.:.

Ga Terug   Airwork > Duitsland > Lufthansa

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 10-09-2006, 11:37   #1
nojoy
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: CRJ 200/700
Uren: 4000+
Lightbulb Afschaffing beschränkte Steurpflicht in 2007

Hallo iedereen,

Kwam in het blaadje 3/2006 van de UFO hetvolgende tegen. Weet nu eventjes niet of de VC ook al zo iets heeft geschreven.

"Beschränkte Steuerpflicht ...
für im Ausland lebende Flugbegleiter, Purser und Piloten endet 2006!

Ab Januar 2007 müssen alle im Ausland lebenden Mitarbeiter des Bordpersonals ihre Steuern wieder in Deutschland bezahlen.
Diese Ungerechtigkeit verdanken wir einem Gesetzentwurf der Bundesregierung. Der §49 des Einkommenssteuergesetzes erhält dann einen Zusatz, der die inländischen Einkünfte definiert. Inländische Einkünfte sind ab 2007 Einkünfte aus nichtselbständiger Arbeit, die:
"e.) an Bord eines Luftfahrzeugs ausgeübt wird, das von einem Unternehmen mit Geschäftsleitung im Inland betrieben wird':
Dies ist ei ne Ungerechtigkeit, denn wir werden
im Ausland, wo wir unseren ständigen Wohnsitz haben, steuerlich nicht akzeptiert, da wir ja unsere Steuern in Deutschland zahlen, und in Deutschland bekommen wir auch keine Förderung, da wir ja im Ausland wohnen. Das heiBt, kei ne Förderung für Häuslebauer, Ökoanlagen, etc. Die Politiker loben Europa über alles, aber wenn wir als kleine Bürger europäisch werden, dann streichen sie uns alle Förderungen.
Dies können und dürfen wir nicht hinnehmen! Deswegen hier der Aufruf an alle im Ausland lebenden Flieger:
Wir müssen uns zusammentun und zusammen gegen diese Ungerechtigkeit ankämpfen. Bitte meldet Euch unter steuern@voelz.fr. So können wir eine Gruppe der Betroffenen bilden und eine Anwaltskanzlei beauftragen. Dies wird sicherlich ein langer Kampf, der sich aber für die meisten lohnen sollte. Es geht um viel Geld, Euer Geld!

Martin Völz"

Ik zou zeggen stuur een mail naar hem en/of naar de VC.

Grtz
nojoy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2006, 22:22   #2
hermafrodiet
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2001
Typeratings: MD11, 777/787
Uren: +/- 9000
De VC is er al sinds 3 maanden mee bezig, de hele actie is gestart door ex-KLS collega´s van me. De papieren incl. "Beschwerden" liggen reeds in Hamburg. Groetjes !
hermafrodiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2006, 23:02   #3
CAPRICORN
666

CAPRICORN's Avatar

Airworker sinds: May 2000
Brevet: ATPL, MCC(I)
Typeratings: SEP, CRJ 200/700/900, A318/319/320/321, A340, A380
Uren: 10000 +
uh herma, ik denk niet dat je in hamburg moet zijn. wat dacht je van dat fucking brussel...? Enne de VC?? 3 maanden.... das nog niets ...de VC?... manmanman...
CAPRICORN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-09-2006, 13:14   #4
nojoy
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2000
Typeratings: CRJ 200/700
Uren: 4000+
Hoi Herma,

Zijn deze Beschwerden in algemene vorm gegoten, of is dit een individuele zaak. M.a.w. als de beslissing straks hopelijk positief voor ons uitvalt, is dat dan een besluit dat voor ons allen geldig is, of alleen voor degene die de Beschwerde heeft ingediend.

Grtz,
nojoy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-09-2006, 00:40   #5
hermafrodiet
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2001
Typeratings: MD11, 777/787
Uren: +/- 9000
De Beschwerden zijn als 1 gebundelde map via de VC naar diegene die over de beslissing gegaan zijn toegestuurd (bij LH hebben er +/- 350 piloten aan deelgenomen, intitiatief komt van een Zwitserse LH-piloot, samen met ex-KLS´ers). Het verwondert me niets (speciaal voor Capricorn) dat we nu al 3 maanden verder staan, en daar kan noch een VC, noch een Ver.di iets aan doen of veranderen. Een "zo goed als definitieve" beslissing (waar ze ook genomen mag zijn, Capricorn) kan je niet zomaar weer terugdraaien. Alles gaat eerst via de hele "Anwalt-,..." en noem maar op "molen", dit is iets dat zich niet over maanden maar wel over jaren kan strekken. Groetjes !
hermafrodiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-09-2006, 12:41   #6
Exit
Gast
heeft nog geen status

Je belastingaanslag is iets wat ALLEEN op jou persoonlijk betrekking heeft , alsmede het al dan niet toekennen van het recht op Doppelbesteuerung.
En als er in de wet geregeld is dat je dat niet krijgt , dan krijg je dat niet- ga daar maar vanuit.Jammeren bij je vakbond kan je net zo goed laten , wat hebben die daar nou mee te maken?
Tenzij ze 1.die wet weer terug veranderen( fat chance) 2. het FA zich wat aan een Beschwerde van overbetaalde/aartsluie/pestverwende piloten( zoals de gemiddelde FA-mens ons volgens mij ziet) gelegen laten liggen gaan we hier op korte termijn eventjes een probleempje mee krijgen , maar ik zie het eigenlijk niet eens zo somber in want:
We gaan het wel proberen!Gewoon eindeloos vervelen met brieven , en over het gelijkheidsbeginsel en rechtszaken beginnen.
Als dat massaal gebeurt worden ze daar in Hamburg echt niet vrolijker van...
Wetten kan je allemaal vinden op tinternet.

Succes allemaal!

Laatst aangepast door Exit : 13-09-2006 om 22:13
  Met citaat antwoorden
Oud 13-09-2006, 23:16   #7
CAPRICORN
666

CAPRICORN's Avatar

speciaal voor herma:

>3 maanden voor zo´n zaak is inderdaad normaal. maar wat ik bedoel: VC is mijn vakbond, vertegenwoordigt en ondersteunt mij(althans dat zou moeten). Als ik dan van de VC, waar bekend is dat ik een grensgänger ben, geen bericht, reactie of wat dan ook, op vragen etc. krijg, zelfs niet na 3 !!!! maanden, wat lullen we dan. Hoe moet ik eigenlijk weten dat de VC ermee bezig is... van jou? Ik verwacht daar info van die toko.

ps heb je die open brief gelezen?.... triest.

laten we maar ophouden over die VC (ook over verdi). Wil mn tijd er ook niet meer insteken ook.

gr
C
Oud 30-10-2006, 11:29   #8
papierprikker
kickin back

papierprikker's Avatar

Airworker sinds: Apr 2003
Brevet: atpl
Typeratings: B737
Uren: 6000+
net ff met frau kruse van het finanzamt gesproken:

we moeten nog hetzelfde "beschraenkt" formular opsturen, maar we krijgen geen doppelsteuer meer. En als je niet getrouwd bent val je automatisch in steurklasse I (de slechtste). Ben je wel getrouwd, dan moet 90% van het gezamelijk inkomen in Duitsland worden belast om in aanmerking voor steuerklasseIII(de betere) te komen, oftewel je vrouw mag niet meer dan 12000 per jaar verdienen.

Heeft iemand hierop nog aanvullingen, tips of verbeteringen?

Misschien een voorlopige teruggaaf van de werbungskosten?
papierprikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2006, 23:10   #9
CAPRICORN
666

CAPRICORN's Avatar

Dat kan Frau Kruse leuk zeggen, maar volgens mij is het voordeliger om bij geen doppeltsteuer je aan te melden als Unbeschränkt !!(volgens mij heb je dan bij je aangifte recht op een extra aftrek van een vorsorgepauschal)

Robin200, help me out here...

Gr
C
Oud 31-10-2006, 11:23   #10
Variatie
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2000
Typeratings: MD-11
Uren: .
Tja, ik geloof dat het probleem bij papierprikker is, dat dat ook nauwelijks gaat. Hij moet dan óf in NL, óf in DL liegen op z'n belastingaangifte. Want zolang hij van het getrouwd-zijn financieel gebruik wil maken (z'n goed recht) moet hij zowel in NL als in DL een aangifte doen.

Als hij in DL z'n aangifte wil doen, moet hij zich kompleet ommelden. Dan kan hij echter in NL geen aangifte doen, maar z'n vrouw verdient (neem ik aan uit de context) haar salaris in NL'se Euro's.
En alleen in NL gaat ook niet, dat laten die Duitsers überhaupt niet toe.

@Papierprikker: Met die 12000 Euro zit je volgens mij zelfs wat hoog. Dat zou betekenen dat jij een inkomen van minimaal 108000 Euro brutto hebt?
Variatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2006, 13:48   #11
papierprikker
kickin back

papierprikker's Avatar

Airworker sinds: Apr 2003
Typeratings: B737
Uren: 6000+
ten eerste ben ik niet getrouwd, maar woon wel samen met mijn vriendin. Pure discriminatie van die duitsers dat ze mij belastingtechnisch anders zien dan een getrouwd setje, want de NL wet maakt hier geen onderscheid.

Die 12000 is waarschijnlijk idd wat hoog, eerder rond de 7000. Daar komt mijn vriendin makkelijk boven. Dus maakt het ook niet uit of je getrouwd bent, want je komt dan toch niet in SKIII.

Ik zie alleen het voordeel in niet om je als "unbeschraenkt" aan te melden. Bij "beschraenkt" kun je nl ook je werbungskosten aftrekken(reiskosten, opleidingskosten, arbeitszimmer etc.).
Leg mij a.u.b. ff het voordeel uit

je maintiendrai
papierprikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2006, 15:35   #12
Slim
heeft nog geen status

Slim's Avatar

Airworker sinds: Nov 2002
Brevet: bevroren unit....
Typeratings: MD-11, CRJ (ex), ATR (ex)
Uren: 4000 nog wat
Belastingbullshit.
Nu we het er toch weer over hebben....probeerde laatst m'n 'gehaltsabrechnung' te ontcijferen, wat helaas maar deels lukte. Op m'n loonstrook staat dat 47% 'Steuerfrei' is. Is dit het deel wat dan niet in Duitsland belast wordt, maar in NL? Wordt dit autom. aan de NLse bel.dienst doorgegeven, of moet ik dit zelf opgeven? Voordat ik straks lekker de bloemetjes ga buitenzetten met het geld...

Danke...
Slim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels