.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 21-03-2017, 12:30   #81
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2014
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door PH-VAP Bekijk Bericht
Aardige thread-creep hiero, al verdient het onderwerp van terugbetalen zeker zijn eigen thread.
https://www.pilootenvliegtuig.nl/201...programma-epst

Integrated opleiding van EPST in samenwerking met Orbit-Groundschool á €85.000.
De concurrentiestrijd lijkt te zijn ingezet in vliegscholenland! (Al ben ik benieuwd hoe dit gaat draaien, Orbit heeft toch een redelijk solide reputatie opgebouwd in de FTO-wereld).

Rijst uiteraard de vraag hoe dit gefinancierd gaat worden?
Er is (nog) geen financiering bij EPST en het ziet er ook niet naar uit dat die er in de nabije toekomst zal komen. Je zal dus zelf aan die €85.000 moeten komen via familie/hypotheek/etc....
SomedayI'llFly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2017, 19:14   #82
Jafar
heeft nog geen status

Jafar's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Brevet: ATPL
Typeratings: A320
Uren: 7950
Quote:
Originally Posted by PH-VAP View Post
Aardige thread-creep hiero, al verdient het onderwerp van terugbetalen zeker zijn eigen thread.

De concurrentiestrijd lijkt te zijn ingezet in vliegscholenland! (Al ben ik benieuwd hoe dit gaat draaien, Orbit heeft toch een redelijk solide reputatie opgebouwd in de FTO-wereld).

Wat is de meerwaarde van EPST? Als je voor de optie kiest om een tweede keus opleiding te volgen kan je net zo goed gelijk naar G air. Noodsprong van EPST ?
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2017, 22:50   #83
QED
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2007
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
Citaat:
Origineel gepost door PH-VAP Bekijk Bericht

vraag me af hoe dit "intergrated" kan zijn. geen van deze ATO's heeft een intergrated atpl opleiding op de vergunning.
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2017, 23:55   #84
Lexsis
11001001

Airworker sinds: Aug 2014
Brevet: CPL
Typeratings: Logischerwijs geen
Uren: Lang niet genoeg
Citaat:
Origineel gepost door mjs Bekijk Bericht
Het grote probleem met Norwegian is dat ze zich niet aan afspraken houden. Je werkt dan ook niet voor Norwegian maar voor OSM.

De vakbond NPG heeft afgeraden om als net afgestudeerde vlieger naar Norwegian te komen omdat contracten veranderen nadat ze getekend zijn.

Mijn eigen situatie: tijdens mijn interview werd mij beloofd dat ik na 6 maanden FO in LGW mijn command upgrade zou doen en LGW gebased zou blijven.

Base allocation: LPA en na 1.5 jaar nog steeds FO (wel in LGW) toen command uiteindelijk op kwam werd mij doodleuk gezegd dat ik naar Spanje zou moeten als Cpt. Afspraken worden niet nageleefd, kijk anders even op het 737 selection topic op pprune. Cptplaystation (gast waar ik zelf mee gevlogen heb) legt het nog beter uit dan ik kan.
Dank voor je antwoord. Ik hoor verschillende verhalen, de een die er net begint heeft een goede eerste indruk, de ander zegt weer dat alles netjes geregeld is. En jij zegt weer dat ze zich niet aan de afspraken houden. Denk dat het er uiteindelijk maar op neerkomt hoe je het persoonlijk ervaart en uiteindelijk bent behandeld, want dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Lexsis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels