It's all good!

Airworker sinds: Jun 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: All the good ones!
Uren: Enough
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door Q-nimbus Bekijk Bericht
19 of 77, een duidelijke 'nee'? Ik zie dat toch echt anders. 61% van de 32% van alle kiesgerechtigden in Nederland heeft 'nee' gestemd. Dat komt dus neer op dat slechts net iets minder dan 20% van alle kiesgerechtigden in Nederland zo erg tegen het verdrag is dat ze het de moeite waard vonden om te gaan stemmen. Ruim 80% was het dus om het even.

Dat noem ik geen duidelijke nee-stem tegen Europa. Een hele onduidelijke juist.
In order for it to be a valid vote a number of thresholds had to be reached - this was the case (as per the rules).

It was an amazing achievement getting this referendum in the first place. Democracy in action - they certainly won't like this in Brussels!

After BREXIT hopefully there will be a referendum for NL to stay/go.
19 of 77 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2016, 14:06   #42
v2toFly
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2006
Typeratings: Boeing / Airbus
Uren: 6500
http://www.azquotes.com/picture-quot...n-34-40-09.jpg

Nog een interessante link: https://www.armstrongeconomics.com/?s=brexit
v2toFly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2016, 14:18   #43
19 of 77
It's all good!

The EU doesn't want citizens to vote - who elected the EU Commissioners and Donald Tusk as leader?

This needs to be stopped - and it will be imho. People are waking up and discovering their Politicians are out of step with the people.

As always Nigel Farage says it better than anything I could post.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst aangepast door 19 of 77 : 23-04-2016 om 14:18 Reden: Youtube link corrected
Oud 23-04-2016, 15:46   #44
v2toFly
heeft nog geen status

The Dutch can have a same referendum: https://petities.nl/petitions/nederl...aten?locale=nl
Oud 24-04-2016, 22:34   #45
19 of 77
It's all good!

Thanks for the link - added my signature. Hopefully people will wake up before it is too late!

The latest insanity from the EU:

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...sa-free-travel

Time to end Schengen and take control of the borders imho.

Laatst aangepast door 19 of 77 : 24-04-2016 om 22:36 Reden: grammar
Oud 16-05-2016, 13:19   #46
v2toFly
heeft nog geen status

Brexit the Movie: https://www.youtube.com/watch?v=UTMxfAkxfQ0
Oud 17-05-2016, 07:52   #47
19 of 77
It's all good!

Watched it last night - well worth 1+12 of your time.

Shows very clearly how useless the EU is - after watching this film the question is why anyone would want to be part of this circus.

The "stay" group's argument consist of scaremongering - they have no arguments.

BREXIT is coming! F*** the EU!
Oud 17-05-2016, 18:16   #48
De Meester
Status Quo

Airworker sinds: Dec 2003
Typeratings: eentje
Uren: veuls te veul...
This 'film' or 'documentary' is pro-Brexit from opening credits until fade-out. The producer/presenter is a well known euro-sceptic and doesn't even make an attempt at being fair and balanced. This has been a waste of my precious time (sitting in a hotel room at 3 in the morning).

I do not profess to be an expert on european affairs and politics. I'm sure there's a whole bunch of things wrong with Europe but after watching this piece of hot and smelly faeces, I can't be convinced to vote 'Leave' (if I were to be a Pommy).

It appeals to the 'Wilders-crowd' of Great Britain if you ask me... but that is a discussion best left for other forums on the InterWebZ.
De Meester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-05-2016, 18:32   #49
19 of 77
It's all good!

Citaat:
Origineel gepost door De Meester Bekijk Bericht
This 'film' or 'documentary' is pro-Brexit from opening credits until fade-out. The producer/presenter is a well known euro-sceptic and doesn't even make an attempt at being fair and balanced. This has been a waste of my precious time (sitting in a hotel room at 3 in the morning).

I do not profess to be an expert on european affairs and politics. I'm sure there's a whole bunch of things wrong with Europe but after watching this piece of hot and smelly feces, I can't be convinced to vote 'Leave' (if I were to be a Pommy).

It appeals to the 'Wilders-crowd' of Great Britain if you ask me... but that is a discussion best left for other forums on the InterWebZ.
I guess we agree to disagree.

The film gives a factual account of how the EU works and gives factual accounts of how businesses have been affected by the insane EU regulations.

I have yet to see any real facts to justify staying in the EU - just a load of scaremongering about the "consequences" of leaving.

Voting to leave the EU does not make you some kind of extremist - this is Democracy in action. Something the EU opposes.

The fact that the so called "Elites" are running scared is all the more reason to vote "out" imho.

You'll be getting a similar vote in NL soon enough imho - so I would suggest people educate themselves on the EU.

Personally I'd love to vote "out" but my voting rights have been taken away from me because I have lived outside the UK for more than 15 years. I'm a citizen but do not have the right to vote - disgraceful!
Oud 05-06-2016, 23:04   #50
scsirob
Soms status, nu zit us

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: LAPL
Typeratings: SEP TD
Uren: Een aantal
Frankly I think the BREXIT campaign should be honest about loss of economic value. It will definitely cost Britain and its people money, at least at first. Uncertainty is not a good ground to grow your economy.

But economic growth isn't the only factor. In fact it should be a minor factor for the voters. What good is economic growth if it doesn't benefit the average citizen? What good is it, if a country is stripped from its ability to chose its own destiny and to set its own rules and laws. What good is it if a country can't even decide who should enter and who should not.

I find it ludicrous that Brussels sets the laws for so many countries and so many citizens without considering what these citizens actually want. Brussels tries to strip us all from national identity, and I think that is wrong. Very wrong. I applaud Britain if they take the bold step to leave the circus of madness. Will it hurt? Sure. Will Britain come out stronger in the long run? I definitely think so. Once Britain leaves, so will other countries. And once EU crumbles, perhaps it's time to discuss E.E.G. Version 2.0 without the desire for political union. Because a political union is only possible at the expense of its citizens, not for the benefit of them.

Laatst aangepast door scsirob : 05-06-2016 om 23:16
scsirob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2016, 00:00   #51
csaba
prettig gestoord

Airworker sinds: May 2011
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Citaat:
Brussels tries to strip us all from national identity, and I think that is wrong
En dat zeg je met een recht gezicht ("a straight face") terwijl je tegelijkertijd je eigen taal achter je laat? Rare jongens, die Ollanders...

Overigens: is er nog ergens een verband met de vliegerij, buiten algemene politiek-economische implicaties van een mogelijke eventuele xxxIT?
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2016, 15:15   #52
Lowflying Fruit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2015
Typeratings: 73, G6000
Uren: 3500+
The Brexit Crew is vol met emotionele eikels van het niveau Wilders. Immigratie een EU probleem? Volgens mij heeft de UK als enige nog grensbewaking en kunnen ze het zelf al jaren niet aan vanwege hun eigen falende border control. Nog mooier: als ze geen onderdeel van de EU zijn dan gaat de doune post vanuit Calais, Parijs en Brussel terug naar vaste land UK

Ik vind dit een prachtig stuk van John Major: https://www.youtube.com/watch?v=YX1wTr_09QA
Lowflying Fruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2016, 17:28   #53
scsirob
Soms status, nu zit us

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: LAPL
Typeratings: SEP TD
Uren: Een aantal
Citaat:
Origineel gepost door csaba Bekijk Bericht
En dat zeg je met een recht gezicht ("a straight face") terwijl je tegelijkertijd je eigen taal achter je laat? Rare jongens, die Ollanders...
Touchť. Tsja, iets met twee-talig en Pavlov denk ik..

Citaat:
Overigens: is er nog ergens een verband met de vliegerij, buiten algemene politiek-economische implicaties van een mogelijke eventuele xxxIT?
Denk het niet. UK is nu al geen Schengen dus grensoverschrijdend verkeer heb je nu al de nodige procedures voor. Dat zal niet veranderen. Als de rampspoed uitkomt die het 'stay' kamp voorspelt, dan zullen er wel veel toestellen te koop komen tegen een gunstige wisselkoers.
scsirob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2016, 21:40   #54
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Airworker sinds: Nov 2010
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Ik hoop dat de britten nee zeggen en zo brussel eens goed laten schrikken.

De EU is gewoon zo'n onbestuurbare moloch geworden, dat het met al de macht die het heeft en zich toeeigend steeds moeilijker wordt om eens een richting te kiezen en knopen door te hakken.

Je ziet het aan het vluchtelingenprobleem of de griekse schuldencrisis. Altijd maar het kleinst mogelijke compromis zonder conflict en zonder vooruitblik kiezen, en steeds verder gezamelijk de afgrond in.

Ik zeg niet dat de EU te fixen is, ik ben van mening dat de macht weer bij de landen zelf moet komen te liggen. Dat kan alleen als er eerst een crisis is. Dan kies ik voor een Brexit, voordat we een ťchte crisis hebben omdat de Euro onploft of we aan de interne spanningen kapot gaan (denk maar aan oorlog).
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-06-2016, 23:23   #55
csaba
prettig gestoord

Een ontploffing van de Euro of een interne oorlog zullen niet veroorzaakt worden door een exit, van wie dan ook. Eerder door het te lang aan boord houden van bepaalde deelnemers, die eigenlijk zelfs nooit hadden moeten aan boord komen.

Meer macht bij de landen? NMBM is de ware ellende dat sommige landen bepaalde macht niet uit handen willen geven. Minstens Frankrijk zal nog niet zo gauw het opperbevel opgeven over zijn strijdkrachten, UK net zo min trouwens. Zonder gemeenschappelijke militaire macht geen afdwingbare gemeenschappelijke buitenlandse politiek, zonder gemeenschappelijke buitenlandse politiek is Europa slechts een poppenkast.

Maar nu gaan we echt wel de politieke toer op.
Oud 07-06-2016, 06:47   #56
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
NMBM?

Als ik google moet gebruiken om een afkorting te begrijpen moet je je wellicht afvragen of je wel zon afkorting moet gebruiken.....
Overigens voor de rest helemaal met je eens.
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-06-2016, 09:53   #57
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Airworker sinds: Nov 2010
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Citaat:
Een ontploffing van de Euro of een interne oorlog zullen niet veroorzaakt worden door een exit, van wie dan ook. Eerder door het te lang aan boord houden van bepaalde deelnemers, die eigenlijk zelfs nooit hadden moeten aan boord komen.

Meer macht bij de landen? NMBM is de ware ellende dat sommige landen bepaalde macht niet uit handen willen geven. Minstens Frankrijk zal nog niet zo gauw het opperbevel opgeven over zijn strijdkrachten, UK net zo min trouwens. Zonder gemeenschappelijke militaire macht geen afdwingbare gemeenschappelijke buitenlandse politiek, zonder gemeenschappelijke buitenlandse politiek is Europa slechts een poppenkast.

Volgens mij begrijp je mij niet helemaal. Ik bedoel dat de EU zo lang blijft doormodderen totdat het knalt. En als knal heb ik dan liever een brexit dan dat er iets anders helemaal mis gaat.

Volgens mij is het onvermijdelijk dat het een keer helemaal mis gaat. Door opgedwongen harmonisering van wetgeving wordt steeds meer macht naar brussel verplaatst. Daar wordt het beleid niet door het parlement gemaakt, maar door niet direct gekozen gedelegeerden in de commissie en ministerraad. Het parlement mag hoogstens nog wat blokkeren, als ze daarvoor een absolute meerderheid tegen kan laten stemmen.

Hele landen worden nu door het dictaat van de meerderheid (of alleen zelfs de grote lidstaten) niet meer gehoord. Ze hebben officieel wel een vetorecht in veel dingen, maar wat er gebeurt als een land een keertje niet wil meedoen dat zie je als er weer eens ergens een referendum met een ongemakkelijke uitslag opduikt. Er wordt gewoon nooit eens een andere koers gevaren. Er komt dan een kosmetische oplossing zodat iedereen zijn politieke hachje weer gered is en de EU geen gezichtsverlies lijdt.

Ik ben het zover met je eens dat je zonder gemeenschappelijke munt, buitenlandbeleid en defensie geen geloofwaardige politiek kunt maken. Alleen is naar mijn mening zo'n integratie over zo'n groot spectrum van economische, historische en culturele verschillen een wensdroom. Je ziet nu al aan het handelen in de vluchtelingencrisis dat de lidstaten grootdeels voor hun eigen belang kiezen als puntje bij paaltje komt, ipv voor het europese beleid. Grenzen dicht, vluchtelingen niet registreren enzovoort.

Dus liever een stapje terug dan blijven voortmodderen en steeds meer competenties centraliseren op een plek waar geen effectief beleid kan worden gemaakt. En om deze stoomtrein nieuw op de rails te zetten moet het eerst knallen. Daarbij heb ik liever een politieke knal zoals een brexit dan een knal die onze hele samenleving uit het lood brengt. Want een knal gaat met de huidige koers vroeg of laat toch wel komen.
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-06-2016, 16:33   #58
csaba
prettig gestoord

@B767: excuus, ik dacht dat "nmbm" wel courant genoeg was - niet, dus blijkbaar. Genoteerd! Enne, grif toegegeven dat ik de eerste ben om te mopperen over het ongecontroleerd gebruik van ongecontroleerde afkortingen en letterwoorden.

@cpt.O: ik kan je goeddeels volgen, alleen vrees ik dat een Brexit niet door iedereen zal ervaren worden als voldoende knal om even zelfkritisch voor de spiegel te gaan staan. Zelfs als de eilanders eruit stappen zullen sommigen staalhard willen doorgaan, alsof er niets aan de hand is. Ik ben het met je eens dat er ooit eens een ernstige knal moet komen, maar die moet volgens mij nog veel ernstiger zijn dan een Brexit vooraleer alle ogen opengaan.
Oud 07-06-2016, 18:21   #59
NazgulAir
Fly Safe -- Nazgul Airlines!

Airworker sinds: Apr 2009
Brevet: PPL/IMC UK+FAA
Typeratings: tailwheel, complex, alles ertussenin
Uren: 1500+
Ik vond de opmerking van Geert Mak in DWDD van 5 mei jl. wel mooi: hij vergeleek de bestuursproblemen van de EU met de kortzichtigheid in het Hapsburgse Keizerrijk van vlak voor de Eerste Wereldoorlog en ried het boek "Teadetzkimarsch" van Joseph Roth aan waarin dat uitstekend beschreven stond... "en de Radetzki mars speelde maar door alsof er niets aan de hand was"...
Je staat erbij en je kijkt er machteloos naar. Hoe heeft het ooit zover kunnen komen?
NazgulAir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-06-2016, 19:28   #60
Red Matter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2013
Typeratings: Boeing
Uren: >10000
Citaat:
Wat is er mis met "de politieke toer op gaan?" Mag ik aannemen dat iedereen met een ATPL Brevet volwassen (genoeg?) is, en een stemrecht heeft? Ik vind die 'magenta line' mentaliteit die blind vertrouwt in de politiek en blind de propaganda van de mainstream media gelooft veel griezeliger.

Citaat:
Grappig hoe iedereen, waarschijnlijk zonder het zich te realiseren, indirect voor een 4e Rijk, een 2e Sovjet Unie of een 2e JoegoslaviŽ zit te pleiten. Op zowel cultureel, economisch, fiscaal als ook op militair gebied heeft zo'n bij elkaar geraapte 'unie' van verschillende landen nog nooit in de geschiedenis gewerkt, tenzij men met harde hand (lees: KGB, STASI, GESTAPO) en de nodige censuur en propaganda de diverse bevolkingen in het gareel probeerde te houden. Tito hield met harde hand JoegoslaviŽ bij elkaar, en over de USSR hoeven we niet al te veel uit te wijden. Beide unies zijn op spectaculaire wijze geÔmplodeerd en kampen >20 jaar later nog steeds van de gevolgen van dictatuur, corruptie en bestuurlijke incompetentie en chaos.

Of willen we de huidige situatie nog verder uitbouwen tot een soort van 4e Rijk, een EU met Duitsland in de drivers seat, een EU waar 1 Kanzler(in) of FŁhrer(in) in haar eentje, zonder enige democratisch tegengas van de burgers of politici uit de andere lidstaten, haar idealistische naÔeve wereldbeeld kan opdringen aan de rest van ons domme Europese 'Untermenschen?' Een EU waarin Merkel dealtjes maakt met 'frisse' figuren als Erdogan en het regime in Kiev wat banden heeft met neonazi's? Een EU waarin Merkel als een olifant door een porseleinkast loopt in SyriŽ en OekraÔne? Een EU waarin Merkel ons TTIP door de strot probeert te duwen omdat dat het beste uitkomt voor de Duitse auto-export? Een EU waarin Merkel Griekenland op haar knieŽn dwingt om de Duitse banken van een default te redden? Of een EU waarin Merkel boetes uitdeelt aan Hongarije en Polen omdat ze niet mee wensen te werken aan haar multiculturele Utopia?
Citaat:
Origineel gepost door Cpt Oveur Bekijk Bericht
Dus liever een stapje terug dan blijven voortmodderen en steeds meer competenties centraliseren op een plek waar geen effectief beleid kan worden gemaakt. En om deze stoomtrein nieuw op de rails te zetten moet het eerst knallen. Daarbij heb ik liever een politieke knal zoals een brexit dan een knal die onze hele samenleving uit het lood brengt. Want een knal gaat met de huidige koers vroeg of laat toch wel komen.
Precies, daarmee ben ik het helemaal eens. Liever een "controlled demolition" dan chaotisch taferelen die men in de voormalige Sovjet republieken begin jaren '90 zag.
Citaat:
Origineel gepost door NazgulAir Bekijk Bericht
Hoe heeft het ooit zover kunnen komen?
Dat is IMHO niet zo moeilijk. Het grootste probleem zijn mensen die kritiekloos en blind achter de politici aanlopen onder het motto "ach dat is me te moeilijk." Een extreem voorbeeld is de Holocaust, maar het illustreert wat er gebeurd als mensen de kop in het zand steken en denken "ach, ik ben maar een eenvoudige burger, de dames en heren politici in Berlijn, Brussel, Denk Haag en Parijs weten wel waarmee ze bezig zijn."

Wat ook nog helpt in het cultiveren van die passieve opstelling is dat de meeste Europeanen worden van kinds af aan gebrainwasht door de "publieke" omroepen. Die omroepen zijn alleen maar "publiek" als het aankomt op de financiering ervan, want qua inhoud dragen ze slechts alleen maar de linkse politiek correcte boodschap en worden andersdenkende burgers consequent weggezet als "extreemrechts," "populisten," "xenofoben" en "neonazi's."

Verder hoef je maar naar de uitspraken van deze dronkaard te luisteren om de werkelijke agenda van de EU te kunnen inzien: Jean-Claude Juncker. Ronduit griezelige uitspraken die men makkelijk zou kunnen verwarren met uitspraken van Stalin of een andere dictator, maar uitspraken die je bijna nooit hoort op de publieke omroep;

Citaat:
If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue'.
Citaat:
We all know what to do, we just donít know how to get re-elected after weíve done it.
Citaat:
Monetary policy is a serious issue. We should discuss this in secret, in the Eurogroup [...] I'm ready to be insulted as being insufficiently democratic, but I want to be serious [...] I am for secret, dark debates.
Citaat:
We decide on something, leave it lying around and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back.
Citaat:
When it becomes serious, you have to lie.
Citaat:
There can be no democratic choice against the European treaties
Ronduit griezelig, en wat nog veel griezeliger is is dat blijkbaar niemand het stoort en dat dit gewoon in de pers en media onder het tapijt geveegd kan worden.

Wat me wel opvalt is dat er met name onder de vele Nederlandse expat piloten er in het algemeen een compleet andere mentaliteit en inzicht heerst.
Misschien komt dat omdat die mensen toch wat meer levenservaring in andere landen hebben opgedaan en daardoor iets verder kijken dan hun neus lang is?
Red Matter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-06-2016, 19:51   #61
csaba
prettig gestoord

@Red Mattter: wil je me aub geen woorden in de mond/pen/klavier leggen? Ik heb niet gepleit voor wat dan ook. Enkel wilde ik vaststellen dat bepaalde opties/streefdoelen niet realistisch zijn, toch zeker niet op korte of zelfs middellange termijn.

Of verdenk je me ervan iets te hebben met Frau Merkel, misschien?
Oud 07-06-2016, 21:34   #62
csaba
prettig gestoord

Citaat:
Wat is er mis met "de politieke toer op gaan?"
Dat het hier niet over politiek gaat, daarvoor/daarover zijn er forums zat. Ik had altijd begrepen dat het hier over vliegerij gaat.
Oud 24-06-2016, 08:34   #63
19 of 77
It's all good!

Thumbs up

A clear "F*ck you and your 'Project'!" from the people of the UK.

They must be shitting bricks in Brussels - they were counting on a 'Remain' victory.

A triumph for Democracy.

Hopefully the end of the EU as well - long overdue imho.

As an added bonus Cameron will be gone as well - hopefully today.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst aangepast door 19 of 77 : 24-06-2016 om 08:36 Reden: added video
Oud 24-06-2016, 16:34   #64
foohke
In the middle of nowhere

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door 19 of 77 Bekijk Bericht

A triumph for Democracy.

Hopefully the end of the EU as well - long overdue imho.
Moeilijk er een goede mening over te geven..

We moeten de nadelen voor de luchtvaart in ieder geval niet vergeten.
Easyjet shares staan momenteel op 18% verlies..
Beleggers zijn duidelijk bang, niet alleen voor de economische gevolgen voor de UK, maar ook voor die van de luchtvaart..
Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Maar goed, zo ver is het voorlopig nog niet...
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2016, 16:47   #65
19 of 77
It's all good!

Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door foohke Bekijk Bericht
Moeilijk er een goede mening over te geven..

We moeten de nadelen voor de luchtvaart in ieder geval niet vergeten.
Easyjet shares staan momenteel op 18% verlies..
The so called 'experts' were predicting a 'remain' victory and banks and investors set their trading positions accordingly. A lot of the volatility is simply these positions being adjusted to the new reality.

Citaat:
Beleggers zijn duidelijk bang, niet alleen voor de economische gevolgen voor de UK, maar ook voor die van de luchtvaart..
I expect things to settle down fairly quickly. This process will take several years to complete. Both sides have a lot to lose so I'm not too worried a solution will be found.

Citaat:
Even heel zwart wit: als de UK geen nieuwe 'open skies' achtige deal bedongen krijgt met de EU, zogauw ze uit de EU zijn, is het voor easyjet al gauw afgelopen met intra-Europa vluchten..

Again - easyJet can simply obtain a new AOC. Look at Norwegian for an example. Even my Airline has aircraft on 2 different AOCs.

I hope to see NEXIT and FREXIT in the near future.
Oud 24-06-2016, 17:22   #66
Red Matter
heeft nog geen status

Ik snap ook die paniek niet zo goed.

Zoals bij (bijna) iedere echtscheiding of eindiging van een relatie gaat dat niet altijd over rozen, maar als de initiŽle obstakels uit de weg geruimd zijn dan kan men weer vooruit kijken.

Grappig ook dat juist de grote multinationals en financiŽle instellingen zo paniekerig reageren, want goh, stel je voor dat de gewone man er misschien eens beter van wordt?

In hoeverre zijn piloten er beter van geworden sinds de complete wildgroei van maatschappijen die door middel van pay for training, pay to fly, wurgcontracten in verschillende EU staten, het uitspelen van verschillende EU bases tegen elkaar en 'werknemers' dwingen hun eigen limited firma op te richten (=nauwelijks pensioenopbouw, nauwelijks sociale premies betalen) een mooi beroep de nek omgedraaid hebben?

Helaas kun je het verlies aan arbeidsvoorwaarden over de afgelopen 10-20 jaar niet in een mediagenieke grafiek op het NOS journaal zetten. Dat wordt dus netjes onder het tapijt geveegd en gaan de media en politici gewoon verder met brainwashen en mensen bang maken.

Immers geldt: don't bite the hand that feeds you, want de (grotendeels staatsmedia) is in Nederland, Duitsland, BelgiŽ, Frankrijk enz enz volledig afhankelijk van de subsidie die de politici uitdelen, en de politici azen wederom op mooie baantjes bij de grote multinationals die hun influisteren wat 'goed' is voor het volk. Kijk maar naar Camieltje Eurlings die naar de KLM ging, of Mario Draghi die van Goldman Sachs komt, of Guy Verhofstadt die een dikbetaalde bijbaan bij Suez heeft.

Een Associatieverdrag met een schurkenstaat als de OekraÔne (gewoon neonazi's in de regering mensen, maar geen haan die er naar kraait), het uitmelken van werknemers en het compleet de nek omdraaien van de middenklasse is wat de EU tot nu toe gepresteerd heeft. En binnenkort mag daar dan nog eens TTIP bijkomen en mag Europa overspoeld worden door genetisch gemanipuleerde Amerikaanse meuk met leugenachtige etiketten als "real" en "natural."

Ik ben pro-Europa, maar anti EU! De EU is een soort EUSSR en heeft NIETS met democratie of het in vrede met elkaar leven te maken, maar is gewoon een dekmantel voor "corporate fascism."

Lees voor de gein nog maar eens de citaten van dronkenlap Juncker door, dan weet je hoe de vork in de steel zit.

Citaat:
There can be no democratic choice against the European treaties.
Oud 24-06-2016, 17:37   #67
Red Matter
heeft nog geen status

Citaat:

Je geeft wederom aan dat je erg slecht weet wat er zich allemaal afspeelt in de luchtvaart.

easyJet opereert al JAREN vanuit Zwitserland (geen EU lid) en doet dat d.m.v. haar eigen AOC wat gebaseerd was de oude Zwitserse tak van het failliete Trans European Airlines uit BelgiŽ. De kisten zijn HB (=Zwitserland) geregistreerd en hebben hun eigen call sign ("Topswiss"), de crews worden in Zwitserse Franken uitbetaald en hebben een Zwitsers contract.

Nogmaals: paniekzaaierij, maar het illustreert ook weer eens mooi hoeveel 'kundige' mensen er in de financiŽle wereld rondlopen die nu massaal easyJet aandelen dumpen, en hoe dit door de brainwash media aangegrepen wordt om het domme plebs verder te brainwashen.
Oud 24-06-2016, 21:05   #68
foohke
In the middle of nowhere

Airworker sinds: Nov 2008
Citaat:
Origineel gepost door Red Matter Bekijk Bericht
Je geeft wederom aan dat je erg slecht weet wat er zich allemaal afspeelt in de luchtvaart.
Erg jammer dat je zo op de man/vrouw af lijkt te spelen Red Matter, zonder te weten wie er achter een account schuilt.

Nee, ik ben geen piloot. Ik weet niet hoe je een perfecte IFR approach vliegt, en hoe je die kist weer veilig op de grond zet. Op dat gebied heb je gelijk, en weet ik slecht wat er zicht voorin afspeelt. Dat pretendeer ik overigens ook niet.

Wťl ben ik werkzaam binnen de luchtvaart. Ook nog eens binnen finance. Ik durf dus best te beweren dat ik op airline gebied met betrekking tot finance redelijk wat kennis heb

Citaat:
easyJet opereert al JAREN vanuit Zwitserland (geen EU lid) en doet dat d.m.v. haar eigen AOC wat gebaseerd was de oude Zwitserse tak van het failliete Trans European Airlines uit BelgiŽ. De kisten zijn HB (=Zwitserland) geregistreerd en hebben hun eigen call sign ("Topswiss"), de Crews worden in Zwitserse Franken uitbetaald en hebben een Zwitsers contract.
Natuurlijk kan easy onder een ander AOC gaan vliegen binnen Europa, dat weten de beleggers ook. De mogelijke scenarios die er nu zijn, samen met het effect van elk van deze, zorgt ervoor dat de prijs naar beneden gaat.

Als voorbeeld: Een nieuwe AOC vergt ook een investering, en hoewel ze dat financieel best kunnen dragen, geeft het ook best wat rompslomp; Er zal een nieuwe holding opgezet moeten worden in Europa om de AOC te krijgen, welke dan ook gedeeltelijk in handen moet zijn van Europeanen. De Crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf, en ook zullen de kisten omgezet moeten worden naar een ander registratie.. Nu zal de UK niet morgen uit de EU zijn gestapt, en is dit slechts een van de scenarios over hoe de toekomst eruit gaat zien voor eaysjet, maar gezien deze onzekerheid zijn de beursbewegingen best te verklaren. -Ja, ze zijn wat overtrokken in de eerste uren na opening, maar dit trekt zichzelf vaak weer recht richting einde van de dag. Dat zie je nu ook.. de Easyjet shares gaan van -18 naar -14% bij sluiting, de AEX gaat van -9 bij opening naar -6% bij sluiting.

Een realistischer scenario is overigens dat de UK binnen de single European Sky blijft, waardoor bovenstaand niet nodig is.

Citaat:
Nogmaals: paniekzaaierij, maar het illustreert ook weer eens mooi hoeveel 'kundige' mensen er in de financiŽle wereld rondlopen die nu massaal easyJet aandelen dumpen, en hoe dit door de brainwash media aangegrepen wordt om het domme plebs verder te brainwashen.
Dit negeer ik voor het gemak maar even..

Ik ben zelf overigens ook niet per definitie pro-EU. Kan me zelf wel redelijk vinden in je zin "Pro Europa, Anti EU". Maar hoewel dit op veel vlakken niet zo is, heeft het nut van de EU zicht binnen de luchtvaart juist wťl bewezen m.i.
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2016, 23:25   #69
Red Matter
heeft nog geen status

Citaat:

Nee, ik ben geen piloot. Ik weet niet hoe je een perfecte IFR approach vliegt, en hoe je die kist weer veilig op de grond zet. Op dat gebied heb je gelijk, en weet ik slecht wat er zicht voorin afspeelt. Dat pretendeer ik overigens ook niet.

Wťl ben ik werkzaam binnen de luchtvaart. Ook nog eens binnen finance. Ik durf dus best te beweren dat ik op airline gebied met betrekking tot finance redelijk wat kennis heb
Leuk voor je dat je in finance werkt voor een airline maar het neemt niet weg dat de EUSSR voor de normale man/vrouw helemaal niet zo'n zegen is als het door de politiek correcte media door onze strot geramd wordt. Dat is namelijk de realiteit voor veel mensen, en niet de abstracte grafieken van dalende kosten en stijgende yields die jij presenteert aan de CFO en de CEO.

Kijk eens naar MEP Daniel Hannan, en in het bijzonder het eerste gedeelte vanaf 1:35 tot 3:25.

https://www.youtube.com/watch?v=tzNj-hH8LkY

Citaat:
Als voorbeeld: Een nieuwe AOC vergt ook een investering, en hoewel ze dat financieel best kunnen dragen, geeft het ook best wat rompslomp; Er zal een nieuwe holding opgezet moeten worden in Europa om de AOC te krijgen, welke dan ook gedeeltelijk in handen moet zijn van Europeanen. De crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf, en ook zullen de kisten omgezet moeten worden naar een ander registratie.. Nu zal de UK niet morgen uit de EU zijn gestapt, en is dit slechts een van de scenarios over hoe de toekomst eruit gaat zien voor eaysjet, maar gezien deze onzekerheid zijn de beursbewegingen best te verklaren. -Ja, ze zijn wat overtrokken in de eerste uren na opening, maar dit trekt zichzelf vaak weer recht richting einde van de dag. Dat zie je nu ook.. de Easyjet shares gaan van -18 naar -14% bij sluiting, de AEX gaat van -9 bij opening naar -6% bij sluiting.
Zo hť, wat een krokodillentranen! Misschien komen sommige maatschappijen er nu ook eens EIN-DE-LIJK eens achter hoe het is om steeds meer geld te moeten uitgeven voor steeds minder yield? Potverdorie, het lijkt wel op de lijdensweg die een pilotenopleiding inmiddels geworden is: >€150k schuld en er een baan voor terugkrijgen waarmee je nog niet eens fatsoenlijk je schuld kunt aflossen!

Sorry hoor, maar ik kan er echt geen traan om laten! F*CK em! Jaren lang hebben low-cost maatschappijen zonder enige scrupules mensen uitgemolken (met behulp van de beancounters in "finance," geholpen door gladde 2e hands autoverkopers die vliegscholen runnen, en samen met hun corrupte maatjes van de grote banken die de leningen verstrekken) en een complete beroepsgroep om zeep geholpen met nul-uren contracten, betalen voor type ratings/uniform/parkeerplaats/medical/sim checks/ en zelfs sollicitaties, en nu er een klein stukje stro in de weg gelegd wordt van beginnen ze moord en brand te schreeuwen?

Nogmaals: F*CK em! Lang leve de Brexit en down met de EUSSR!

Wie weet, misschien moeten sommige maatschappijen binnenkort een normaal salaris gaan betalen aan hun werknemers en de kunnen de managers minder aandelen opties en bonussen in hun zak stoppen!

*shock & horror*
Oud 25-06-2016, 23:21   #70
19 of 77
It's all good!

Citaat:

You think the EU is going to survive? I don't. It's finished imho.

There are going to be more referendums (hopefully this year) and in each case the vote will be 'Out' imho.

The EU leaders want the UK to implement article 50 asap - even though this has to be implemented by the UK. These arrogant Pricks still think they can tell a Sovereign Nation what to do! Thanks for helping with the BREXIT choice!

The only way to get rid of these Vermin is a referendum and an "Out" vote.

Tip:- You could look at the drop in share prices as a buying opportunity.
Oud 26-06-2016, 01:28   #71
F50driver
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: Airbus
Uren: 8000+
Nou, nadat andere landen de chaos in Engeland zien denk ik dat een referendum in andere landen weinig kans maken.
F50driver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-06-2016, 10:57   #72
19 of 77
It's all good!

Citaat:
Origineel gepost door F50driver Bekijk Bericht
Nou, nadat andere landen de chaos in Engeland zien denk ik dat een referendum in andere landen weinig kans maken.
What chaos would that be?

From what I have been reading BREXIT has affected the rest of the world more than it has affected the UK.

The Politicians don't want referendums or Democracy (unless the citizens vote the way they want...)

https://www.wanttoknow.nl/overige/zo...et-mark-rutte/

Watch the videos and ask yourself why anyone would want any part of this.
Oud 26-06-2016, 14:07   #73
Jumpseat
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2015
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: B737 300-900
Uren: Nog niet zoveel
Iedereen weet dat de aandelenbeurs zo gevoelig zijn als wat. Verkoopt 1 persoon zijn aandelen, dan doet de buurman dat ook en dan heb je een domino effect. Dat is altijd voor even en dan na een paar weken trekt iedereen weer bij.

Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de EU mislukt is. Kijk naar de Euro die ze in hebben gevoerd. Ik zag een keer een documentaire over Griekenland en dan vond ik wel behoorlijk interessant. Hoe vroeger als zij concurrerend wouden zijn de waarde van hun munt lieten dalen zodat het voor andere landen aantrekkelijk was goedkope tomaten te kopen. De werknemer in Griekenland had dan een degelijk salaris en een buitenlander kon goedkoop tomaten kopen. Nu zijn ze niet meer concurrerend omdat de werknemer een degelijk salaris wil krijgen, maar de prijs van tomaten nog steeds te duur is (iedereen heeft de Euro dus je kan de prijs van de munt niet verlagen). En toen uiteindelijk ging het fout. Natuurlijk was er nog veel meer fout. Kijk naar Spanje, Italie, Ijsland, Ierland en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is onmogelijk 1 beleid te voeren voor zoveel landen en op het zelfde moment het beste voor te hebben met je eigen land.

Hoe een land als Griekenland allang failliet had moeten zijn werden er leningen en leningen tegenaan gegooid. Deze leningen zijn natuurlijk niet voor Griekenland zelf zodat ze hun land kunnen verbeteren, maar zodat zij de Duitse en Franse banken kunnen terugbetalen. In een aantal tv interviews met economen werd er ook gevraagd: ''worden de problemen opgelost met leningen geven?'' En het antwoord was dan ook een volle: Nee. Die leningen zijn niet gegeven om Griekenland te helpen, maar zodat niemand in de wereld in paniek raakt. Als een EU land failliet zou gaan zou dat een totale chaos betekenen voor de kredietwaardigheid van Europa. En toen werd er ook afgevraagd waarom Łberhaupt Griekenland lid werd van de EU. Bleek de enige reden te zijn dat Rusland dan niet intensief zou kunnen samenwerken met Griekenland. En dat is 1 van de vele redenen waarom de EU mislukt is. Maar voor ik teveel afdwaal, even terug naar het onderwerp:

Nee, Het is nu even minder, maar de UK moet gewoon even door de zure appel heen bijten.
Jumpseat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-06-2016, 14:25   #74
v2toFly
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door F50driver Bekijk Bericht
Weet je het zeker?

Zie het aantal petities de laatste 2 dagen:

https://petities.nl/petitions/nederl...aten?locale=nl
Oud 26-06-2016, 14:32   #75
v2toFly
heeft nog geen status

Why Britain joined the EU back in 1973

https://www.youtube.com/watch?v=EkpS-yBj7gY
Oud 26-06-2016, 18:34   #76
J.R.
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2003
@19of77
Citaat:
You think the EU is going to survive? I don't. It's finished imho.
Voor GB is het makkelijker uitstappen dan bijvoorbeeld NL. Zij hebben het geluk met hun eigen munt terwijl wij met de € zitten. Uittreden betekent ook weer terug naar de gulden en dat, zeker op de korte tot middellange termijn, zal desastreus zijn voor de economie hier.

Als je nu een brood koopt voor € 2,00 zal dat dan rond de FL 10,- zijn. De gemiddelde Henk en Ingrid zullen dat niet begrijpen en ik voorzie muiterij en aanverwante. Daarbij zijn de banken nog niet eens Basel 3 proof en dat zal investeringen tegenhouden en zo kan ik nog wel een waslijst noemen.

Kortom, we worden gegijzeld door die verdomde Euro en dat was ook precies de bedoeling van Zalm cs. Een soort van V1
J.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-06-2016, 19:14   #77
19 of 77
It's all good!

Citaat:
Origineel gepost door J.R. Bekijk Bericht
@19of77
Voor GB is het makkelijker uitstappen dan bijvoorbeeld NL. Zij hebben het geluk met hun eigen munt terwijl wij met de Ä zitten. Uittreden betekent ook weer terug naar de gulden en dat, zeker op de korte tot middellange termijn, zal desastreus zijn voor de economie hier.

Kortom, we worden gegijzeld door die verdomde Euro en dat was ook precies de bedoeling van Zalm cs. Een soort van V1
I can't remember where I read it but there is apparently a "plan B" that includes a return to the Guilder.

It may very well come to this - maybe sooner rather than later.
Oud 26-06-2016, 21:20   #78
First Choice
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B757/767 + B737-300/800 BBJ2 + A320
Uren: 4500TT
Citaat:

De crew moet overgezet worden op contracten van dit bedrijf,
Dit hoeft niet. Wij hebben bij easy nu ook Franse, Duitse, Nederlandse (niet erg goed) contracten die los staan van het land waar het AOC afgegeven is.

De waarde daling van het pond hakt er wel dik in. Zeker tegenover de dollar. Olie wordt in dollars afgerekend en fuel wordt hierdoor in ponden gerekend duurder. Ook wordt het duurder voor de Engelsen om in de euro zone op vakantie te gaan. Dit gaat de vraag negatief beÔnvloeden. De daling t.o.v de euro is wel gunstig, omdat easyJet in ponden rapporteert en er veel inkomsten in euro's zijn.

Laatst aangepast door First Choice : 26-06-2016 om 21:30
First Choice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-06-2016, 21:32   #79
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
Citaat:
Origineel gepost door First Choice Bekijk Bericht
Dit hoeft niet. Wij hebben nu ook Franse, Duitse, Nederlandse (niet erg goed) contracten die los staan van het land waar het AOC afgegeven is.
Klopt. Binnen de EU kan dat prima. Vervelend voor de Engelse vliegers dus...
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-06-2016, 21:35   #80
First Choice
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B757/767 + B737-300/800 BBJ2 + A320
Uren: 4500TT
Citaat:
Ik snap ook die paniek niet zo goed.

Zoals bij (bijna) iedere echtscheiding of eindiging van een relatie gaat dat niet altijd over rozen, maar als de initiŽle obstakels uit de weg geruimd zijn dan kan men weer vooruit kijken.

Grappig ook dat juist de grote multinationals en financiŽle instellingen zo paniekerig reageren, want goh, stel je voor dat de gewone man er misschien eens beter van wordt?

In hoeverre zijn piloten er beter van geworden sinds de complete wildgroei van maatschappijen die door middel van pay for training, pay to fly, wurgcontracten in verschillende EU staten, het uitspelen van verschillende EU bases tegen elkaar en 'werknemers' dwingen hun eigen limited firma op te richten (=nauwelijks pensioenopbouw, nauwelijks sociale premies betalen) een mooi beroep de nek omgedraaid hebben?

Helaas kun je het verlies aan arbeidsvoorwaarden over de afgelopen 10-20 jaar niet in een mediagenieke grafiek op het NOS journaal zetten. Dat wordt dus netjes onder het tapijt geveegd en gaan de media en politici gewoon verder met brainwashen en mensen bang maken.

Immers geldt: don't bite the hand that feeds you, want de (grotendeels staatsmedia) is in Nederland, Duitsland, BelgiŽ, Frankrijk enz enz volledig afhankelijk van de subsidie die de politici uitdelen, en de politici azen wederom op mooie baantjes bij de grote multinationals die hun influisteren wat 'goed' is voor het volk. Kijk maar naar Camieltje Eurlings die naar de KLM ging, of Mario Draghi die van Goldman Sachs komt, of Guy Verhofstadt die een dikbetaalde bijbaan bij Suez heeft.

Een Associatieverdrag met een schurkenstaat als de OekraÔne (gewoon neonazi's in de regering mensen, maar geen haan die er naar kraait), het uitmelken van werknemers en het compleet de nek omdraaien van de middenklasse is wat de EU tot nu toe gepresteerd heeft. En binnenkort mag daar dan nog eens TTIP bijkomen en mag Europa overspoeld worden door genetisch gemanipuleerde Amerikaanse meuk met leugenachtige etiketten als "real" en "natural."

Ik ben pro-Europa, maar anti EU! De EU is een soort EUSSR en heeft NIETS met democratie of het in vrede met elkaar leven te maken, maar is gewoon een dekmantel voor "corporate fascism."

Lees voor de gein nog maar eens de citaten van dronkenlap Juncker door, dan weet je hoe de vork in de steel zit.

Gast jij verwoord precies hoe ik er over denk. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden en het grappige is dat wij als beroepsgroep vaak op een lijn lijken te zitten.
First Choice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels