.:.
Oud 30-12-2018, 11:45   #1
PilotFlying93
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2018
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Selectie EFA

Op het moment rond ik een HBO studie af in Amsterdam en heb ik mij aangemeld voor de selectie bij EFA via ATC. Een master stond voor mij bovenaan maar nu de sign-on-bonus met twee maanden is verlengd en het financieel voor mij mogelijk maakt een vliegopleiding te volgen, staat de selectie voorop. Van studiegenoten en meer mensen heb ik gehoord dat in het afgelopen jaar alleen ATC studenten bij EFA zijn aangenomen. Op een student na, heeft niemand rechtstreeks de selectie bij EFA gehaald.

ATC zegt pas in 2019 een evaluatie te hebben met LAT.

Mijn vraag is, klopt het dat niemand zich rechtstreeks heeft geplaatst bij EFA? Is het cultuurverschil, de pre-selectie? Kan EFA een voorkeur hebben, een ongeschreven criterium?
PilotFlying93 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2018, 15:04   #2
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door PilotFlying93 Bekijk Bericht
Op het moment rond ik een HBO studie af in Amsterdam en heb ik mij aangemeld voor de selectie bij EFA via ATC. Een master stond voor mij bovenaan maar nu de sign-on-bonus met twee maanden is verlengd en het financieel voor mij mogelijk maakt een vliegopleiding te volgen, staat de selectie voorop. Van studiegenoten en meer mensen heb ik gehoord dat in het afgelopen jaar alleen ATC studenten bij EFA zijn aangenomen. Op een student na, heeft niemand rechtstreeks de selectie bij EFA gehaald.

ATC zegt pas in 2019 een evaluatie te hebben met LAT.

Mijn vraag is, klopt het dat niemand zich rechtstreeks heeft geplaatst bij EFA? Is het cultuurverschil, de pre-selectie? Kan EFA een voorkeur hebben, een ongeschreven criterium?

Rechtstreeks solliciteren is beter, weet niet wat ATC voor toegevoegde waarde bied.
Weet wel dat ATC je extra kosten rekent.
  Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2018, 15:58   #3
PilotFlying93
heeft nog geen status

Wat rekent EPST extra op L3, G-Air en OSM?

Dat was niet mijn vraag.
Oud 30-12-2018, 23:23   #4
Xfg123
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door PilotFlying93 Bekijk Bericht
Wat rekent EPST extra op L3, G-Air en OSM?

Dat was niet mijn vraag.
Dat is niet wat ik bedoel maar bekijk t EFA draadje eens

European Flight Academy topic
  Met citaat antwoorden
Oud 31-12-2018, 10:21   #5
PilotFlying93
heeft nog geen status

EFA adverteert ontzettend veel, nieuw concept van Lufthansa, nieuwe naam.
Lufthansa heeft EFA op de kaart gezet. Studenten melden zich aan en worden afgewezen. Bijna iedereen wordt afgewezen. Ondertussen worden studenten van ATC aangenomen.

Vandaar mijn vraag.
Klopt het dat niemand zich rechtstreeks heeft geplaatst bij EFA? Is het cultuurverschil, de pre-selectie? Kan EFA een voorkeur hebben, een ongeschreven criterium?

Laatst aangepast door PilotFlying93 : 31-12-2018 om 10:35
Oud 31-12-2018, 15:13   #6
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Cpt Oveur's Avatar

Airworker sinds: Nov 2010
Brevet: ATPL
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Dat is bij LH niet anders dan bij de KLS. In mijn tijd werd een procent of 7 a 8 genomen. Je moet geen superman zijn, maar in meerdere vaardigheden bovengemiddeld goed. Elke vaardigheid doen ze een testje of 2 a 3 voor, en als het op een punt niet goed genoeg is lig je eruit, maakt niet uit of je de rest helemaal top gedaan hebt. Ze adverteren zo hard omdat ze om een klasje van 25 man te vullen ongeveer 350 sollicitanten nodig hebben.

ATC heeft hier niets mee te maken. Is gewoon een intermediar waar wat van jouw geld aan de strijkstok blijft hangen. Denk niet dat die een bijzondere band met EFA hebben. Er is gewoon een norm en die moet iedereen halen, maakt niet uit waar je vandaan komt. Er zit ook weinig cultureels aan. En bij LH kijken ze helemaal niet negatief tegen nederlanders aan, de meeste die ze hebben komen van de KLS en ze zijn heel tevreden met ze.
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-12-2018, 20:06   #7
PilotFlying93
heeft nog geen status

Bedankt, wat jij beschrijft zo schijnt het ook bij Interpersonal te gaan. Op sommige onderdelen een bovengemiddelde score. Het slagingspercentage voor Nederlanders ligt alleen lager en via ATC lijkt het beter te lukken.

EFA en ATC hebben wel iets samen. Lufthansa heeft de kosten geaccordeerd en ATC is de enige partij waarmee EFA samenwerkt. Voor de selectieprocedure teken je dat EFA en ATC gegevens kunnen delen zodat een selectie dag eventueel naar voren verplaatst kan worden, etc. ATC mag studenten in Swiss en Austrian klassen plaatsen, deze staan niet op de EFA website. De Austrian februari klas geldt niet voor mij, de BQ testen heb ik eind januari.
Oud 31-12-2018, 23:06   #8
B77W
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2011
Brevet: -
Typeratings: Geen
Uren: Geen idee
Er zijn diverse mensen direct zonder ATC bij EFA, enkele anderen beginnen over een paar maanden. Ik hoop je vraag hiermee kort en krachtig beantwoord te hebben.

Als je het andere topic had gezien, had je al meer info gehad. Iets op de HvA en eindigt op -ation?
B77W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2019, 12:27   #9
PilotFlying93
heeft nog geen status

Veel respect. Op een eerdere topic zie ik dat je in Bremen bent begonnen en zoals ik begrijp via ATC. Je hebt het over diverse mensen maar zover bekend is het maar ťťn student.

Hoeveel studenten zijn dit jaar direct zonder ATC bij EFA begonnen?

Afgelopen jaar telt 4 Engelstalige ATPL klassen en de eerste ATPL klas in maart 2019 is ingedeeld. Voor mij wordt het spannend of de mei of juni klas haalbaar is.
Oud 04-01-2019, 08:52   #10
PilotFlying93
heeft nog geen status

Op voorwaarde dat ik succesvol ben in de selectie en deze ook behaal dan mag ik eind februari beginnen met de Austrian Engelstalige MPL klas. ATC monitort.

De datum voor de BQ testen blijft staan en de tweede selectiedag wordt naar voren verschoven. De medische keuringen en VOG voor luchtvaart moet ik nu meteen aanvragen.

Laatst aangepast door PilotFlying93 : 04-01-2019 om 21:30
Oud 31-01-2019, 10:16   #11
MedFlyer
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2017
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: 1
Nog mensen die momenteel aan het solliciteren zijn voor de ATPL opleiding? En zijn er mensen die wat kwijt kunnen over selectie? Met name de Test Engels?
MedFlyer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-02-2019, 14:52   #12
UPcomingPilot
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2018
zijn er hier mensen die (waarschijnlijk) 12 en 13 februari BU & BQ testen hebben voor de engelse MPL van Austrian via ATC?
UPcomingPilot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels