.:.

Ga Terug   Airwork > Nederland > Transavia

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 15-04-2016, 18:05   #81
Iz
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B757/B767, E120
Citaat:
Origineel gepost door F50driver Bekijk Bericht
Ik denk dat het van Transavia een grote zwakte is om hier niets mee te doen.[...] maar als iemand aan de eisen voldoet geef ze dan een kans in de selectie!
???

Als iemand aan de eisen voldoet, dan mag hij zeker solliciteren, ook als hij in de cabine werkt. Wat ik al eerder zei, we zien WEL meerwaarde in lui die ook ergens anders in het bedrijf hebben gewerkt maar we hebben ook elk jaar mensen die speciaal in de cabine gaan werken als opstap naar de cockpit en dat werkt niet altijd fijn. Soms klachten van pursers vanwege de attitude van bepaalde mensen. Zich meer met cockpit bezighouden dan cabine, wijsneuzig zijn (om te laten merken dat ze "eigenlijk" Piloot zijn) of zichzelf zelfs superieur voelen. De goeien daargelaten want die zijn er ook! Sorry maar ik heb liever iemand die ergens Turboprop gaat vliegen dan 5 jaar bij ons in de cabine zich blindstaart op de andere kant van de deur.

Oh ja en als je niet aan de eisen voldoet (geen ervaring) en je gaat na je opleiding in de cabine werken, dan voldoe je na een jaar nog steeds niet aan de eisen..
Iz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 08:02   #82
MD11man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Typeratings: B737 3-9
Uren: > 3000
Iz,

Bedankt voor je nuttige en interessante reacties.

Als iemand van MUC naar een NL basis gaat, gaat diegene dan ook over naar een salaris volgens NL contract?

Dat scheelt volgens mij 2 slokken op een super borrel
MD11man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 10:17   #83
F50driver
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: Airbus
Uren: 8000+
Dat is waar Iz. Daar heb je gelijk in, ik heb ook mensen met de verkeerde attitude meegemaakt. Ik begreep jou eerdere post wellicht verkeerd.
F50driver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 13:48   #84
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: 2k+
http://centreforaviation.com/analysi...s-scale-256391
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 17:08   #85
D-AEBB
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2013
Brevet: fATPL
Typeratings: EMJ-170
Uren: 3000+
Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht
Ofwel nice try, en TRA Denmark 2.0. DLH zit niet achterover en kijkt toe hoe TRA passagiers wegkaapt, EWG zal de groene machines denk ik weer snel doen verdwijnen ben ik bang voor TRA. Time will tell.
D-AEBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 17:40   #86
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
Grappig. Nice try? Artikel is van december 2015...
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 20:37   #87
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Brevet: (f)ATPL
Uren: 1500 and building
Citaat:
Origineel gepost door Iz Bekijk Bericht
Inmiddels zit er een volledig ander recruitment team. Ander beleid en daar is dit jaar afgesproken om eenmalig mensen die een vliegopleiding hebben gedaan een kans te geven, ook als ze bijvoorbeeld al meer dan 2 jaar klaar waren. Eenmalig, welteverstaan, om te voorkomen dat er een run komt op bijvoorbeeld cabineplekken door werkloze vliegers in de hoop dat het een opstapje is.

Iz, ik lees al een tijdje mee, maar wil hier toch even op ingaan, wellicht dat ik je niet goed begrijp:
Eerder geef je aan (al dan niet persoonlijk) een voorkeur te hebben voor referenties van collegae wat betreft sollicitanten, logisch trouwens. Later zie ik voorbij komen dat Trans niet 'per se' de voorkeur geeft aan dames/heren die eerst achterin hebben gewerkt. In het stukje quote hierboven staat echter dat er wel degelijk besloten is "eenmalig mensen die een vliegopleidig hebben gedaan een kans te geven,..."
Begrijp ik het dan goed dat dit voorheen wel vaker gebeurde onder het andere recruitment team?
Eigenlijk ook een discussie die er niet veel toe doet, zoals je al zegt, Trans hoeft natuurlijk niemand te verantwoorden wie ze wel en niet aannemen, maar er ontstond bij mij wat onduidelijkheid en hoopte dat je hierover uitsluitsel kon geven. Dank!
Jet Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-04-2016, 00:36   #88
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door B767-300ER Bekijk Bericht
Artikel is van december 2015...
Maar nog steeds relevant en vol interessante info.
Oud 17-04-2016, 10:02   #89
Iz
heeft nog geen status

MD11man, klopt.

Jet Man, voor deze eenmalige actie is het eigenlijk nooit eerder gedaan bij mijn weten. Er is dus nooit specifieke voorkeur geweest voor interne (cabine)mensen, maar nogmaals, voldoet iemand aan de eisen, dan mag hij solliciteren. Wel hebben we gevallen gekend van figuren die doordat we ze als cabinelid al kennen juist NIET worden uitgenodigd. Voorbeeld: steward die zelf even de APU start omdat hij ook Piloot is en het koud was in de cabine voor het instappen.. Die heeft overigens ook niet veel langer in de cabine gewerkt.

Waarom nu eenmalig is gekozen om alle interne mensen een kans te geven weet ik niet precies, er is veel discussie over geweest. Stevige selectie en uiteindelijk is ook maar een klein deel hier doorgekomen. Goeie gasten overigens. Maar vanaf nu wordt dus duidelijk aangegeven dat interne mensen met vliegopleiding niet op voorrang mogen rekenen, dat is vroeger nooit expliciet aangegeven volgens mij waardoor er wellicht wat valse hoop ontstond. Hoop dat het zo duidelijk is.
Oud 17-04-2016, 10:07   #90
Iz
heeft nog geen status

Wat het CAPA artikel betreft, op veel vlakken is dit totaal anders dan DK destijds, niet in de laatste plaats omdat DK een beetje een recalcitrante actie was destijds en de groep daar niet achter stond.. Is uiteindelijk ook grotendeels door mama KLM de nek om gedraaid.
Oud 17-04-2016, 16:26   #91
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Brevet: (f)ATPL
Uren: 1500 and building
Dank voor de opheldering Iz. Mooie anekdote over die purser had hij in ieder geval wel netjes de fire Test gedaan??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-10-2016, 09:43   #92
foohke
In the middle of nowhere

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Een wat ouder topic, maar wel weer actueel. De eerste winter vanaf MUC staat voor de deur, en er worden weer nieuwe routes aan het netwerk toegevoegd Een mooie stap voor het hele HV netwerk!

Citaat:
Transavia
Transavia breidt het routenetwerk uit met 31 nieuwe lijndiensten, waarvan zeventien vanaf München, negen vanaf Schiphol en vijf vanaf Frankrijk (Parijs Orly en Lyon). Het Transavia-routenetwerk groeit daarmee naar 76 bestemmingen in 25 landen.

De Transavia-vloot wordt gedurende het winterseizoen met zeven nieuwe Boeing 737-800’s uitgebreid. Aan het begin van het zomerseizoen van 2017 zal de vloot uit vijftig toestellen bestaan.
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-11-2016, 12:12   #93
76-er
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2002
Typeratings: B744
Uren: 16+
Citaat van FD.nl:

FD: 'Sluit u de nieuwe Transavia-basis in München?'

DJ: 'Dat moeten we onderzoeken. Er zijn enige moeilijkheden ten aanzien van de kosten en de omzet. We moeten aan het eind van het jaar besluiten wat we gaan doen.'

Lekker is dat. Mocht dat gebeuren, ontstaat er dan meteen boventalligheid bij HV, of zijn er genoeg mogelijkheden de vrijgekomen capaciteit weg te zetten via bv de hubs?
76-er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-11-2016, 18:06   #94
Iz
heeft nog geen status

Iets met soep en de temperatuur waarop die wordt gegeten. Gematigd positief en MUC blijft voorlopig nog open, hopelijk voor lange tijd, dat is wel de HV-insteek waar AFKL niet per se tegen is (al valt het eigenlijk buiten de strategie van de Groep).

Een boventalligheidsscenario is niet aan de orde, er vindt ook nog steeds groei in NL plaats.
Oud 04-11-2016, 18:44   #95
Thioda
Zet's houw zie koekie krumbèls

Thioda's Avatar

Airworker sinds: Apr 2011
Brevet: ATPL \o/
Typeratings: nobele turboprop
Uren: Ja, tijdens en buiten kantooruren
Je kan denk ik ook niet verwachten binnen een half jaar voldoende naamsbekendheid opgebouwd te hebben (of is de bezetting vrij goed?).
Thioda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2016, 11:46   #96
SlimJim
Status, is dat geen knoppie op
het ECAM Control Panel?

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: Bae 146 / Avro RJ / A320
Uren: Zat
Dit suggereert niet veel goeds voor de MUC-base...:

http://centreforaviation.com/analysi...m-ahead-311392

"This base did not perform in line with Air France-KLM's expectations in its initial weeks and months, but management told analysts on a conference call to discuss 3Q2016 results and the Trust Together programme that performance had improved in the peak the summer months to "breakevenish".

The future of Transavia in Munich is to be reviewed, but the clear statement that the brand will focus on French and Dutch markets indicates that this experiment may prove to be short-lived."

Ik hoop het beste voor de mensen die er gebased zijn.
SlimJim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2016, 15:34   #97
Gearpins
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2015
Brevet: Atpl
Typeratings: Meest gevlogen boeing
Uren: 3000+
Vacature staat nog wel open. Kreeg deze morgen nog een mailtje met de terms & conditions...
Gearpins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-11-2016, 13:20   #98
Mr Jones
Did I fire 6 shots or only 5?

Mr Jones's Avatar

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: A320
Uren: 1500+
Citaat:
Dit suggereert niet veel goeds voor de MUC-base...:

http://centreforaviation.com/analysi...m-ahead-311392

"This base did not perform in line with Air France-KLM's expectations in its initial weeks and months, but management told analysts on a conference call to discuss 3Q2016 results and the Trust Together programme that performance had improved in the peak the summer months to "breakevenish".

The future of Transavia in Munich is to be reviewed, but the clear statement that the brand will focus on French and Dutch markets indicates that this experiment may prove to be short-lived."

Ik hoop het beste voor de mensen die er gebased zijn.
Was te verwachten toch? Low cost giganten Easyjet en Ryanair vermijden beiden Munchen omdat ze weten hoe sterk de Duitse airlines daar zijn. Komt Transavia ineens naar binnen lopen en denken dat het ze wel gaat lukken. Helaas het zoveelste voorbeeld van falend management bij de Air France - KLM groep.
Mr Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-11-2016, 16:00   #99
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Wie zegt dat het niet lukt?
Ondanks alle tegenslagen toch break even draaien in het eerste jaar is toch niet slecht?
Nergens stata geboemd dat MUC weer sneuvelt.
Oud 08-11-2016, 21:18   #100
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Goh, je zou er maar zitten met dat geweldige jaarcontract. Succes
Oud 09-11-2016, 20:32   #101
SlimJim
Status, is dat geen knoppie op
het ECAM Control Panel?

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: Bae 146 / Avro RJ / A320
Uren: Zat
Citaat:
Wie zegt dat het niet lukt?
Ondanks alle tegenslagen toch break even draaien in het eerste jaar is toch niet slecht?
Nergens stata geboemd dat MUC weer sneuvelt.
Wel even goed lezen: alleen in de peak summer months heeft MUC 'breakevenish' gedraaid, dat impliceert dus bepaald geen break even voor het hele boekjaar, laat staan voor die maanden!

Mijn ervaring met AF-management is dat dergelijke wollige taal wordt gebruikt om het pad te effenen voor wat er met de clear statement: "that the brand will focus on French and Dutch markets" wordt bedoeld. Zorg voor een Plan B als je er zit...
SlimJim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2017, 19:23   #102
76-er
heeft nog geen status

Right...

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...-in-munchen-op

Niet onverwacht, nog altijd jammer.
Oud 13-02-2017, 22:15   #103
76-er
heeft nog geen status

Reactie VNV:

Transavia heeft besloten de basis in München te gaan sluiten per 1 november aanstaande vanwege te slechte resultaten. Ook op de langere termijn zijn de vooruitzichten niet goed genoeg. Transavia gaat haar focus volledig op Nederland leggen, waar de resultaten goed zijn.
Het stemt het bestuur droef dat een bedrijfsonderdeel dat net is opgestart het levenslicht nooit echt heeft mogen zien. En bovenal dat net aangestelde werknemers al op zo’n korte termijn een einde van het avontuur zien komen. Positief is dat de first-officers per 1 november 2017 in dienst treden van Transavia Nederland. Voor de gezagvoerders komt er een keuze. Ofwel ze komen volgens de afspraken uit de MoU in dienst als first-officer bij Transavia in Nederland in geval van vacatures of ze krijgen een aparte afspraak indien ze tot 1 november 2017 in dienst blijven bij Transavia Gmbh en afzien van de afspraken uit de MoU. De komende week zullen wij met Transavia verdere afspraken maken over de sluiting van de basis München en de eventuele afvloeiing van vliegers.

Onkwoot
Oud 13-02-2017, 22:37   #104
foohke
In the middle of nowhere

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Erg jammer.....
Hopelijk blijven de gevolgen beperkt en kunnen de meesten inderdaad mee over naar de Nederlandse operatie...
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2017, 22:45   #105
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

MoU. Help me even?