.:.
Oud 22-05-2019, 17:10   #1
jurgen
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2013
Brevet: PPL
Typeratings: SEP (C172, PS28, M20J)
Uren: 850
Leuke vliegvelden in Zweden

Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om het dit jaar eens over een ander boeg te gooien en een vliegtrip naar Zweden te maken i.p.v. naar het zuiden te gaan. Via Skydemon is het tegenwoordig makkelijk te zien welke vliegvelden er bruikbaar zijn maar we weten niet goed welke de gezellige vliegvelden zijn.

Heeft er iemand ervaring met VFR vliegen in Zuid-Zweden (tot max Karlstad) die bepaalde vliegvelden kan aan- of afraden? We zouden ook in Denemarken stoppen voor een tankstop, zijn er daar bepaalde vliegvelden die leuk zijn?

We zijn op zoek naar velden van min +/- 800m bij voorkeur met asfalt (of effen gras) met de mogelijkheid om AVGAS te tanken.

Alvast bedankt

Jurgen
jurgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2019, 09:21   #2
Way2go
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2007
Brevet: FAA PPL/IR, EASA CPL/ MEP-IR, SEP-IR MCC, frozen ATPL
Typeratings: geen
Uren: 500
Citaat:
Origineel gepost door jurgen Bekijk Bericht
Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om het dit jaar eens over een ander boeg te gooien en een vliegtrip naar Zweden te maken i.p.v. naar het zuiden te gaan. Via Skydemon is het tegenwoordig makkelijk te zien welke vliegvelden er bruikbaar zijn maar we weten niet goed welke de gezellige vliegvelden zijn.

Heeft er iemand ervaring met VFR vliegen in Zuid-Zweden (tot max Karlstad) die bepaalde vliegvelden kan aan- of afraden? We zouden ook in Denemarken stoppen voor een tankstop, zijn er daar bepaalde vliegvelden die leuk zijn?

We zijn op zoek naar velden van min +/- 800m bij voorkeur met asfalt (of effen gras) met de mogelijkheid om AVGAS te tanken.

Alvast bedankt

Jurgen

Roskilde EKRK in DK is perfect voor een tussenstop. Ik was er toevallig vorige week met een Warrior. Aardige lui en niet te veel landingsgeld cq overnight. Peut is ook redelijk geprijsd.

Grt,

Jur
Way2go is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2019, 21:25   #3
Wepz
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2002
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
ESML - Landskrona: Mooie asfalt baan, uncontrolled met parallel glider operaties. Heel gastvrij en ook een leuke tour gekregen langs de privé kisten die daar staan. Je kan daar ook tanken.
ESSL - Linkoping: Groot veld, controlled, hier worden de Gripen's gemaakt. Wij hebben hier een overnight gedaan, omdat we vast liepen (WX). De lokale vliegclub heeft heel veel hangaarruimte, dus dat was geen probleem. Je kan er ook tanken (100LL en UL91). Linkoping zelf is een vrij grote stad met een leuke binnenstad.
ESMS - Malmo: Groot commercieel veld, controlled. Dit was puur voor een fuel stop, maar zou ik lekker overslaan als je voor de fun vliegt.

EDXR - Rendburg: Noord-Duitsland, simpel uncontrolled veld. Dit was voor mij vanaf EHLE een mooie fuel stop om Denemarken over te slaan en direct naar Zweden (Malmo) te vliegen. Op de terugweg kwam ik vanaf Landskrona. Met een beetje geluk een mooie parallel approach met de zeeschepen die in het kanaal naast het veld varen.

Laat na je trip even weten wat het geworden is. Enjoy!
Wepz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-05-2019, 11:09   #4
jurgen
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2013
Brevet: PPL
Typeratings: SEP (C172, PS28, M20J)
Uren: 850
Dankjewel voor de feedback :-)

Ik zal laten weten hoe de trip is verlopen
jurgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-05-2019, 18:27   #5
Roger Wilco
I fly because it releases my
mind from the tyranny of petty
things; it gives me a sense of
wider horizons

Roger Wilco's Avatar

Airworker sinds: Apr 2001
Brevet: PPL(A) IR RT
Typeratings: SEP
Uren: 600+
Jonköping vond ik als tank/lunchstop best aardig. Vriendelijke dame bij de havendienst.

http://www.privatair.nl/scandinavia2016/index.html
Roger Wilco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels