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Landen ze dat ding ook wel eens in het water? Of kregen ze het landingsgestel ook niet meer omhoog?
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2017, 23:14   #3
csaba
prettig gestoord
 
 
Airworker sinds: May 2011
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 700
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
De domme media moesten het natuurlijk alweer over een "noodlanding" hebben ... Eťntje had het zelfs over een "vliegtuigje" , tsja het is geen A380 natuurlijk maar toch... En een "belly landing" is het al evenmin.

Vreemd wel dat ze op de "harde" piste landden, ik zou denken dat de onvermijdelijke schade onderaan de neus beperkter zou blijven in het gras?

Terechte vraag overigens hierboven: waarom niet ergens op het water neergekomen? Misschien niet gemakkelijk een plaats te vinden waar hij ook vlot aan land kon worden gebracht, en dan ook nog hersteld?
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2017, 04:16   #4
Europe-American
Flying the BEAST at FL370
 
 
Europe-American's Avatar
 
Airworker sinds: May 2011
Locatie: Florida USA
Berichten: 1.070
Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >11,500 TT
Zijn er in NL nog wel plaatsen waar een amphibie op water mag landen? Misschien is die kist op leeftijd ook niet meer geschikt voor water landingen en zo lek als een mandje.
Gras lijkt zachter maar is het niet bij landingssnelheden.
Ook kunnen oneffenheden in het terrein voor meer schade zorgen.
Op asfalt of beton landen is feitelijk alleen "schuren".
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2017, 08:39   #5
Roger Wilco
I fly because it releases my
mind from the tyranny of petty
things; it gives me a sense of
wider horizons
 
 
Roger Wilco's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 393
Brevet: PPL(A) IR RT
Typeratings: SEP
Uren: 600+
nu.nl:

'Het landingsgesteld [sic] klapt niet uit, waardoor de bemanning met de neus af moet remmen. '
Roger Wilco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2017, 09:12   #6
PPP
wars van status
 
 
PPP's Avatar
 
Airworker sinds: May 2009
Locatie: EHLE
Berichten: 527
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: >250
Citaat:
Origineel gepost door Europe-American Bekijk Bericht
Zijn er in NL nog wel plaatsen waar een amphibie op water mag landen? Misschien is die kist op leeftijd ook niet meer geschikt voor water landingen en zo lek als een mandje.
Gras lijkt zachter maar is het niet bij landingssnelheden.
Ook kunnen oneffenheden in het terrein voor meer schade zorgen.
Op asfalt of beton landen is feitelijk alleen "schuren".
Deze kist landt regelmatig op het Ijsselmeer en het Markermeer. Normaal kan dat ook gewoon. Je mag zelfs meevliegen.

Wat ik begrijp uit de discussie op Omroep Flevoland is dat de deuren van het neuswiel open bleven staan en dat hij dan lek is. Of dat klopt weet ik niet. De Piloot is inmiddels geÔnterviewd door Omroep Flevoland en die heeft gezegd dat hij de verharde baan verkoos boven het gras naast de baan omdat hij bij een landing op gras het toestel minder goed onder controle kon houden en omdat hij niet wilde dat de brandweerwagens in het modderige gras zouden blijven steken. Is allemaal overlegd met de toren, schijnt het.

Het wachten is nu op vervangende onderdelen en over een paar weken vliegt hij weer. En landt hij weer op het water.
PPP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2017, 09:59   #7
csaba
prettig gestoord
 
 
Airworker sinds: May 2011
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 700
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Dank voor de info!
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-08-2017, 11:38   #8
PPP
wars van status
 
 
PPP's Avatar
 
Airworker sinds: May 2009
Locatie: EHLE
Berichten: 527
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: >250
De videobeelden van de brandweer: https://youtu.be/V1Q0Y9C_BCc
PPP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-08-2017, 09:55   #9
csaba
prettig gestoord
 
 
Airworker sinds: May 2011
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 700
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Even terugkomen op het aspect "Waar opstijgen/neerkomen": hoe en waar wordt vastgelegd of je op een bepaalde wateroppervlakte een watervliegtuig mag bedrijven? Ik keek in de AIP maar vond er helemaal niks over terug, terwijl er toch ergens een algemeen principe moet zijn dat men enkel mag vliegen vanaf daartoe goedgekeurde terreinen?
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 11:38.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2019 :: jvbPlugin R1012.365.1