.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 21-01-2019, 16:04   #81
Boeing747-400
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2019
Brevet: -
Typeratings: -
Citaat:
Origineel gepost door Questionz Bekijk Bericht
Beste allen,

ik heb net de video interview gedaan, maar heb geen bevestigingsmail gekregen dat die is afgerond (wat wel gebeurd is bij de online toets). Hebben jullie deze ook niet gekregen of duurt het wat langer?

de vragen waren inderdaad sollicitatievragen
zoals
h....?
en
......?
en .....?

succes
Ik heb ook geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe lang zou het duren voor we weer bericht krijgen? Vind het toch wel apart dat er morgen een info-avond is terwijl een aantal dagen later (?) minimaal 65% van de kandidaten te horen krijgt dat ze zijn afgevallen..
Desalniettemin ben ik er wel gewoon morgen.
Boeing747-400 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2019, 17:39   #82
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Boeing747-400 Bekijk Bericht
Ik heb ook geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe lang zou het duren voor we weer bericht krijgen? Vind het toch wel apart dat er morgen een info-avond is terwijl een aantal dagen later (?) minimaal 65% van de kandidaten te horen krijgt dat ze zijn afgevallen..
Als het goed is hebben 100 kandidaten de video opdracht mogen doen, als minimaal 65% afvalt hou je max 35 kandidaten over.

Dat houd eigenlijk in dat als alle overige kandidaten de gehele selectie positief doorkomen HV voor elke plaats uit 3 mensen kan kiezen.

Ze zijn veel harder dan TUI aan het filteren in ieder geval, wat natuurlijk ook kan gelet op de belangstelling.
  Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2019, 18:47   #83
GE9X
heeft nog geen status

Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Morgen? Bij mij in de mail stond er dat de informatieavond vrijdag 25 januari is.
Of ze hebben lopen delen, omdat 100 mensen voor 1 informatieavond te veel zou zijn.

35 deelnemers gaan door naar de volgende ronde, maar de woordvoerder van Transavia heeft gezegd dat Transavia dit jaar 30 piloten wilt gaan opleiden. Aangezien er 12 mensen beginnen in de eerste klas van het jaar en er toch mensen zitten die in het eindexamenjaar zitten en dus niet mee kunnen doen met de eerste klas, mits ze de selectie halen, moeten ze een gegarandeerd plekje voor die deelnemers houden in de eerstvolgende klas wat op zijn beurt weer betekend dat er minder deelnemers meekunnen doen met de selecties voor klas 2.
Dus of Transavia gaat opnieuw selecties doen om de andere klassen te vullen of ze moeten meer dan 12 deelnemers aannemen voor de opleiding in de eerste selectie.
GE9X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-01-2019, 20:03   #84
Boeing747-400
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door GE9X Bekijk Bericht
Morgen? Bij mij in de mail stond er dat de informatieavond vrijdag 25 januari is.
Of ze hebben lopen delen, omdat 100 mensen voor 1 informatieavond te veel zou zijn.

35 deelnemers gaan door naar de volgende ronde, maar de woordvoerder van Transavia heeft gezegd dat Transavia dit jaar 30 piloten wilt gaan opleiden. Aangezien er 12 mensen beginnen in de eerste klas van het jaar en er toch mensen zitten die in het eindexamenjaar zitten en dus niet mee kunnen doen met de eerste klas, mits ze de selectie halen, moeten ze een gegarandeerd plekje voor die deelnemers houden in de eerstvolgende klas wat op zijn beurt weer betekend dat er minder deelnemers meekunnen doen met de selecties voor klas 2.
Dus of Transavia gaat opnieuw selecties doen om de andere klassen te vullen of ze moeten meer dan 12 deelnemers aannemen voor de opleiding in de eerste selectie.

Dan zijn er inderdaad meerdere informatieavonden. Ik heb namelijk een uitnodiging voor morgenavond. Hoop dat we snel weer wat horen!
Oud 25-01-2019, 15:12   #85
Allon1
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2014
Brevet: PPL - SEP
Typeratings: P2002JF, C152, C150L
Uren: 80
...
Allon1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-01-2019, 15:54   #86
Boeing747-400
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Allon1 Bekijk Bericht
...
zouden uiterlijk vandaag iets horen maar nog steeds niks! iemand al wat gehoord?
Oud 25-01-2019, 15:56   #87
B777
heeft nog geen status

Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Citaat:
...
Eens! Haha
B777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-01-2019, 17:51   #88
Aviax
heeft nog geen status

Citaat:
zouden uiterlijk vandaag iets horen maar nog steeds niks! iemand al wat gehoord?
Ik heb gisteravond een mailtje met goed bericht gehad.

Laatst aangepast door Aviax : 25-01-2019 om 18:33
Aviax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-01-2019, 23:39   #89
Thomas738
heeft nog geen status

Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: 4000
Citaat:
Origineel gepost door Aviax Bekijk Bericht
Ik heb gisteravond een mailtje met goed bericht gehad.
Opmerkelijk.

Transavia geeft aan transparantie en eerlijkheid belangrijk te vinden. Echter laten ze hier dus wat steekjes vallen. Ik heb begrepen dat Transavia vandaag bij de informatieavond heeft aangegeven nog niemand gecontacteerd te hebben betreft het resultaat.

Zij gaven aan het belangrijk te vinden om iedereen tegelijk te informeren over het resultaat van de video interviews. Ze gaven meerdere malen duidelijk aan, nog niet alle video interviews beoordeeld te hebben en dus geen eerlijke overweging kunnen maken.

Nu heeft Transavia een mail gestuurd waarin duidelijk wordt dat zij vanavond zo'n 50-60 mensen hebben voorgelogen. Hierin staat namelijk, geheel in tegenstelling tot het door hen verkondigde verhaal, dat de eerste groep (12 kandidaten) al bekend zijn.

Dit schaad de reputatie van Transavia en zal voor velen, dus ook voor mijn zoon, niet ten goede komen van hun zelfvertrouwen bij een eventuele vervolg ronde. Ze hebben namelijk aangegeven dat de kandidaten die nog geen resultaat hebben ontvangen, eigenlijk een niet overtuigende presentatie hebben laten zien.

Teleurstellend dat een professioneel bedrijf als Transavia op deze wijze communiceert met mogelijk toekomstig personeel.
Thomas738 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2019, 00:42   #90
IndiaLimaSierra
heeft nog geen status

Ik heb donderdagavond ook een mailtje gehad met goed nieuws.

Inderdaad wel een gekke mail die ze vanavond hebben gestuurd. Is voor de kandidaten die nog niks gehoord hebben niet echt goed voor het zelfvertrouwen. Hadden ze dit beter gelijk aan kunnen geven bij de infoavond
IndiaLimaSierra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2019, 13:11   #91
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Thomas738 Bekijk Bericht
Opmerkelijk.

Transavia geeft aan transparantie en eerlijkheid belangrijk te vinden. Echter laten ze hier dus wat steekjes vallen. Ik heb begrepen dat Transavia vandaag bij de informatieavond heeft aangegeven nog niemand gecontacteerd te hebben betreft het resultaat.

Zij gaven aan het belangrijk te vinden om iedereen tegelijk te informeren over het resultaat van de video interviews. Ze gaven meerdere malen duidelijk aan, nog niet alle video interviews beoordeeld te hebben en dus geen eerlijke overweging kunnen maken.

Nu heeft Transavia een mail gestuurd waarin duidelijk wordt dat zij vanavond zo'n 50-60 mensen hebben voorgelogen. Hierin staat namelijk, geheel in tegenstelling tot het door hen verkondigde verhaal, dat de eerste groep (12 kandidaten) al bekend zijn.

Dit schaad de reputatie van Transavia en zal voor velen, dus ook voor mijn zoon, niet ten goede komen van hun zelfvertrouwen bij een eventuele vervolg ronde. Ze hebben namelijk aangegeven dat de kandidaten die nog geen resultaat hebben ontvangen, eigenlijk een niet overtuigende presentatie hebben laten zien.

Teleurstellend dat een professioneel bedrijf als Transavia op deze wijze communiceert met mogelijk toekomstig personeel.
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar als HV dit beweert dan kiezen ze dus mensen uit op 'gevoel'. Want als je de EPST selecties verpest kan ik me niet voorstellen dat je alsnog word geselecteerd.

Transavia maakt zeker geen goede indruk zo, en hier mogen ze wat meer uitleg over geven vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2019, 14:19   #92
Allon1
heeft nog geen status

Brevet: PPL - SEP
Typeratings: P2002JF, C152, C150L
Uren: 80
Citaat:
Dat klopt niet. In de mail staat dat een aantal mensen die sowieso door zijn naar het EPST een uitnodiging heeft gekregen voor de selecties daar. Voor de overige sollicitanten lagen de resultaten dicht bij elkaar, en daar moeten ze nog over beslissen. Dit gebeurd dinsdag.

Het was wel handiger van Transavia geweest als ze iedereen tegelijkertijd zouden mailen, om verwarring zoals deze te voorkomen.
Allon1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2019, 14:36   #93
Thomas738
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door iemandt Bekijk Bericht
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar als HV dit beweert dan kiezen ze dus mensen uit op 'gevoel'. Want als je de EPST selecties verpest kan ik me niet voorstellen dat je alsnog word geselecteerd.

Transavia maakt zeker geen goede indruk zo, en hier mogen ze wat meer uitleg over geven vind ik.
Nou, het is niet zo dat die eerste groep per definitie aan de opleiding kan beginnen. Er is een online assessment geweest, vergelijkbaar met een versimpelde versie van PO1, Compass en een video interview. Het "PO1 en Compass" gaf een positief resultaat voor 100 mensen. Deze 100 mochten het video interview uitvoeren.

97 personen hebben dit video interview gemaakt. Hiervan mogen er 36 door naar de volgende ronde, dat is dus de EPST selectie. Dus EPST heeft tot op heden geen oordeel gegeven. Het is tot nu, puur een voorselectie.

Het probleem is vooral dat Transavia gisteravond tegen 50-60 mensen heeft staan liegen over de stand van zaken. Ze gaven zelf aan dat het fout en oneerlijk zou zijn als zij niet eerst alle video's zouden beoordelen, alvorens een resultaat te geven aan kandidaten. Ze gaven daarom aan nog niemand gecontacteerd te hebben.

Het lijkt er nu op dat Transavia mee leest op airwork en het bericht heeft zien staan van een airwork lid, die dus aangeeft donderdag al resultaat te hebben gehad.

Transavia zal hiervan geschrokken zijn, gezien nu duidelijk is dat zij liegen over het proces. Daarom hebben zij om 22.30 nog een mail gestuurd naar alle kandidaten, waarin ze dus aangegeven dat de eerste groep toch al wel bericht heeft gehad over de uitslag.

De kans is groot dat Transavia mee leest.

@Transavia, het is niet de bedoeling om jullie in een negatief beeld te zetten, echter zullen jullie ook begrijpen dat het nooit gepast is om te liegen. Het zorgt natuurlijk voor wantrouwen; wat is er nog meer gelogen over de opleiding/selectie?
Oud 26-01-2019, 14:43   #94
Thomas738
heeft nog geen status

Citaat:
Dat klopt niet. In de mail staat dat een aantal mensen die sowieso door zijn naar het EPST een uitnodiging heeft gekregen voor de selecties daar. Voor de overige sollicitanten lagen de resultaten dicht bij elkaar, en daar moeten ze nog over beslissen. Dit gebeurd dinsdag.

Het was wel handiger van Transavia geweest als ze iedereen tegelijkertijd zouden mailen, om verwarring zoals deze te voorkomen.
Transavia heeft aangegeven dat groepen uit 12 personen bestaan. De eerste groep kandidaten (mogelijk minder dan twaalf) hebben resultaat ontvangen.

Het probleem ligt echter vooral bij het feit dat Transavia tijdens de informatieavond heeft aangegeven dat het niet eerlijk zou zijn als ze sommige kandidaten al iets zouden laten weten. Nu, achteraf blijkt dus dat ze in tegenstelling tot wat zij zeiden, dit de avond van te voren al gedaan hadden.
Het probleem is dus dat ze hebben staan liegen tegen 50-60 mensen.

Het is geen probleem dat sommige kandidaten al een resultaat hebben ontvangen, dit is begrijpelijk, zeker gezien de korte periode die beschikbaar is tot de start van deze eerste groep. Echter, hadden ze dit eerlijk moeten bespreken, in plaats van mensen voorliegen en dan achteraf de echte situatie via mail kenbaar maken.
Oud 26-01-2019, 14:51   #95
PaBlauw
heeft nog geen status

Typeratings: 777/787
Uren: +20000
Wat voor de 1 liegen is, is voor de andere misschien wel een vergissing...
PaBlauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-01-2019, 15:23   #96
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Nou, het is niet zo dat die eerste groep per definitie aan de opleiding kan beginnen. Er is een online assessment geweest, vergelijkbaar met een versimpelde versie van PO1, Compass en een video interview. Het "PO1 en Compass" gaf een positief resultaat voor 100 mensen. Deze 100 mochten het video interview uitvoeren.

97 personen hebben dit video interview gemaakt. Hiervan mogen er 36 door naar de volgende ronde, dat is dus de EPST selectie. Dus EPST heeft tot op heden geen oordeel gegeven. Het is tot nu, puur een voorselectie.

Het probleem is vooral dat Transavia gisteravond tegen 50-60 mensen heeft staan liegen over de stand van zaken. Ze gaven zelf aan dat het fout en oneerlijk zou zijn als zij niet eerst alle video's zouden beoordelen, alvorens een resultaat te geven aan kandidaten. Ze gaven daarom aan nog niemand gecontacteerd te hebben.

Het lijkt er nu op dat Transavia mee leest op airwork en het bericht heeft zien staan van een airwork lid, die dus aangeeft donderdag al resultaat te hebben gehad.

Transavia zal hiervan geschrokken zijn, gezien nu duidelijk is dat zij liegen over het proces. Daarom hebben zij om 22.30 nog een mail gestuurd naar alle kandidaten, waarin ze dus aangegeven dat de eerste groep toch al wel bericht heeft gehad over de uitslag.

De kans is groot dat Transavia mee leest.

@Transavia, het is niet de bedoeling om jullie in een negatief beeld te zetten, echter zullen jullie ook begrijpen dat het nooit gepast is om te liegen. Het zorgt natuurlijk voor wantrouwen; wat is er nog meer gelogen over de opleiding/selectie?

Sorry maar als dit de manier is hoe HV de dingen aanpakt, dan zou ik mijn geld toch liever op AIS inzetten

Er word namelijk meer verwacht van een bedrijf als deze, en dit is (naar mijn mening) erg onprofessioneel naar kandidaten die nog in het traject zitten. Als dit nu al zo gaat vraag ik mij af wat de opleiding voor fouten kan meemaken(al hoop ik het voor de studenten niet)
  Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 09:30   #97
Bobermo
..

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: Meer dan 1
Citaat:
Sorry maar als dit de manier is hoe HV de dingen aanpakt, dan zou ik mijn geld toch liever op AIS inzetten

Er word namelijk meer verwacht van een bedrijf als deze, en dit is (naar mijn mening) erg onprofessioneel naar kandidaten die nog in het traject zitten. Als dit nu al zo gaat vraag ik mij af wat de opleiding voor fouten kan meemaken(al hoop ik het voor de studenten niet)
Ooit gehoord van een vergissing?
Ik zou inderdaad ook gaan voor een baan op een Jetstream ipv een 737..
Bobermo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 10:17   #98
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Bobermo Bekijk Bericht
Ooit gehoord van een vergissing?
Ik zou inderdaad ook gaan voor een baan op een Jetstream ipv een 737..
Dat woord ken ik wel..

Wat ik bedoel te zeggen is als een nieuwe opleider al zo begint, dan js het nog maar de vraag hoe de opleiding eruit zal zien. Uiteindelijk zullen aangenomen studenten dit kunnen vertellen(als ze dat mogen en HV ze geen contract geeft waar ze niks over kwijt mogen)
  Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 12:18   #99
Bobermo
..

Citaat:
Dat woord ken ik wel..

Wat ik bedoel te zeggen is als een nieuwe opleider al zo begint, dan js het nog maar de vraag hoe de opleiding eruit zal zien. Uiteindelijk zullen aangenomen studenten dit kunnen vertellen(als ze dat mogen en HV ze geen contract geeft waar ze niks over kwijt mogen)
Hoe bedoel je “al zo begint”? Ze maken een fout, die proberen ze vervolgens te herstellen, waarna jij de kwaliteit van de hele opleiding in twijfel trekt tot mogelijke zwijgcontracten aan toe.
Ergens oud zeer zitten jegens Transavia ofzo?
Oud 27-01-2019, 12:56   #100
MennoChuck
heeft nog geen status

Uren: Geen
Ook ik ben nieuw hier en ik zal dan ook niet ontkennen dat ik me specifiek heb geregistreerd i.v.m. de Transavia MPL selectie. Ik ga me verder niet uitspreken over het feit dat ook ik al bericht heb gehad dat ik de videointerview ronde heb gehaald. Uiteraard ben ik wel extreem blij! :-)

Morgen ga ik al naar EPST voor Fase I. Erg snel, en moest de afgelopen dagen ook gewoon werken dus kan me alleen vandaag nog voorbereiden. Spannend, maar op deze manier hik ik er in ieder geval ook niet eeuwig tegenaan.

Ben benieuwd hoe ‘up to date’ de beschrijving in de kennisbank is en of deze 1 op 1 te kopiëren is voor de Fase I Test met uitgangspunt Transavia.

Benieuwd of ik morgen nog mensen tegenkom? Ookal is de test verder individueel.
MennoChuck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 13:27   #101
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Bobermo Bekijk Bericht
Hoe bedoel je “al zo begint”? Ze maken een fout, die proberen ze vervolgens te herstellen, waarna jij de kwaliteit van de hele opleiding in twijfel trekt tot mogelijke zwijgcontracten aan toe.
Ergens oud zeer zitten jegens Transavia ofzo?
Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit

Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 16:02   #102
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Citaat:
Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit

Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.

Haal jij nou maar eerst zelf je brevetje... Want je bent nu wel een beetje aan het overdrijven vind jezelf niet ?
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 17:05   #103
Bobermo
..

Citaat:

Ik ben blij dat mijn baas niet zo streng oordeelt over mij als ik een foutje maak
Oud 27-01-2019, 18:24   #104
Broekslang31
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2018
Brevet: nvt.
Typeratings: nvt.
Uren: nvt.
Citaat:

Nog nooit gewerkt zeker ...elk bedrijf maakt stomme vergissingen, groot en klein.
Broekslang31 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 18:28   #105
Thomas738
heeft nog geen status

Wel humor hoe delusional mensen zijn.

Ik denk dat de kans groter is dat er bewust gelogen is, dan dat er toevallig een vergissing is gemaakt.

Bij de informatieavond waren alle vier MPL recruiters aanwezig, dat is inclusief de twee dames die het mailcontact doen. Het lijkt me niet dat zij alle vier toevallig waren vergeten dat ze een beslissing hebben gemaakt over de eerste groep en toevallig ook vergeten zijn dat ze de dag daarvoor een mailtje hadden verstuurd en toevallig ook waren vergeten dat ze die dag daarvoor ook een informatieavond hadden.

Doe toch normaal. Dit is geen vergissing. Dit is duidelijk bewust mensen voorliegen.

Zoals ik eerder zei: het maakt niet uit dat ze de eerste groep al geselecteerd en gemaild hebben. Maar ze moeten er niet over liegen. Dat hebben ze wel gedaan en dat hebben ze bewust gedaan. Zo iets is geen vergissing. Shut it.
Oud 27-01-2019, 19:23   #106
Broekslang31
heeft nog geen status

Brevet: nvt.
Typeratings: nvt.
Uren: nvt.
Citaat:

Ik denk dat de kans groter is dat er bewust gelogen is, dan dat er toevallig een vergissing is gemaakt.

Bij de informatieavond waren alle vier MPL recruiters aanwezig, dat is inclusief de twee dames die het mailcontact doen. Het lijkt me niet dat zij alle vier toevallig waren vergeten dat ze een beslissing hebben gemaakt over de eerste groep en toevallig ook vergeten zijn dat ze de dag daarvoor een mailtje hadden verstuurd en toevallig ook waren vergeten dat ze die dag daarvoor ook een informatieavond hadden.

Doe toch normaal. Dit is geen vergissing. Dit is duidelijk bewust mensen voorliegen.

Zoals ik eerder zei: het maakt niet uit dat ze de eerste groep al geselecteerd en gemaild hebben. Maar ze moeten er niet over liegen. Dat hebben ze wel gedaan en dat hebben ze bewust gedaan. Zo iets is geen vergissing. Shut it.
Tsja zonder achter de schermen te kijken blijft het gissen hé.. opzet, over een foutje liegen voor de bühne, wat het ook is, het blijft sneu als je je hierom druk gaat zitten maken
Broekslang31 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 19:32   #107
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Citaat:

Je profiel zegt dat je een 737 Rating hebt met 4000 uur.
Toch weet je blijkbaar precies hoe het zit alsof je erbij was die avond.
Iets zegt me dat er iets niet klopt met 4 berichten onder je riem.

Fijne avond in iedergeval.
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 20:48   #108
Lowpass
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2014
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: B777/B787 - B737 (exp.)
Uren: 2500 +
Man man man wat een topic...

Gespam van totaal inhoudsloze berichten. Lijkt me verstandig om de “leugen/vergissing-discussie” gewoon te beëindigen en het topic over te laten aan Airworkers die oprecht geïnteresseerd zijn in de opleiding zelf. Ik sluit me aan bij Altimiter.

Succes met de selecties allen!
Lowpass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-01-2019, 21:27   #109
jeehaa
@

jeehaa's Avatar

Airworker sinds: Oct 2006
Typeratings: B777/787, B747-400/-8, B73NG
Uren: >4k
Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Je profiel zegt dat je een 737 rating hebt met 4000 uur.
Toch weet je blijkbaar precies hoe het zit alsof je erbij was die avond.
Iets zegt me dat er iets niet klopt met 4 berichten onder je riem.

Fijne avond in iedergeval.

klein beetje ter verdediging:

Citaat:
Opmerkelijk.

[...]Dit schaad de reputatie van Transavia en zal voor velen, dus ook voor mijn zoon [...]
jeehaa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2019, 20:58   #110
Aviax
heeft nog geen status

Om terug te komen op het topic.

Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass Test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?
Aviax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2019, 21:22   #111
FrequentFlyer99
heeft nog geen status

Citaat:

Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?
Ik zag hier (https://timothy1988.wordpress.com/se...-compass-test/) in staan dat techniek ook een onderdeel is van de Compass-test. Dit is echter wel van een paar jaar terug dus ik durf niet te zeggen dat het nog steeds zo is.

Ik heb vorig jaar selectie gedaan bij KLS, en daar werd bij Fase 1 van het PO wel degelijk een natuurkunde-test gegeven. Mijn gevoel zegt dat je veiliger zit als je er vanuit gaat dat het getest gaat worden. Veel succes bij EPST!!
FrequentFlyer99 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2019, 12:48   #112
RomeoSierra
heeft nog geen status

Transavia begint eigen vliegopleiding

Citaat:

Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass Test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?

Ik heb in juli 2018 een losse compass Test gedaan bij EPST (heb mij dus niet aangemeld voor selectie). Er zat geen technisch deel bij. Iemand die tegelijk met mij de compass deed en die zich wel voor de selectie had aangemeld, kreeg de techniek vragen er direct achteraan.

Dus als je je hebt aangemeld voor de selectie dan krijg je volgens mij op de dag dat je compass doet, ook de techniek vragen.
RomeoSierra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2019, 13:57   #113
MennoChuck
heeft nog geen status

Heb gisteren fase I gedaan bij EPST en gehaald. volgende week Fase II en III. In de kennisbank staat goed beschreven wat je kan verwachten. Ik had bij de IPAS Test online slechts 4000 punten, maar Compass ging me echt goed af. Vooral kalm blijven!
Succes allemaal!
MennoChuck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-02-2019, 12:50   #114
Questionz
heeft nog geen status

Brevet: .
Typeratings: .
Uren: .
Ik zit overal wat te zoeken over de fase I van EPST, waarbij sommigen verwijzen naar een 'kennisbank' ??
Zijn de technische vragen nou vragen die je kan voorbereiden of niet? Ik heb van EPST een mail gekregen met inhoudelijk vrij weinig over de stof van de toets.
Questionz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-02-2019, 13:32   #115
UPcomingPilot
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2018
http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ead.php?t=6085

kijk hier eens naar, ook kun je door te googlen ook al heel veel vinden over EPST selectie

succes!
UPcomingPilot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-02-2019, 15:22   #116
Questionz
heeft nog geen status

Weet iemand die de compass Test al heeft gemaakt of bij de orientation test bij de RBI een vliegtuigje heeft of niet? (niet de normale compas die de richting wijst, maar de andere)

Met vliegtuigje kan men namelijk heel makkelijk redeneren waar de beacon is t.o.v. de cockpit, maar zonder dan moet het met een ander manier.
Oud 10-02-2019, 18:02   #117
RomeoSierra
heeft nog geen status

Als ik me goed herinner heb je uiteraard een normaal kompas, en een ADF die in de richting van de beacon wijst.

Citaat:
Origineel gepost door Questionz Bekijk Bericht
Weet iemand die de compass test al heeft gemaakt of bij de orientation test bij de RBI een vliegtuigje heeft of niet? (niet de normale compas die de richting wijst, maar de andere)

Met vliegtuigje kan men namelijk heel makkelijk redeneren waar de beacon is t.o.v. de cockpit, maar zonder dan moet het met een ander manier.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
RomeoSierra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2019, 19:18   #118
Jafar
heeft nog geen status

Jafar's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Typeratings: A320
Uren: 7950
Wat is de status van het verkrijgen van het opleidings certificaat van Transavia ?
Ik heb vernomen dat de inspectie de ATO heeft afgekeurd

En dan nog de toekomst van de KLM AF groep in combinatie met een MPL.
Misschien toch even de groene bril afzetten ?
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2019, 15:34   #119
Questionz
heeft nog geen status

Jafar,
Wat betekent dit precies?
Oud 17-02-2019, 19:16   #120
RVR
Ja

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: In progress
Uren: -
ATO = Approved Training Organisation.
Als het klopt wat Jafar zegt heeft Transavia waarschijnlijk de Syllabus niet op orde en zullen zij deze moeten aanpassen.
RVR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels