.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 04-06-2018, 20:41   #1
futurepilot737
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Luftansa X ATC opleiding

Ha!

Op dit moment ben ik bijna klaar met mijn bachelor opleiding, en ik ben van plan mij binnenkort aan te melden voor de selectie van de KLS zodra deze weer open gaat. Ik ben verder ook alvast aan het kijken naar eventuele alternatieven, ik stuitte gisteren op het volgende:

https://www.pilootenvliegtuig.nl/201...andse-piloten/
https://www.aircrewcenter.nl

Klinkt allemaal heel mooi natuurlijk. Maar heeft er iemand ervaring met deze school? Wat denken jullie er van?
futurepilot737 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2018, 20:47   #2
iemandt
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2012
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: 3,5
Citaat:
Origineel gepost door futurepilot737 Bekijk Bericht
Ha!

Op dit moment ben ik bijna klaar met mijn bachelor opleiding, en ik ben van plan mij binnenkort aan te melden voor de selectie van de KLS zodra deze weer open gaat. Ik ben verder ook alvast aan het kijken naar eventuele alternatieven, ik stuitte gisteren op het volgende:

Klinkt allemaal heel mooi natuurlijk. Maar heeft er iemand ervaring met deze school? Wat denken jullie er van?
Lijkt me veilig traject

Je betaalt met aflossen pas als je een baan hebt gevonden bij een airline. Je kan dan ook aannemen dat de school alles op alles zet om je zo snel mogelijk aan een baan te helpen om dr eigen centen weer terug te zien.

Vraag me alln af wat het selectietraject is en hoe zwaar die is
iemandt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2018, 21:21   #3
D-AEBB
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2013
Brevet: fATPL
Typeratings: Junglebus, Canadair
Uren: 4000+
Ik zou een ieder adviseren om gewoon zaken te doen met de school zelf en niet via ATC. Ik zie geen meerwaarde. Zij plaatsen je uitsluitend in een bestaand traject voor een €6000,- meerprijs.

https://www.european-flight-academy....ing-and-costs/
D-AEBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2018, 21:27   #4
futurepilot737
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door D-AEBB Bekijk Bericht
Ik zou een ieder adviseren om gewoon zaken te doen met de school zelf en niet via ATC. Ik zie geen meerwaarde. Zij plaatsen je uitsluitend in een bestaand traject voor een €6000,- meerprijs.

Het is me niet helemaal duidelijk of je dan als niet Duitser ook de bonus krijgt. Maar kan iemand mij meer vertellen over de ervaring met de European Flight Academy in het algemeen? De kosten met de bonus erbij zijn relatief laag, en daarmee wel aantrekkelijk.
Oud 04-06-2018, 21:44   #5
D-AEBB
heeft nog geen status

Ook als niet Duitser krijg je deze.

De Lufthansa Flight Training, Swiss, CST en andere scholen binnen de LH Group zijn onlangs samengevoegd tot de European Aviation Training. Hiermee is een standaard opleiding tot stand gekomen voor alle piloten binnen de LH Group.

Na de opleiding heb je de keuze om aan de slag te gaan bij een groot gedeelte van de LH Group airlines. Lufthansa, Lufthansa Cityline en Germanwings vallen hier buiten. Deze hebben een nog hogere standaard.

Na de grote expansie en overname acties van de LH Group is er behoefte aan veel nieuwe vliegers. Waarom niet uit eigen kweek nemen. Als je Engels spreekt kun je aan de bak bij bijvoorbeeld Eurowings. Leer je Duits erbij gaan er veel meer deuren open.

De EFA is wellicht een van de best aangeschreven instituten. Wellicht kennen mensen het nog onder de oude naam Lufthansa Flight Training.

Je kunt hier werkelijk niets verkeerds doen.

Maar ik blijf erbij. Meld je direct aan bij EAT en steek die 6000 in je eigen zak.

Laatst aangepast door D-AEBB : 04-06-2018 om 22:17
Oud 04-06-2018, 22:38   #6
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737
Uren: 2k+
Goed advies D-AEBB! Vroeg me alleen af: is het sinds recent dat je geen Duits meer hoeft te kunnen voor Eurowings? Zie in de vacatures nog steeds die eis.

Succes met je selecties TS!
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-06-2018, 07:14   #7
D-AEBB
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht
Goed advies D-AEBB! Vroeg me alleen af: is het sinds recent dat je geen Duits meer hoeft te kunnen voor Eurowings? Zie in de vacatures nog steeds die eis.

Succes met je selecties TS!
Ik ga ervan uit dat men initieel mensen zoekt voor de basissen Palma de Mallorca. Maar ik sluit het openen van meerdere basissen niet uit. LH Group is inmiddels ook de baas in Brussel dus wie weet.

De vacature die jij ziet is denk Eurowings GmbH. Deze zitten in Duitsland. Maar we hebben ook nog een Eurowings Europe. Met stations Wenen Salzburg en Palma de Mallorca.

Het is gewoon een goede school met veel contacten. De optie om Duits te leren opent veel deuren.
Oud 05-06-2018, 09:45   #8
futurepilot737
heeft nog geen status

Bedankt voor de reacties! Op dit moment spreek ik al een aardig woordje Duits, dus dat maakt het wel extra interessant. Ik ga me er eens goed in verdiepen!
Oud 05-06-2018, 13:02   #9
D-AEBB
heeft nog geen status

Als je al Duits spreekt zou ik voor het MPL programma gaan. Mogelijkheid bij Lufthansa of Lufthansa Cityline te landen.

Succes
Oud 12-06-2018, 14:18   #10
Cpt. Marlon
heeft nog geen status

Cpt. Marlon's Avatar

Airworker sinds: Aug 2011
Zelf rond ik nu ook mijn bachelor af en wil ik mij langzaam aan gaan voorbereiden op de selecties in het algemeen. Onlangs ben ik bij een open dag van de KLS geweest en dat beviel. Nu je deze berichtgeving ziet klinkt het natuurlijk wel interessanter. Echter zit de afweging denk ik in carriere perspectieven en wat jou het beste ligt. Wanneer de KLS selecties weer open gaan wil mij opgeven, nog wel even afwachten wat het financierings plaatje gaat worden.

Nog even off topic, hoe hebben oud studenten van de KLS het gedaan met kosten voor levensonderhoud? De jongens en meiden op de KLS gaven zelf aan dat ze vonden dat de KLS hier wel duidelijker over mocht zijn. Je moet toch zelf een zak geld meenemen om de 2 jaar op de campus door te komen.
Cpt. Marlon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 22:16   #11
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Cpt Oveur's Avatar

Airworker sinds: Nov 2010
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Citaat:
Origineel gepost door futurepilot737 Bekijk Bericht
Ha!

Volgens mij wordt er in dit artikel van alles door elkaar gesmeten wat niets met elkaar te maken heeft.

Ik vraag me af wie hier de luchtvaartblaadjes met verhalen over "Lufthansa zet de poorten open" etc. zit te voeden. Het is zeker niet Lufthansa zelf, want die zouden of voor het een of het ander werven, en niet twee dingen gaan lopen mixen zodat het zo gunstig mogelijk klinkt. En Lufthansa zou niet voor een constructie van ATC en Knab bank reclame gaan maken. Dus neem dit soort jubelverhalen met een korreltje zout. Er is geen nieuws.

Lufthansa heeft twee aparte opleidingstrajecten. Eentje in Frankfurt/Vero Beach/Rostock en een ander in Bremen/Goodyear.

De eerste is gewoon een school waar je voor geld een opleiding koopt. Ze helpen je misschien bij plaatsing, maar ze garanderen niets. Betaling is gewoon vooraf, en als je het via ATC boekt, dan hebben ze een arrangement met de Knab bank (en het kost een stuk meer). Opleiding is een ATPL zonder type rating. Wat voor talen je spreekt is je eigen probleem bij een baan vinden. Binnen het LH concern zijn je mogelijkheden zonder duits zeer beperkt en in de slechtste CAOs.

De tweede is de kaderschool van de Lufthansa. Hier wordt opgeleid voor de eigen behoefte, en wordt er gesponsord. Betaling is pas bij een baan, normaal 80K, maar gedurende 2018 gereduceerd op 60K. Dus LH biedt je een baan bij een van haar dochters aan, en dan pas moet je betalen. Je hebt dus geen bank nodig. Je moet duits spreken en de selectie is streng, net als KLM. Je wordt opgeleid naar een MPL en je krijgt een type rating, meest waarschijnlijk op A320 of EMJ.

Dus de keuzes zijn als volgt:
1. Je meldt je direkt aan voor het ATPL bij LAT zelf. Moet je zelf financieren en zelf een baan zoeken. Eurowings heeft vacatures.
2. Je doet het via ATC, dan helpen zij bij de financiering, en laten zich goed daarvoor betalen. Je krijgt een ATPL. Baan zoeken is uiteindelijk jouw probleem. Eurowings heeft vacatures.
3. Je kan duits, hebt VWO, en haalt de strenge selectie. Dan hoef je niets te financieren, je krijgt een MPL met type rating, en Lufthansa zorgt voor een baan.

Die korting van 20K geldt echt alleen voor optie 3.

Laatst aangepast door Cpt Oveur : 12-06-2018 om 22:37
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 08:56   #12
B77W
Omdat rechtuit vliegen te
normaal is.

Airworker sinds: Sep 2011
Typeratings: Geen
Uren: Geen idee
Er wordt verteld door ATC dat de opleiding €66.000 is en je hier €20.000 van terug krijgt. In het oude programma was dit €88.000.
Omdat het geheel nu European Flight Academy heet, wordt alles samengegooid. Alles wat puur Duits was, wordt nu ook omgezet naar Engels.
12 Maanden Bremen, 6 maanden Vero Beach of Goodyear, 4 maanden Rostock en 1 maand Frankfurt/Berlijn. Op het eind kun je nog de mogelijkheid krijgen om een B2 Duits certificaat te behalen.

Degene die het in de krant heeft gegooid is ATC.
B77W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 09:15   #13
futurepilot737
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Cpt Oveur Bekijk Bericht
Volgens mij wordt er in dit artikel van alles door elkaar gesmeten wat niets met elkaar te maken heeft.

Ik vraag me af wie hier de luchtvaartblaadjes met verhalen over "Lufthansa zet de poorten open" etc. zit te voeden. Het is zeker niet Lufthansa zelf, want die zouden of voor het een of het ander werven, en niet twee dingen gaan lopen mixen zodat het zo gunstig mogelijk klinkt. En Lufthansa zou niet voor een constructie van ATC en Knab bank reclame gaan maken. Dus neem dit soort jubelverhalen met een korreltje zout. Er is geen nieuws.

Lufthansa heeft twee aparte opleidingstrajecten. Eentje in Frankfurt/Vero Beach/Rostock en een ander in Bremen/Goodyear.

De eerste is gewoon een school waar je voor geld een opleiding koopt. Ze helpen je misschien bij plaatsing, maar ze garanderen niets. Betaling is gewoon vooraf, en als je het via ATC boekt, dan hebben ze een arrangement met de Knab bank (en het kost een stuk meer). Opleiding is een ATPL zonder type rating. Wat voor talen je spreekt is je eigen probleem bij een baan vinden. Binnen het LH concern zijn je mogelijkheden zonder duits zeer beperkt en in de slechtste CAOs.

De tweede is de kaderschool van de Lufthansa. Hier wordt opgeleid voor de eigen behoefte, en wordt er gesponsord. Betaling is pas bij een baan, normaal 80K, maar gedurende 2018 gereduceerd op 60K. Dus LH biedt je een baan bij een van haar dochters aan, en dan pas moet je betalen. Je hebt dus geen bank nodig. Je moet duits spreken en de selectie is streng, net als KLM. Je wordt opgeleid naar een MPL en je krijgt een type rating, meest waarschijnlijk op A320 of EMJ.

Dus de keuzes zijn als volgt:
1. Je meldt je direkt aan voor het ATPL bij LAT zelf. Moet je zelf financieren en zelf een baan zoeken. Eurowings heeft vacatures.
2. Je doet het via ATC, dan helpen zij bij de financiering, en laten zich goed daarvoor betalen. Je krijgt een ATPL. Baan zoeken is uiteindelijk jouw probleem. Eurowings heeft vacatures.
3. Je kan duits, hebt VWO, en haalt de strenge selectie. Dan hoef je niets te financieren, je krijgt een MPL met type rating, en Lufthansa zorgt voor een baan.

Die korting van 20K geldt echt alleen voor optie 3.
Correct me if I'm wrong, maar volgensmij heb je niet geheel gelijk.

Wat betreft optie 1, deze optie kost door de sign-on bonus slechts 40.000 euro. Hier wordt dus wel degelijk gesponsord door de Lufthansa Group. Althans, het is erg goedkoop in vergelijkbaar tot de concurrentie, voor dit soort prijzen moet je toch echt naar Oost-Europa. Het grote voordeel, van die 40.000 kan ik een groot deel zelf bij elkaar sprokkelen. Verder hoef je pas te betalen bij aanname door een van de maatschappijen. Kortom, het is wat minder zwart/wit als jij het nu schets denk ik. Onderdeel van de selectie is ook een selectie dag door de Eurowings group. De intentie is dus wel echt om je een plaatsje bij Eurowings te geven. Daar zijn de werkomstandigheden uiteraard allemaal een stuk minder. Maar het gaat uiteindelijk er om dat je in die cockpit komt, en wanneer je wat uren hebt kan je altijd nog verder kijken. Uiteraard blijft een baan zoeken je eigen probleem, maar dat is bij het MPL progamma net zo goed het geval. Tevens loop je daar het risico dat wanneer er weinig beschikbaar is, je alsnog bij Eurowings wordt ingedeeld en dus voor niks 20.000 euro afgetikt hebt.

Verder zijn de mogelijkheden bij de Lufthansa Group zonder Duits behoorlijk beperkt, de opzet is echter dat je voor het einde van je studie een B2 certificaat haalt, wat voor de meeste airlines genoeg is. En je dus aanzienlijk je kansen vergroot.

Wat betreft je eerste stukje, de European Flight Academy organiseert SAMEN met ATC een opendag in Amsterdam op 5 juli, dus er wordt wel degelijk samen gewerkt. De opendag wordt ook op de website van beide organisaties gepromoot. Dus het gaat hier toch echt om een samenwerking.
Oud 13-06-2018, 10:58   #14
Cpt Oveur

Cpt Oveur's Avatar

Ok als jij andere informatie hebt, so be it. Ik werk bij die toko en heb dus de optie drie gedaan. Is al weer een tijd geleden.

Ik vind nergens de kleine lettertjes van die bonus. Zou interessant zijn wat voor haken en ogen daaraan vast zitten. Als ze echt zouden willen sponsoren, waarom dan niet zoals in Bremen, en die financiering met Eurowings regelen?
Oud 13-06-2018, 11:05   #15
futurepilot737
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Cpt Oveur Bekijk Bericht
Ok als jij andere informatie hebt, so be it. Ik werk bij die toko en heb dus de optie drie gedaan. Is al weer een tijd geleden.

Het zou wel interessant zijn als het ergens officieel staat, behalve in een jubel-pr berichtje, waarschijnlijk opgeschreven door iemand die als tussenpersoon wat mee probeert mee te pikken. Dus linkje of zo?
Ja er is sinds het samenvoegen van de opleidingen best wat verandert. Ik heb mijn informatie van de site van de EFA en hun info event. Van het laatste heb ik dus helaas geen online bron.

Wat betreft de bonus, zoals het bij de EFA gepresenteerd werd is het heel simpel. Zodra je door de selectie bent kun je kiezen om 20,000 op je rekening gestort te krijgen of die 20.000 van je studiekosten af te laten trekken. Het gaat dan wel om de ATPL in samenwerking met Eurowings.
Oud 19-06-2018, 16:39   #16
futurepilot737
heeft nog geen status

Voor de mensen die door mijn topic ook terecht zijn gekomen bij ATC. Ik heb contact gehad met EFA en zij zeggen niks te maken te hebben met ATC. Geen idee of dit een kwestie van onwetendheid van de desbetreffende persoon is, of dat het daadwerkelijk zo is. Maar in ieder geval iets om mee op te passen lijkt mij!
Oud 28-06-2018, 13:35   #17
futurepilot737
heeft nog geen status

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de BU voor de ATPL van de EFA? Ik hoor graag wat de beste manier is om voor te bereiden!
Oud 28-06-2018, 19:34   #18
B77W
normaal is.

Dus eerst raad je het eigenlijk af, maar nu ga je het toch zelf proberen?

Maar ik.
Oud 29-06-2018, 00:10   #19
iemandt
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door B77W Bekijk Bericht

Maar ik.
Iets als mogelijke concurrentie verkleinen en kansen vergroten
Oud 29-06-2018, 15:05   #20
futurepilot737
heeft nog geen status

Citaat:

Maar ik.
Nee, ik zei dat de EFA niks te maken zegt te hebben met ATC, daarom zei ik voorzichtig te zijn met ATC. Ik heb daarom ook niet via ATC maar direct bij de EFA aangemeld zoals al eerder door iemand anders in dit topic werd aangeraden.
Oud 03-07-2018, 10:30   #21
D-AEBB
heeft nog geen status

Ik heb mijn twijfels over deze constructie. Ik heb dus even een vraag geparkeerd bij onze eigen club hoe dit zit.

In het verleden maakte een andere Gelderse vliegschool op Teuge ook groot alarm dat ze voor Lufthansa opleiden. Was een goede marketing stunt. Dat jaar waren er 13 klassen. Of het in dit geval ook zo is geen idee. Beter navragen en wellicht mensen behoeden voor iets.

Ik werk al jaren binnen de LH Group en deze constructie is totaal oneigenlijk.

To be continued...
Oud 03-07-2018, 10:57   #22
B77W
normaal is.

Over dat aflossen; daar weet ik niet zoveel over. Je krijgt een sollicitatiegarantie binnen de Eurowings group, dus geen baangarantie.

Laatst aangepast door B77W : 20-07-2018 om 10:05
Oud 03-07-2018, 11:09   #23
D-AEBB
heeft nog geen status

Nog even wat navraag gedaan en het is daadwerkelijk zo dat ATC samenwerkt met EFA. De studenten kunnen zich voor €60.000,- direct aanmelden of voor €66.000,- de papierwinkel laten invullen door ATC. De EFA zoekt gewoon maximaal studenten en ATC is bereid ze te helpen. Dat ze er €6000,- voor vragen is niet het probleem van de EFA.

In theorie zou iedereen dit bemiddelings constructie verhaal kunnen beginnen volgens de EFA.

Advies van mijn kant is... steek die €6000,- lekker in je eigen zak en meld je gewoon aan.

Oud 03-07-2018, 11:48   #24
D-AEBB
heeft nog geen status

Als het gaat om het stukje financiering via de Knab bank kom je ook van een koude kermis thuis. De Knab bank heeft de samenwerking gestopt met ATC.
Oud 07-07-2018, 12:19   #25
iemandt
heeft nog geen status

Citaat:
Als het gaat om het stukje financiering via de Knab bank kom je ook van een koude kermis thuis. De Knab bank heeft de samenwerking gestopt met ATC.
Volgens mij is het beter om rechtstreeks bij de EFA aan te kloppen. De ATC zegt namelijk:"Een klein deel van de totale opleidingskosten moet de student aan het begin van de opleiding zelf voldoen"

Ik heb zo een gevoel dat ze die 6K eerst willen zien, daar waar de EFA niks wil zien.

Vraag me af wat de selectiekosten zijn bij de European Flight Academy?
Oud 08-07-2018, 14:28   #26
futurepilot737
heeft nog geen status

Ja volgensmij is het idd een beter idee! Zeker ook aangezien je heel snel terecht kan voor de selectie. Als ik het me goed herinner moet je bij de EFA 3k aftikken aan het begin van je opleiding. De selectiekosten zijn 0 en je mag ook nog achteraf afhaken als ik het goed begrijp.
Oud 10-07-2018, 21:21   #27
Miko
heeft nog geen status

Miko's Avatar

Airworker sinds: Mar 2008
Uren: 2
Stuur een bericht via MSN naar Miko
Tijdens de Infoevents van EFA wordt veel informatie gegeven, onder andere over het financiële aspect. Geďnteresseerden raad ik zeker aan een Infoevent te bezoeken.

Zowel het ATPL als het MPL-traject kunnen op drie manieren afgetikt worden:

1: Vooraf betalen tegen een korting van 2,5% (ATPL €58.500 / MPL €78.000)
2: In blokken tijdens de opleiding betalen
3: Inhouden op je salaris na indiensttreding binnen de LH-groep (naar keuze 5, 10 of 15% van je brutosalaris, geen rente)

Bij optie 2 en 3 moet je te allen tijde €3.000 vooraf betalen. Dit geldt bij directe aanmelding bij EFA. Bij aanmelding via ATC bestaan bovenstaande opties ook, maar ik weet niet hoe het met de €6.000 voor ATC zit.
Miko is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2018, 20:15   #28
iemandt
heeft nog geen status

Citaat:
Nog even wat navraag gedaan en het is daadwerkelijk zo dat ATC samenwerkt met EFA. De studenten kunnen zich voor €60.000,- direct aanmelden of voor €66.000,- de papierwinkel laten invullen door ATC. De EFA zoekt gewoon maximaal studenten en ATC is bereid ze te helpen. Dat ze er €6000,- voor vragen is niet het probleem van de EFA.

In theorie zou iedereen dit bemiddelings constructie verhaal kunnen beginnen volgens de EFA.

Advies van mijn kant is... steek die €6000,- lekker in je eigen zak en meld je gewoon aan.

Welke papierwinkel, en kan je dat niet zelf gewoon invullen. Want 6K is wel een groot feest
Oud 14-07-2018, 20:17   #29
iemandt
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Miko Bekijk Bericht
Tijdens de Infoevents van EFA wordt veel informatie gegeven, onder andere over het financiële aspect. Geďnteresseerden raad ik zeker aan een Infoevent te bezoeken.

Zowel het ATPL als het MPL-traject kunnen op drie manieren afgetikt worden:

1: Vooraf betalen tegen een korting van 2,5% (ATPL €58.500 / MPL €78.000)
2: In blokken tijdens de opleiding betalen
3: Inhouden op je salaris na indiensttreding binnen de LH-groep (naar keuze 5, 10 of 15% van je brutosalaris, geen rente)

Bij optie 2 en 3 moet je te allen tijde €3.000 vooraf betalen. Dit geldt bij directe aanmelding bij EFA. Bij aanmelding via ATC bestaan bovenstaande opties ook, maar ik weet niet hoe het met de €6.000 voor ATC zit.
Met optie 3 heb je het meeste aan garantie, omdat de school ook zo snel mogelijk haar geld terug wil hebben.

Vraag is mag je dan alleen bij Eurowings Europe solliciteren(als je geen Duits hebt) of kan je ook buiten de EW Group solliciteren.

Dat is mij namelijk niet duidelijk.
Oud 18-07-2018, 16:23   #30
Guyseppe
heeft nog geen status

Guyseppe's Avatar

Airworker sinds: Jun 2005
Brevet: FAA+EASA PPL
Typeratings: NQ en Complex /c150-c172-c182-Archer-DR400-Beech Bonaza
Uren: Nooit genoeg!
Send a message via Skype™ to Guyseppe
Citaat:
Origineel gepost door iemandt Bekijk Bericht
Met optie 3 heb je het meeste aan garantie, omdat de school ook zo snel mogelijk haar geld terug wil hebben.

Vraag is mag je dan alleen bij Eurowings Europe solliciteren(als je geen Duits hebt) of kan je ook buiten de EW Group solliciteren.

Dat is mij namelijk niet duidelijk.
Volgens mij is het nu aangepast op de site:
"Please note that compared to the ATPL Lufthansa Group requirements you don’t need fluent German to enter this program."
Guyseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2018, 17:22   #31
B77W
normaal is.

Voor het ATPL programma is Engels voldoende.

Ik heb de selectie gedaan en mag beginnen. Let me know als er anderen zijn die ook door de selectie zijn gekomen.
Oud 20-07-2018, 09:49   #32
iemandt
heeft nog geen status

Citaat:
Voor het ATPL programma is Engels voldoende.

Ik heb de selectie gedaan en mag beginnen. Let me know als er anderen zijn die ook door de selectie zijn gekomen.
Gefeliciteerd en veel succes!

Heb je via ATC gesolliciteerd, of rechtstreeks via EFA?

Hoe ziet het selectietraject er uit in Duitsland?
Oud 20-07-2018, 10:05   #33
B77W
normaal is.

Citaat:
Origineel gepost door iemandt Bekijk Bericht
Gefeliciteerd en veel succes!

Heb je via ATC gesolliciteerd, of rechtstreeks via EFA?

Hoe ziet het selectietraject er uit in Duitsland?
As advertised op de EFA website
Zitten pittige onderdelen tussen, maar ook hele makkelijke. Ik heb er voor getekend, dus ik of een ieder ander die de selectie heeft gedaan zal niet zo snel iets zeggen.

https://www.european-flight-academy....oming-a-pilot/
Oud 11-08-2018, 15:39   #34
yousseft
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Hoelang duurt de selectie, en kun je gelijk beginnen als je klaar bent met de selectie?

Want je moet voor 2019 starten wil je gebruik maken van die sign on bonus etc.
yousseft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-08-2018, 09:44   #35
Cpt Oveur

Cpt Oveur's Avatar

Voor alle informatie over duitse selecties:
http://www.pilotenboard.de/
Oud 23-08-2018, 12:19   #36
DeltaZuid
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2018
Ik heb de selectie niet gehaald en de realiteit is anders dan jullie adviseren. Het gesprek in Holten, gesprek in Hamburg en de groepsopdracht zijn belangrijke pijlers. De eerste dag bij Interpersonal is een kwestie van doen. Het slagingspercentage van de EFA selectie is:
Duitse kandidaten 10%
NL kandidaten 0%
NL/ATC kandidaten 20%
DeltaZuid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-08-2018, 19:22   #37
Bramtw
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2018
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door DeltaZuid Bekijk Bericht
Ik heb de selectie niet gehaald en de realiteit is anders dan jullie adviseren. Het gesprek in Holten, gesprek in Hamburg en de groepsopdracht zijn belangrijke pijlers. De eerste dag bij Interpersonal is een kwestie van doen. Het slagingspercentage van de EFA selectie is:
Duitse kandidaten 10%
NL kandidaten 0%
NL/ATC kandidaten 20%
Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik ben toegelaten tot de opleiding en mag 25 september beginnen. Echter ben ik niet via de ATC gegaan maar heb ik mij direct bij de EFA aangemeld en ben dus ook gewoon door de selectie gekomen.
Ik denk dat het slagingspercentage van 0% voor NL kandidaten iets wat negatief en ontmoedigend is en wil mensen zeker aanmoedigen om zich gewoon direct bij de school aan te melden. In een van de interviews tijdens de selectie is er ook tegen mij gezegd dat ze het zeker niet nodig vinden dat mensen zich via de ATC aanmelden.

Dus mijn advies: steek die 6000 euro in je zak en meld je gewoon bij de EFA aan!
Bramtw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-08-2018, 00:09   #38
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: 2k+
Gefeliciteerd! Geniet ervan
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-08-2018, 16:54   #39
fethij
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2018
Hallo allemaal,

Op de website van EFA staat "General/subject-linked university entrance qualification or secondary school leaving certificate and completed vocational training" als toelatingseis voor de ATPL.
Ik heb een HBO propedeuse + MBO-niveau 4, maar geen HAVO.

zou het voldoende zijn? is iemand bekend met het Duitse educatie systeem?

alvast bedankt voor jullie info.
fethij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-08-2018, 17:15   #40
Cpt Oveur

Cpt Oveur's Avatar

Als het goed is, is dat genoeg. Vraag het anders even direct bij de vliegschool, het kan zijn dat ze het officieel erkend door het plaatselijke Bildungsministerium willen hebben.

Het kan trouwens zijn dat het alleen erkend wordt als "fachgebundene Hochschulreife", dan is het alleen genoeg voor Eurowings etc. Voor Lufthansa heb je de "allgemeine Hochschulreife" nodig.
Antwoord

Tags
atc, lufthansa

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels