.:.
Oud 16-10-2018, 12:28   #1
Remzy
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2018
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Beste route na afvallen KLS

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, hoewel ik al een flinke tijd mee kijk hier.
Ik ben 29 jaar en verdien mijn brood momenteel met ondernemen. Van kleins af aan heb ik altijd al de droom gehad om Piloot te worden en nu de tijden veranderen besloot ik het te proberen.

De afgelopen 10 maanden ben ik bezig geweest met de selectieprocedure van de KLS.
Helaas ben ik bij de COVA/TC afgevallen. Mijn resultaten waren goed genoeg. Er werd mij verteld dat ze zo veel aanmeldingen hadden dit jaar, dat ze alleen de beste eruit gehaald hebben.
Ontzettend zuur, maar anderzijds is dit wel de bevestiging voor mij geweest dat piloot worden een reŽle optie is.
Er werd mij dan ook door de KLS aangeraden het bij Lufthansa of EPST te proberen.

Nu heb ik de opties op een rij gezet:

- Lufthansa
- EPST
- CAE

Een andere optie is modulair, maar ik weet nog niet zo goed wat daar precies de voor en nadelen van zijn.

Hebben jullie tips of aanbevelingen voor me?
Remzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-10-2018, 17:10   #2
Archer4
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2017
Brevet: ppl
Typeratings: SEP
Uren: 200
Modulair is:
- goedkoper
- flexibeler, zelf indelen wat en wanneer
- naast baan te doen, maar niet makkelijk (ik zit er midden in)

maar ook:
- geen financiele ondersteuning van wie dan ook (luchtvaartmaatschappijen)
- je bent zelf alleen verantwoordelijk voor voortgang, er is geen school die je in een tijdplanning duwt.
- geen link met een maatschappij. Dat heeft mogelijk impact op de baankansen

Dit in het kort. Als je meer wil weten vraag gerust.
Archer4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-10-2018, 20:33   #3
RVR
Ja

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: In progress
Typeratings: -
Uren: -
Lufthansa biedt een mooi programma, met zelfs Baangarantie, als ik mij niet vergis. De opleiding is relatief goedkoop omdat de LH een tegemoedkoming van 20k aan studenten geeft/gaf. Geen idee hoe je Duits moet zijn.
EPST staat bekend om haar goede contacten met de air lines. Veel studenten gaan naar Ryanair en Transavia.

Onderschat de selecties trouwens niet. Ik ken inmiddels meerdere mensen die COVA KLS zijn afgewezen en vervolgens makkelijk ergens anders dachten binnen te komen wat helaas uitmonde in een teleurstelling. Het aantal beschikbare plaatsen per jaar voor goede ATPL (A) scholen (KLS/EPST) in Nederland is erg laag op dit moment (60 KLS/45 EPST) terwijl er hordes aanmeldingen binnen zullen komen.
RVR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-10-2018, 17:44   #4
Remzy
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door RVR Bekijk Bericht
Lufthansa biedt een mooi programma, met zelfs Baangarantie, als ik mij niet vergis. De opleiding is relatief goedkoop omdat de LH een tegemoedkoming van 20k aan studenten geeft/gaf. Geen idee hoe je Duits moet zijn.
EPST staat bekend om haar goede contacten met de air lines. Veel studenten gaan naar Ryanair en Transavia.

Onderschat de selecties trouwens niet. Ik ken inmiddels meerdere mensen die cova Kls zijn afgewezen en vervolgens makkelijk ergens anders dachten binnen te komen wat helaas uitmonde in een teleurstelling. Het aantal beschikbare plaatsen per jaar voor goede ATPL (A) scholen (KLS/EPST) in Nederland is erg laag op dit moment (60 KLS/45 EPST) terwijl er hordes aanmeldingen binnen zullen komen.
Heb mij aangemeld bij Lufthansa en ben via daar doorverwezen naar ATC. Ik wacht nu hun reactie even af.
EPST ziet er ook uit als een goede optie, maar die houd ik nog even achter de hand. Ik denk niet dat het veel zin heeft om het bij meerdere vliegscholen tegelijk te proberen
Oud 26-10-2018, 17:45   #5
Remzy
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Archer4 Bekijk Bericht
Modulair is:
- goedkoper
- flexibeler, zelf indelen wat en wanneer
- naast baan te doen, maar niet makkelijk (ik zit er midden in)

maar ook:
- geen financiele ondersteuning van wie dan ook (luchtvaartmaatschappijen)
- je bent zelf alleen verantwoordelijk voor voortgang, er is geen school die je in een tijdplanning duwt.
- geen link met een maatschappij. Dat heeft mogelijk impact op de baankansen

Dit in het kort. Als je meer wil weten vraag gerust.

Bedankt voor je reactie! FinanciŽle ondersteuning is in principe niet nodig, ik heb genoeg spaargeld om de opleiding zelf te betalen. Ook het zelf leren lijkt me niet het probleem.

Het enige waar ik me druk om maak is of ik wel aan de bak ga komen. Iemand ervaring hiermee?
Oud 31-10-2018, 15:31   #6
Shockwave
heeft een status

Airworker sinds: Sep 2012
Brevet: CPL
Typeratings: -
Uren: 1000
Ik denk dat je hedendaags genoeg kansen hebt; echter wie weet hoe het er over een paar jaar uit ziet. Ik denk dat er genoeg succesverhalen zijn van mensen die op latere leeftijd begonnen zijn; mijn klas bestond ook uit meerdere heren van bijna 30. Wat ik je wel kan adviseren is niet lang meer te wachten als je het besluit te doen.
Shockwave is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels