.:.
Oud 06-11-2018, 03:17   #1
Username
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2018
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Deelcertificaat Natuurkunde

Beste

Ik zou mijn deelcertificaat natuurkunde willen behalen voor de KLS, dit is het best op VWO niveau, daar ik dan geen extra aanvullende cursus moet doen.

Hebben jullie een voorkeur of een aanrader van een goede school die dit op afstand voorziet?

Alvast bedankt
Username is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-11-2018, 09:47   #2
Branson
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: -
Typeratings: B
James Boswell wordt breed geaccepteerd. Is dat nog een idee?
Branson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-11-2018, 11:48   #3
koalabear
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2010
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Wanneer je besluit om een schriftelijke cursus te doen zoals NHA of LOI let dan wel op de deadline van 31 december. Anders kan je pas in 2020 examen doen.

Het staatsexamen is altijd in mei. Je doet gewoon het centraal schriftelijk examen zoals alle andere scholieren ook doen. Alleen heb je bij het staatsexamen nog een mondeling examen, dit komt i.p.v. het schoolexamen.

Het komt dus vooral op timing aan, wanneer wil (moet) je je certificaat hebben?

Kijk voor uitleg en data staatsexamen even op de website van DUO.
koalabear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-11-2018, 14:32   #4
Username
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Branson Bekijk Bericht
James Boswell wordt breed geaccepteerd. Is dat nog een idee?
Ik heb al veel goede dingen gelezen over het JBI, maar helaas is dit een optie die ik eerder als een laatste optie zie. Ik woon namelijk in BelgiŽ en door de verplaatsingen zou het quasi onmogelijk en duur zijn voor mij.
Moest er natuurlijk geen andere optie zijn dan zou ik het zo doen, vandaar deze post! Bedankt!
Oud 06-11-2018, 14:39   #5
Username
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door koalabear Bekijk Bericht
Wanneer je besluit om een schriftelijke cursus te doen zoals NHA of LOI let dan wel op de deadline van 31 december. Anders kan je pas in 2020 examen doen.

Het staatsexamen is altijd in mei. Je doet gewoon het centraal schriftelijk examen zoals alle andere scholieren ook doen. Alleen heb je bij het staatsexamen nog een mondeling examen, dit komt i.p.v. het schoolexamen.

Het komt dus vooral op timing aan, wanneer wil (moet) je je certificaat hebben?

Kijk voor uitleg en data staatsexamen even op de website van DUO.
Super!!! Dankjewel
Die deadline daar heb ik nog niet over gehoord, dus je bedoelt dat ik me voor de 31ste december moet inschrijven om nog in mei examen te kunnen doen.

Ik zou het certificaat moeten hebben alvorens ik aan fase 3 zou beginnen van de KLS, er staat dus nog geen specifieke datum op.

Ik zal zeker eens zoeken op DUO, moest je een link hebben zou het fijn zijn. Ik ben namelijk een Nederlander maar ik heb het secundair en vervolg gevolgd in BelgiŽ, dus ik ben totaal nieuw met heel het systeem van deelcertificaten.

Ik heb trouwens in afwachting van antwoorden hier en mijn keuzes twee boekjes: 'samengevat vwo natuurkunde' en de bijbehorende examenbundel van het jaar 18-19. Ik hoop zo een overzicht te krijgen van wat er allemaal te kennen moet zijn in NL.
Oud 06-11-2018, 18:44   #6
koalabear
heeft nog geen status

Als je niet meer op de middelbare school zit kan je staatsexamen afleggen. Voor elk vak waar je minimaal een 6 voor hebt krijg je een deelcertificaat, zo kan je je hele diploma bij elkaar sprokkelen.

Je kan de boeken kopen en echt een zelfstudie doen of je kan een cursus kopen bij o.a.:

loi.nl
nha.nl
nti.nl

Als je in mei al examen wil doen zou ik het hele pakket in een keer bestellen i.p.v. per maand.

Het gaat allemaal via de computer dus het maakt niet uit dat je in BelgiŽ woont.
Het examen zelf niet hoor, daarvoor moet je naar Nederland.

Bij het VWO heb je drie jaar onderbouw en drie jaar bovenbouw. Waarschijnlijk heb je aan alleen de bovenbouw genoeg, maar met de onderbouw erbij kan je altijd nog even terug kijken als je de draad een beetje kwijt bent. Misschien ook handig tijdens de studie bij de KLS.

Je kan inderdaad maar een keer per jaar staatsexamen doen. Het centraal schriftelijk in mei en dan nog het mondeling examen in juli. Bij duo.nl zoeken op staatsexamen en het wordt allemaal duidelijk uitgelegd.
Oud 08-11-2018, 23:58   #7
Username
heeft nog geen status

Dankjewel!

Maar niemand heeft echt een voorkeur tussen LOI NHA of NTI ?
Oud 09-11-2018, 14:10   #8
koalabear
heeft nog geen status

Bij het NTI gaan ze er vanuit dat je de lesstof van de bovenbouw al kent.
Bij de NHA is de cursus compleet, onder- en bovenbouw.
Bij de LOI kan je de onder- en bovenbouw los bestellen.
Bij de NHA en de LOI hebben ze een digitale leeromgeving, dan kan je contact zoeken met mede studiegenoten.

Ik heb alleen ervaring met de NHA, heb daar zelf drie VWO-deelcertificaten gedaan en was daar tevreden over. Maar dat is te lang geleden om nog relevant te zijn.

Laatst aangepast door koalabear : 09-11-2018 om 14:21 Reden: Grammaticale fout.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels