.:.

Ga Terug   Airwork > Nederland > KLM Cityhopper

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28-08-2009, 09:25   #1
TallDutch
cleared to taxi

Airworker sinds: Oct 2007
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Uitfasering Fokkervloot

Nu KLC zo nadrukkelijk bezig is met het uitfasren van de (oudere) F100's en de eerste F50's rijst bij velen de vraag, waar gaan ze naar toe.
Kan iemand daar een licht op laten schijnen?
TallDutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2009, 09:57   #2
ktv
airborne

Airworker sinds: Feb 2007
Brevet: Ja
Typeratings: Meerdere
Uren: 1500 blauw
de eerste twee gaan naar first prop aviation in cypriotie

Laatst aangepast door ktv : 28-08-2009 om 15:12
ktv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2009, 10:06   #3
Purno
over to departure

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: ATPL
Typeratings: B777-200/300, F50, Q400
Uren: 2500
Daarvoor gingen er ook al een aantal F50's naar Miniliner......( vracht )
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-08-2009, 10:06   #4
jocky747
taxi to holding point

Airworker sinds: May 2009
Typeratings: B747-400,F100/F70
Uren: elke keer weer meer dat ervoor
Je bedoelt neem ik aan de eerste twee F50 gaan naar Cyprus. De F100's zijn verkocht aan een koper in het Midden-Oosten.
jocky747 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2009, 01:04   #5
Jetcap
FL 60

Jetcap's Avatar

Airworker sinds: Apr 2007
Brevet: ATP
Typeratings: Ja, en niet zelf voor betaald.
Uren: 6K, maar gaat niet zo snel meer met alleen check-rides en wat maintenance en testvluchtjes.
Ik krijg al redelijke tijd e-mails om een paar aan mijn bedrijf te verslijten.

Er zijn betere vliegtuigen voor mijn doeleinden te koop. Maar stiekum zou ik er toch wel eentje willen kopen.
Jetcap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2009, 12:57   #6
fortuna76
airborne

Airworker sinds: Dec 2004
Brevet: atpl
Typeratings: Nice planes :)
Uren: Nog niet genoeg
???

Kun je iets meer informatie geven, over wat je doet en hoe het aanbod zat. Vind ik wel interessant.
fortuna76 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-09-2009, 17:04   #7
stratofreighter
taxi to holding point

Mocht er iemand zijn die (aanvullende) informatie heeft en het (anoniem) wel wil delen...

De beheerder van http://airnieuws.nl/fokkernieuws.html ziet updates, foto's etcetera graag komen!
Adres: fransvanzelm-OP-airnieuws.nl

Op http://airnieuws.nl/fokkernieuws/Sep...fleetlist.html bevinden zich de laatste updates die per 21 september online zijn gezet.
Ook nog wat plaatjes van kisten uit Verweggistan (en daar is Frans dan helemaaaaal blij mee!).
stratofreighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2009, 15:18   #8
PitchDisconnect
FL 60

PitchDisconnect's Avatar

Airworker sinds: Oct 2005
Typeratings: (exp)DHC-8, (exp)F50, MD-11
Uren: >3000
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, nadat begin volgend jaar de uitfasering van de Fokker50, voordat de plannen/geruchten op gang komen omtrent de uitfasering van de Fokker70.... Dat gaat nog wel een jaartje of 3 duren, maar er zal toch iets voor terug moeten komen en dat weten we zeker eerder....
PitchDisconnect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2009, 18:52   #9
Boer
cleared FL 300

Boer's Avatar

Airworker sinds: Dec 2000
Brevet: ATPL/GMB
Typeratings: E170/175/190/195, Fokker 50/60
Uren: >3000
Citaat:
Origineel gepost door PitchDisconnect Bekijk Bericht
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, nadat begin volgend jaar de uitfasering van de Fokker50, voordat de plannen/geruchten op gang komen omtrent de uitfasering van de Fokker70.... Dat gaat nog wel een jaartje of 3 duren, maar er zal toch iets voor terug moeten komen en dat weten we zeker eerder....
Ach gewoon iedereen coco maken en geen nieuwe kisten, wel zo makkelijk.
Boer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2009, 20:04   #10
B767-300ER
cleared FL 200

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: zat
E170
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2009, 09:29   #11
fortuna76
airborne

Toch is het geen rare vraag; wat gaat er in de toekomst met de Cityhopper vloot gebeuren. De Fokker 50 is versneld aan het verdwijnen omdat de seat per mile kosten dramatisch is ten opzichte van een grote kist. Datzelfde geldt natuurlijk voor de Fokker 70. De vraag is dus of er in de toekomst een behoefte is aan feeders voor het KLM netwerk. Natuurlijk moeten mensen van XYZ naar Amsterdam om dan met de KLM een longhaul te maken. Maar er zijn nu al diverse kleinere maatschappijen die deze rol voor KLM vervullen. Plus dat de loco's ook mensen naar AMS brengen. Binnen het klassieke netwerk zijn deze connecties natuurlijk ongewenst; de aansluitingen zullen lang niet zo perfect zijn als we op dit moment hebben. Maar het is duidelijk dat KLM erover nadenkt hoeveel verlies het wil maken op de regionale markt, ten opzichte van de winst op de ICA markt.

De suggestie van Boer dat we allemaal coco worden gemaakt en dat het probleem dan is opgelost hoeft dan ook niet zover van de waarheid te liggen als hij mogelijk heeft bedoeld. Het aantal werkplekken voor piloten op regionaal niveau bij KLM is aan het verkleinen en ik vraag me af of dit tijdelijk is, eerder lijkt het erop dat dit een langere termijn strategie zou kunnen zijn.

Persoonlijk denk ik echter niet dat er door deze verschuiving een glansrijke carrière voor velen wordt geschapen op de ICA vloot. Ik denk dat er sprake zal zijn van een hele lange (mogelijk permanente) stagnering binnen de doorstroming die tot een verschuiving van het toekomst perspectief zal leiden. Het lijkt me gewoon niet aannemelijk dat er na de crisis een forse groei zal zijn. De klimaatveranderingen vragen om een verandering in consumenten gedrag en dit kunnen wij niet eeuwig blijven negeren en als ik even niet naar mijn professioneel belang kijk dan ben ik het hier ook 100% mee eens, uiteindelijk wil ik ook dat mijn kinderen toekomst hebben.

Zonder nu een discussie over groen te gaan starten (waarvan ik vermoed dat de gemiddelde forum bezoeker een hele sterke mening heeft), wil ik alleen maar suggereren dat er in de toekomst mogelijk een ander KLM zal bestaan, waarin de mensen die nu onderin de KLM zwemmen, zoals mijzelf, daar lange tijd (zo niet permanent) zullen blijven zitten. Dat is heel erg vervelend, maar ik hou er stiekem alvast rekening mee, dan kan het alleen maar meevallen.
Oud 12-12-2009, 12:42   #12
fokkerkoning!
Optimum Flightlevel

Airworker sinds: Mar 2004
Typeratings: grote luchtvaart
Uren: +- 2000
Denk dat de 50 zo snel weg is gegaan door het feit dat ze er nog maar een paar nodig hadden na het verdwijnen van de lcy routes naar cityjet. Als je alle kosten voor het in stand houden van een divisie gaat optellen wordt het al snel goedkoper het met een grotere kist te gaan doen. Bovendien gaan de 70's aardig gevuld weg vanaf dus en bre, dus was er ook vraag naar meer capaciteit vanuit de markt dan de 50 kan bieden op sommige momenten van de dag. Om over de bagage issues nog maar te zwijgen. Vergeet niet dat er in een 70 60% meer mensen gaan dan in een 50 met dezelfde crew, vrijwel dezelfde afhandeling etc. dus denk dat die seat per mile costs een stuk lager zijn.
fokkerkoning! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2009, 13:19   #13
papierprikker
airborne

papierprikker's Avatar

Airworker sinds: Apr 2003
Typeratings: vliegmachien
Uren: 3000+
Kom kom, niet zo negatief
AFKLM verwacht volgend jaar alweer winst te maken en de luchtvaart begint wereldwijd al weer aan te trekken. De KLC paxen die overstappen op longhaul zijn onder de streep echt wel belangrijk en winstgevend voor KLM. Verder schijnt KLC het binnen AFKLM financieel ook redelijk goed te doen. Zolang er niet meer geoutsourced gaat worden naar goedkopere cityjet-achtigen, voorzie ik geen probleem voor het aantal KLC stoelen. V.w.b. outsourcing heeft de VNV trouwens ook nog een aardige vinger in de pap.
Nog een reden voor het verdwijnen van de 50 lijkt mij pax comfort
papierprikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2009, 17:00   #14
fokkerkoning!
Optimum Flightlevel

Schijnt zelfs dat KLC in een benchmark als goedkoopste europese regiocarrier tevoorschijn kwam, maar Cityjet kaapt inmiddels aardig wat productie weg vanaf ams, en dat is zeker nu wij zelf zo'n vliegeroverschot hebben een beetje een jammere zaak.
Oud 16-12-2009, 23:18   #15
EHAM
taxi to holding point

EHAM's Avatar

Airworker sinds: Jun 2006
Brevet: ,
Typeratings: ,
Citaat:
Origineel gepost door fokkerkoning! Bekijk Bericht
Schijnt zelfs dat KLC in een benchmark als goedkoopste europese regiocarrier tevoorschijn kwam, maar Cityjet kaapt inmiddels aardig wat productie weg vanaf ams, en dat is zeker nu wij zelf zo'n vliegeroverschot hebben een beetje een jammere zaak.
Jammer, is juist een goede zaak voor de AF/KL groep.
Denk eens in het groot en niet alleen klc cq KLM. Cityjet behoort gewoon tot de groep en als Cityjet goede zaken doet komt dit aan de gehele groep ten goede, ook aan klc/klm.
Helaas is iedereen met zichzelf bezig en ziet (of wil niet zien) dat er meer is in de AF/KL groep dan klc en klm alleen.
KLC kan nu goede zaken doen met de E190 en, who knows, in de toekomst de E170.
Er zal altijd een markt blijven om met een Turboprop te vliegen en dat kan dan goed worden opgevangen door Cityjet en daarnaast hun huidige "grotere" routes uitvoeren met Jets.
Voor de F50 zijn er in de toekomst goede opvolgers voorhanden zoals de Dash 400 of een ATR 600, wie zal het zeggen.
Het belang van de groep is groter en belangrijker dan het individuele belang en dat is een richting die we nu allemaal voor ogen moeten houden.
De concurrentie loert en juist die moeten we de baas blijven door de gelederen te sluiten. Zo en nu ga ik slapen
EHAM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2009, 23:48   #16
Mach 1
line up and wait

Mach 1's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: FATPL
Typeratings: Fk50
Uren: 2000
Hoi EHAM, je zit in het verkeerde hoekje hier om dat zo te stellen.....
Ik ben het helemaal met je eens maar de meeste hier zien alles waar geen KL voor staat als binnendringers en werk wegkapers met de vnv's vingertje voorop! Hoevaak zijn in het verleden niet dergelijke "vlekken" weg gepoetst? Het lijkt er zelfs op dat Cityjet een groei verbod heefd in nederland wat mij in het geheel een bijzonder slechte zaak lijkt.......als je dan ook nog stelt dat een onderneming binnen je eigen concern (believe it, je bazen hebben het zo geregeld) routes wegkaapt snap je het niet helemaal meer denk ik...., maarrr, dat zijn weer andere beer putten, laten we het hier maar effe ontopic houden.

Grtz,
Mach 1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2009, 16:50   #17
fortuna76
airborne

Sorry hoor heren, maar is het niet normaal dat de werknemers van een bedrijf proberen hun werkgelegenheid te beschermen? Het enige motief voor AF/KLM om de vluchten naar City door Cityjet uit te laten voeren is financieel. Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan.

Kosten is de reden waarom veel werkgelegenheid wordt verplaatst naar lage lonen landen, een trent die nu in hard tempo wordt doorgevoerd en dit zoeken naar lagere kosten zien we nu heel duidelijk ook bij AF/KLM. Het lijkt me niet meer dan logisch dat de betrokken werknemers (in dit geval de KLC vlieger) hiertegen protesteren. Of dit de groep als geheel ten goede komt laat ik dan even buiten beschouwing.

Mocht je deze redenatie niet volgen, laat ik je dan even mijn situatie als perspectief voorleggen. In november 2008 zou ik op gaan voor Captain Fokker 50 bij KLC. Omdat er plotseling besloten werd die route door te schuiven naar Cityjet (met de argumentatie dat er een jet in plaats van een Turboprop moest gaan vliegen) werd deze opleiding geannuleerd aangezien dit het einde van de Fokker 50 bij KLC betekende. Op zich heb ik nog wel begrip voor deze gang van zaken, maar als er dan na het besluit alsnog weer Fokker 50s gaan vliegen naar city (maar nu wit in plaats van blauw), dan ben ik dus niet meer zo blij.

Voor mij persoonlijk betekend het dat ik nu coco ben in plaats van captain. Ik geloof dat ik dus alle recht heb om mijn ongenoegen over die gang van zaken uit te spreken, nogmaals los van het feit dat ik natuurlijk ook wil dat we als groep weer winst gaan maken, want daar wordt mijn (coco) salaris natuurlijk ook door betaald. Terecht of niet??
Oud 17-12-2009, 18:20   #18
first_solo
further climb

first_solo's Avatar

Airworker sinds: Nov 2001
Brevet: frozen ATPL
Typeratings: #2
Uren: > 1000
Citaat:
Origineel gepost door fortuna76 Bekijk Bericht
weer Fokker 50s gaan vliegen naar city (maar nu wit in plaats van blauw)
Bedoel je vanaf AMS of in het algemeen?
first_solo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2009, 19:27   #19
Mach 1
line up and wait

Mach 1's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door first_solo Bekijk Bericht
Bedoel je vanaf AMS of in het algemeen?
Nee hoor, daar pissen ze helaas er beiden naast..... zowel KLC als het oude VLM doen er geen zaken meer met de F50, is engels personeel met hun rj's.

Ik begrijp je verhaal helemaal fortuna maar zo zijn er evenveel gevallen aan de andere partij te vinden, leuk is echter anders....

Grt,
Oud 17-12-2009, 23:18   #20
EHAM
taxi to holding point

EHAM's Avatar

Airworker sinds: Jun 2006
Brevet: ,
Typeratings: ,
Citaat:
Origineel gepost door fortuna76 Bekijk Bericht
Sorry hoor heren, maar is het niet normaal dat de werknemers van een bedrijf proberen hun werkgelegenheid te beschermen? Het enige motief voor AF/KLM om de vluchten naar City door Cityjet uit te laten voeren is financieel. Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan.

Kosten is de reden waarom veel werkgelegenheid wordt verplaatst naar lage lonen landen, een trent die nu in hard tempo wordt doorgevoerd en dit zoeken naar lagere kosten zien we nu heel duidelijk ook bij AF/KLM. Het lijkt me niet meer dan logisch dat de betrokken werknemers (in dit geval de KLC vlieger) hiertegen protesteren. Of dit de groep als geheel ten goede komt laat ik dan even buiten beschouwing.

Mocht je deze redenatie niet volgen, laat ik je dan even mijn situatie als perspectief voorleggen. In november 2008 zou ik op gaan voor Captain Fokker 50 bij KLC. Omdat er plotseling besloten werd die route door te schuiven naar Cityjet (met de argumentatie dat er een jet in plaats van een turboprop moest gaan vliegen) werd deze opleiding geannuleerd aangezien dit het einde van de Fokker 50 bij KLC betekende. Op zich heb ik nog wel begrip voor deze gang van zaken, maar als er dan na het besluit alsnog weer Fokker 50s gaan vliegen naar city (maar nu wit in plaats van blauw), dan ben ik dus niet meer zo blij.

Voor mij persoonlijk betekend het dat ik nu coco ben in plaats van captain. Ik geloof dat ik dus alle recht heb om mijn ongenoegen over die gang van zaken uit te spreken, nogmaals los van het feit dat ik natuurlijk ook wil dat we als groep weer winst gaan maken, want daar wordt mijn (coco) salaris natuurlijk ook door betaald. Terecht of niet??
Ik begrijp je frustratie maar vergeet niet dat het "oude" VLM ook vertrokken is uit AMS met zijn F50's. Dat op die route een jet is gekomen heeft natuurlijk alles te maken gehad met het af moeten geven van slots op LCY aan de BA dochter, concurrentie dus die we in de groep niet willen hebben, lijkt me een goede redenatie.
Dan komt er ook nog eens bij dat de routes die nu (buiten AMS) gevlogen worden van/naar LCY allemaal Cityjet en VLM routes zijn, routes die KLC nooit heeft gevlogen en daar dus ook geen aanspraak op kan maken, althans niet nu de F50 aan het uitfaseren is bij KLC. En sorry heren, maar het VNV is nu niet echt een club die naar het groepsbelang kijkt maar puur en alleen KLC/KLM Crew bijstaat wat in mijn ogen ook niet geheel correct is, al zullen er weinig zijn die het over dit punt met mij eens zijn.
Hoe je het ook went of keert het groepsbelang moet ieder zijn belang zijn, ook dat van ons! En met ons bedoel ik dan ook iedereen uit de AF/KL groep, zo slecht is het to nu toe allemaal niet afgelopen met de witte zwaan.
EHAM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-12-2009, 12:58   #21
SlimJim
airborne

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: Bae 146 / Avro RJ
Even voor de goede orde: Cityjet is een 100% dochter van de AF/KLM-groep, het hoofdkantoor staat in Dublin, Ierland en de lonen voor vliegers en cabin Crew (afkomstig uit vele landen, en ongeveer 20 nederlandse vliegers) zijn significant hoger dan bij KLC.

De merknaam VLM gaat verdwijnen, maar ze blijven wel op hun eigen AOC opereren.
SlimJim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-12-2009, 17:17   #22
Pander Triple 2
Contact Houston Space Center

Airworker sinds: Jan 2000
Typeratings: F50 & CRJ 100/200/700
Uren: +/- 5000
Citaat:
Origineel gepost door SlimJim Bekijk Bericht
....de lonen voor vliegers en cabin crew......zijn hoger dan KLC
Dat is naturlijk een beetje kort door de bocht. Het maandelijks te storten bedrag is geen garantie voor goedkopere operatie/personeel. Iemand die meer betaald krijgt is misschien agv een strakke CAO ook veel productiever en uiteindelijk dus toch goedkoper. Nog maar afgezien van zaken als ziektekosten, pensioen etc etc

En dat rekensommetje kunnen ze in Parijs denk ik uitstkend maken
Pander Triple 2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-12-2009, 18:27   #23
Nosig
In orbit

Nosig's Avatar

Airworker sinds: Feb 2000
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: SEP/F50/E190
Uren: 3000+ ofzo
Stuur een bericht via MSN naar Nosig Send a message via Skype™ to Nosig
Bij KLC is je salaris na een jaar of 5 al bijna verdubbeld (in zelfde startfunctie), is diezelfde groei er ook bij cityjet?
Nosig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-12-2009, 20:47   #24
Mach 1
line up and wait

Mach 1's Avatar

Retorisch???
Oud 19-12-2009, 21:38   #25
SlimJim
airborne

Nosig:

Van een normaal carrierepatroon uitgaand zit je na een jaar of vijf wel links bij Cityjet en is het antwoord op jouw vraag: ja.
Oud 20-12-2009, 11:34   #26
fokkerkoning!
Optimum Flightlevel

Dat was bij ons ook zo...............
Oud 20-12-2009, 12:53   #27
SlimJim
airborne

...en als je niet promoveert gaat je salaris niet ongeveer maal twee in vijf jaar(maar stijgt wel gestaag), daar staat tegenover dat je al wel met een voorsprong begint t.o.v. KLC.
Oud 20-12-2009, 15:19   #28
Purno
over to departure

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Typeratings: B777-200/300, F50, Q400
Uren: 2500
Citaat:
Origineel gepost door SlimJim Bekijk Bericht
...en als je niet promoveert gaat je salaris niet ongeveer maal twee in vijf jaar(maar stijgt wel gestaag), daar staat tegenover dat je al wel met een voorsprong begint t.o.v. KLC.

Maar ja... Als je dan na een paar jaar Cityjet naar KLM wil lever je alles weer in!

Laatst aangepast door Purno : 20-12-2009 om 23:30
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2009, 18:14   #29
BravoKilo
taxi to holding point

Airworker sinds: Aug 2009
Typeratings: Avro RJ85
Uren: 1500+
Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
Maar ja... Als je dan naar een paar jaar Cityjet naar KLM wil lever je alles weer in!
Ja dus... Ik zie het probleem niet. Wil best met je ruilen voor een lager salaris.

Maar SlimJim heeft gelijk wat betreft het salaris bij Cityjet t.o.v. KLC.

"Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan"

We zijn ruim 10 min sneller en het geluidsniveau ligt ietsje lager (binnen in dan)...

Snap het standpunt van KLC qua werkgelegenheid wel maar zoals al eerder hier gepost, AF/KL is meer dan alleen KLM/KLC.
BravoKilo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2009, 20:42   #30
fortuna76
airborne

Citaat:
Origineel gepost door BravoKilo Bekijk Bericht
"Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan"

We zijn ruim 10 min sneller en het geluidsniveau ligt ietsje lager (binnen in dan)...
Hoe doe je dat dan, 10 min sneller?
Oud 21-12-2009, 12:46   #31
AXL307
taxi to holding point

Airworker sinds: Feb 2002
Typeratings: Emb190, F70/100
Uren: 4500
In de Flight International van deze week staat een paginagrote advertentie voor de verkoop van "up to 14" ex-KLM F100's. Blijkbaar is de verkoop naar het midden-oosten definitief van de baan?
AXL307 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-01-2010, 21:12   #32
Busair
FL 60

Airworker sinds: Nov 2006
Brevet: -
Typeratings: Driewieler, vleugels in bestelling
Ik heb gelezen dat op 27 maart de laatste lijnvlucht met de Fokker 50 zal plaatsvinden? Weet iemand of deze vlucht voor iedereen te boeken is en of er ook nog plaats is? Wat is de bestemming en is er verder nog iets bijzonders aan deze vlucht?

Alvast bedankt!
Busair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-02-2010, 17:40   #33
NKAWTG
FL 60

NKAWTG's Avatar

Brevet: BML (Klu) / AML B1.1 (JAR/EASA)
Typeratings: F16, F27/F50/F70/F100, B757/B767, DC10/MD11
Uren: Lots
ha-ha.gif Dest

Misschien wel een heel kort vluchtje...naar het AVIODROME?
NKAWTG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-02-2010, 19:54   #34
stratofreighter
taxi to holding point

Gevist van http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=47&t=60082
Citaat:
Article in the Noordhollands-Dagblad maandag 1 februari 2010:

It's about the Fokker 50 fleet which is leaving the KLM fleet by the 27th of March.
The paper wants to make a remember pages with stories, pictures, comments etc.
They are looking for 'Fokkerianen', Pilots, Stewardess, Technical Staff, Passengers and other fans.

Address:

Haarlems Dagblad
t.a.v. Frans van den Berg
Postbus 507
2003PA Haarlem

Email: f.van. den.berg-OP-hdcmedia.nl
Oud 01-02-2010, 19:57   #35
stratofreighter
taxi to holding point

Citaat:
Origineel gepost door NKAWTG Bekijk Bericht
Misschien wel een heel kort vluchtje...naar het AVIODROME?
Geen Fokker 50, maar wel grote broer Fokker 100 kennelijk:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33648
Citaat:
KLM doneert Fokker 100 aan Aviodrome

01-02-2010

DRIEBERGEN - De collectie van het Luchtvaart- Themapark Aviodrome wordt uitgebreid met een Fokker 100 van KLM. Het park verwacht bovendien dat de komst van een voormalige DC-8 van KLM naar Lelystad doorgaat, zo bevestigde Aviodrome-directeur Jan Schaatsbergen maandag (1 februari) aan Luchtvaartnieuws.nl.
Oud 01-02-2010, 21:15   #36
B767-300ER
cleared FL 200

Laatste F50 vlucht van de KLC....

27-03: STD 16.35 KL1811 CGN CGN F50 Laatste vertrek vanaf AMS
27-03: STA 19.20 KL1812 CGN CGN F50 Laatste terugkomst op AMS....
Oud 01-02-2010, 21:20   #37
Pander Triple 2
Contact Houston Space Center

Airworker sinds: Jan 2000
Typeratings: F50 & CRJ 100/200/700
Uren: +/- 5000
Hahahaha een waardig afscheid in het donker Vandaar die formatievlucht op de 28e zeker
Pander Triple 2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-02-2010, 23:06   #38
Busair
FL 60

Airworker sinds: Nov 2006
Brevet: -
Typeratings: Driewieler, vleugels in bestelling
Bedankt voor de info! Weet iemand of er doorgaans nog iets op zo'n vlucht is te verwachten?
Busair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-02-2010, 06:31   #39
B767-300ER
cleared FL 200

Ik moet mezelf even corigeren.

Laatste F50 aankomst op AMS......
27-03: STA 21.10 KL1026 LHR LHR F50.....

Het laatste vertrek klopt wel.....
Oud 03-02-2010, 11:20   #40
fortuna76
airborne

Die LHR vlucht staat inderdaad nog wel op het schema, maar ik had begrepen dat de LHR vluchten met de Fokker 50 ruim voor die tijd gestaakt worden....
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels