.:.

Ga Terug   Airwork > Defensie > Koninklijke Luchtmacht + Marine

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 16-12-2008, 01:29   #41
Istria
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Brevet: Rijbewijs B
Typeratings: Alsim
Uren: 4
Stuur een bericht via MSN naar Istria
Citaat:
Origineel gepost door Koentje Bekijk Bericht
En even eerlijk; als je af zou vallen, zou je je dan niet af gaan vragen of je het had gehaald als je die cursus wel had gedaan...?
En wat als afvalt terwijl je WEL die cursus hebt gedaan...
Dan kun je je afvragen of je niet misschien geslaagd zou zijn als je de cursus NIET gedaan had en dus een hogere leercurve zou hebben.

Beetje nutteloos argument.
Istria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 01:31   #42
Troll
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2006
Brevet: -
Typeratings: -
Heel leuk 'de spanning weg nemen' voor een keuring.
maar als je van jezelf al zů gespannen bent voor zoiets als een keuring en dat je prestaties zou beinvloeden...hoe moet dat dan wel niet zijn als je een belangrijke missie moet vliegen boven vijandelijk gebied!?

Geld klopperij!
Troll is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 12:02   #43
deoostblokker
THR IDLE OP DES

deoostblokker's Avatar

Airworker sinds: Aug 2005
Brevet: ATPL.
Typeratings: A320/DH8D
Uren: 5K+
Geldklopperij? En toch is BIJNA iedere serieuze kandidaat van de selectie van de KLu op deze website te vinden. (Getuigt ook vanwege het improportionele aantal van die gasten hier die de selectie halen, of uiteindelijk halen!) Dat komt doordat deze jongens slim genoeg zijn om zichzelf goed voor te bereiden en alle mogelijke voordeel willen geven.
deoostblokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 12:25   #44
-arjen
Would rather be flying ..!!

Airworker sinds: Jul 2001
Brevet: PPL(A)
Typeratings: SEP
Uren: 220
Stuur een bericht via MSN naar -arjen Send a message via Skype™ to -arjen
Als je denkt dat je de selectie niet haalt zonder zo'n crusus ga dan alsjeblieft iets anders doen. Daar help je jezelf een stuk verder mee.

In zo'n geval ga je namelijk op een later tijdstip alsnog door de mand vallen. Je gaat mensen namelijk in een middagje vragenlijstjes maken en een kort gesprekje met een therapeut niet zodanig verbeteren dat de psycholoog bij PO2 volledig vertrouwen in je heeft. Je hebt daar een uur, soms wel 2 (in mijn geval) een gesprek met een psycholoog en je hele leven komt aan bod. Daarnaast, en misschien wel nog veel belangrijker is dat je een vliegershand absoluut niet leert in een paar uurtjes simmen. Je hebt gewoon en vliegershand of niet, en dat zul je gewoon moeten accepteren.

Zo'n cursus pretendeert naar mijn idee veel te veel en dat geeft een kandidaat false hoop. Ik moet er absoluut niets van hebben.

Als je geld over hebt, ga dan gewoon een oud luchtmachtvlieger (zo een van de echt oude stempel, die nog op gloster meteors hebben gevlogen of hawker hunters tot aan starfighters) en ga een uurtje met zo'n iemand vliegen om te kijken of je een vliegershand hebt. Zet die mannen (de zelfde als tijdens de PVS) in een F-16 tegenover de huidige generatie vliegers en ze vliegen ze er gewoon uit.

Wat zij van je karakter vinden zegt 10x meer dan wat zo'n psycholoog kan zeggen. En zij kunnen je ook vertellen of je het misschien wel in je hebt.

Als dat je niet rustig maakt? Wat dan wel?

De rest qua voorbereiding kun je zelf doen, en wordt daarnaast door de Luchtmacht in overvloed aangedragen.
-arjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 14:29   #45
Douglas2
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: Zweefvliegen, 40 PC-7, 110 T6, T38
Citaat:
Origineel gepost door deoostblokker Bekijk Bericht
Geldklopperij? En toch is BIJNA iedere serieuze kandidaat van de selectie van de KLu op deze website te vinden. (Getuigt ook vanwege het improportionele aantal van die gasten hier die de selectie halen, of uiteindelijk halen!) Dat komt doordat deze jongens slim genoeg zijn om zichzelf goed voor te bereiden en alle mogelijke voordeel willen geven.
Bijna iedere serieuze kandidaat zit op airwork? Zo goed als alle gasten die ik ken van mijn selectie zijn niet geregistreerd op airwork. Genoeg zijn zelfs nog nooit op deze site komen kijken . Er doen echt VEEL jongens / meiden mee aan de selecties, vergis je niet, het aantal dat uiteindelijk of ergens onderweg hier terecht komt is echt klein hoor.
Douglas2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 14:38   #46
Boer
I still jerk off manually

Boer's Avatar

Airworker sinds: Dec 2000
Brevet: ATPL/GMB
Typeratings: E170/175/190/195, Fokker 50/60
Uren: >5000
Het gaat gewoon om de voorbereiding, het kan nooit kwaad om voorbereid naar zo'n selectie toe te gaan, scheelt weer in de spanning. Ze maken je daar echt geen ace, maar ik denk dat het voor veel mensen wel uit kan maken.

Ik persoonlijk heb al mijn selecties zonder cursussen gedaan, maar was wel op de hoogte van wat voor testen gedaan werden (met uitzondering van mijn KLu selectie 10 jaar terug, toen wist ik niks, had maar een HAVO diploma ), maar denk wel dat ik met zo'n cursus hoger zou scoren. Gehaald is gehaald, maar als ze meer kandidaten hebben dan opleidingen gaan de scores tellen.

Daarbij denk ik dat het alleen al interessant is om die cursus te doen, omdat die gegeven wordt door iemand met een hele berg KLu-ervaring. Ik ken de persoon erachter en weet dat alles wat hij vertelt zeer nuttig is of kan zijn.

Even voor de duidelikheid, ik heb niks met dit bedrijf te maken.

Ieder zijn eigen mening, maar als je je droom wilt waar maken, moet je er ook alles voor over hebben, motivatie noemen ze dat.
Boer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 23:05   #47
deoostblokker
THR IDLE OP DES

deoostblokker's Avatar

Boer, Amen! Alles op alles zetten betekent bij iedereen iets anders . En Mike, 1 op de 100 haalt de selectie. Als je alleen al op deze site kijkt hoeveel van die jongens die hier meepraten door de selectie heen komen uiteindelijk. En dan bedoel ik over een langere periode! (+- 1 jaar) Dan kan je echt wel stellen dat misschien niet alle serieuze kandidaten op AW komen, maar dat de kans van slagen aanzienlijk hoger is onder de gasten die hier rondlopen. Toeval? I don't think so.

Gefeliciteerd trouwens met je aanstelling, .
Oud 16-12-2008, 23:50   #48
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Puur uit interesse...hoeveel procent haalt de opleiding?
  Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2008, 23:58   #49
flyingfarmer
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2008
Uren: slingsby t-67m200 firefly: 5.50
50%
uit mijn bronnen dan...
flyingfarmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2008, 00:17   #50
Douglas2
heeft nog geen status

Thanks deoostblokker . Idd best veel mensen hier op airwork die er door komen idd. Achja..

Had trouwens ook 50% gehoord, slagingspercentage van de opleiding.
Oud 17-12-2008, 00:17   #51
Boer
I still jerk off manually

Boer's Avatar

Airworker sinds: Dec 2000
Brevet: ATPL/GMB
Typeratings: E170/175/190/195, Fokker 50/60
Uren: >5000
Weet niet een precies getal, maar wel dat na de EMVO (dus in de VS) er weinig mensen afvallen.
Boer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2008, 22:36   #52
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Check, komt redelijk overeen met wat ik dacht!
  Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2008, 23:10   #53
flyingfarmer
heeft nog geen status

als je naar amerika gaat, val je na genoeg niet meer af... je wordt zo goed opgeleid op de emvo dat je daar niet meer afvalt, dus kortom tot aan het einde van de emvo valt 50% af, zoals ik al zei; uit mijn bronnen;-)
Oud 19-12-2008, 21:14   #54
LCH
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2006
Brevet: Niet
Typeratings: Niet
Een cursus voor de selectie, bestaat er ook een externe cursus om de opleiding te halen?

Denk eens na
LCH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-12-2008, 22:07   #55
8ereek
heeft nog geen status

Uren: geen
mwa ik vraag me af of de leercurve het belangrijkste is, ik ben afgevallen puur omdat ik het niet goed genoeg deed, mijn vlucht A , B, en C werden steeds beter en bij D enF wordt het echt moeilijk. Na mijn mening kijken ze gewoon ofj e de druk van de vlucht aankan en dat je alles snel genoeg oppikt
8ereek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-12-2008, 22:33   #56
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

@8ereek: Wat denk je dat leercurve inhoudt? Blijkbaar vlakte de curve bij jou bij de laatste vluchten af...
  Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2008, 12:10   #57
8ereek
heeft nog geen status

Uren: geen
nee je moet gewoon alle vluchten goed scoren
8ereek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2008, 13:27   #58
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Ja, en dus of je het tempo waarmee de moeilijkheidsgraad van de vluchten omhoog gaat bij kunt benen....ERGO: De leercurve!!

Anyhow, smile and wave boys..smile and wave!
  Met citaat antwoorden
Oud 20-12-2008, 17:50   #59
Huskyboy
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Uren: 1 uur Single Engine Turbine: Pilatus PC6
Citaat:
Origineel gepost door Surferboy Bekijk Bericht
Ja, en dus of je het tempo waarmee de moeilijkheidsgraad van de vluchten omhoog gaat bij kunt benen....ERGO: De leercurve!!

Anyhow, smile and wave boys..smile and wave!
Dat laatste doet t 'm

Smile and wave. madagascar the movie is vet grappig
Huskyboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-12-2008, 23:54   #60
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Totaal offtopic, maar toch:

Kowalski...analysis!

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  Met citaat antwoorden
Oud 22-12-2008, 15:40   #61
Douglas2
heeft nog geen status

haha lache
Oud 03-01-2009, 23:08   #62
Priest
Status?

Priest's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: )
Typeratings: )
Uren: )
Zoals beloofd zou ik nog een klein stukje schrijven over de training.
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog persoonlijk en doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.
De training die uiteindelijk 7, toch wel intensieve, uren duurde heb ik wel als goed en zeer leerzaam ervaren. Hierbij wil ik wel de aantekening maken dat ik het met niets anders kan vergelijken, aangezien ik geen andere instellingen heb bezocht.
Ik ben er nu zeker van dat ik met meer vertrouwen de selectie in ga.
Nogmaals: Ik heb geen verdere relatie met het bedrijf afgezien van mijn bezoek van vandaag.

Of zo een training nu helpt de ja of te nee, laat dat ieder zijn eigen mening hebben maar plemp het niet nogmaals hier. Lees dan even de voorgaande reacties.

Edit: Puik filmpje trouwens, Surferboy.
Priest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2009, 23:10   #63
-arjen
Would rather be flying ..!!

Airworker sinds: Jul 2001
Brevet: PPL(A)
Typeratings: SEP
Uren: 220
Stuur een bericht via MSN naar -arjen Send a message via Skype™ to -arjen
Citaat:
Origineel gepost door Priest Bekijk Bericht
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.
De training die uiteindelijk 7, toch wel intensieve, uren duurde heb ik wel als goed en zeer leerzaam ervaren. Hierbij wil ik wel de aantekening maken dat ik het met niets anders kan vergelijken, aangezien ik geen andere instellingen heb bezocht.
Nogmaals: Ik heb geen verdere relatie met het bedrijf afgezien van mijn bezoek van vandaag.

Of zo een training nu helpt de ja of te nee, laat dat ieder zijn eigen mening hebben maar plemp het niet nogmaals hier. Lees dan even de voorgaande reacties.

Wanneer begint het voor jou?
-arjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2009, 23:24   #64
Priest
Status?

Priest's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: )
Typeratings: )
Uren: )
Citaat:
Origineel gepost door -arjen Bekijk Bericht
Wanneer begint het voor jou?
Vorig jaar de papieren op de bus gedaan. Waarschijnlijk door de feestdagen is de bevestiging wat vertraagd.

Priest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2009, 23:51   #65
JFJ
heeft nog geen status

JFJ's Avatar

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: GPL
Uren: 150 Zweefvliegen, 5 Alsim, 10 TMG,8 Slingsby Firefly
Ik denk dat dat voor mij niet geholpen zou hebben, selectiedruk wegnemen gaat denk ik een beetje moeilijk als je tijdens de oefening weet dat het een oefening is, en tijdens de daadwerkelijke selectie (in mijn geval dan) beseft dat waar je mee bezig bent bepaalt of je droom, die je al sinds jongs af aan wilt vervullen, uitkomt of niet. Geheel ontspannen er aan beginnen gaat denk ik niet gebeuren.

Laatst aangepast door JFJ : 04-01-2009 om 23:52 Reden: een 5 voor nl op je rapport staan
JFJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2009, 11:14   #66
Redskull
heeft nog geen status

Redskull's Avatar

Airworker sinds: Oct 2007
Uren: ASK-21: 9 ASK-23: 3 T67-M200: 5
Citaat:
Origineel gepost door JFJ Bekijk Bericht
Ik denk dat dat voor mij niet geholpen zou hebben, selectiedruk wegnemen gaat denk ik een beetje moeilijk als je tijdens de oefening weet dat het een oefening is, en tijdens de daadwerkelijke selectie (in mijn geval dan) beseft dat waar je mee bezig bent bepaalt of je droom, die je al sinds jongs af aan wilt vervullen, uitkomt of niet. Geheel ontspannen er aan beginnen gaat denk ik niet gebeuren.
Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is. Straks als je in een F16 boven afghanistan zit, ben je gespannen. De klu wil niet weten of jij zonder spanning de keuring kan doen. De klu wil weten of jij de selectie ook onder spanning haalt.

Ik was zenuwachtig tijdens al mijn keuringen, en het heeft me geholpen.

Red
Redskull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2009, 18:44   #67
flyingfarmer
heeft nog geen status

idem
Oud 10-01-2009, 23:22   #68
Istria
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Brevet: Rijbewijs B
Typeratings: Alsim
Uren: 4
Stuur een bericht via MSN naar Istria
Yep, zenuwachtigheid houdt je scherp. Vooral handig bij de luistertest en coŲrdinatie.
Istria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 10:04   #69
bbastienne
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2009
Uren: 1... maar is al bijna 7 jaar geleden
laat ik mijn 2 cents er dan ook maar even ingooien....
Extra cursus om de boel bij te spijkeren?? Onzin!
ze willen je zoals je bent en niet zoals je je voordoet... Tenminste daar ga ik van uit.
Verder over het slagingspercentage:
Wat zijn jullie gezellig positief met z'n allen. Tijdens de voorlichting waar ik was is de vraag gesteld hoeveel mensen het nou eigenlijk halen. en het antwoord was toch ff slikken:
Voor de 66 plaatsen gemiddeld, die ze ieder "moeten" vullen, moeten ze 9000 man aanschrijven. (Niet iedereen gaat selectie doen van die 9000)
Nou tel uit je winst.
bbastienne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 12:09   #70
Silent-D
Preparing for the future

Silent-D's Avatar

Airworker sinds: Feb 2008
Uren: -
Euh sorry hoor bbastienne maar je komt op mij als volgt over:
Ik meld me ff aan op dit forum na een opendag, en ga even overal beetje nutteloze posts plaatsen. Niemand in dit topic heeft een officieel getal gegeven, het zijn de slagingspercentages naar hun eigen beleving. Als je hier wat langer op airwork zou rondkijken, inplaats van gelijk berichten te gaan posten zul je zien dat behoorlijk veel mensen die hier op airwork "rondzweven" de selectie ook daadwerkelijk halen.
En dat zo`n cursus niet zo veel zin heeft is joun mening, en die mening deel ik met je maar om nou kort door de bocht te zeggen: ONZIN is ook beetje overdreven vind je niet?
Lees eerst eens even goed de topics door en ook de reacties van andere leden hierop voor je onbeargumenteerde antwoorden gaat geven.

No hard feelings.
Silent-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2009, 16:58   #71
bbastienne
heeft nog geen status

@ Silent-D:
My 2 cents betekent naar mijn mening nog altijd gewoon mijn mening. Then again, mijn argument staat er meteen onder. Nee klopt, met dat argument kom ik hier op de Universiteit niet verder, maar wat dan nog. het is een argument, en het mooie van argumenteren is dat jij iets een flut argument kan vinden, maar het voor mij een wezenlijk belangrijk argument is.
Dan, ben ik het helemaal met je eens dat je niet zomaar even op een forum moet komen en allerlei onzin moet gaan posten. Daarom ben ik hier al 2 maanden aan het lezen geweest voordat ik me Łberhaupt aanmeldde.

no hard feelings back.
xo
Oud 12-01-2009, 17:53   #72
Silent-D
Preparing for the future

Silent-D's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door bbastienne Bekijk Bericht
@ Silent-D:
My 2 cents betekent naar mijn mening nog altijd gewoon mijn mening. Then again, mijn argument staat er meteen onder. Nee klopt, met dat argument kom ik hier op de Universiteit niet verder, maar wat dan nog. het is een argument, en het mooie van argumenteren is dat jij iets een flut argument kan vinden, maar het voor mij een wezenlijk belangrijk argument is.
Dan, ben ik het helemaal met je eens dat je niet zomaar even op een forum moet komen en allerlei onzin moet gaan posten. Daarom ben ik hier al 2 maanden aan het lezen geweest voordat ik me Łberhaupt aanmeldde.

no hard feelings back.
xo
Ik zal verder niet ellenlang met je in discussie gaan, maar mag ik eerlijk zeggen dat niet het blijkt uit je posts dat je hier al 2 maand rondleest? Ik weet niet waar jij dan rond leest ...
Maarja dit leidt tot niks, no hard feelings zoals ik al zei.
Oud 12-01-2009, 18:46   #73
WhoAmI
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2007
Brevet: į_į
Typeratings: į_į
Uren: stuk of 35...
WhoAmI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2009, 21:55   #74
bbastienne
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door WhoAmI Bekijk Bericht
sorry
Oud 15-02-2009, 17:58   #75
Kazimierz
had status

Kazimierz's Avatar

Airworker sinds: Mar 2007
Citaat:
Origineel gepost door Priest Bekijk Bericht
Vandaag meegedaan aan de training. Het is een beginnend bedrijf wat erop neerkomt dat de training nog persoonlijk en doelgericht is. Gegeven door een enthousiaste, vriendelijke en professionele ex-militair vlieger.

Leuk weer eens wat te lezen op dit forum.
Grappig dat er tegenwoordig zulke bedrijven bestaan -moeten ze voor Idols/Xfactor ook maar eens doen! Lekkere zakcent in ieder geval.

Ik snap dat iemand zoiets aanbied, maar wel jammer dat het een KLu-er is. Denk dat het niet helemaal bij de stijl van de Luchtmacht past om 'rijk te worden van andermans dromen'. Wellicht overdreven, maar het 275 euro is geldklopperij. Voor dat geld kun je ook een uur in de Slingsby 'rondcrossen'.

Hoop dat de meeste aspirant-vliegers hun verstand gebruiken en gewoon zelf de voorbereidingen treffen. Als je immers al niet op je eigen capaciteiten vertrouwd, dan zal het in je opleiding nog zwaar worden!
Kazimierz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-02-2009, 22:53   #76
deoostblokker
THR IDLE OP DES

deoostblokker's Avatar

Los van het feit of zo'n training dan wel of niet gerechtvaardigd zou zijn, als je tegenwoordig niet eens 275 euro over hebt om de kansen op te krikken naar je zogenaamde droombaan, ga dan even heel snel in de zandbak spelen.

Ik zou bijna zelf selectie doen om een plek in te pikken van een van die dwazen die zo denkt. Gewoon omdat het kan.

Wat een instelling zeg... Denk dat ze dat bij de KLu niet anders zien.

OOOoooooooooOOOOOOOooooHHHHhhhhhh JA! Ik wil het ZOOOOOOOOOOOOO Graag! Wacht even terwijl ik een traantje wegpink als ik een F16 geparkeerd zie staan. Maar HEAUX EFFE, 275 EURO?!?!?! Ben je nou helemaal?!?!

Laatst aangepast door deoostblokker : 15-02-2009 om 23:04
Oud 15-02-2009, 22:57   #77
sfd&^$
Gast
heeft nog geen status

Is het toeval dat het gros van degenen die een selectietraining afraden nog niet eens actief vliegen, hetzij bij defensie dan wel civiel?

Natuurlijk weten ze precies hoe het wereldje functioneert...

Koen out.
  Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2009, 00:18   #78
Kazimierz
had status

Kazimierz's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Koentje Bekijk Bericht
Is het toeval dat het gros van degenen die een selectietraining afraden nog niet eens actief vliegen, hetzij bij defensie dan wel civiel?

Natuurlijk weten ze precies hoe het wereldje functioneert...

Koen out.
Ik raad de training inderdaad af. Niet omdat het je niets zou opbrengen -integendeel je zult inderdaad een aantal zaken beter leren. Ik raad het af, omdat een dergelijke (toch wel erg) kostbare training je kansen niet evident verbeteren.

Ik ben inmiddels zelf aspirant-officier en vlieg regelmatig met ervaren Luchtmachters. Uit mijn (beperkte) ervaring met de selectie en andere aspirant-vliegers blijkt dat voorbereiding zeker kan helpen, maar nooit een garantie is.

De balans tussen de kosten en baten is ver te zoeken in deze zaak. Er zijn immers vele andere manieren om je voor te bereidden. Zweefvliegen (waarschijnlijk) voor eenzelfde prijs te doen en geeft je qua vliegvaardigheid net zoveel ervaring.

Uiteindelijk moet je bij het meetmoment bewijzen dat je aanleg hebt. Nogmaals training door simulator en coaching kan helpen, maar het geeft nooit garantie. Wanneer je weet dat vele jongens dit sinds de jaren 20 zonder training hebben kunnen halen kan je, denk ik, voldoende zelfvertrouwen verzamelen om het helemaal zelf te doen!

PS; mijn vliegervaring is beperkt, maar ik denk dat eenieder zonder vliegervaring ook kan oordelen of hulp bij werk-selectie noodzakelijk is..
Oud 16-02-2009, 00:20   #79
Silent-D
Preparing for the future

Silent-D's Avatar

Citaat:
Los van het feit of zo'n training dan wel of niet gerechtvaardigd zou zijn, als je tegenwoordig niet eens 275 euro over hebt om de kansen op te krikken naar je zogenaamde droombaan, ga dan even heel snel in de zandbak spelen.

Ik zou bijna zelf selectie doen om een plek in te pikken van een van die dwazen die zo denkt. Gewoon omdat het kan.

OOOoooooooooOOOOOOOooooHHHHhhhhhh JA! Ik wil het ZOOOOOOOOOOOOO Graag! Wacht even terwijl ik een traantje wegpink als ik een F16 geparkeerd zie staan. Maar HEAUX EFFE, 275 EURO?!?!?! Ben je nou helemaal?!?!

Het gaat zo te lezen de meeste mensen niet om het feit dat ze geen 275 euro willen betalen, maaar om het feit dat velen waaronder ik zo`n training onzin vinden. En met onzin bedoel ik dat niet dat je er niets aan hebt, maar ook zonder zo`n training zou je de selectie moeten kunnen halen wanneer dat niet lukt zullen ze daar later in de selectie dan wel opleiding toch wel achterkomen. En daarom heb ik geen zin om 275 euro op te hoesten, het is niet dat je daarmee opeens de kwaliteiten en het kunnen "krijgt" om de selectie te kunnen halen, het is niet dat je dan opeens over de eigenschappen van een vlieger beschikt. Wanneer dit wel het geval is, ben ik wel bereid om met heel wat meer op tafel te komen dan 275 euro.

SilentD
Oud 16-02-2009, 00:25   #80
Kazimierz
had status

Kazimierz's Avatar

Citaat:

Wellicht kun je het commentaar even uitleggen? - Het lijkt namelijk alsof je van mening bent dat iedere kandidaat-vlieger god op zijn knieŽn moet danken voor een plek en daar ook zo mee om moet gaan.. Jachtvlieger worden is gewoon een baan waar iedereen op mag solliciteren. En, omdat het een gewone baan is, mag ook elke aspirant-vlieger dergelijke trainingen links laten liggen en zelfs halverwege de opleiding te stoppen.

Het is wellicht onrechtvaardig in de ogen van de belastingbetaler en de afvaller, maar aspirant-officieren zijn ook gewoon mensen met een CAO..
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels