.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 02-12-2017, 19:36   #1
Cpt. Marlon
heeft nog geen status

Cpt. Marlon's Avatar

Airworker sinds: Aug 2011
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
EPST & TRANSAVIA bieden Mentored Cadet Program aan

Zojuist tegen gekomen op Luchtvaartnieuws.nl

https://www.pilootenvliegtuig.nl/201...det-programma/

Via EPST:

http://epst.com/nl/nieuws/epsttransa...m#.WiLkbWi0uaN

Durf niet te zeggen of dit interessant is? Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld of iets dergelijks?

Marlon
Cpt. Marlon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-12-2017, 16:40   #2
iemandt
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2012
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: 3,5
Citaat:
Origineel gepost door Cpt. Marlon Bekijk Bericht
Zojuist tegen gekomen op Luchtvaartnieuws.nl

https://www.pilootenvliegtuig.nl/201...det-programma/

Via EPST:

http://epst.com/nl/nieuws/epsttransa...m#.WiLkbWi0uaN

Durf niet te zeggen of dit interessant is? Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld of iets dergelijks?

Marlon
Deden ze al met OSM, Transavia is een mooie toevoeging. Maar de vraag is hoeveel worden aangenomen.

Nou snap ik dat je in de pilotenopleiding altijd voor de 100% gaat, maar

"Het door EPST aangeboden Cadet programma is speciaal ontwikkeld voor die talentvolle kandidaten welke een carriŤre als Piloot bij Transavia nastreven" wat verstaat Transavia onder talentvol en je krijgt "onder voorwaarden" een contract bij Transavia.
iemandt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-12-2017, 19:42   #3
Cpt. Marlon
heeft nog geen status

Cpt. Marlon's Avatar

Heb info aangevraagd, ben benieuwd...
Oud 04-12-2017, 07:01   #4
Piloot1999
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2017
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...adet-programma

"Het programma behelst training op het behalen van het commercieel vliegbrevet CPL ME/IR frozen ATPL.De cadet die training succesvol afrond, kan onder voorwaarde aan de slag bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappij."

Eerst CPL ME/IR ftozen ATPL opleiding afronden dan pas wordt gekeken of je feitelijk cadet bent.
Piloot1999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-12-2017, 14:00   #5
Cpt. Marlon
heeft nog geen status

Cpt. Marlon's Avatar

Hmm, bij de vraag "welke voorwaarden?" kwam ik niet verder dan "of je bij Transavia past", "of EPST je geschikt vindt" etc etc. Er zullen toch wel contractuele voorwaarden nog aanwezig zijn wanneer je daar aan de slag gaat.

Voor mij verder niet meer interessant omdat ik het op het moment niet zelf kan financieren...
Oud 04-12-2017, 15:18   #6
espresso
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2017
Brevet: ATPL (f)
Typeratings: n/a
Uren: 500
Citaat:
Origineel gepost door Piloot1999 Bekijk Bericht
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...adet-programma

"Het programma behelst training op het behalen van het commercieel vliegbrevet CPL ME/IR frozen ATPL.De cadet die training succesvol afrond, kan onder voorwaarde aan de slag bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappij."

Eerst CPL ME/IR ftozen ATPL opleiding afronden dan pas wordt gekeken of je feitelijk cadet bent.
Volgens mij is het net zoals bij het OSM programma waarbij je tijdens je selectie phase 2 en 3 aangenomen wordt. Hierbij krijg je een intentie brief voor een aannamegesprek als je voldoet aan de standaard van in dit geval EPST en Transavia. Geen idee welke eisen Transavia hier precies aan gaat stellen, maar die zullen vast op aanvraag beschikbaar zijn. Ik zou dan denken aan bv een minimum score op je ATPL theorie en fIRst series pass op je CPL en IR checkride.

Ze zullen dus na de selectiesphases wel een slag om de arm houden, maar volgens mij is dit transavia programma net zoals het OSM programma een hele goede kans voor beginnende piloten met een grote zekerheid voor je Łberhaupt aan de opleiding gaat beginnen.
espresso is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-12-2017, 16:20   #7
Cpt. Marlon
heeft nog geen status

Cpt. Marlon's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door espresso Bekijk Bericht
Volgens mij is het net zoals bij het OSM programma waarbij je tijdens je selectie phase 2 en 3 aangenomen wordt. Hierbij krijg je een intentie brief voor een aannamegesprek als je voldoet aan de standaard van in dit geval EPST en Transavia. Geen idee welke eisen Transavia hier precies aan gaat stellen, maar die zullen vast op aanvraag beschikbaar zijn. Ik zou dan denken aan bv een minimum score op je ATPL theorie en first series pass op je CPL en IR checkride.

Ze zullen dus na de selectiesphases wel een slag om de arm houden, maar volgens mij is dit transavia programma net zoals het OSM programma een hele goede kans voor beginnende piloten met een grote zekerheid voor je Łberhaupt aan de opleiding gaat beginnen.
Zeker een goede kans, alleen nog een manier van financiering vinden. Zag wel de post over Flight Finance voor EPST, alleen hier werd nog wel enige voorzichtigheid aangeraden (wat altijd verstandig is bij financieringen)
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels