.:.
Oud 21-02-2007, 00:34   #1
Exit
Gast
heeft nog geen status

Post Begrijp ik dit nou goed?

Even resumeren want ben al even niet meer op "de zaak "geweest dus lees de nieuwe info allemaal voor het eerst.

-We worden geen captain , dat doen de LH copiloten wel.Voor meer geld dan die pipo's van de GF bij elkaar verdienen?
-We MOGEN niet wisselen want "we hebben te weinig capaciteit" dus in feite zitten we in administratieve gijzeling.Lijst of geen lijst , dan gaan die RE's wel voor?Dhr.MH heeft daar weer een sterk staaltje planning laten zien?
-We leveren al 3 jaar lang in totaal zo'n beetje een derde van ons salaris in en een derde van onze vrije tijd.VOOR NOP?
-We leveren AL onze senioriteit in om ergens anders helemaal opnieuw te mogen beginnen?Als we al de kans krijgen?
-EW krijgt gloednieuwe grotere toestellen ( 190 's ?? )en de complete DUS-operation?
-Vrijwel alle RE's die op dit moment door de DLR komen staan dus al boven ons op de senioriteitslijst want die stomen gelijk door naar CFG/GWI en noem ze maar op?
-Dus stel ik kom van Okkiebokkkie Airlines en zwijn op een of andere manier morgen door de tests , dan zit ik eerder bij een Passage , Condor of Cargo dan nu?Memme goeie gedrag?

Proberen ze ons nou echt een beetje boos te maken daar in Frankfurt? Want dat begint aardig te lukken zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 01:32   #2
ph-gjk
heeft nog geen status

ph-gjk's Avatar

Airworker sinds: Jun 2002
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
Begrijp ik het goed dat ik (VM-er lees= crapul der nederlandse luchtvaart) een kans maak bij de "National Carrier" van een land op het europese continent?

B.A. had de sluisdeuren al een tijdje geleden geopend voor ons soort.....
Nu ook LH????
Nou dan is alleen nog het wachten op KLM!!!!

Eeuh... dat laatste was natuurlijk een grapje.
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 10:48   #3
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Jaap, welkom terug op de zaak. Enne je begrijp het goed hoor...........
oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 19:02   #4
DLH21A
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2007
Brevet: atpl
Typeratings: crj200/700/900
Uren: ben de tel kwijt...
Helaas wel...

En ontslag nemen en opnieuw bij CIB/GWI soliciteren helpt ook niet, want die hebben dan aanwijzing van boven om diegene niet aan te nemen. Om zo een leeglopen van CLH tegen te gaan.
We zijn op dit moment gewoon gepakt van voren en van achteren...
DLH21A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 20:50   #5
Robin200
heeft nog geen status

Typeratings: Jumbo, ex-Bobby/Candy
Uren: 9k+
van onderen, van boven en van opzij.

En het mooie is, dat het geen ene hond interesseert. Ze blijven vrolijk over ons heen pissen en lachen zich dood. Zit je nou nog steeds bij CLH, hahahahaha.
Robin200 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2007, 17:32   #6
DLH21A
heeft nog geen status

...en Robin, heb je al contact met/reaktie van Air Berlin gehad?
Hun CAO is helemaal zo slecht niet meer (iig beter dan die van ons), maar je vliegt wel je 900uur Block per jaar, en bent wel bijne iedere avond thuis en je mag in DUS blijven.

Als ik mijn deeltijd privé niet zo nodig had, zou ik het echt overwegen.

Emirates belde laatst voor de tweede keer of ik toch a.j.b. een keertje op gesprek wilde komen,...
Wacht maar, als er geen gekken tegen bepaalde hooge gebouwen aan knallen oid dan wordt dat alleen nog maar leuker. Wie weet wie er dan nog alles aggressief gaat recruiten?

Dat weten ze inmiddels ook wel in Keulen, maar ze hopen nog steeds dat deze boom over is voordat de hele tent leeg gelopen is... Ze proberen het uit te zitten, door poeslief van alles te beloven - "Wir nehmen das so mit in unsere nächste Besprechung, sie hören schnell von uns" - om dan te wachten, en te wachten....
Maar ik geloof dat deze rekensom voor ze deze keer niet opgaat.

Laatste gerucht (ook een middel om sommigen bij de les te houden) vanuit CGN: "er wordt gewerkt aan een KTV light" en er is een initiatief gestart om nieuwe FO's te werven.
Oud 23-02-2007, 20:04   #7
Exit
Gast
heeft nog geen status

Een KTV-light kunnen ze stoppen " where the sun don't shine ".
Typisch hoor :chronisch minderwaardigheidscomplex terwijl ze hun muil eens open zouden moeten trekken.
Laat je nou niet in de zeik nemen want bij CLH wordt er altijd " met hoogste prioriteit aan iets gewerkt" en wat gebeurt er nou daadwerkelijk , al sinds mensenheugnis ?: Geen ruk.
  Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2007, 21:18   #8
DLH21A
heeft nog geen status

Juist!

Maar ik denk niet dat ze met dit gedrag op dit moment en de aankomende tijd blijvend suc6 zullen hebben....

Heb met PP gesproken, vooralsnog hebben 'Zukunftsperspektiven für FO's' nog helemaal geen prioriteit ergens in FRA of bij de makkers van de KTK.

Maar zodra vluchten uitvallen en/of misschien zelfs regelmatig 'lack of crew' als rede opgegeven wordt, dan schuiven we ineens met stip op plek een.
Want als de longrangelpassagiers hun vlucht missen, dan kost ze dat allemaal geld...
Zodra er vliegtuigen aan de grond blijven
Oud 23-02-2007, 21:24   #9
DLH21A
heeft nog geen status

...worden ze wel wakker, en is de attraktiviteit van de FO-werkplek wel een issue.

Maar of voor ons en dit probleem Verdi nou de juiste club is, heb ik mijn twijfels???
Oud 23-02-2007, 21:43   #10
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

verdi mischien niet, maar Piloten. aktiv wel. verdi wordt alleen als platform gebruikt.
Oud 23-02-2007, 21:45   #11
Robin200
heeft nog geen status

Right on dlh...

Citaat:
Origineel gepost door DLH21A Bekijk Bericht
Als ik mijn deeltijd privé niet zo nodig had, zou ik het echt overwegen.
En dat is nou exact ook mijn probleem met andere maatschappijen. Ik kan daar moeilijk heengaan met het verhaal, ik moet dit en wil dat en het liefst ook nog zo...wie weet komen deze tijden ook nog, maar sinterklaas bestaat nog steeds niet.

Citaat:
Laatste gerucht (ook een middel om sommigen bij de les te houden) vanuit CGN: "er wordt gewerkt aan een KTV light" en er is een initiatief gestart om nieuwe FO's te werven.
Wat in godesnaam moet de term light inhouden. Geen LoL, geen altersversorgung, geen WeFö, geen standaard 3% erbij, geen...aha wat we dus nu eigenlijk al hebben, maar het klinkt wel geil...KTV, we zitten in de KTV.
Oud 24-02-2007, 00:46   #12
Exit
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
zodra vluchten uitvallen en/of misschien zelfs regelmatig 'lack of crew' als rede opgegeven wordt, dan schuiven we ineens met stip op plek een.
Welnee joh , lack of crew geven ze echt niet op hoor , daar lullen ze wel 'n punt an..en kisten laten staan gebeurt al helemaal niet , onze planning is geniaal in recht maken wat krumm ist.
De situatie wordt gewoon gesmoord en in FRA krijgen ze er niks van mee , en zelfs al was dat wel zo-wat dan nog..Gaan ze ons toch gewoon met EW of Dolomiti of GWI dreigen.

Laten we de waarheid maar onder ogen zien , als we het beter willen krijgen zullen we het toch echt zelf moeten doen , hetzij bij CLH of bij een ander bedrijf want "die paar FO's bij Cityline vinden het niet dolletjes" ? - Boeiend!
  Met citaat antwoorden
Oud 24-02-2007, 10:32   #13
DLH21A
heeft nog geen status

ik denk het juist wel.

Heb net mijn nieuwe rooster opgehaald, en zo te zien, begint het tekort van FO's al aardig op te spelen.

Wacht maar op de eerste griepgolf, dan wordt het echt leuk...

P.S.: Vraagje: hebben jullie ook sinds een tijd ongeveer twee à drie keer zo veel S en B in jullie roosters ? ("als het maar geen OFF is...") Ik wordt er behoorlijk ziek van, bovendien wachten ze tegenwoordig tot het echt nog maar een uur is voordat ze gaan bellen, terwijl ze het vaak al een halve dag weten.
(04:50: "hallo hier Crew Control, kannst Du um 06:05 in CGN (!) sein???...... dacht het niet, kom vanaf het noorden, ik kan om 06:00 in DUS zijn...."Geht das echt nicht,...das ist ja blöd....dann muss ich jemand anders anrufen, aber ich habe niemand mehr...geht das echt nicht??....")
Maar goed dit hoort eigenlijk in een eigen topic, toch is het ook deel van onze ontevredenheid
Oud 25-02-2007, 11:44   #14
The Flyer
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

The Flyer's Avatar

Airworker sinds: Feb 2001
Typeratings: A340/330, ex-B737, ex-RJ85
Uren: > 5K
Citaat:

P.S.: Vraagje: hebben jullie ook sinds een tijd ongeveer twee à drie keer zo veel S en B in jullie roosters ? ("als het maar geen OFF is...") Ik wordt er behoorlijk ziek van
Jo same here! En het liefst de S en B dagen in het weekend!
The Flyer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2007, 12:45   #15
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Vaak sta je op die S en B dagen al voor een dienst ingedeeld zonder dat wij het weten. Voordeel voor the firm is nu dat ze geen Änderungen hoeven te betalen als de dienst verandert wordt.
Oud 25-02-2007, 20:54   #16
Exit
Gast
heeft nog geen status

Helemaal correct Sesetokoe , jij snapt het!
Nog even en het is BSBSB Off Off BSBSB Off Off ennneh , nou ja - you get the idea..
  Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2007, 22:30   #17
Robin200
heeft nog geen status

Deze maand geen enkele B oder S. Aenderungen kan ik al sinds 3e week januari ablehnen . Vorige maand een BSB kette. En ongelooflijk maar waar, pas op dag 3 voor een 2 leg früh opgeroepen (Uiteraard weer dat K..vliegbedrijf te DUS met hun BAE146). Vorige week hebben ze getracht me in mijn Off te bereiken!
Oud 26-02-2007, 10:15   #18
Exit
Gast
heeft nog geen status

Mogen ze van mij hoor

" Tuurlijk kan ik even komen , maar gaat er over 4 uur dan nog een kist naar Frankfurt?"

S en B in het wocheneind zuigt al helemaal- zit je uuuuren ( VAN JE EIGEN TIJD ) in dat bloddie FOC in FRA of die genante wachtruimte in MUC omdat er maar 1 x in de tig uur een proceeding gaat...
  Met citaat antwoorden
Oud 27-02-2007, 00:43   #19
DLH21A
heeft nog geen status

...al mijn S en B's deze maand zijn in het weekend! (gelukkig maar 4 stuks.... )

Hoe heeft het mijn CPT vandaag gezegd, die ook een megak.t rooster had?
"Er is een grote behoefte aan 'Optimierung' en dat zal ik dan maar in eigenregie tzt gaan toepassen..."

Dat ze in het OFF gaan bellen zal wel toenemen, ben ik ervan overtuigd.
Maar wat kunnen we doen?
Ik ben er voor om nu wat ideeen bij elkaar te verzamelen...

Klagen en zeiken is leuk, maar plannen maken om de aktuele situatie te verbeteren is nog veel leuker. Of misschien plannen, hoe we op onze minder leuke situatie kunnen attenderen, zouden wel nuttig zijn... Toch?!?
Wat kunnen we als FO's doen? Wachten???? ....?

Groetjes

P.S. ik zie het wel:
ik praat echt teveel Duits in mijn dagelijks leven, mijn Nederlands gaat met de dag achteruit....
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels