.:.
Oud 28-11-2018, 18:55   #1
UPcomingPilot
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2018
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Nieuwe opleiding bij AIS?

Beste Airworkers,

Ik ben mijzelf nog aan het oriŽnteren op vliegscholen, en had al vrij snel (mede na de berichten hier op airwork) AIS afgeschreven.
Nu keek ik toevallig nog een keer op hun website, en blijkt toch een hoop veranderd te zijn. Zo bieden zij nu ook een integrated ATPL (A) aan en een zogeheten Airline Pilot Programme. Meer hierover zou nog bekend gemaakt worden. Dit is in beide gevallen dus zonder de nutteloze Jetstream 32 type rating.
over de prijs is tot dusver nog niks bekend op de site, ik heb op de planning staan e over 2 weken zelf heen te gaan.

wat zijn jullie meningen hierover? Dit lijkt toch veelbelovend te zijn

PS. dit is geen reclame o.i.d. ik ben oprecht een nieuwe Airworker die zijn eerste post doet :-)
UPcomingPilot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-11-2018, 19:28   #2
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door UPcomingPilot Bekijk Bericht
Beste Airworkers,

Ik ben mijzelf nog aan het oriŽnteren op vliegscholen, en had al vrij snel (mede na de berichten hier op airwork) AIS afgeschreven.
Nu keek ik toevallig nog een keer op hun website, en blijkt toch een hoop veranderd te zijn. Zo bieden zij nu ook een integrated ATPL (A) aan en een zogeheten Airline Pilot Programme. Meer hierover zou nog bekend gemaakt worden. Dit is in beide gevallen dus zonder de nutteloze Jetstream 32 type rating.
over de prijs is tot dusver nog niks bekend op de site, ik heb op de planning staan e over 2 weken zelf heen te gaan.

PS. dit is geen reclame o.i.d. ik ben oprecht een nieuwe Airworker die zijn eerste post doet :-)

Verdiep je in het forum, er zijn genoeg artikelen waarom je die school beter kan vermijden.

Als ze meerdere trajecten gaan bieden, en als de financieringen weer soepeler worden in de toekomst. Dan weet ik wel dat AIS het nieuwe Stella gaat worden
  Met citaat antwoorden
Oud 29-11-2018, 00:40   #3
Kingair
heeft nog geen status

Kingair's Avatar

Airworker sinds: Apr 2018
Brevet: Cpl
Typeratings: Jet
Uren: Veel
Wat een promotie op die website, FO 737 of Jetstream, op het moment hebben ze echt mooie boeing 737s staan daar bij AIS Airlines...... soms twijfel ik wat erger is, de AIS discussie of de zwarte pieten discussie, nee sorry hoor maar moet ik hier nou staan huilen of ze uitlachen, misschien moeten ze eens verdiepen in de prijs van een gpu voordat ze die 737 aanschaffen aangezien ze niet eens electriciteit kunnen betalen voor hun crewhouse, man man man
Kingair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-11-2018, 11:18   #4
Skyman
heeft nog geen status

Skyman's Avatar

Airworker sinds: Jun 2004
Brevet: In progress
Uren: increasing
Talking

Citaat:
Origineel gepost door Kingair Bekijk Bericht
Wat een promotie op die website, FO 737 of Jetstream, op het moment hebben ze echt mooie boeing 737s staan daar bij AIS Airlines...... soms twijfel ik wat erger is, de AIS discussie of de zwarte pieten discussie, nee sorry hoor maar moet ik hier nou staan huilen of ze uitlachen, misschien moeten ze eens verdiepen in de prijs van een gpu voordat ze die 737 aanschaffen aangezien ze niet eens electriciteit kunnen betalen voor hun crewhouse, man man man
Ben je een gefrusteerde student ofzo alleen maar zitten zeiken

@UpcomingPilot goed dat je langs gaat. Verdiep je in alle scholen en ga persoonlijk langs bij alle scholen.
Skyman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-11-2018, 12:38   #5
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door UPcomingPilot Bekijk Bericht
Beste Airworkers,

Airline Pilot Program staat gewoon op de site:
Citaat:
Course Overview
The Airline Pilot Programme will prepare you for a role as a First Officer at one of the many global airlines.
Upon completing this program you will obtain a Commercial Pilot License, Multi Engine Piston and Instrument Rating (CPL/MEP/IR) including a Multi Crew Cooperation Course (MCC). Combined this is known as ĎFrozen ATPL (A)í and you will be ready to embark your journey on the flight deck.
The training duration will be approximately 22 months.
This program will offer serveral advantages such as the option to include accommodation during your training and a JOC on the level D Boeing 737 simulator.

Theoretical knowledge training Ė classroom based
The Airline Pilot Programme will start with a 8-month theoretical training where you will complete the following subjects:
Airlaw
Operational procedures
IFR communications
VFR communications
Principles of flight
General navigation
Radio navigation
Airframe, systems & powerplants & electrics
Meteorology
Human performance & limitations
Mass & balance
Instruments
Flightplanning & monitoring
Performance
These theoretical subjects will be covered every two months in a series of four blocks in total. All subjects are taught from Monday through Friday from 08:30 am until 17:00 pm at our training facility in Lelystad Airport.

Practical flight training
The practical training starts with a foundation training on Single Engine Piston (SEP) aircraft and once this is completed you will progress to the commercial and instrument training. The duration of training will be approximately 14 months and is divided as follow:
Phase 1 VFR till first solo TB-9
Phase 2 VFR navigation TB-9
Phase 3 VFR navigation & PPL exam TB-9
Phase 4 SEP simulator/actual IFR TB-10/FNPTII
MEP simulator IFR FNPTII
MEP actual IFR Cessna T303
Phase 5 MCC cursus Cessna Citation Jet FNPTII and JOC on Boeing 737
Financiering gaat via Flight Finance, alleen de kosten zijn onbekend.
  Met citaat antwoorden
Oud 02-12-2018, 15:25   #6
MaybeYesMaybeNo
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2013
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: Een paar verschillende
Uren: 4000+
Dit is dus gewoon de geÔntegreerde ATPL(A) die ze voorheen ook hadden (vůůr het hele geforceerde Jetstream programma). Kun je betere scholen voor vinden met een betere reputatie en 'aftercare'.

Hoewel ik er een goede tijd heb gehad omdat we destijds wel redelijk wat vrijheid kregen, voelde ik mij zodra de Jetstream in het spel kwam als student nooit echt op de eerste plaats komen. Business comes first. Lesvluchten die werden gebruikt als Ferry vluchten om onderhoudspersoneel naar een in onderdelen liggende Jetstream te krijgen. "Creditcards"/bankpassen om te tanken in het buitenland waar geen geld op stond. Dat soort ongein. Let wel, dit is een paar jaar terug. Niet dat er erg veel is veranderd volgens mij, maar toch, disclaimer .

Neem daarbij de wat oudere vloot, slechts een enkele MEP kist (bottleneck, toen ook al) en het feit dat de 737 sim voor de oudere generatie is en dan denk ik wel dat er betere scholen zijn om je centjes te investeren. Wie weet dat de prijs iets goed maakt als die eenmaal openbaar is, maar ik gok van niet.
MaybeYesMaybeNo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2019, 16:07   #7
yousseft
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Brevet: geen
Uren: geen
AIS leidt op voor Sunexpress

Nieuwe samenwerking?
yousseft is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord