.:.
Oud 24-03-2014, 12:16   #1
six
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2014
Locatie: Noord Nederland
Berichten: 1
Brevet: io
Typeratings: geen
Uren: 40
Veiling: 3 Cessna 182R Skylane

Zo te zien gaat de politie afscheid nemen van drie toestellen, de PH-RPH
PH-RPI en de PH-RPJ.

Voor de liefhebber:

https://www.domeinenrz.nl/domeinenrz...31d1c854f1.php
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2014, 17:16   #2
Pirke
PPL
 
 
Pirke's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 471
Brevet: PPL
Typeratings: SEP (A)
Uren: Who cares? Flying is fun!
Jammer dat je de levensduur vd engines niet kan zien... weet iemand hoeveel uur er nog open staat?
Pirke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2014, 17:36   #3
dennist4
op weg naar CPL+FI
 
 
Airworker sinds: Jul 2011
Locatie: 2NM van EHHO
Berichten: 17
Brevet: PPL (A)
Typeratings: SEP / MLA / Cessna SET
Uren: 1100+
Stuur een bericht via MSN naar dennist4 Send a message via Skype™ to dennist4
Citaat:
Origineel gepost door Pirke Bekijk Bericht
Jammer dat je de levensduur vd engines niet kan zien... weet iemand hoeveel uur er nog open staat?
PH-RPH:
TSO 1502:50 uur sinds 09-09-05

PH-RPI:
TSO 1710:46 uur sinds 08-09-05

PH-RPJ:
TSO 1797:16 uur sinds 12-09-05


Als het goed is heeft de O-470-U een TBO van 2000 uur + extensie

link: https://www.domeinenrz.nl/domeinenrz...mmer_51.pd.pdf
dennist4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2014, 18:09   #4
Pirke
PPL
 
 
Pirke's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 471
Brevet: PPL
Typeratings: SEP (A)
Uren: Who cares? Flying is fun!
Niet al te jonge engines, en de Cessna SID inspecties moeten nog gebeuren. Dat kan potentieel een duur grapje worden.
Pirke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2014, 20:14   #5
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Daar komt nog eens bij dat de O-470-U alleen op AVGAS kan lopen. En met 12 gallon per uur komt dat neer op zo'n EUR 150 per uur. Voor alleen brandstof is dat best duur.

Voor wat betreft de SID geldt ook nog eens dat dit geen "corrosion-proofed" Reims C172 is, maar gewoon een onbehandelde Cessna. Best kans dat die in ons klimaat wat is gaan roesten.

Als je dit doet, kun je het beste niet teveel bieden, met in het achterhoofd minstens zo'n EUR 10.000 voor de SID in juni. Vervolgens in een jaar of twee de motor opvliegen en dan wellicht daarna een diesel erin. Een koopje is het dan echter niet, wat je er nu ook voor betaalt.

Een handelaar zou kunnen overwegen om hem naar de VS uit te voeren. Daar is veel vraag naar de 182 en kan hij nog jaren door, zonder SID, want die is onder Part 91 niet verplicht.
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2014, 23:04   #6
dennist4
op weg naar CPL+FI
 
 
Airworker sinds: Jul 2011
Locatie: 2NM van EHHO
Berichten: 17
Brevet: PPL (A)
Typeratings: SEP / MLA / Cessna SET
Uren: 1100+
Stuur een bericht via MSN naar dennist4 Send a message via Skype™ to dennist4
Er is inmiddels gehandeld.

"De uitslagen van verkoop 2014-51 zijn:
kavel 0001 € 70.000,-
kavel 0002 € 43.000,-
kavel 0003 € 41.837,- "

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_...31d1c854f1.php
dennist4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2014, 01:05   #7
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
De bieder op kavel 1 heeft wel de hoofdprijs betaald. Dat is die kist met 13.000 uur TT lijkt mij niet waard. Het bod op kavel 2 & 3 lijkt mij redelijk.

Het zijn goede kisten om para's mee te droppen.
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-05-2014, 18:05   #8
AirVan
heeft nog geen status
 
 
AirVan's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Helmond
Berichten: 32
Brevet: PPL
Typeratings: -
Uren: 700
Er komt nog 15% opgeld bovenop de biedingen die dennist4 geeft.
Dus kavel 1 betaald zelfs 80.500 !! Oops, blijkbaar geen kenner.
AirVan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-05-2014, 23:19   #9
AirVan
heeft nog geen status
 
 
AirVan's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Helmond
Berichten: 32
Brevet: PPL
Typeratings: -
Uren: 700
Via mijn rol als vliegtuigbroker heb ik contact gekregen met de koper van kavel 1.
Er gaat met deze veiling van alles mis. Nu blijkt dat de toestellen zonder Bvl worden geleverd en dat is in strijd met de voorwaarden. Kopers van kavel 2 en 3 zullen daar evenzo met in de maag zitten. Ik zou graag contact krijgen met de kopers van kavel 2 en 3 zodat gezamenlijk protest kan worden aangetekend. Dus als iemand weet wie dat zijn, of iemand kent die weet wie dat zijn, geef dan mijn mailadres door: hans@airvan.nl
AirVan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2014, 13:08   #10
scsirob
Soms status, nu zit us
 
 
Airworker sinds: Sep 2008
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 597
Brevet: LAPL
Typeratings: SEP TD
Uren: Een aantal
Dus eigenlijke waarde 894kg Empty weight x €0.17 kiloprijs oud ijzer.
Ouch.
scsirob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2014, 13:44   #11
csaba
prettig gestoord
 
 
Airworker sinds: May 2011
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 693
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Aluminium gaat flink wat meer, dacht ik?

Maar we zullen maar niet lachen met de ellende van de gedupeerden. Dit verhaal hoort een staartje te krijgen!
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2014, 22:25   #12
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Citaat:
Origineel gepost door AirVan Bekijk Bericht
Via mijn rol als vliegtuigbroker heb ik contact gekregen met de koper van kavel 1.
Er gaat met deze veiling van alles mis. Nu blijkt dat de toestellen zonder Bvl worden geleverd en dat is in strijd met de voorwaarden. Kopers van kavel 2 en 3 zullen daar evenzo met in de maag zitten. Ik zou graag contact krijgen met de kopers van kavel 2 en 3 zodat gezamenlijk protest kan worden aangetekend. Dus als iemand weet wie dat zijn, of iemand kent die weet wie dat zijn, geef dan mijn mailadres door: hans@airvan.nl
Dan kunnen ze de koop ontbinden, want tijdens de kijkdag is door de mechanic van de politie gezegd dat de kisten luchtwaardig waren en van Schiphol-Oost zouden kunnen worden weggevlogen. Iedereen daar aanwezig heeft dat kunnen horen.
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2014, 23:25   #13
QED
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Aug 2007
Locatie: *****
Berichten: 804
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
dan moeten ze niet bij een luchtvaartbroker zijn maar bij een advocaat.

als er geen (geldig) bvl is wil dat nog niet zeggen dat ze niet luchtwaardig zouden zijn.
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2014, 01:08   #14
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Citaat:
Origineel gepost door QED Bekijk Bericht
als er geen (geldig) bvl is wil dat nog niet zeggen dat ze niet luchtwaardig zouden zijn.
Als je luchtwaardig in zuiver technische zin bedoelt, niet nee. Maar je mag er niet mee vliegen. En er zijn in dit geval op de plaats van vertrek genoeg mensen om je daarvoor een boete te geven…

Nog even gekeken - het is zelfs een misdrijf, waarop een jaar gevangenisstraf staat.
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2014, 21:44   #15
QED
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Aug 2007
Locatie: *****
Berichten: 804
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
nee je mag niet vliegen zonder bvl. ja, ik bedoel in technische zin (het is ook een technische term, zo kan een vliegtuig een bvl hebben en niet luchtwaardig zijn - bv na schade - en dan mag je er ook niet mee vliegen. Net zo strafbaar!) Als een monteur zegt dat ze luchtwaardig zijn kan hij dus bedoelen dat je er zonder problemen een bvl voor kan krijgen en niet dat ze met bvl worden geleverd. Maar er zal toch wel een verkoopovereenkomst zijn waar dit ingeregeld wordt? mijn punt: ga naar je advocaat (niet naar een broker en niet naar lot genoten)
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2014, 00:47   #16
Flying nerd
Status quo
 
 
Airworker sinds: Mar 2014
Locatie: Putten
Berichten: 123
Brevet: PPL(A)
Typeratings: aat3, c172, da40, dv20
Uren: 187
Als er gezegd is dat de kisten "van Schiphol-Oost zouden kunnen worden weggevlogen" dan mag je er als koper toch wel van uitgaan dat daarmee niet wordt bedoeld dat ze "van Schiphol-Oost zouden kunnen worden weggevlogen, gedemonteerd, aan boord van een vrachtvliegtuig". Ik denk dat een doorsnee rechter dat ook gaat vinden.
Flying nerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2014, 05:23   #17
QED
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Aug 2007
Locatie: *****
Berichten: 804
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
als je voor 70k iets koopt neem ik aan dat je een overeenkomst hebt op papier en niet uitgaat van 'wat gezegd wordt'.

en hoe dan ook; je zal toch zelf wel even in de boordpapieren hebben gekeken voor de koop????
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-05-2014, 10:12   #18
scsirob
Soms status, nu zit us
 
 
Airworker sinds: Sep 2008
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 597
Brevet: LAPL
Typeratings: SEP TD
Uren: Een aantal
Als de jaarlijkse BvL verlenging niet verwerkt is, of de instrumentencheck is niet uitgevoerd, dan is er geen geldig BvL ongeacht de staat van het toestel. Dat is simpel op te lossen.

Als er apparatuur uit het toestel verwijderd is (ik roep maar wat: Transponder met een uniek-voor-de-politie ICAO code? Radio met 'extra' features?) dan is het een ander verhaal. Waarschijnlijk zal er opsporings apparatuur uit de kist gehaald zijn, met gevolgen voor weegrapporten, W&B tabellen etc.

Maar zoals QED al zegt, dat had de koper voordien wel even kunnen inzien en opvragen.
scsirob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-06-2014, 00:29   #19
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Inmiddels staat de PH-RPH te koop op planecheck.com via AirVan. Dit was de kavel waarop destijds EUR 70.000 werd geboden. AirVan, voor hoeveel mag hij weg? En is de SID (of equivalent) inmiddels uitgevoerd?
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2014, 21:18   #20
Aerospool
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2014
Locatie: Flevoland
Berichten: 25
Brevet: Wordt gewerkt aan PPL
Typeratings: geen
Uren: 15
Gaat de politie trouwens een opvolger aanschaffen?
Aerospool is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2014, 12:47   #21
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Nope. Ze gaan alles met turbine helikopters doen. Dat is immers veel efficiënter
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-01-2015, 10:21   #22
Dogleg
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: May 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 253
Brevet: EASA ATPL, FAA CPL(A+H) IR SE ME land+sea+glider, CFI+I(H)
Typeratings: B737/777/787
Uren: 7000+
Nieuwe veiling:

https://www.bva-auctions.com/auction/index/13565

Voor je denkt een koopje te kunnen doen:

Citaat:
Veilingkosten is het opgeld, dit bedraagt 16% van de bieding, of zoveel meer of minder als BVA voorafgaand aan de veiling kenbaar maakt, vermeerderd met de over dit bedrag aan opgeld verschuldigde BTW.
Dogleg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-01-2015, 16:20   #23
Whiskey Compass
I've got that Fokker in sight
 
 
Whiskey Compass's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2013
Locatie: FL000
Berichten: 63
Brevet: PPL
Typeratings: SEL SES IR
Uren: On condition
Yep en die C150's zijn leskisten met 15.000 uur, 60.000 harde landingen, SID deels niet uitgevoerd, ARC verlopen en motor deels op. Economisch afgeschreven. Buyer beware...

Wel leuk gereedschap overigens.
Whiskey Compass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2015, 11:19   #24
privatecaptain
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Sep 2009
Locatie: EHRD
Berichten: 73
Brevet: PPL + NQ
Typeratings: SEP (Cessna, Piper, Robin)
Uren: 200
En sommige kisten missen ook nog wat avionica (zie foto's). Wedden dat de duurste radio's eruit zijn gehaald?
privatecaptain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2015, 11:43   #25
scsirob
Soms status, nu zit us
 
 
Airworker sinds: Sep 2008
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 597
Brevet: LAPL
Typeratings: SEP TD
Uren: Een aantal
Citaat:
Origineel gepost door privatecaptain Bekijk Bericht
En sommige kisten missen ook nog wat avionica (zie foto's). Wedden dat de duurste radio's eruit zijn gehaald?
Daar heeft BVA geen baat bij. Denk je echt dat ze een kist incompleet voor duizenden Euro's minder willen verkopen, om een paar losse radio's apart te kunnen veilen? Totaal niet in hun belang. Als er spul mist dan is dat er waarschijnlijk voor de beslaglegging uitgehaald.
scsirob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2015, 22:58   #26
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!
 
 
NazgulAir's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 777
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Parted out zijn de toestellen met hun equipment meer waard, maar je moet dan wel de onderdelen kunnen opslaan en een handelaar zijn die je klanten weten te vinden.
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2015, 21:35   #27
Jesse
JP Avionics
 
 
Airworker sinds: Jul 2000
Locatie: Vlissingen
Berichten: 99
Brevet: Part 66 - B1/B2
Als je er niet het juiste papierwerk bij kunt genereren zijn de onderdelen ook relatief waardeloos.
Jesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2015, 22:41   #28
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!
 
 
NazgulAir's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 777
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Als je een heel vliegtuig koopt en de logboeken daarvan zijn in orde, dan heb je bewijs van herkomst van de onderdelen.
PS Natuurlijk moeten die wel vakkundig gedemonteerd en gelabeld worden, natuurlijk, maar dat kan een bedrijf met bevoegde onderhoudstechnici zelf doen.
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2015, 23:07   #29
Jesse
JP Avionics
 
 
Airworker sinds: Jul 2000
Locatie: Vlissingen
Berichten: 99
Brevet: Part 66 - B1/B2
Helaas is onder EASA demonteren en labelen niet voldoende. In de meeste gevallen zullen onderdelen opnieuw gecertificeerd moeten worden, en het bedrijf daarvoor een aparte erkenning hebben. Er moet dan een EASA form 1 worden gemaakt, en het bedrijf moet capability hebben voor alle verschillende onderdelen.

Het is niet zo makelijk als in Amerika waarbij een yellow tag soms al voldoende is
Jesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2015, 23:11   #30
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!
 
 
NazgulAir's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 777
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Dank Jesse, iemand is nooit te oud om te leren ...
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2015, 14:13   #31
privatecaptain
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Sep 2009
Locatie: EHRD
Berichten: 73
Brevet: PPL + NQ
Typeratings: SEP (Cessna, Piper, Robin)
Uren: 200
Citaat:
Origineel gepost door scsirob Bekijk Bericht
Daar heeft BVA geen baat bij. Denk je echt dat ze een kist incompleet voor duizenden Euro's minder willen verkopen, om een paar losse radio's apart te kunnen veilen? Totaal niet in hun belang. Als er spul mist dan is dat er waarschijnlijk voor de beslaglegging uitgehaald.
Maar 't blijft toch vreemd dat de 2 Piper Arrows lege sledes hebben in de dashboards ter grootte van ongeveer een GNS430......
privatecaptain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2015, 21:42   #32
A319jockey
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Europe
Berichten: 188
Brevet: ATPL
Typeratings: 320
Uren: 12k
Maar die brengen al gauw €5000 op... Toch?
A319jockey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 01:21.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2018 :: jvbPlugin R1012.365.1