.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 21-03-2017, 12:30   #81
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2014
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door PH-VAP Bekijk Bericht
Aardige thread-creep hiero, al verdient het onderwerp van terugbetalen zeker zijn eigen thread.
https://www.pilootenvliegtuig.nl/201...programma-epst

Integrated opleiding van EPST in samenwerking met Orbit-Groundschool Š Ä85.000.
De concurrentiestrijd lijkt te zijn ingezet in vliegscholenland! (Al ben ik benieuwd hoe dit gaat draaien, Orbit heeft toch een redelijk solide reputatie opgebouwd in de FTO-wereld).

Rijst uiteraard de vraag hoe dit gefinancierd gaat worden?
Er is (nog) geen financiering bij EPST en het ziet er ook niet naar uit dat die er in de nabije toekomst zal komen. Je zal dus zelf aan die Ä85.000 moeten komen via familie/hypotheek/etc....
SomedayI'llFly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2017, 19:14   #82
Jafar
heeft nog geen status

Jafar's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Brevet: ATPL
Typeratings: A320
Uren: 7950
Citaat:
Aardige thread-creep hiero, al verdient het onderwerp van terugbetalen zeker zijn eigen thread.

Integrated opleiding van EPST in samenwerking met Orbit-Groundschool Š €85.000.
De concurrentiestrijd lijkt te zijn ingezet in vliegscholenland! (Al ben ik benieuwd hoe dit gaat draaien, Orbit heeft toch een redelijk solide reputatie opgebouwd in de FTO-wereld).

Wat is de meerwaarde van EPST? Als je voor de optie kiest om een tweede keus opleiding te volgen kan je net zo goed gelijk naar G air. Noodsprong van EPST ?
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2017, 22:50   #83
QED
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2007
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
Citaat:

Integrated opleiding van EPST in samenwerking met Orbit-Groundschool Š Ä85.000.

vraag me af hoe dit "intergrated" kan zijn. geen van deze ATO's heeft een intergrated ATPL opleiding op de vergunning.
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2017, 23:55   #84
Lexsis
11001001

Airworker sinds: Aug 2014
Brevet: CPL
Typeratings: Logischerwijs geen
Uren: Lang niet genoeg
Citaat:
Origineel gepost door mjs Bekijk Bericht
Het grote probleem met Norwegian is dat ze zich niet aan afspraken houden. Je werkt dan ook niet voor Norwegian maar voor OSM.

De vakbond NPG heeft afgeraden om als net afgestudeerde vlieger naar Norwegian te komen omdat contracten veranderen nadat ze getekend zijn.

Mijn eigen situatie: tijdens mijn interview werd mij beloofd dat ik na 6 maanden FO in LGW mijn command upgrade zou doen en LGW gebased zou blijven.

Base allocation: LPA en na 1.5 jaar nog steeds FO (wel in LGW) toen command uiteindelijk op kwam werd mij doodleuk gezegd dat ik naar Spanje zou moeten als Cpt. Afspraken worden niet nageleefd, kijk anders even op het 737 selection topic op pprune. Cptplaystation (gast waar ik zelf mee gevlogen heb) legt het nog beter uit dan ik kan.
Dank voor je antwoord. Ik hoor verschillende verhalen, de een die er net begint heeft een goede eerste indruk, de ander zegt weer dat alles netjes geregeld is. En jij zegt weer dat ze zich niet aan de afspraken houden. Denk dat het er uiteindelijk maar op neerkomt hoe je het persoonlijk ervaart en uiteindelijk bent behandeld, want dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Lexsis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2017, 15:24   #85
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Vraagje:

Bij vliegschool A maak je in totaal 210 uren (Single, Twin, Sim) en bij vliegschool B maak je er 250.

Kijken airliners naar hoeveel uren je maakt tijdens de opleiding of gaat het erom dat je je papieren haalt? Ervan uitgaande dat beide scholen op hetzelfde niveau opleiden.

Misschien ook wel interessant om erbij te vertellen dat het prijsverschil tussen A & B Ä22.000 is in het voordeel van A. Is dat het waard?

