.:.
Oud 23-06-2019, 22:27   #1
Brexit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2018
Brevet: GPL
Typeratings: 48
Uren: 48
Nieuwe eisen Po1?

Hallo iedereen,

Ik wil net zoals iedereen op dit forum proberen om te gaan vliegen. Ik twijfel nog tussen EPST en de KLS en wil mij aankomend najaar aanmelden.

Deze zomer ga ik een keuze maken. Misschien doe ik wel selectie voor beide scholen tegelijk.

Ik heb het hele forum afgespit en vroeger waren de eisen voor P01 lager. (Gemiddeld een 5 scoren, 4 mag maar wel compenseren met een 6 etc..)

Nu hoor ik dat de eisen zijn veranderd en dat je geen 4 voor technisch inzicht meer mag hebben. En voor de rest alles boven de 6. (dus maar 1 cijfer onder de 6)

Nu hoorde ik laatst iemand die in April 2019 had maar was afgewezen omdat je gemiddeld een 7 moest scoren en ze een 5 had...
(Ik heb dat a4tje gezien, dus het is geen sterk verhaal...)
Volgens mij zijn ze per 2019 strenger geworden bij Po1 omdat ze gewoon niet genoeg plekken hebben voor P02...Maar weet iemand wat de nieuwe eisen zijn?

(Ik weet dat ik niet meer kan doen dan mijn best en dat ik sowieso moet proberen zo hoog mogelijk te scoren, maar wil gewoon goed voorbereid zijn en weten waar ik aan toe ben)

Groeten,
Jeroen
Brexit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2019, 10:21   #2
yousseft
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Brexit Bekijk Bericht
Hallo iedereen,

Ik wil net zoals iedereen op dit forum proberen om te gaan vliegen. Ik twijfel nog tussen EPST en de KLS en wil mij aankomend najaar aanmelden.

Deze zomer ga ik een keuze maken. Misschien doe ik wel selectie voor beide scholen tegelijk.

Ik heb het hele forum afgespit en vroeger waren de eisen voor P01 lager. (Gemiddeld een 5 scoren, 4 mag maar wel compenseren met een 6 etc..)

Nu hoor ik dat de eisen zijn veranderd en dat je geen 4 voor technisch inzicht meer mag hebben. En voor de rest alles boven de 6. (dus maar 1 cijfer onder de 6)

Nu hoorde ik laatst iemand die in April 2019 had maar was afgewezen omdat je gemiddeld een 7 moest scoren en ze een 5 had...
(Ik heb dat a4tje gezien, dus het is geen sterk verhaal...)
Volgens mij zijn ze per 2019 strenger geworden bij Po1 omdat ze gewoon niet genoeg plekken hebben voor P02...Maar weet iemand wat de nieuwe eisen zijn?

(Ik weet dat ik niet meer kan doen dan mijn best en dat ik sowieso moet proberen zo hoog mogelijk te scoren, maar wil gewoon goed voorbereid zijn en weten waar ik aan toe ben)

Groeten,
Jeroen
Uiteraard geld hoe meer aanbod voor de plekken hoe hoger de normeringen mogen worden. Uiteindelijk wil een airline het beste van het beste hebben, en momenteel hebben ze de mogelijkheid de selecties zwaarder te maken.
yousseft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2019, 15:03   #3
Brexit
heeft nog geen status

Hallo,

Dank voor je antwoord. Ja logisch dat ze de eisen hebben verscherpt en de toelatingseisen (dat je nu je vakken voor aanmelding moet hebben, maar daar heb ik gelukkig geen problemen van)

Maar ik was nieuwsgierig naar wat de nieuwe eisen of normen nu zijn?
Oud 25-06-2019, 20:46   #4
yvje94
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2009
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Quote:
Originally Posted by Brexit View Post
Hallo,

Dank voor je antwoord. Ja logisch dat ze de eisen hebben verscherpt en de toelatingseisen (dat je nu je vakken voor aanmelding moet hebben, maar daar heb ik gelukkig geen problemen van)

Maar ik was nieuwsgierig naar wat de nieuwe eisen of normen nu zijn?
Ik heb begin april PO-1 (KLS) gemaakt en ben door naar PO2. Mijn slechtste score was een 4 op Technical Insight, verder 3x een 5 een 7 en een 8.

Wel wordt aangegeven dat de resultaten vergeleken worden met een basis groep score binnen de luchtvaart. Vond het persoonlijk niet heel moeilijk, paar keer vooraf de onderdelen oefenen zodat je een beetje het idee hebt hoe de testjes werken en dan kom je er wel makkelijk doorheen.
Op moment zijn er erg veel aanmeldingen bij KLS dus ik denk idd dat ze het wat zwaarder ingesteld hebben, ze hebben nu eenmaal de keuze uit heel veel aanmeldingen om 3 of 4 klassen per jaar te vullen.
yvje94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2019, 22:20   #5
Brexit
heeft nog geen status

Maar hoe kan het dan dat diegene is afgwezen in April 2019 omdat hij voor alles een 7 gemiddeld moest halen en geen 5 mocht hebben?
Iemand ervaringen? Prive mag ook....
Oud 17-07-2019, 20:14   #6
FzMG
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2019
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Hoi Jeroen,

Ik heb begin 2019 PO1 gedaan, ik heb toen bij de nabespreking gevraagd wat de criteria zijn. Er is mij toen verteld dat het gemiddeld goed moest zijn, zonder specifiek een gemiddelde te noemen. De psycholoog vertelde dat een slecht punt, zoals een 2 of 3, niet per se rampzalig hoeft te zijn, zolang je dit compenseert met een ander onderdeel waar je sterk scoort.

Ik heb niets speciaals gehoord over technisch inzicht maar het zou natuurlijk kunnen dat ze dat een extra belangrijke categorie vinden.

Het zou overigens goed kunnen dat sinds mijn PO1 de eisen gewijzigd zijn, bij PO2 gaven ze namelijk ook aan dat ze door de vele aanmeldingen de eisen verhoogd hebben en alleen de beste kandidaten er proberen uit te halen.

Ik zou je er in ieder geval niet door laten ontmoedigen, zorg dat je je gewoon goed voorbereidt, en als je onzeker bent over technisch inzicht bestudeer dan wat natuurkunde zoals draairichtingen van tandwielen, lichtbundels etc.
Leer werken onder tijdsdruk, oefen veel met de verschillende tests en dan is het echt te doen.

Hoop dat je hier iets aan hebt!
FzMG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels