|
|
#1 |
|
Registered User
Airworker sinds: Dec 2003
Brevet: nee
Typeratings: nee
|
Martinair Vliegschool
Hoi,
ik vroeg me af of er mensen zijn die in Maart beginnen bij de Martinair vliegschool... bye!!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
FL 60
Airworker sinds: Feb 2003
Brevet: ATPL
Typeratings: B767-300ER & CE-560XLS (exp.)
Uren: 2000
|
hey
Ik zit zelf in JAR10. Ik heb gehoord dat er wel wat mensen in JAR11 zitten. Maak je maar geen zorgen want je bent echt niet alleen. ![]() in ieder geval succes met je opleiding. Grtz, Afterburner |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
JAR10?
JAR11??
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
FL 60
|
JAR10 is onze klasnaam en jullie krijgen als klasnaam JAR11. Jullie zijn de volgende lichting.
Grtz, Afterburner |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
aha, thanks, wanneer ben jij begonnen dan? Afgelopen september? Wat vind je er tot nu toe van? Volgens mij wordt JAR11 een kleine klas...of heb ik het verkeerd?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
FL 60
|
Wij zijn op 1 september 2003 begonnen. Onze klas bestaat uit 8 man. Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Het vliegen is leuk, de school is leuk, de docenten zijn leuk. Kortom niks mis mee. We zitten nu op het einde van fase 2/begin fase 3. We gaan 16 februari as. naar Skyjob voor de ATPL theorie. Ik hoop dat ik je wat info heb kunnen geven. Als je vragen hebt stuur me anders een private message of een mail.
Grtz, Afterburner |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Oct 2002
Brevet: JAA ATPL
Typeratings: SA227/226 + ATR42/72 + C550/560 + G5/G550/G450/G350 + C560XL(S)
Uren: links, rechts en in de crewrest
|
JAR11 al! Wat gaat de tijd toch hard. Wat is de huidige prijs voor jullie opleiding eigenlijk. Meer of minder dan 75.000 euri.
Grtz Mike5 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
meer dan 75.000 eura's..meer rond de 90....
![]() afterburner, ik mail je wel even!!! thanks mzl |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
FL 60
|
Citaat:
We zitten op een kleine 90.000 euri voor de integrated opleiding. Maar dat is nog incl. BTW. Vanaf 1 januari wordt er geen BTW meer geheven op de beroepsopleiding. Scheelt weer wat euri. ![]() Heb jij ook je opleiding bij MP gedaan, zo ja waar vlieg je nu? En Caelestis mail maar gewoon als je vragen hebt. Grtz, Afterburner |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Ik heb je een pm gestuurd...
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
cleared FL 200
Airworker sinds: Apr 2002
Brevet: ATPL sep-ir/me-ir
Typeratings: eerst coco A330, toen co F70/100 nu Emb190 bij neerlands blauwe trots en met grote liefde tussen de bedrijven door nog een beetje DC3
Uren: net genoeg voor ATPL, maar nog steeds lerende
|
re
[quote]Oorspronkelijk gepost door Afterburner
We zitten op een kleine 90.000 euri voor de integrated opleiding. Maar dat is nog incl. BTW. Vanaf 1 januari wordt er geen BTW meer geheven op de beroepsopleiding. Scheelt weer wat euri. ![]() Heb jij ook je opleiding bij MP gedaan, zo ja waar vlieg je nu? En Caelestis mail maar gewoon als je vragen hebt. Grtz, Afterburner [quote] kan iemand me uitleggen wat de strekking/uitwerking is van het vet gedrukte, want ik heb er nog nooit over gehoord, cq kaas van gegeten? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
FL 60
Airworker sinds: Jan 2004
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
|
BTW lijkt mij ook heel sterk, weet je zeker dat het BTW is??
is een beetje veel namelijk masssssol |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Nov 2002
Brevet: bevroren unit....
Typeratings: MD-11, CRJ (ex), ATR (ex)
Uren: 3000+
|
Citaat:
Gr. Slim |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
FL 60
|
Re: re
[quote]Oorspronkelijk gepost door Larspl
[quote]Oorspronkelijk gepost door Afterburner We zitten op een kleine 90.000 euri voor de integrated opleiding. Maar dat is nog incl. BTW. Vanaf 1 januari wordt er geen BTW meer geheven op de beroepsopleiding. Scheelt weer wat euri. ![]() Heb jij ook je opleiding bij MP gedaan, zo ja waar vlieg je nu? En Caelestis mail maar gewoon als je vragen hebt. Grtz, Afterburner Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Optimum Flightlevel
|
Toch een aardige euro inflatie. Ik zat in JAR2 en heb zo’n 73.000 euro betaald incl BTW en MCC. Mijn opleiding was geraamd op 60.000 euro toen. Aangezien ik alles in 1x gehaald heb (op 2 ATPL vakken na) en ook de syllabus volledig gevolgd heb, hoop ik dat jullie opleiding ook niet nog eens 20% hoger wordt.
![]() Ik vlieg voor niets op een metroliner, maar dat is beter als de meeste ex MP JAR mensen (op slim na dan en nog een paar andere), want de meeste vliegen helemaal niet. He Slim nog de beste wensen! Dit jaar beginnen denk. Trekt wel een beetje aan in Duitsland. Grtz Mike5 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
FL 60
|
Mijn opleiding zelf is begroot op ca. 82000 euro incl. mcc.
God man maar dat valt een beetje tegen hoeveel ex JAR mensen een baan hebben. Weet je daar een reden voor of is het simpelweg 'de markt' op dit moment. Er gaan ook geruchten om co-co's in te voeren bij MP en om ons daar heen te laten stromen. Maar ja dat zijn allemaal geruchten en jammer genoeg geen zekerheden dus. Grtz, Afterburner |
|
|
|
|
|
#17 |
|
cleared FL 200
Airworker sinds: Oct 2000
Typeratings: Boeing 737 -900 -800 -700 -600 -500 -400 -300 pfff...
Uren: 5000+
|
Die geruchten verspreidt de school zélf al jaren, hoewel hier nog nooit iets van is gebleken. Het werd me al verteld toen ik een jaar of tien geleden een paar vlieglessen daar nam. 'T is maar dat je het weet...
Maar dit werd in een andere recente topic hier ergens op het forum ook al vermeld. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Registered User
|
Bij mij is dat eigenlijk niet gezegd, maar ik maak mezelf ook geen illusies...ook zonder dat soort 'geruchten' moet je het kunnen halen.....of niet...maar goed.. dan heb je het in ieder geval geprobeert...sommige mensen betalen een ton om een half huis te kopen...sommige om een droom na te jagen....beats op m'n 50ste nogsteeds naast de 24-06 staan en denken : 'Had ik het maar geprobeerd'....
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
FL 60
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Contact Houston Space Center
Airworker sinds: Jan 2003
Brevet: met bloed zweet en tranen verkregen
Typeratings: F50, 737NG
Uren: 3500+
|
90.000 euros???????????????
Ik zat ook in een JAR-klas maar heb (denk ik) op tijd eieren voor mijn geld gekozen en zit nu bij een andere school. Met heel wat meer kans op een baan. En ook een heel wat beroeps-gerichter management/syllabus. Succes er mee! |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Registered User
|
Welke school, als ik vragen mag???
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Optimum Flightlevel
|
Vergeet dat verhaal van die co-co´s. Ook al zullen die er komen dan nog hebben MP leerlingen geen voorrang. Dit verzin ik niet zelf maar is gezegd door MP (red. Airline)
De reden dat er zoveel MP JAR leerlingen werkeloos zijn, heeft niets met deze jongens en meisje te maken maar puur met de markt, en de nogal waardelozen after care (red geen) van de vliegschool. Toen JAR 1 begon (6mnd voor onze klas) hadden ze het al over dat ze ermee bezig zijn. Het zou geen wilde gok van mij zijn, als ik nu zeg dat ze het nog steeds zeggen. Het enige wat ze hebben is een flinter dun lijntje met Rossair. Daar zitten dan ook de jongens die betaald worden. (op een enkele uitzondering na) Het ziet er als volgt uit. v/d Sigtenhorts gaan er veel naar Denim (kom je met 200hr MP niet tussen) NLS gaan er veel naar Rianair (kom je ook met 200hr MP niet tussen) KLS dat weten we allemaal wel. (kom zeker niet met 200hr MP tussen) Enz,enz. In het buitenland zeggen deze namen weer niet zoveel, maar daar hebben ze natuurlijk weer een hoop eigen ab-initio vliegers. Ik zou Barry of Rene maar een beetje achter hun vodden aan zitten. Heel heel misschien doen ze dan een beetje meer hun best. Grtz Mike5
Laatst aangepast door Mike5 : 13-01-2004 om 10:51 |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
FL 60
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
FL 60
|
Citaat:
Ben jij daar een van? |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Registered User
Airworker sinds: Sep 2003
Brevet: PPL
|
Heb begrepen dat de Martinairvliegschool een beetje voor de hobbyisten is, niet waar je als beroeps naar toe moet gaan.
Wat ze teveel doen voor de hobbyisten, doen ze echt te kort bij die beroepsgasten (die er wel even 90.000+ pegels neer tikken). Ik snap niet waar ze het lef vandaan halen om een goed betalende klant als een kind van 5 te behandelen, dit zijn toch lijkt mij ook jongens van 18 en ouder? Dat verhaaltje over dat coco schap mag denk ik inderdaad met een schep zout genomen worden, en had mee moeten worden gestuurd met die marssonde (die nu op zijn dak ligt met een gebroken antenne…). Citaat:
Later, Fred. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
FL 60
|
Behalve dat Ryanair geen Nederlanders meer aanneemt, na een incident.. maar goed..
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Registered User
Brevet: ja
Typeratings: ja
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Registered User
Brevet: ja
Typeratings: ja
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Lijkt me ook stug...
dus omdat er 1 incident is, wordt er uit die 'doelgroep' niet meer geworven?? Als dat altijd zo zou zijn kan je de tent wel sluiten... |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
FL 60
|
Citaat:
Grtz |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
FL 60
|
Tja dat van Ryanair heb ik ook maar gehoord, maar goed het gaat hier om Martinair school toch
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Optimum Flightlevel
|
Dat MP voor hobbyisten is wil ik toch wel ontkennen. Ik heb er erg goed les gehad. Toen ik er zat waren wel de beste instructeurs de freelancers (Piet bijvoorbeeld).
Heb ook nooit het gevoel gehad (toen en nu) dat ik een slechte opleiding gehad heb. En dat je als een klein kind behandeld wordt……………. Uhm Ja. Maar ik denk dat bijna bij alle scholen zo is, als ik de verhalen mag geloven. Bij MP was er wel altijd ruimte voor een dialoog. En dat is in het begin van de JAR opleidingen ook zeker gedaan door de eerste JAR klassen. Ik vind alleen als je zo´n dure opleiding doet, dat er achteraf ook wel wat zorg mag zijn.Dat is ook in het belang van de school zelf. Dit soort berichten zijn namelijk niet echt goede reclame voor de school. Maar de feiten verzwijgen of ontkennen heeft natuurlijk ook geen zin. Als de prijs nu rond de 90,000euro ligt en MP nog steeds hetzelfde after care beleid heeft, denk ik dat de prijs kwaliteit verhouding wel heel erg slecht komt te liggen. Grtz Mike5
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
FL 60
|
Citaat:
Het is idd in het belang van de school om studenten te kunnen plaatsen. Oh ja, Piet is er nog steeds. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Optimum Flightlevel
Airworker sinds: Nov 2002
Brevet: bevroren unit....
Typeratings: MD-11, CRJ (ex), ATR (ex)
Uren: 3000+
|
Citaat:
De issue hier is de zgnd. nazorg, die op de andere scholen gewoon beter is...maar daar is al vaker over gediscussieerd. Gr. Slim |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Nee, ik zit niet bij DFA, maar bij een andere goede FTO.
Ik begon in de luchtvaart zonder enige kennis van scholen en zaken, en ben nu blij dat ik niet meteen daar full-time de opleiding in ben gegaan. Met een veel opener kijk op de (opleidings)markt en de gang van zaken bij MVVL ben ik uiteindelijk tot het besluit gekomen om daar niet mijn geld in te steken, maar ergens anders heen te gaan. Heren student-vliegers; succes er mee en blijf een kritische blik houden in de luchtvaart. (niet alleen nu in je opleiding, maar altijd) Happy Landings |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
Airworker sinds: Sep 2003
Brevet: PPL
|
Zelf niet Afterburner, maar ga ff met PH-JPC praten, hij blijkbaar wel.
Stuur hem dan een PM of zo…. Ik sluit me bij je aan Mike. Ik ga is vragen hoe het precies met die nazorg zit. Nou niet. Want ik heb geen zin om na mijn opleiding met een zak geld aan te moeten kloppen bij Rossair... Dan heb ik nog een verassing voor je, ga nu maar al vast sparen, of de meneer van de bank al vast warm maken voor je type-rating…. Dat noem ik namelijk geen nazorg. Heel goed afterburner, ook mee eens. Het is idd in het belang van de school om studenten te kunnen plaatsen. Vind ik ook. Succes, Fred. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
FL 60
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
cleared FL 200
Airworker sinds: Oct 2000
Typeratings: Boeing 737 -900 -800 -700 -600 -500 -400 -300 pfff...
Uren: 5000+
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Oorspronkelijk gepost door Freddy Zelf niet Afterburner, maar ga ff met PH-JPC praten, hij blijkbaar wel. Stuur hem dan een PM of zo…. -------------------------------------------------------------------------------- Huh? |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
FL 60
|
Citaat:
|
|
|
|
|