Alvast dank!
Oud 26-03-2017, 19:26   #86
Daviator
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2010
Brevet: CPL
Typeratings: B737 300-900
Uren: 800
Nee dat interesseert ze over het algemeen niet, je bent en blijft een low timer als je van school komt. En je sim uren tel je niet bij je total time.
Daviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2017, 21:32   #87
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Daviator Bekijk Bericht
Nee dat interesseert ze over het algemeen niet, je bent en blijft een low timer als je van school komt. En je sim uren tel je niet bij je total time.
Duidelijk, dankjewel!
Oud 27-03-2017, 18:10   #88
Circuitbreaker
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:

Integrated opleiding van EPST in samenwerking met Orbit-Groundschool Š €85.000.

Dit artikel staat in de categorie "Nieuws". Had Piloot&Vliegtuig dit bericht niet moeten plaatsen als advertentie met daarbij de aanduiding dat het om een advertentie gaat? Dit is pure sluikreclame, het artikel staat vol met subjectieve en aanprijzende termen.

En "betaalbaar"? Ik neem aan dat de redacteuren van P&V allemaal een geldboom in de tuin hebben staan, waar na wat schudden zomaar 85 mille uit komt dwarrelen?

"De opleiding kost 85.000 euro all in en is daarmee vele tienduizenden euro’s goedkoper dan vergelijkbare vliegopleidingen."

De redacteuren van P&V zijn zeker nog nooit buiten Nederland geweest? In Duitsland zijn er genoeg vliegscholen waar je voor een dergelijk bedrag een ATPL kunt halen...

Als je dan toch zelf de opleiding dient te financieren uit eigen middelen, waarom zou je dan tienduizenden euro's bijdragen aan een garantiefonds waar je niets aan hebt, aangezien die enkel zijn opgetuigd als onderpand voor de door de banken verstrekte leningen? Op die manier kan de prijs inderdaad wel van 120.000 naar 85.000. Weet iedereen nu ook meteen hoeveel (verborgen) rente (indirect) is betaald voor al die leningen, via de "garantiefondsen", bovenop de al behoorlijk hoge rentepercentages. Er waren er trouwens ook niet veel die dat door leken te hebben, het afgelopen decennium.

Waar is de objectiviteit gebleven P&V? Of gaat het zo slecht in de tijdschriftenbranche, dat men wel over moet gaan tot het publiceren van gesponsord nepnieuws? Piloot&Vliegtuig onwaardig dit....

Laatst aangepast door Circuitbreaker : 27-03-2017 om 23:31
Circuitbreaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2017, 16:31   #89
yousseft
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
KLS

Ik vroeg aan de KLS over de financieringsmogelijkheden en kreeg onderstaande.

" Wij zijn op dit moment in vergevorderde gesprekken met bepaalde instanties. Zodra hier weer meer nieuws over is zullen we dit z.s.m. bekendmaken. "

Zijn er Airworkers die iets weten en/of wanneer dit mogelijk word.

Neem aan dat het een buitenlandse bank zal zijn, echter is dat toch een groter risico van deze bank omdat die iemand in een ander land een groot bedrag geeft dus ben benieuwd hoe ze dit gaan aanbieden en tegen welke voorwaarden/rentepercentages.
yousseft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2017, 16:42   #90
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door yousseft Bekijk Bericht
Ik vroeg aan de KLS over de financieringsmogelijkheden en kreeg onderstaande.

" Wij zijn op dit moment in vergevorderde gesprekken met bepaalde instanties. Zodra hier weer meer nieuws over is zullen we dit z.s.m. bekendmaken. "

Zijn er Airworkers die iets weten en/of wanneer dit mogelijk word.

Neem aan dat het een buitenlandse bank zal zijn, echter is dat toch een groter risico van deze bank omdat die iemand in een ander land een groot bedrag geeft dus ben benieuwd hoe ze dit gaan aanbieden en tegen welke voorwaarden/rentepercentages.
Zou zomaar waar kunnen zijn, maar wat ik inmiddels wel geleerd heb is dat vliegscholen maar al te graag naar buiten brengen dat de financiering bijna rond, zodat veel mensen op selectie komen (terwijl dit vaak niet het geval is).
Oud 28-03-2017, 18:01   #91
yousseft
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door SomedayI'llFly Bekijk Bericht
Zou zomaar waar kunnen zijn, maar wat ik inmiddels wel geleerd heb is dat vliegscholen maar al te graag naar buiten brengen dat de financiering bijna rond, zodat veel mensen op selectie komen (terwijl dit vaak niet het geval is).
Daar begin ik niet aan puur omdat je bij KLS een korting krijgt maar dat je wel bij ze moet blijven anders moet je alsnog de volle prijs betalen vo de selectie.

Dit staat er namelijk
"Kosten selectieprocedure en medisch onderzoek
Jouw bijdrage aan de selectieprocedure is Ä 175,-. Besef wel dat onze selectieprocedure niet vrijblijvend is: besluit je na de succesvolle afronding alsnog om niet de opleiding te starten? Dan verhalen we de selectiekosten van Ä 1.800,- op jou. Dit gaat uiteraard niet op als je om wat voor reden dan ook de financiering niet rond krijgt.

De kosten van het medisch onderzoek bedragen circa Ä 480,-. KLM Flight Academy schiet deze kosten voor. Na goedkeuring ontvang je een rekening. Als je wordt afgekeurd en dus niet met de opleiding kunt starten, zijn de kosten voor ons."

Hoopte vandaar of er al wat bekend is, maar de tijd zal dus leren wat de scholen gaan bieden.
Oud 04-04-2017, 21:18   #92
Thermiekvogel
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Yousseft, vraag even bij de KLS na of je die 1800 euro ook nog moet betalen als je de selectie hebt gehaald maar niet kan beginnen omdat er nog geen financieringsprogramma met een bank is. Ik denk zelf namelijk dat de kans extreem klein is dat als je buiten je eigen macht om niet kan beginnen aan de opleiding (omdat er geen lening beschikbaar is) dat je dan alsnog die 1800 euro moet betalen.
Thermiekvogel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-04-2017, 11:35   #93
yousseft
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Thermiekvogel Bekijk Bericht
Yousseft, vraag even bij de KLS na of je die 1800 euro ook nog moet betalen als je de selectie hebt gehaald maar niet kan beginnen omdat er nog geen financieringsprogramma met een bank is. Ik denk zelf namelijk dat de kans extreem klein is dat als je buiten je eigen macht om niet kan beginnen aan de opleiding (omdat er geen lening beschikbaar is) dat je dan alsnog die 1800 euro moet betalen.
Dan vervalt het dat staat ook op de site, maar wat ik me meer afvraag is wat als hun nieuwe financieringsoplossing niet gunstig zal zijn of dat bijvoorbeeld EPST met een betere oplossing komt (niet dat dit het geval is maar meer bij wijze van)
Oud 11-04-2017, 16:16   #94
Sabrio91
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2011
Ik heb van een betrouwbare bron vernomen, dat de KLS een geschikte geldschieter heeft gevonden!
Sabrio91 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2017, 12:32   #95
Thermiekvogel
heeft nog geen status

Dat klopt! De KLS zit inderdaad in de afrondende fase van het zoeken naar een financier.
Oud 13-04-2017, 21:20   #96
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: 2k+
Ik zie niet in waarom dat goed nieuws is. Nog steeds zat werkloze piloten in Nederland. En nog veel meer NLse piloten in verre uithoeken die best naar huis zouden willen komen.
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2017, 09:35   #97
Peer van Eersel
symbool

Peer van Eersel's Avatar

Airworker sinds: Sep 2011
Typeratings: RJ85 / 737 300-900 / Airbus 32F
Uren: 6k +
Dat is vooral goed nieuws voor de KLS en de bank.
Peer van Eersel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2017, 21:17   #98
Thermiekvogel
heeft nog geen status

Het is wellicht niet goed nieuws voor de werkloze vliegers in Nederland. Maar de low-time vliegers die op dit moment werkloos zijn in Nederland zullen voornamelijk van andere opleidingen dan KLS/EPST komen. Die personen hebben destijds gekozen voor het risico om met in mijns ziens vliegscholen met een slechtere baankans in zee te gaan.

Dat zij achteraf blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt hebben moet niet betekenen dat jongens en meiden die op dit moment een vliegopleiding willen doen dit niet kunnen doen omdat er geen financier meer is. Beetje hypocriet om te zeggen "wij hebben pech gehad/verkeerde keuze gemaakt, DUS jullie mogen niet dezelfde kans krijgen".
Oud 17-04-2017, 07:56   #99
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
Eerst de reservebanken leeg. Dan pas weer starten.
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-04-2017, 11:41   #100
Lowflying Fruit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2015
Typeratings: 73, G6000
Uren: 3500+
Citaat:
Origineel gepost door B767-300ER Bekijk Bericht
Eerst de reservebanken leeg. Dan pas weer starten.
De reservebank is zo goed als leeg. Wat er nu over is is of niet current meer of zou nooit aan een opleiding hebben moeten beginnen.
Lowflying Fruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-04-2017, 15:25   #101
Jumpseat
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2015
Brevet: Frozen ATPL
Uren: ongeveer 250
Citaat:
Origineel gepost door Lowflying Fruit Bekijk Bericht
De reservebank is zo goed als leeg. Wat er nu over is is of niet current meer of zou nooit aan een opleiding hebben moeten beginnen.
Inderdaad, 700 (hoeveel denken we?) Nederlandse piloten hebben allemaal geen geldig Brevet meer en zijn fysiek en psychisch niet geschikt om te werken als piloot. Of waren we niet sarcastische berichten aan het plaatsen? ..

Het is onlogisch nu weer te starten met opleiden wanneer er nog zoveel piloten thuis zitten op de bank
Jumpseat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-04-2017, 06:50   #102
Lowpass
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2014
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: B737-300/900
Uren: 500 +
Citaat:
Origineel gepost door Jumpseat Bekijk Bericht
Inderdaad, 700 (hoeveel denken we?) Nederlandse piloten hebben allemaal geen geldig brevet meer en zijn fysiek en psychisch niet geschikt om te werken als piloot. Of waren we niet sarcastische berichten aan het plaatsen?
Ik denk dat Lowflying Fruit doelt op een selecte groep afgestudeerde vliegers die opgeleid is door een bepaalde opleiding waar het selectieproces wellicht te wensen over heeft gelaten. Het spreekt voor zich dat dit lang niet iedereen betreft. Politiek correcter kan ik het niet verwoorden.

Het wordt de door jou geschatte 700 afgestudeerden ongetwijfeld allemaal gegund. Het is echter maar de vraag of dit ten kosten moet gaan van een nieuwe aanwas aan vliegers met een hogere baankans/kwaliteit (gebaseerd op opleidingseisen van maatschappijen). Voor beide kanten valt iets te zeggen.

Laatst aangepast door Lowpass : 19-04-2017 om 06:52 Reden: Typfout.
Lowpass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-04-2017, 13:01   #103
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Citaat:
Dat is nogal een uitspraak. Ik ontken niet dat de scholen een aantal jaren kwantiteit ipv kwaliteiten hebben opgeleid, maar er zijn nog genoeg jongens en meiden thuis die echt wel geschikt zijn.

Bovendien zou een nieuwe financierder betekenen dat we niks van het verleden hebben geleerd... Laat de Luchtvaartmaatschappij maar een tekort aan piloten krijgen, zodat zij zelf de opleidingen moeten gaan organiseren. Het zou verboden moeten worden dat banken vaak erg jong volwassenen met een dusdanig groot financieel risico mogen opdragen (en aan dat risico werd in het verleden echt totaal geen aandacht besteed door de bekende bank).
Oud 19-04-2017, 13:40   #104
Lowflying Fruit
heeft nog geen status

Citaat:
Dat is nogal een uitspraak. Ik ontken niet dat de scholen een aantal jaren kwantiteit ipv kwaliteiten hebben opgeleid, maar er zijn nog genoeg jongens en meiden thuis die echt wel geschikt zijn.
Er zijn twee punten... Eerst hadden we een vakbond die getallen van werkeloze piloten boven de 1000 ging roepen op basis van de websites van vliegscholen die zelf van leugens aan elkaar hingen.... Zo zei Stella dat er 500 man in opleiding zat terwijl die er nooit zaten.. Dus wat is het echte getal? Alleen de ABN AMRO zou een gok kunnen wagen.

Van de echte groep van laten we zeggen 1000 zijn de mensen die nog current waren en alles goed hebben bijgehouden bijna allemaal weg. Daarnaast is er een hele grote groep die (helaas!) gestopt zijn en een andere baan hebben (moeten) nemen en dus ook niet meer in die 1000 zitten. Blijft over een groep die niet actief bezig zijn met zich beschikbaar houden omdat ze of het geld er niet voor hebben of niet de motivatie hebben (meer dan je denkt!!) En last but not least een kleine groep mensen die een Brevet hebben maar nooit zullen worden aangenomen.... Hard om te zeggen maar er loopt ook bagger rond...

Daarnaast hebben we geen DFA, Stella en NLS meer en bestaat modulair bijna niet meer. Enige mensen die weinig opleiden zijn Martinair (3?) en AIS (stuk of 10?) en dan de KLS.

Dus als je nu bij een goede school binnenstapt zijn je kansen beter dan ooit omdat over 18 maanden de groep die current is en aan de eisen van maatschappijen voldoen alleen maar kleiner is geworden! Mijn advies: ga nu lekker beginnen en dan bij een Lufthansa school of CTC... Terug naar Nederland kan altijd nog
Oud 20-04-2017, 22:29   #105
First Choice
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B757/767 + B737-300/800 BBJ2 + A320
Uren: 4500TT
Citaat:
Er zijn twee punten... Eerst hadden we een vakbond die getallen van werkeloze piloten boven de 1000 ging roepen op basis van de websites van vliegscholen die zelf van leugens aan elkaar hingen.... Zo zei Stella dat er 500 man in opleiding zat terwijl die er nooit zaten.. Dus wat is het echte getal? Alleen de ABN AMRO zou een gok kunnen wagen.

Van de echte groep van laten we zeggen 1000 zijn de mensen die nog current waren en alles goed hebben bijgehouden bijna allemaal weg. Daarnaast is er een hele grote groep die (helaas!) gestopt zijn en een andere baan hebben (moeten) nemen en dus ook niet meer in die 1000 zitten. Blijft over een groep die niet actief bezig zijn met zich beschikbaar houden omdat ze of het geld er niet voor hebben of niet de motivatie hebben (meer dan je denkt!!) En last but not least een kleine groep mensen die een brevet hebben maar nooit zullen worden aangenomen.... Hard om te zeggen maar er loopt ook bagger rond...

Daarnaast hebben we geen DFA, Stella en NLS meer en bestaat modulair bijna niet meer. Enige mensen die weinig opleiden zijn Martinair (3?) en AIS (stuk of 10?) en dan de KLS.

Dus als je nu bij een goede school binnenstapt zijn je kansen beter dan ooit omdat over 18 maanden de groep die current is en aan de eisen van maatschappijen voldoen alleen maar kleiner is geworden! Mijn advies: ga nu lekker beginnen en dan bij een Lufthansa school of CTC... Terug naar Nederland kan altijd nog
Ik deel je optimisme niet. Het is natuurlijk goed nieuws dat de wirwar aan vliegscholen (de ene nog slechter dan de andere) in Nederland flink is uitgedund. Als je kijk naar de T&C waar de jonge lui die net beginnen voor tekenen dan kan ik alleen maar concluderen dat er nog een enorm overschot aan vliegers is. Zal laatst naast iemand met meer dan twee ton schuld. De race to the bottom is nog in volle gang, zeker in Europa.

Wat mij ook zorgen baart is dat er sprake is van een enorme overcapaciteit aan stoelen. Het is echt een bubble al die vliegtuigen die met soms wel honderden tegelijkertijd besteld werden de afgelopen jaren. De eerste scheurtjes zie je al ontstaan: order deferrals, Boeing die mensen de laan uit stuurt. Emirates die hun kisten niet meer kunnen vullen en noem maar op. De voorbeelden komen dagelijks voorbij op luchtvaartnieuws. De banen die nu beschikbaar komen zijn dan ook bubble jobs. Op het moment dat de olie weer een piekt verdwijnen die banen als sneeuw voor de zon.

Mijn advies zal zijn om te wachten tot de maatschappijen weer gaan sponsoren (eerste echte indicatie van een tekort) om dan toe te slaan.
First Choice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2017, 14:43   #106
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht

Bovendien zou een nieuwe financierder betekenen dat we niks van het verleden hebben geleerd... Laat de luchtvaartmaatschappij maar een tekort aan piloten krijgen, zodat zij zelf de opleidingen moeten gaan organiseren. Het zou verboden moeten worden dat banken vaak erg jong volwassenen met een dusdanig groot financieel risico mogen opdragen (en aan dat risico werd in het verleden echt totaal geen aandacht besteed door de bekende bank).
Helemaal mee eens. Je slaat de spijkers op de kop.

Ook zouden de opleidingskosten ook wel een omlaag mogen. Ken genoeg piloten (buiten NL) die de Nederlandse studenten uitlachen, omdat ze akkoord zijn gegaan met €120.000+ zonder enige vorm van baangarantie. Er zijn genoeg geÔntegreerde vliegscholen in het buitenland, die het voor de helft doen en waarbij de baankansen nagenoeg hetzelfde (of zelfs beter) zijn.
Oud 21-04-2017, 23:33   #107
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Het volgende artikel van ECA is spot on:

https://www.eurocockpit.be/stories/2...e-right-people
Oud 22-04-2017, 11:41   #108
Thermiekvogel
heeft nog geen status

Ik snap in deze discussie niet dat de KLS in hetzelfde hokje vliegscholen wordt geschaard als alle andere. De KLS heeft gewoon een solide maatschappij achter zich die goede resultaten boekt en op het moment een flinke aannameronde heeft. Het was tot nu toe (met de oude financiering, geen idee hoe de nieuwe financiering eruit komt te zien) inderdaad geen sponsored opleiding.

Maar als men kijkt naar de feiten dan ziet men dat nagenoeg alle (lees tussen de 95% en 100%) van de KLS allumni bij de KLM terecht komen als vlieger. In de afgelopen 10 jaar kon dit voor sommigen wellicht 4 jaar duren, maar veel van hen (lees bijna allemaal) vonden in die wachttijd een of meerdere zomercontracten bij de vaste afnemers van de KLS (TUI groep, Trans, Norwegian, Primera, etc.). Deze wachttijd die de afgelopen jaren voor het in dienst treden bij KLM normaal was, slinkt nu echter keihard. Jongens uit de laatst afgestudeerde klas staan rond nummer 25 op de wachtlijst voor de COVA. Als het nu nog een jaar zo door gaat kunnen de jongens die nu in de theoriefase zitten direct na afronding van de opleiding aan slag bij de moedermaatschappij.

Kijk dus naar de feiten en maak dus onderscheid tussen vrije markt vliegscholen en vliegscholen met een maatschappij achter zich die dan toevallig niet sponsored zijn, maar wel zeer goede baankansen bieden.
Oud 22-04-2017, 16:00   #109
dv1995
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2016
Wink

Citaat:
Ik snap in deze discussie niet dat de KLS in hetzelfde hokje vliegscholen wordt geschaard als alle andere. De KLS heeft gewoon een solide maatschappij achter zich die goede resultaten boekt en op het moment een flinke aannameronde heeft. Het was tot nu toe (met de oude financiering, geen idee hoe de nieuwe financiering eruit komt te zien) inderdaad geen sponsored opleiding.

Maar als men kijkt naar de feiten dan ziet men dat nagenoeg alle (lees tussen de 95% en 100%) van de KLS allumni bij de KLM terecht komen als vlieger. In de afgelopen 10 jaar kon dit voor sommigen wellicht 4 jaar duren, maar veel van hen (lees bijna allemaal) vonden in die wachttijd een of meerdere zomercontracten bij de vaste afnemers van de KLS (TUI groep, Trans, Norwegian, Primera, etc.). Deze wachttijd die de afgelopen jaren voor het in dienst treden bij KLM normaal was, slinkt nu echter keihard. Jongens uit de laatst afgestudeerde klas staan rond nummer 25 op de wachtlijst voor de COVA. Als het nu nog een jaar zo door gaat kunnen de jongens die nu in de theoriefase zitten direct na afronding van de opleiding aan slag bij de moedermaatschappij.

Kijk dus naar de feiten en maak dus onderscheid tussen vrije markt vliegscholen en vliegscholen met een maatschappij achter zich die dan toevallig niet sponsored zijn, maar wel zeer goede baankansen bieden.
Ik ben het hier 100% mee eens. Ik heb vorige week met succes mijn GVSS afgerond en heb daar te horen gekregen dat de afgestudeerde van de laatste(!!) klas nu op nummer 25 staan op de lijst voor de COVA van de KLM. Ook de mensen die net 6 maanden bij NORW binnen waren worden door de KLM opgeroepen om te komen voor een COVA gesprek. 99% hier van haalt het...
dv1995 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2017, 12:07   #110
Lowflying Fruit
heeft nog geen status

Citaat:
De KLS heeft gewoon een solide maatschappij achter zich die goede resultaten boekt en op het moment een flinke aannameronde heeft.
Ehhh twee verschillende dingen:
Ja KLS is een goede optie maar: "een solide maatschappij die goede resultaten boekt" Onder welke steen heb jij de laatste tijd gelegen?? Het bedrijf is technisch failliet!
Oud 24-04-2017, 23:15   #111
Thermiekvogel
heeft nog geen status

De combinatie AF-KLM is wellicht niet de grootste geldkoe in luchtvaartmaatschappijland en ik moet bekennen dat ik niet alle financiŽle prestaties van het bedrijf uit mn hoofd ken. Ik baseer mijn statement dat KLM het prima doet op nieuwsberichten zoals deze https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/16...r-bij-a1546249. Sinds 2015 wordt er weer winst gemaakt en de schuld afgebouwd.
Oud 07-05-2017, 09:16   #112
V1Rotate
Wordt aan gewerkt

V1Rotate's Avatar

Airworker sinds: May 2010
Brevet: F ATPL
Typeratings: B737-300/900, P2006T,C172 ,A210, P2002JF
Uren: 276
http://www.pprune.org/interviews-job...lot-loans.html
Ook BBVA stop met financieren in Engeland.

Gaat goede kant op. Het is treurig voor diegene die niet de middelen hebben of ouders die dat hebben, maar wellicht dat er dan weer meer sponsorships voor in de plaats komen bij demand.

In ieder geval er wordt nu paal en perk gesteld voor de exorbitant dure scholen. Goede ontwikkeling.
V1Rotate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-05-2017, 08:56   #113
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Citaat:
De combinatie AF-KLM is wellicht niet de grootste geldkoe in luchtvaartmaatschappijland en ik moet bekennen dat ik niet alle financiŽle prestaties van het bedrijf uit mn hoofd ken. Ik baseer mijn statement dat KLM het prima doet op nieuwsberichten zoals deze https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/16...r-bij-a1546249. Sinds 2015 wordt er weer winst gemaakt en de schuld afgebouwd.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/04...roeit-a1557119
oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-05-2017, 17:11   #114
Thermiekvogel
heeft nog geen status

Bij mijn weten is het eerste kwartaal van het jaar doorgaans het slechts en wordt dit gecompenseerd door de andere kwartalen. Maar goed deze discussie gaat niet in detail over kwartaalresultaten van maatschappijen, maar in het algemeen over wat handige keuzes zijn voor jongens en meiden die een stoel in de cockpit zoeken met weinig risico.

Binnen enkele dagen wordt hierover nieuws verwacht.
Oud 15-05-2017, 20:53   #115
Bogger
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2008
En als ik me niet vergis, is er vandaag in alle stilte een nieuwe klas begonnen aan de KLS of gaat dat komende maandag gebeuren?

Geen woord over dit, laat staan over de financiŽn..
Bogger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2017, 02:22   #116
Mr Jones
Did I fire 6 shots or only 5?

Mr Jones's Avatar

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: A320
Uren: 1500+
Citaat:
Origineel gepost door Bogger Bekijk Bericht
En als ik me niet vergis, is er vandaag in alle stilte een nieuwe klas begonnen aan de KLS of gaat dat komende maandag gebeuren?

Geen woord over dit, laat staan over de financiŽn..
Prima toch? Zullen vast het geld wel geregeld hebben en na de opleiding zeer grote kans om bij de KLM aan de slag te gaan.
Mr Jones is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels