.:.
Oud 23-09-2016, 23:01   #1
sheik
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2001
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: B757/767
Uren: genoeg
Hypotheek NL

Heb een gerucht opgepikt dat Nederlandse banken geen hypotheken meer verstrekken aan personen die geen inkomen in Euro hebben. Iemand met info?
sheik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-09-2016, 23:43   #2
AriVidecci
Set Climb Thrust

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737 B747
Uren: 3000
Van de ABN weet ik iig dat dit klopt
AriVidecci is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2016, 00:01   #3
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

Airworker sinds: Sep 2000
Brevet: ATPL/TRI/TRE
Typeratings: B787/B777/A320/B737
Uren: 12000+
http://www.ad.nl/economie/geen-hypot...egel~adb5d0e6/

Een van de twee BA vliegers waarnaar wordt verwezen is bij de bank een andere manier aan het zoeken en meer info aan het vergaren. Zn hypotheek aanvraag is iig tot dusver afgewezen bij ABN en ING met als rede de nieuwe wet.

Zover ik weet geld bovenstaande niet voor bestaande hypotheken die je wellicht kunt meenemen afhankelijk van de notariele inschrijving.
Basic T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-09-2016, 11:19   #4
sheik
heeft nog geen status

Thnx, zucht.
Oud 01-10-2016, 11:01   #5
mjs
Bam!

mjs's Avatar

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: 737 and 777/787
Uren: 5000
Stuur een bericht via MSN naar mjs
Basic T, enige kans of je die BA vliegen mij kunt laten contacten? Ik dŤnk dat wij binnen twee jaar gaan commuten en ik wil dan ook liever een huis kopen..

Thanks!
mjs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-10-2016, 16:14   #6
Mark-one
heeft nog geen status

Mark-one's Avatar

Airworker sinds: Jan 2003
Typeratings: B737-300/900 ; B777-200LR-300-300ER-B77F / B787 / B777X en 787-10 comming soon!
Uren: Enough for a life time
Dankje voor de info Basic-T. Ik heb zelf ook contact gehad met de abn omtrent deze kwestie. Er is inderdaad internoverleg geweest met management en omdat het een kleine groep bevat, nemen ze dit voor lief (ingecalculeerde verlies) dat ze geen hypotheken meer kunnen verstrekken. Ze klonken niet erg enthousiast om dit besluit aan te vechten.

Wie heeft hier meer informatie over!? Wellicht zijn er andere banken die iets kunnen betekenen!
Mark-one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-10-2016, 18:02   #7
mjs
Bam!

mjs's Avatar

Hoe moeten we nu anders aan een hyphoteek komen? Er zal toch wel een bank zijn die dit kan aanbieden.
Oud 06-10-2016, 22:30   #8
Mark-one
heeft nog geen status

Mark-one's Avatar

Typeratings: B737-300/900 ; B777-200LR-300-300ER-B77F / B787 / B777X en 787-10 comming soon!
Volgens de credit directive vanuit brussel mogen de banken in nederland alleen maar inkomens die in euro's betaald worden nog maar accepteren om een hypotheek te verstrekken.

De wetgeving is pure bescherming van de banken als de koers van de vreemde valuta onderuitgaat tov euro tot een max van 20%. Dan heeft de hypotheeknemer het recht de euro hypotheek om te zetten in zijn locale currency en verliest de bank fors.

Ik vrees het ergste dat er geen banken zijn die een uitzondering willen maken voor onze groep. Als abn het al niet eens probeert, laat staan een ander!
Oud 12-10-2016, 01:16   #9
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

MJS & Mark-One,

Excuses voor de late reactie.
BA vlieger in kwestie heeft momenteel een tijdelijk krediet gekregen maar is met de NL banken nog niets wijzer geworden en ook in de UK wordt er nog niet gereageerd op een verzoek om een £ hypotheek op een NL huis zolang men geen resident is in de UK...

Het is bizar dat een EU regel een kleine maar vaak kapitaal krachtige groep zo raakt.
Oud 12-10-2016, 04:14   #10
Scumbag101
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Brevet: ATPLs
Typeratings: A330, 747-100/200/300/400/-8F
Uren: 13000+
@mark one.

The Mortgage Credit Directive, zegt het tegenovergestelde
Kijk maar bij art 9.
In the MCD staat letterlijk dat het mogelijk moet zijn voor iemand in de EU
Om met buitenlands inkomen een hypotheek af te sluiten in deze valuta!
Bvb: GBP inkomen=GBP hypotheek.
Maar refererend naar de regeling met de 20%
Mocht de valuta meer dan 20% zakken moet de bank een andere valuta aanbieden
En als voorbeeld de GBP is 28% gezakt is de bank verantwoordelijk voor die 8 %
Risico te groot voor de banken.
De NLse banken hebben makkelijke weggekomen door geen leningen tegeve
Duitsland en ItaliŽ zelfde probleem

Voor de duidelijkheid volgens de EU heb je er recht op
Dus je kan de banken voor het gerecht slepen!
Ik heb zelfs ergen op de website van d ING dat na de invoering van de mCD er juist met vreemde valuta leningen afgesloten kunnen worden

Ik ben nu met dit bijltje aan het hakken voor mijn vakbond,
Onze oplossing van GBP naar EUR salaris
Scumbag101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2016, 04:16   #11
Scumbag101
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2012
Brevet: ATPLs
Typeratings: A330, 747-100/200/300/400/-8F
Uren: 13000+
Mark one

Nog een keer probleem ligt bij banken EU beschermt

1. Member States shall ensure that, where a credit agreement relates to a foreign currency loan, an appropriate regulatory framework is in place at the time the credit agreement is concluded to at least ensure that:
(a)
the consumer has a right to convert the credit agreement into an alternative currency under specified conditions; or
(b)
there are other arrangements in place to limit the exchange rate risk to which the consumer is exposed under the credit agreement.
2. The alternative currency referred to in point (a) of paragraph 1 shall be either:
(a)
the currency in which the consumer primarily receives income or holds assets from which the credit is to be repaid, as indicated at the time the most recent creditworthiness assessment in relation to the credit agreement was made; or
(b)
the currency of the Member State in which the consumer either was resident at the time the credit agreement was concluded or is currently resident.
Scumbag101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-10-2016, 22:57   #12
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

....en hoe zou dat dan in z'n werk gaan?

Stel een UK Piloot genaamd "A" , woonachtig in NL heeft hypotheek van Ä 500.000. Z'n salaris krijgt hij elke maand uitbetaald op een UK bankrekening in Engelse ponden en hij maakt periodiek salaris over naar zijn Nederlandse bank rekening....

Nu wil hij wegens devaluatie van de pond graag aanspraak maken op het omzetten van zijn hypotheek naar Engelse ponden. Wordt de hypotheek dan omgezet naar Engelse ponden tegen de huidige koers bij zijn huidige bank? Blijven de rente tarieven gehandhaafd of moeten die opnieuw onderhandeld worden? Met boete/zonder boete? Hypotheek rente aftrek? Hoe gaat dat dan in zn werk?

Ik denk dat het zeer interessant kan zijn om de hypotheek om te zetten maar ik denk dat dit nog niet veel gedaan is en het dus nare gevolgen kan hebben voor zaken als aflossing/hypotheekrente aftrek / vermogensbelasting/ etc.....totdat iemand het uiteraard een keer heeft geprobeerd

Ik heb zelf (niet piloot "A" overigens!) mijn bank in de UK gebeld en gevraagd of ik een hypotheek zou kunnen afsluiten op mijn woning in NL. De branch manager heeft overleg gepleegd met hoofdkantoor van de HSBC en die kwamen terug met....als u niet in de UK woonachtig bent dan zien wij geen mogelijkheid uw woning in NL te financieren. Ze zien het dan nl als vakantie woning in NL.
Oud 14-10-2016, 21:47   #13
Mark-one
heeft nog geen status

Mark-one's Avatar

@basic-T, dank voor de info. Ben het compleet met je eens. Elke vlieger die in het buitenland zit en werkt voldoet aan alle eisen, vast dienstverband, bovengemiddeld inkomen en elke maand euro's die op een nl rekening gestort wordt! Eu op zijn kop!

@scumbag101,

dank voor de info. Ik heb voor een 2e maal met de ABN contact gehad vandaag. Hier een quote van de pilotendesk:

Hoofdlijnen uit de MCD zijn

- inkomen en arbeidscontract moet in Euro's zijn
- alleen inkomens in Euro's die afkomstig zijn uit een land binnen de EU zijn toegestaan
- indien het inkomen uit een EU land in andere valuta zou zijn, worden koers beschermingsmaatregelen van een andere valuta richting de Euro ook niet geaccepteerd.

Dit is nu de actuele situatie, een hypotheek aanvraag o.b.v. jouw gegevens indien, wordt door de fiatteur omschreven als een kansloze zaak.

Ik ben totaal niet blij met dit antwoord, aangezien deze accountmanager niet gemotiveerd is een lobby te starten voor iedereen die getroffen is.

Er is een nederlandse krediet verstrekker, http://www.expat-mortgages.nl/, neem daar eens contact mee. Ze hebben schijnt 2 dosiers lopen van expats die de helft van hun salaris in euro's krijgen uitbetaald door hun werkgever. Uitslag volgt nog. Voor mij helaas geen optie, mijn bedrijf houdt vast aan zijn eigen valuta.

Succes met het aanvechten van de banken om een hypotheek. Men houdt stellig vast aan de MCD en lobby-en gaat nog een hele lange tijd duren. Mocht er iemand nog nuttige informatie hebben hoor ik het graag.

M1
Oud 09-12-2016, 12:05   #14
Pilotsince99
"Remove Status?"

Pilotsince99's Avatar

Airworker sinds: Mar 2005
Typeratings: A320
Uren: 9000+
Waarom is de laatste post verwijderd?

Edit: Deze adviseur is betrouwbaar en heeft al meerdere airworkers waaronder mijzelf geholpen.

Laatst aangepast door Pilotsince99 : 09-12-2016 om 12:13 Reden: zie edit
Pilotsince99 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-12-2016, 20:37   #15
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Cpt Oveur's Avatar

Airworker sinds: Nov 2010
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Ik heb op de "report" knop gedrukt. Hij was hier alleen reclame voor zich zelf aan het maken, zoder nuttige informatie te delen. Koop dan advertentieruimte bij Diana!
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-12-2016, 23:28   #16
Pilotsince99
"Remove Status?"

Pilotsince99's Avatar

Airworker sinds: Mar 2005
Typeratings: A320
Uren: 9000+
Er wordt een situatie aangekaart hier over het niet kunnen krijgen van een hypotheek voor Nederlanders met een niet Euro inkomen. Daar zijn nu wel mogelijkheden voor en daar kan dit forum evt voor gebruikt worden. Misschien dat een adviseur hier beter zelf advies kan geven dan dat het via via gaat. Volgens mij stond er ook dat een evt eerste gesprek vrijblijvend is. Ik heb de contact details en weet dat deze adviseur met banken hier over in contact is geweest en dat daar uiteindelijk wel een mogelijkheid voor is gecreŽerd. Hij heeft al meerdere arworkers geholpen vandaar dat ik hem dit draadje lieten zien. PM me maar voor contact details voor degene die geÔnteresseerd zijn.
Pilotsince99 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2016, 20:47   #17
Cpt Oveur
...and don't call me Shirley

Cpt Oveur's Avatar

Airworker sinds: Nov 2010
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Ik neem aan dat jij ook graag dit soort threads leest om een beetje iets op te steken van wat anderen weten. Zeker in het geval van werken in het buitenland zijn er een hoop dingen die iemand al eens heeft uitgezocht, waar anderen van kunnen profiteren. Een forum leeft ervan dat je niet alleen consumeert, maar ook af en toe eens wat bijdraagt.

Waarom niet hier schrijven met welke vraag ik naar mijn eigen hypotheekadviseur kan stappen? Of welke bank ik eens moet bellen?

Ik snap dat je je kennis de hypotheekadviseur een dienst wou bewijzen door hem een tip te geven waar hij nog meer klanten kan vinden. Maar de andere deelnemers van het forum zijn hiervan niets wijzer geworden. Zoals gezegd, reclame maken gaat hier via Diana.
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-12-2016, 12:34   #18
sheik
heeft nog geen status

Ik hoor anders graag of er iemand bereidwillig is of niet. Het is nog "work in progress" maar ben in gesprek met een Zwitserse bank.
Oud 15-12-2016, 21:24   #19
chupito
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2005
Typeratings: ja
Uren: een paar
Citaat:
Origineel gepost door sheik Bekijk Bericht
Ik hoor anders graag of er iemand bereidwillig is of niet. Het is nog "work in progress" maar ben in gesprek met een Zwitserse bank.

Mmm, ik geef je weinig kans daar de Zwitserse banken tegenwoordig alleen hypotheken verstrekken voor projecten in eigen land of aangrenzende landen. Vroeger was dat anders, veel mensen met een Poolse achtergrond kochten een huis in Polen in CHF bij een Zwitserse bank (met name de Credit Agricole in CH). Die mensen zijn waarschijnlijk nu failliet. En daarom zijn er sinds de "crisis" deze hypotheken niet meer te krijgen.

Maar hou ons op de hoogte.....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
chupito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2017, 17:18   #20
Aya
heeft nog geen status

Aya's Avatar

Airworker sinds: Nov 2008
Typeratings: AVRO RJ, A330/340/350/380
Uren: Geen zin in updaten
Onlangs een gesprekje gehad met een adviseur. Britse Ponden zijn geen probleem, wel wordt er 10% van je salaris afgehaald voor het bepalen van je maximale hypotheek. Succes.
Aya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2017, 21:43   #21
chupito
heeft nog geen status

Ik las gister een artikel in de krant (Tubantia) dat de ABN op dit moment wel weer hypotheken verstrekt in Ä terwijl in een vreemde valuta verdient wordt. Dat wat AYA omschrijft komt overeen met wat ik gelezen heb: 90% van je jaarinkomen telt mee bij de berekening van het maximaal te lenen bedrag.

Is een begin.
Oud 20-02-2017, 22:28   #22
Paraglider
heeft nog geen status

Typeratings: EMB145/ A319/A320/A321/A330/A340/A380
Uren: 10000 + en elke week meer...
Ook wanneer je niet in NL staat ingeschreven?
Paraglider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2017, 22:52   #23
chupito
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Paraglider Bekijk Bericht
Ook wanneer je niet in NL staat ingeschreven?
Weet ik niet. Het was trouwens de Volkskrant van afgelopen zaterdag. Wie weet is het artikel terug te vinden online of bij de buren?
Oud 10-08-2017, 12:54   #24
mjs
Bam!

mjs's Avatar

Heeft iemand in de afgelopen paar maanden nog een hypotheek afgesloten bij de ABN?
Oud 11-08-2017, 19:26   #25
ph-gjk
heeft nog geen status

ph-gjk's Avatar

Airworker sinds: Jun 2002
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
Voor de vliegers in Duitsland die daar een hypotheek willen afsluiten. Het lijkt erop dat Schwšbisch-Hall wel bereid is Hypotheken af te sluiten.
Sparkasse en Volksbank kun je vergeten...
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2017, 01:26   #26
JC
heeft nog geen status

JC's Avatar

Airworker sinds: Aug 2001
Typeratings: 737
Uren: >6000
Heb zelf net een hypo bij Volksbank, met extra daarnaast moderniseringskrediet bij SH afgesloten. Met permanent Ryanair contract, zelfs met loon op niet Duits rekening nummer. Kan dus wel. Moet daarbij zeggen dat mijn vriendin meegetekend heeft.

Sent from my iPhone using Tapatalk
JC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2017, 11:10   #27
mjs
Bam!

mjs's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door JC Bekijk Bericht
Heb zelf net een hypo bij Volksbank, met extra daarnaast moderniseringskrediet bij SH afgesloten. Met permanent Ryanair contract, zelfs met loon op niet Duits rekening nummer. Kan dus wel. Moet daarbij zeggen dat mijn vriendin meegetekend heeft.

Thanks Jeroen, maar zover ik weet betaald Ryanair jou uit in Euro's. Dan is het ook niet zo'n issue. De banken hebben een poos geen vreemde valuta geaccepteerd, lijkt erop dat ze dat nu wel weer doen.

ABN neemt 90% van ons loon in de berekening mee ipv 100%. Donderdag een gesprek, ben benieuwd
Oud 14-08-2017, 21:54   #28
JC
heeft nog geen status

JC's Avatar

Airworker sinds: Aug 2001
Typeratings: 737
Uren: >6000
Was een reply op PH-GJK MJS

JC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2017, 00:19   #29
TangoZulu
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2005
Uren: 2500+
Stuur een bericht via MSN naar TangoZulu
Citaat:
Origineel gepost door JC Bekijk Bericht

@ph-gjk en JC
Ik ben wel benieuwd wat de voorwaarden zijn voor het mogelijk maken van een hypotheek bij de Volksbank of SH... Woonachtig in Duitsland? Hypotheek voor een woning in Duitsland of NL? Hoeveel % maximale hypotheek, dus hoeveel % eugen geld?

Ik ben zelf woonachtig in NL, krijg mijn salaris van mijn Duitse werkgever op mijn Duitse rekening en zoek naar een hypotheek voor een koophuis in NL
TangoZulu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2017, 05:57   #30
ph-gjk
heeft nog geen status

ph-gjk's Avatar

Airworker sinds: Jun 2002
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
TZ,

De topic starter heeft het hier over het verkrijgen van een hypotheek als je betaald wordt in een valuta niet zijnde de EURO.
Hier heb ik het nu ook over.

In Nederland zijn wel meer mensen die een Duitse Hypotheek hebben, een v/d voorwaarden is dat je eigen geld meebrengt. Afhankelijk of je 20, 30, .40, of 50% geld meebrengt betaal je een bepaald rente percentage. Is allemaal op het internet te vinden. Hoe meer je leent desto meer rente betaal je...

Ik denk dat je bij vele Duitse banken een hypotheek kunt krijgen, maar dat juist relatief veel mensen die in Nederland wonen naar de Volksbank gaan omdat die gunstige voorwaarden zou hebben.
Dit gaat allemaal niet zonder meer op als je salaris in Britse Ponden wordt betaald.
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels