.:.

Ga Terug   Airwork > Nederland > KLM

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 01-01-2018, 15:50   #201
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: ATPL
Typeratings: A330/A350
Uren: 15.000
De strekking van alle verhalen is eigenlijk: KLM moet zich op de vrije markt richten en mag zich niet langer bezighouden met eigen Ab initio training. Want het is allemaal niet eerlijk.

Wat de interne afwegingen zijn van KLM, waaronder het genoemde kostenplaatje, de moeite die het kost om het kaf van het koren te scheiden onder het enorme aanbod van vrije markters en hoe intern de performance blijkt te zijn van ab-initio’s uit Eelde, doet niet terzake.

Discriminatie! Op naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens! Het is helemaal in de mode trouwens om naar de rechter te stappen. Gewoon, omdat het kan.
Need for Speed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2018, 16:04   #202
Europe-American
Flying the BEAST at FL370

Europe-American's Avatar

Airworker sinds: May 2011
Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >10,500 TT
Ik heb al eerder gezegd, dat vliegen is zo moeilijk niet.
En dan heb ik het niet over stick & rudder skills naar over het hele plaatje, het als Piloot werken bij een Luchtvaartmaatschappij.
Er zijn een hoop piloten die destijds en nu nog steeds een keuze moeten maken gebaseerd op wat er voor hun mogelijk is.
Voor mij hoeft Europa niet meer, ik heb letterlijk een wereld baan.
Maar ik vind het echt van goddeloze arrogantie getuigen als een potentiële kandidaat met Airline ervaring al bij voorbaat wordt afgeserveerd.
Stella met 2 jaar ervaring bij een Ryan Air, Air Baltic, Wizz-Air, Norwegian en noem er nog maar een dozijn en dat is niet goed genoeg?
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2018, 18:14   #203
Steen bak
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: atpl
Typeratings: 738
Uren: 5k+
Citaat:
Origineel gepost door Need for Speed Bekijk Bericht
De strekking van alle verhalen is eigenlijk: KLM moet zich op de vrije markt richten en mag zich niet langer bezighouden met eigen ab initio training. Want het is allemaal niet eerlijk.

Wat de interne afwegingen zijn van KLM, waaronder het genoemde kostenplaatje, de moeite die het kost om het kaf van het koren te scheiden onder het enorme aanbod van vrije markters en hoe intern de performance blijkt te zijn van ab-initio’s uit Eelde, doet niet terzake.

Discriminatie! Op naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens! Het is helemaal in de mode trouwens om naar de rechter te stappen. Gewoon, omdat het kan.

Mag ik me aangesproken voelen met ¨alle verhalen¨ ? Ik heb het over de uitsluiting van mensen niet het zelf trainen van pilootjes. Eerlijke kansen enzovoort.

Kostenplaatje? Je bedoelt het verlies dat ze afgelopen jaren op Eelde gedraaid hebben?

En laten we wel wezen, je kan een aap leren vliegen. En na een paar jaar ervaring bij welke maatschappij dan ook, is die kandidaat een stuk beter dan de ai die net van school komt. Daar valt echt niet over te discuseren. Niet blauw gespoten? Misschien is dit een plus ipv een min.....

Hopenlijk doet nu dit open aannemen de KLM goed. Verse ogen, nieuwe kansen etc. Dat is de enige manier dat de legacy carrier het gaat overleven. (kijk naar IAG)
Steen bak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2018, 22:33   #204
Mr Jones
Did I fire 6 shots or only 5?

Mr Jones's Avatar

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: A320
Uren: 1500+
Citaat:
Origineel gepost door Europe-American Bekijk Bericht
Ik heb al eerder gezegd, dat vliegen is zo moeilijk niet.
En dan heb ik het niet over stick & rudder skills naar over het hele plaatje, het als piloot werken bij een Luchtvaartmaatschappij.
Er zijn een hoop piloten die destijds en nu nog steeds een keuze moeten maken gebaseerd op wat er voor hun mogelijk is.
Voor mij hoeft Europa niet meer, ik heb letterlijk een wereld baan.
Maar ik vind het echt van goddeloze arrogantie getuigen als een potentiële kandidaat met Airline ervaring al bij voorbaat wordt afgeserveerd.
Stella met 2 jaar ervaring bij een Ryan Air, Air Baltic, Wizz-Air, Norwegian en noem er nog maar een dozijn en dat is niet goed genoeg?
Velen vinden het goddeloze arrogantie, echter veel KLM vliegers niet. KLM management blijkbaar ook niet. Zegt eigenlijk al genoeg. Mensen bij voorbaat uitsluiten omdat ze niet een bepaald label hebben is niet meer van deze tijd. Maar goed, een bedrijf mag zelf bepalen wat ze doen. Dat het achterlijk is, tja daar hebben wij niets over te zeggen. Gemiste kans.
Mr Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2018, 22:38   #205
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Zoals ik al zei: Het is inderdaad niet eerlijk. En het verlies in Eelde is voor eigen rekening. Daar draait KLM niet voor op.

Je kan inderdaad een aap leren vliegen. En dan weet je dus nog steeds niet wat voor vlees je in de kuip hebt als we het over persoonlijkheidsstructuur hebben. En na 5000 vlieguren is die structuur echt nog niet veranderd, ondanks dat je ouder en wijzer bent geworden.

Ik vraag het nog een keer: Als het KLM nu goed bevalt om zoveel mogelijk KLSers aan te nemen, waarom zou dat dan niet mogen? Behalve uiteraard dat het niet eerlijk is?
Oud 01-01-2018, 22:56   #206
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Ik lees m’n reactie hierboven nog een keer door en ik voel een hoop reacties aankomen op de term ‘persoonlijkheidsstructuur’. Reacties in de trent van ‘Ons Soort Mensen’ en de aloude term ‘arrogantie’. Dus laat ik zelf maar als eerste reageren:

Ik denk dat waar KLM naar op zoek is, juist het tegenovergestelde is van arrogant. De eerder genoemde aap zal allereerst aan de basic persoonlijkheidskenmerken moeten voldoen: stressbestendig, communicatief, teamplayer. Maar KLM verwacht ook dat je je kwetsbaar durft op te stellen. En dat je niet alleen goed formuleert, maar vooral ook goed luistert. En als er nieuwe informatie of argumenten op tafel komen, de mening makkelijk kan bijstellen, zonder bang te zijn onzeker over te komen.

Voor buitenstaanders hebben KLM vliegers misschien de naam dat ze arrogant zijn, mijn ervaring is dat niet-KLM vliegers soms knap arrogant tegenover KLM vliegers kunnen doen. Of op z’n minst afstandelijk. En dat KLM collega’s voor een zeer groot gedeelte juist ingetogen en bescheiden zijn.

Anyway, KLM gaat weer vrije markters aannemen. Het zwaartepunt van de selectie zal denk ik liggen op de persoonlijkheidsstructuur. Want je kunt een aap immers leren vliegen. (Hoewel sommigen toch nog grote moeite hebben met een raw-data approach, maar dat terzijde)

Hoop niet dat bovenstaande wordt weggezet als ‘arrogant’. Ben benieuwd.
Oud 01-01-2018, 23:27   #207
Kaasfondue
Emmenthaler

Kaasfondue's Avatar

Airworker sinds: Jan 2017
Typeratings: 777
Uren: 14000
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Maar dat zal wel weer arrogant gevonden worden. Als klmer kun je het nooit goed doen.
Kaasfondue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-01-2018, 23:47   #208
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Typeratings: B737, B767
Uren: 3000 and building
KLM gaat open voor piloten 'buiten eigen organisatie'

Citaat:
Ik lees m’n reactie hierboven nog een keer door en ik voel een hoop reacties aankomen op de term ‘persoonlijkheidsstructuur’. Reacties in de trent van ‘Ons Soort Mensen’ en de aloude term ‘arrogantie’. Dus laat ik zelf maar als eerste reageren:

Ik denk dat waar KLM naar op zoek is, juist het tegenovergestelde is van arrogant. De eerder genoemde aap zal allereerst aan de basic persoonlijkheidskenmerken moeten voldoen: stressbestendig, communicatief, teamplayer. Maar KLM verwacht ook dat je je kwetsbaar durft op te stellen. En dat je niet alleen goed formuleert, maar vooral ook goed luistert. En als er nieuwe informatie of argumenten op tafel komen, de mening makkelijk kan bijstellen, zonder bang te zijn onzeker over te komen.

Voor buitenstaanders hebben KLM vliegers misschien de naam dat ze arrogant zijn, mijn ervaring is dat niet-KLM vliegers soms knap arrogant tegenover KLM vliegers kunnen doen. Of op z’n minst afstandelijk. En dat KLM collega’s voor een zeer groot gedeelte juist ingetogen en bescheiden zijn.

Anyway, KLM gaat weer vrije markters aannemen. Het zwaartepunt van de selectie zal denk ik liggen op de persoonlijkheidsstructuur. Want je kunt een aap immers leren vliegen. (Hoewel sommigen toch nog grote moeite hebben met een raw-data approach, maar dat terzijde)

Hoop niet dat bovenstaande wordt weggezet als ‘arrogant’. Ben benieuwd.

Gelukkig nieuwjaar!
Even terug op wat je zegt over: "vooral ook goed luistert. En als er nieuwe informatie op..."
Dat is inderdaad erg belangrijk, first seek to understand and then to be understood. Uit je post (en eerdere posts) zie ik echter weinig begrip en vooral veel redenen waarom de andere persoon het niet bij het juiste eind heeft.

Het 'probleem' ligt niet bij het feit dat er alleen maar KLSers worden aangenomen, het probleem ligt heel duidelijk: bij dat de deuren open worden gegooid voor externe piloten buiten de KLS, maar er expliciet scholen en hele groepen piloten worden buitengesloten/niet geschikt zijn. (Welk woord je beter ligt)

Ik probeer echt te begrijpen waarom een KLM deze weg kiest en ik kan goed begrijpen dat je op die manier het gros van de rotte appels eruit haalt en het je veel minder tijd, geld en moeite kost om de beschikbare posities op te vullen. Vanuit bedrijfsperspectief begrijpelijk en verklaarbaar.
Waar ik moeite mee heb, is dat er argumenten bij worden gehaald die kant noch wal raken en beweringen worden gemaakt die gewoon simpelweg niet waar zijn. Waar je bijvoorbeeld stelt dat iemand na 5000u in de cockpit, in structuur van zijn/haar persoonlijkheid totaal niet veranderd. Als ik dit even heel blunt neem, zeg je hier quasi: je wordt geboren zoals je bent, je levenservaring veranderd niets aan wie je bent. Of ben ik dan te kort door de bocht?

Laten we gewoon eens volwassen gasten zijn en zeggen waar het op staat, KLM heeft geen trek in teveel sollicitanten en dat kost teveel tijd en geld. Prima, case closed.
Dit heeft niets met arrogantie van KLM piloten te maken, noch met benijding van andere piloten, don't flatter yourself.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-01-2018, 09:54   #209
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Goed verhaal Jet Man. Ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom KLM het op deze manier doet.

Mijn 5000 vlieguren argument is puur van mij, niet van KLM. Natuurlijk heeft 5000 vlieguren impact op wie je bent. En ook de andere dingen die je meemaakt in je leven gedurende die tijd. Misschien het krijgen van kinderen. Daar verander je door. Waar het mij om gaat is dat je niet precies weet op wat voor manier dat impact heeft gehad als het ‘buiten de deur’ heeft plaatsgevonden.

Vandaar dat KLM het zichzelf makkelijk probeert te maken en bovendien zwaar op persoonlijkheid zal inzetten bij de selectie.

Doe er je voordeel mee als je gaat solliciteren zou ik zeggen.
Oud 02-01-2018, 11:12   #210
Bobermo
..

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: Meer dan 1
Daarover gesproken, zijn er al mensen met een uitnodiging?
Bobermo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 02-01-2018, 11:33   #211
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Toch nog even een voorbeeld als aanvulling op mijn 5000 vlieguren argument.

KLM zet zeer zwaar in op een ‘open cultuur’. Het wordt gezagvoerders ingewreven dat ze een sfeer neerzetten waarbij niemand om hem/haar heen zich bezwaard voelt om kritiek te uiten. En bij nieuw aangenomen vliegers wordt er nog veel harder op gehamerd om zijn of haar mond open te trekken tegen met name de gezagvoerder als er iets opmerkelijks gebeurt. Niet alleen in de simulator, ook bij CRM trainingen. Tot met rollenspellen aan toe.

Die cultuur wordt doorgetrokken naar dat men zich zo veilig binnen het bedrijf voelt, dat je over elke fout en domme actie je gedaan hebt of zelfs bijna gedaan hebt, meteen een ASR schrijft. Dat wordt sterk aangemoedigd. Van fouten leren, overtredingen bestraffen. Het tegenovergestelde van een angstcultuur zeg maar.

Als je 5000 vlieguren binnen zo’n cultuur hebt opgebouwd, vormt dat iemand heel anders dan als je 5000 uur hebt opgebouwd waarbij je wellicht huiverig bent om je mond open te trekken en te rapporteren over eigen fouten en stommiteiten.

Of is dit te ver gezocht?
Oud 02-01-2018, 11:47   #212
Europe-American

Europe-American's Avatar

En wanneer is deze cultuur verandering doorgevoerd?
En hoeveel moeite heeft dat wel of niet gekost?
En hoeveel “ouderen” die voor die cultuur verandering zijn aangenomen vliegen nog bij de KLM? 100%?
Zij konden blijkbaar wel succesvol omgaan met een verandering van “cultuur”?
En hoe past de ‘single pilot mentality’ van een Klu jachtvlieger hierin?
Ik neem aan dat zij daar weinig moeite mee hebben.
Serieus bedoelde vraag trouwens, niet om je post te verzuren.

Mijn argument: een verandering in manier van werken is voor de meerderheid niet zo’n probleem. Een minderheid blijft vastgeroest in een voor hen bekende en vertrouwde manier van werken.
En ik heb grote moeite te geloven dat de “hofleveranciers” die ‘knuffel mentaliteit’ kunnen garanderen bij iedere leerling die wordt afgeleverd.

( knuffel mentaliteit = poging tot humor )
Oud 02-01-2018, 12:24   #213
Anoniempje
ik was het niet

Airworker sinds: Dec 2010
Brevet: CPL
Typeratings: -
Uren: 4000
Jachtvliegers hebben zeker weinig moeite om hun mond open te trekken, maar kunnen over het algemeen niet zo goed tegen kritiek.
Anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-01-2018, 13:40   #214
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
En wanneer is deze cultuur verandering doorgevoerd?
Sinds Tenerife ‘77.

En uiteraard kunnen mensen met flink wat ervaring zich snel aanpassen. Die mensen willen we graag hebben. Alleen niet allemaal.

Het selecteren van mensen is extreem moeilijk. Natuurlijk hebben KLS en KLM in het verleden mensen weggestuurd die ze hadden moeten aannemen. En andersom. Er lopen ook bij ons vreemde vogels met een bord voor hun kop rond die RLS/KLS gedaan hebben. Het zijn er gelukkig niet zoveel. En iedereen (vooral de trainingmanagers) weet precies wie het zijn. Dat zal bij elke maatschappij zo zijn.

Maar juist omdat dit kleine groepje vliegers voor irritatie en extra aandacht en dus kosten zorgt, wil je aan de voordeur alles op alles zetten om missers te voorkomen. Dat gaat helaas nooit 100% lukken. Het kan ook nog zo zijn dat iemand zich op latere leeftijd ineens anders gaat gedragen. Bijvoorbeeld bij het ontvangen van de vierde streep. Of na een echtscheiding.
Oud 02-01-2018, 16:49   #215
Europe-American

Europe-American's Avatar

Bedankt voor je antwoord.
Nu heeft iedere Airline CRM wat meer waarde toegedicht na Tenerife.
Ik dacht eigenlijk dat je iets recenter bedoelde.
Blijf van mening dat meer variatie aan achtergond een meerwaarde heeft voor een bedrijf en dat het elkaar niet bijt.
Maar goed, laten we hopen dat het met de markt beter blijft gaan en dat ze uiteindelijk van hun hoge paard moeten stappen en ook meer ‘volkse’ vliegers aan moeten nemen.
De doe-het-zelfers za’k maar zeggen.

(en...ook daar zit een poging tot humor verstopt)
Oud 02-01-2018, 17:04   #216
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
Blijf van mening dat meer variatie aan achtergond een meerwaarde heeft voor een bedrijf en dat het elkaar niet bijt.
Daar blijf je inderdaad op terugkomen. En ik blijf erbij dat dat een ‘probleem’ is voor KLM zelf.

Citaat:
en dat ze uiteindelijk van hun hoge paard moeten stappen en ook meer ‘volkse’ vliegers aan moeten nemen.
Toch weer dat ‘arrogantie’. Begint me nu eerlijk gezegd nogal te storen, na alle voorgaande postings.
Oud 02-01-2018, 18:22   #217
Europe-American

Europe-American's Avatar

Citaat:

Toch weer dat ‘arrogantie’. Begint me nu eerlijk gezegd nogal te storen, na alle voorgaande postings.

http://www.encyclo.nl/begrip/arrogant

Denk dat het wel klopt in het geval van de KLM en de context van deze thread.
Oud 02-01-2018, 18:45   #218
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Nou, dan maar speciaal voor jou de uitsmijter op het gebied van ‘arrogante KLMers’:

Als je zowel de beste primaire- als de beste secundaire arbeidsvoorwaarden hebt van Nederland en misschien zelfs wel de wereld, heb je altijd de eerste keuze en zul je een oplossing moeten bedenken voor de overvloed aan sollicitaties.

Over en sluiten wat mij betreft voor dit onderwerp.
Oud 03-01-2018, 03:44   #219
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Uren: 2k+
Europe-American, vanwaar de drang om alles wat Europees is te bashen? Als je echt zo gelukkig bent in 'Murica bij Atlas Air, waarom dan nog de tijd erin steken om hier elk topic te kapen? De KLM betaald en daarom bepaald.

Even inhoudelijk: iemand die een idee heeft hoe hoog de stapel sollicitaties is en of ze er al aan begonnen zijn?
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 07:50   #220
PitchDisconnect
Gaat digitaal

PitchDisconnect's Avatar

Airworker sinds: Oct 2005
Typeratings: 5
Uren: >6k
Inderdaad MM, ik ben ook wel benieuwd. Hoever zijn de eerste sollicitanten? Of zijn er misschien al aanname brieven al verstuurd..?
PitchDisconnect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 12:33   #221
zweuvert
heeft nog geen status

zweuvert's Avatar

Airworker sinds: Oct 2006
Typeratings: sep, 73, 77, emb
Uren: voldoende
Er zijn vanuit KLM nog geen brieven verstuurd
zweuvert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-01-2018, 14:19   #222
Europe-American

Europe-American's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht
Europe-American, vanwaar de drang om alles wat Europees is te bashen? Als je echt zo gelukkig bent in 'Murica bij Atlas Air, waarom dan nog de tijd erin steken om hier elk topic te kapen? De KLM betaald en daarom bepaald.
Alles wat Europees is?
Ben me niet bewust van enig bashen.
Kritische noot is iets anders.
Hou wel in de gaten dat de luchtvaart niet stopt buiten de grenzen van Europa.
Luchtvaart in Europa is niet perfect of per definitie de beste of de enige juiste manier.
En dat wordt hier wel eens vergeten.
Maar dat alleen naar binnen kijken is bij Aeroclubs al normale zaak.
Oud 04-01-2018, 10:49   #223
Bobermo
..

Kunnen we alsjeblieft ophouden met deze discussie in dit topic? Vele, waaronder ik, komen hier voor informatie over de sollicitatieprocedure en aannames, niet om gezeur over of KLM arrogant is of niet!

Heeft iemand al een uitnodiging gehad tot sollicitatie?
Oud 04-01-2018, 11:12   #224
Ben Nevis
In the pub...

Ben Nevis's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Typeratings: SF340, B744, E170/190
Uren: 4000
Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht
Even inhoudelijk: iemand die een idee heeft hoe hoog de stapel sollicitaties is en of ze er al aan begonnen zijn?
Ik heb via via gehoord dat er rond de 800 sollicitaties binnen zijn gekomen. Maar goed dat is "via via" dus feel free om het met een korrel zout te nemen...
Ben Nevis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2018, 16:09   #225
BravoKilo
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2009
Typeratings: Avro RJ85
Uren: 5500+
Ik heb het getal 900 gehoord. Succes voor degene die gesolliciteerd hebben!

Zelf niet gesolliciteerd. Maar volgens NfS ben ik met 5000 uur en 2 jaar command nog steeds dezelfde persoon als toen ik vers van de KLS af kwam dus waarom zou ik ook... ;-)
BravoKilo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2018, 16:33   #226
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door BravoKilo Bekijk Bericht
Ik heb het getal 900 gehoord. Succes voor degene die gesolliciteerd hebben!

Zelf niet gesolliciteerd. Maar volgens NfS ben ik met 5000 uur en 2 jaar command nog steeds dezelfde persoon als toen ik vers van de KLS af kwam dus waarom zou ik ook... ;-)
Even happen dan maar: Je kan solliciteren toch? Of had je dat destijds al een keer gedaan?

Laatst aangepast door Need for Speed : 04-01-2018 om 16:52
Oud 04-01-2018, 17:51   #227
BravoKilo
heeft nog geen status

Citaat:
Even happen dan maar: Je kan solliciteren toch? Of had je dat destijds al een keer gedaan?
Destijds gedaan en afgewezen, vandaar dat ik jou opmerking aanhaalden (met knipoog).
Ik heb er lang over nagedacht om wel of niet te solliciteren, ook met vrienden bij de blauwe gesproken. Maar ik lever er gewoon te veel op in, zowel financieel als professioneel. Met de ervaring die ik nu heb kan ik het niet meer opbrengen om als CoCo aan de bak te gaan. Ik vind het mooi dat de KLM weer extern aanneemt maar voor mij kwam de mogelijkheid gewoon te laat. Had er graag gewerkt, maar niet meer tegen elke prijs. Als de vacature specifiek voor Co Cityhopper was geweest had ik wel een brief gestuurd.
Oud 04-01-2018, 18:39   #228
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door BravoKilo Bekijk Bericht
Destijds gedaan en afgewezen, vandaar dat ik jou opmerking aanhaalden (met knipoog).
Ik heb er lang over nagedacht om wel of niet te solliciteren, ook met vrienden bij de blauwe gesproken. Maar ik lever er gewoon te veel op in, zowel financieel als professioneel. Met de ervaring die ik nu heb kan ik het niet meer opbrengen om als CoCo aan de bak te gaan. Ik vind het mooi dat de KLM weer extern aanneemt maar voor mij kwam de mogelijkheid gewoon te laat. Had er graag gewerkt, maar niet meer tegen elke prijs. Als de vacature specifiek voor Co Cityhopper was geweest had ik wel een brief gestuurd.
Als het nog een paar jaar blijft doorgaan zoals nu, ben je al heel snel co Cityhopper. Als je bent afgewezen omdat ze je destijds nog te jong vonden, zou ik je toch aanraden om te solliciteren, ook gelet op je pensioen.
Oud 04-01-2018, 21:00   #229
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
En op korte termijn lever je financieel wellicht in, maar je moet het vanuit je hele loopbaan bekijken...
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2018, 22:06   #230
Bobermo
..

Citaat:
Origineel gepost door B767-300ER Bekijk Bericht
En op korte termijn lever je financieel wellicht in, maar je moet het vanuit je hele loopbaan bekijken...
Hangt er vanaf hoe duur je leven nu is
Oud 04-01-2018, 22:27   #231
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
Dat maakt niet uit..
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2018, 09:43   #232
BravoKilo
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Bobermo Bekijk Bericht
Hangt er vanaf hoe duur je leven nu is
Wat is je punt? Dat is namelijk niet mijn punt.
Oud 05-01-2018, 12:45   #233
Europe-American

Europe-American's Avatar

Veel succes toegewenst aan degene die sollicteren trouwens.
Laten we dat in al het moddergooien niet vergeten.
Oud 05-01-2018, 14:39   #234
Paraglider
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2003
Typeratings: EMB145/ A319/A320/A321/A330/A340/A380
Uren: 9000 + en elke week meer...
Ik kan me wel voorstellen dat het salaris en de stap terug voor velen een (te) grote stap is. Ik zou zelf rond de 75% netto in moeten leveren. Nu snap ik dat het pensioen en de salarisopbouw uitstekend zijn, maar zelfs over een carrière gezien kan het voor mij persoonlijk niet meer uit en daar sta ik denk ik niet alleen in.

Laatst aangepast door Paraglider : 05-01-2018 om 16:46
Paraglider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-01-2018, 13:51   #235
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Quote:
Originally Posted by Need for Speed View Post
Ik denk dat waar KLM naar op zoek is, juist het tegenovergestelde is van arrogant...

Gevoel voor humor heb je in ieder geval wel, mischien wordt daar ook wel op gelet tijdens de KLM selecties?

Ik ben het wel met je eens dat het volledig aan de KLM is om te beslissen waar ze hun piloten vandaan halen.
oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2018, 21:26   #236
Bobermo
..

Schijnen nu mensen die in Qatar A330/777 vliegen uitgenodigd te worden. Iemand die dit kan bevestigen?
Oud 10-01-2018, 23:23   #237
Starfighter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: CPL
Typeratings: 757/767
Uren: 3000+
Citaat:
Origineel gepost door Bobermo Bekijk Bericht
Schijnen nu mensen die in Qatar A330/777 vliegen uitgenodigd te worden. Iemand die dit kan bevestigen?
Bron? Naar mijn weten worden de CV´s nog steeds geinventariseerd en zijn nog geen uitnodigingen verstuurd?
Starfighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2018, 23:51   #238
Bobermo
..

Citaat:
Origineel gepost door Starfighter Bekijk Bericht
Bron? Naar mijn weten worden de CV´s nog steeds geinventariseerd en zijn nog geen uitnodigingen verstuurd?
Roddel op de lijn, vandaar dat ik hier even kwam vissen
Oud 14-01-2018, 13:59   #239
Aviator86
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2018
Uren: te veel
Bij ons op de lijn gaat het verhaal ten ronde dat er 4200 sollicitaties binnen zijn gekomen.. en dat voor 25 posities
Aviator86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-01-2018, 10:04   #240
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 7000+
Citaat:
Origineel gepost door Aviator86 Bekijk Bericht
Bij ons op de lijn gaat het verhaal ten ronde dat er 4200 sollicitaties binnen zijn gekomen.. en dat voor 25 posities
Lijkt me heel sterk.. zou betekenen dat 2x de grootte van KLM gesolliciteerd heeft.
Het zullen er ongetwijfeld wel heul veul zijn..
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels