.:.

Ga Terug   Airwork > Nederland > KLM

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 12-06-2018, 12:56   #1
Zandbakpiloot
Wachtend op Startdatum KLM

Airworker sinds: Nov 2017
Brevet: ATPL
Typeratings: 777 A6
Uren: 4000+
Afwachting VGB

Hallo,

Ik ben door KLM aangenomen en onderdeel van mijn aanname is het achtergrond onderzoek via de AIVD. Nou is deze begin februari verzonden en heb begrepen dat deze nu naar het ministerie van binnenlandse zaken gestuurd is gezien ik in het midden oosten woon en uitgeschreven ben uit Nederland.

Nu zou ik graag willen weten of iemand op dit forum in dezelfde situatie heeft gezeten voor KLM of een andere maatschappij in Nederland en mij advies kan geven hoe ik mijn VGB zo snel mogelijk zou kunnen ontvangen of bij wie ik terecht kan.

AIVD, Ministerie, NL consulaat hebben mij helaas weinig concrete informatie gegeven behalve dan: wachten..

Zandbak
Zandbakpiloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 13:06   #2
AirbusLady
VGB pending.....

Airworker sinds: Feb 2018
Typeratings: Airbus 330/350
Uren: +6000
Beste allemaal,

Hier nog iemand in een soortgelijke situatie als ZandbakPiloot. Al 11 jaar uitgeschreven in Nederland en gewoond/gewerkt als piloot in twee landen.
Wacht nu ook al tevergeeft op de VGB en zou graag ook weten of er iets is wat ik kan om druk uit te oefenen. Vrees dat er anders maanden, misschien wel jaar overheen gaat for no reason!
KLM heeft piloten nodig, dus help ons aub! :-)
AirbusLady is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 13:33   #3
Bobermo
..

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: Meer dan 1
Misschien dat iemand van de security afdeling van de KLM een contactpersoon heeft? De afhandeling van VGB' s schijnt een puinhoop te zijn momenteel, met extreme wachttijden.. Ik kan mij voorstellen dat het wonen in de VAE voor nog meer vertraging kan zorgen, dus succes ermee
Bobermo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 13:43   #4
AirbusLady
VGB pending.....

VAE, Qatar of/en Curacao..... gaat nooit een standaard onderzoek zijn!
Oud 12-06-2018, 15:40   #5
Zandbakpiloot

Ja daar was ik ook al bang voor. Helaas is het ministerie ook afwachtend en hier in Dubai wordt ik van kastje naar de muur gestuurd dus...
Oud 12-06-2018, 16:43   #6
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Typeratings: A330/A350
Uren: 15.000
Allereerst van harte gefeliciteerd dat jullie zijn aangenomen. Gaaf!

Laat meteen weten aan KLM PZ dat je hier tegen problemen aanloopt, jullie zijn ongetwijfeld niet de enigen en er zullen nog meer collega's komen die hier tegenaan lopen. Dit kan een groot probleem voor KLM worden, als hier niet op voldoende hoog niveau meteen wat aan gedaan wordt. KLM bedrijfsbeveiliging heeft goede ingangen bij Kmar.

Wie weet tot gauw.
Need for Speed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 17:31   #7
Europe-American
Flying the BEAST at FL370

Europe-American's Avatar

Airworker sinds: May 2011
Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >11,000 TT
Zandbak & Airbus, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 20:31   #8
Columbus
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: ppl/cpl/ir
Typeratings: geen
Uren: 200
Er loopt hier op t forum een oud draadje over als ik het me goed herinner. Kan m even zo snel niet vinden. Conclusie toen was dat Nederland en verschillende UAE staten geen informatie uitwisselen en Nederland minimaal 5 jaar historie eist vwb uitgifte van VGB. Hoop voor jullie dat de situatie inmiddels verbeterd is
Columbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 20:54   #9
RomeoLima
heeft nog geen status

RomeoLima's Avatar

Airworker sinds: Aug 2011
Brevet: PPL−A in opleiding (ebzw)
Typeratings: C152/C172
Uren: 40
Volgens mij is het dit: Linkje
RomeoLima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-06-2018, 22:06   #10
Pilotsince99
"Remove Status?"

Pilotsince99's Avatar

Airworker sinds: Mar 2005
Typeratings: A320
Uren: 9000+
De AIVD zal geen informatie verstrekken. Ik had deze situatie destijds in Engeland en met een hoop puzzelwerk ben ik erachter gekomen waar de AIVD zijn informatie opvraagt. Daar hoorde ik dat er een hoop aanvragen liggen en dat het kan duren. Toen ik vertelde dat er hoop op het spel stond, was de aanvraag binnen een week binnen bij de AIVD.

Ik weet niet of er een uitwisselingsverdrag is met de UAE, maar zo ja, dan is het waard uitzoeken waar. Misschien dat iemand van HR van je oude werkgever daar duidelijkheid over kan geven.

Succes, en gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Pilotsince99 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 00:36   #11
Columbus
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: ppl/cpl/ir
Typeratings: geen
Uren: 200
Dat is idd de link. Ooit zelf eens problemen mee ondervonden. Vrouwlief jarenlang alle vliegvelden afgestruind ivm werk, maar kon hier in Nederland geen pas krijgen om achter de douane te werken. Gotta love this country
Columbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 08:00   #12
Zandbakpiloot

Hmm al deze info doet mij weinig deugd. Ben benieuwd of ik zelf een verklaring van goed gedrag hier kan halen ( die kan je namelijk kopen bij het politie bureau ) En of de AIVD dit goed genoeg vind...
Oud 13-06-2018, 10:41   #13
cpt-x
Oud en misschien een beetje
wijs.

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: Oude en heel oude straaljagers. Kleine, grote en heel grote boeings.
Uren: Retired.
Ze lopen hopeloos achter. Mijn dochter, nooit in buitenland geweest anders dan vakantie, wacht al 2 maanden op die pas. Bij dat bedrijf zijn er die al langer wachten en nog niets gehoord hebben. Ze heeft het voordeel dat er daar ook nog voor de douane gewerkt kan worden. Misschien kan de KLM als bedrijf proberen de boel te versnellen.
cpt-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 12:20   #14
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door cpt-x Bekijk Bericht
Misschien kan de KLM als bedrijf proberen de boel te versnellen.
Precies. Als je als dit als individu voor elkaar probeert te krijgen loop je alleen maar tegen muren op. Bespaar jezelf die frustraties. KLM zit echt te springen om vliegers, laat hun dit oplossen.
Oud 13-06-2018, 14:04   #15
Paraglider
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2003
Typeratings: EMB145/ A319/A320/A321/A330/A340/A380
Uren: 10000 + en elke week meer...
Ik weet dat een aantal cabine medewerkers die van EK naar KLM zijn overgestapt inderdaad enkele maanden hebben gewacht, erg vervelend!
Paraglider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 15:26   #16
Ben Nevis
At the pub

Ben Nevis's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Typeratings: SF340, B744, E170/190
Uren: 4500
Citaat:
Origineel gepost door Need for Speed Bekijk Bericht
Precies. Als je als dit als individu voor elkaar probeert te krijgen loop je alleen maar tegen muren op. Bespaar jezelf die frustraties. KLM zit echt te springen om vliegers, laat hun dit oplossen.
Ik had in 2013 een soortgelijke situatie na een tijdje in de UK te hebben gewoond. Ging ook een stuk langzamer met de aanvraag maar heb toch regelmatig (elke week als ik me goed herinner) de AIVD gebeld om de situatie uit te leggen en druk op de ketel te zetten. Uitijndelijk kwam de VGB toch een week of twee later binnen. Had eerlijk gezegd niet het idee dat KLM zat te springen om het op te lossen... Maar wie weet is het nu anders omdat ze niet zomaar een boel wachtenden paraat hebben staan.
Ben Nevis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 16:07   #17
Zandbakpiloot

Citaat:
Origineel gepost door Ben Nevis Bekijk Bericht
Ik had in 2013 een soortgelijke situatie na een tijdje in de UK te hebben gewoond. Ging ook een stuk langzamer met de aanvraag maar heb toch regelmatig (elke week als ik me goed herinner) de AIVD gebeld om de situatie uit te leggen en druk op de ketel te zetten. Uitijndelijk kwam de VGB toch een week of twee later binnen. Had eerlijk gezegd niet het idee dat KLM zat te springen om het op te lossen... Maar wie weet is het nu anders omdat ze niet zomaar een boel wachtenden paraat hebben staan.
Helaas is het bij mij uit AIVD zn handen en ligt het bij het ministerie die volgens hen geen druk kan zetten op een sneller verloop. Dame van het ministerie zei wel dat ze bericht krijgen van de VAE maar dat het heel lang gaat duren...
Oud 13-06-2018, 17:12   #18
Europe-American
Flying the BEAST at FL370

Europe-American's Avatar

Airworker sinds: May 2011
Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >11,000 TT
Misschien een gek idee: heeft het zin om zelf naar UAE af te reizen en de zaken te regelen?
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2018, 17:19   #19
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Zandbakpiloot Bekijk Bericht
Helaas is het bij mij uit AIVD zn handen en ligt het bij het ministerie die volgens hen geen druk kan zetten op een sneller verloop. Dame van het ministerie zei wel dat ze bericht krijgen van de VAE maar dat het heel lang gaat duren...
En wat zei KLM?
Oud 14-06-2018, 00:44   #20
Zandbakpiloot

Citaat:
Origineel gepost door Europe-American Bekijk Bericht
Misschien een gek idee: heeft het zin om zelf naar UAE af te reizen en de zaken te regelen?
Ben hier nog steeds neem geen ontslag voor dit gerealiseerd is en helaas is hier iets proberen te regelen erg lastig
Oud 14-06-2018, 11:17   #21
RVR
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door Zandbakpiloot Bekijk Bericht
Hmm al deze info doet mij weinig deugd. Ben benieuwd of ik zelf een verklaring van goed gedrag hier kan halen ( die kan je namelijk kopen bij het politie bureau ) En of de AIVD dit goed genoeg vind...
Ik heb net een VOG aangevraagd. Een VOG wordt uitgegeven door de gemeente, niet door de politie.

Off-topic; begin je nu als second officer bij KLM Zandbakpiloot?
RVR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2018, 12:34   #22
Speed
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door RVR Bekijk Bericht
Ik heb net een VOG aangevraagd. Een VOG wordt uitgegeven door de gemeente, niet door de politie.
Citaat:
AIVD

Wat wordt bedoeld met een VGB, een VOG en een screening?

Vaak wordt gesproken over het ‘screenen’ van medewerkers. Dit is een algemene term. De veiligheidsonderzoeken die de AIVD uitvoert om een verklaring van geen bezwaar (VGB) af te kunnen geven, zijn een vorm van screening.

Een andere vorm van screening is bijvoorbeeld de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) die werknemers, via hun werkgever, kunnen aanvragen bij de gemeente. Met de VOG heeft de AIVD geen bemoeienis.

Laatst aangepast door Speed : 14-06-2018 om 12:43 Reden: url aangepast
Speed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2018, 12:59   #23
Zandbakpiloot

Citaat:
Origineel gepost door RVR Bekijk Bericht

Off-topic; begin je nu als second officer bij KLM Zandbakpiloot?
Er is hier geen gemeente
Oud 14-06-2018, 13:27   #24
Bobermo
..

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737
Uren: Meer dan 1
Onderzoek door de AIVD is iets anders dan een VOG aanvragen. Nogmaals, bel de KLM, zij kunnen ongetwijfeld druk uitoefenen!
Bobermo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2018, 13:54   #25
Zanderij
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2012
Bij KLM kan je nu echt promotie maken , er zijn gasten die na 3 jaar Co-co / second officer nu rechtstreeks gepromoveerd zijn naar rechte stoel/ first officer 737.
Zanderij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2018, 15:20   #26
AirbusLady
VGB pending.....

KLM eist een VGB voordat ze een arbeidsovereenkomst willen geven.
Ook ik wacht met ontslag, voordat ik zekerheid heb waardoor mijn (en geloof vele andere) hun startdatum nu al niet meer gaan halen.
Het is allemaal heel erg frustrerend, vooral als je vanuit jezelf niks kan ondernemen en ze letterlijk zeggen “je moet maar wachten”!
Oud 15-06-2018, 15:23   #27
Thioda
Zet's houw zie koekie krumbèls

Thioda's Avatar

Airworker sinds: Apr 2011
Brevet: ATPL \o/
Typeratings: Concordinooooo
Uren: Ja, tijdens en buiten kantooruren
Klinkt allemaal weer als typisch luchtvaart (en ambtenaren, dodelijke combinatie).
Sterkte ermee.
Thioda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2018, 13:37   #28
F. Harbour
heeft nog geen status

Typeratings: 777
Uren: 8k+
Beste Zandbakpiloot en Airbuslady,

Net als jullie ben ik ook aangenomen en al enige jaren woonachtig in het buitenland. Mijn aanvraag loopt inmiddels enkele maanden. KLM is erg behulpzaam en zitten er achteraan. Ik heb de indruk dat zij ook van de vertraging balen, want ze hebben vliegers nodig.
Het is wellicht een idee om tzt een groepje te vormen, mocht e.e.a. alsnog uitlopen op een teleurstelling (lees: afwijzing). Samen staan we sterk en kunnen we misschien wel wat bereiken. Gemakshalve ga ik er vanuit dat jullie je in het buitenland, net als ik, netjes hebben gedragen ;-)

F. Harbour
F. Harbour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2018, 16:35   #29
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

En vergeet ook niet om VNV er nu al bij te betrekken. Die heeft ook ingangen bij de overheid.
Oud 20-06-2018, 10:47   #30
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Citaat:
Origineel gepost door Zanderij Bekijk Bericht
Bij KLM kan je nu echt promotie maken , er zijn gasten die na 3 jaar co-co / second officer nu rechtstreeks gepromoveerd zijn naar rechte stoel/ first officer 737.
Elders waren ze wellicht al (bijna) captain!

Heel zuur voor de dames en heren die wat meer van de wereld gezien hebben en nu tegen de idioterie van de Nederlandse luchtvaart aanlopen. In het buitenland gaat dit vele malen vlotter. Ik las laatst een verhaal van een stewardess die uiteindelijk geen baan heeft gekregen bij de KLM omdat ze een paar maanden in Suriname stage had gelopen en er geen uitwisseling van gegevens is met Suriname... Buitengewoon bizar.
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2018, 12:04   #31
Gearpins
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2015
Brevet: Atpl
Typeratings: Meest gevlogen boeing, the Queen
Wat is het langst dat een coco heeft moeten wachten op doorstroming? Was dit in de afgelopen crisis of langer geleden?
Gearpins is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2018, 23:31   #32
Need for Speed
Wat wordt eigenlijk met
'status' bedoeld?

Need for Speed's Avatar

Toen ik dertig jaar geleden coco was, vertelden gezagvoerders die tegen hun pensioen zaten dat zijzelf destijds 8 jaar coco zijn geweest. Dat is dus ruim 60 jaar geleden. Recentelijk was vier tot vijf jaar niet abnormaal. Nu is het denk ik twee jaar en dat zal nog wel ietsje korter worden vermoed ik.

Met name op Europa hebben ze veel extra vliegers nodig.
Oud 21-06-2018, 02:23   #33
Lowpass
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2014
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: B777/B787 - B737 (exp.)
Uren: 1500 +
De huidige groep coco’s verwacht zo’n drie tot vier jaar coco te zijn.

Uiteraard is het koffiedik kijken. Vooral de (mogelijk) toekomstige CAO gooit roet in het eten, aangezien die KLM toestemming zou geven in de toekomst F/O EUR als startfunctie te gebruiken. Het idee is dat de coco-functie vervolgens langzaam uitsterft. Aangezien de plekken op Europa dan gevuld zullen worden met de (tegen die tijd) nieuwste lichting, houdt dit de doorstroming tegen. Ter compensatie krijgt een coco die ‘geblokkeerd’ wordt daardoor, financiële compensatie.

On topic:
Mocht je tijdelijk in het buitenland vliegen, is het handig om dit niet op te geven bij je VGB-aanvraag, indien mogelijk. Destijds kregen wij van de KLS te horen ons nooit uit te schrijven uit Nederland, om precies deze reden. De inlichtingendiensten vragen alleen waar je gewoond hebt, niet waar je verbleven hebt... Wellicht handig voor degenen die in de toekomst een seizoen Norwegian/TUI/Ryanair/whatever gaan draaien!

Persoonlijk had ik nogal veel problemen met mijn Amerikaanse Visum-aanvraag tijdens mijn indiensttreding. Dit heeft bijna twee maanden geduurd. De mazzel die ik had was dat vrijwel iedereen op dat moment problemen had met de aanvraag, waardoor ze ons niet konden uitstellen... Wanneer ze hard genoeg mensen nodig hebben, is er vanzelf iets mogelijk. Begin op tijd met je visumaanvraag!
Lowpass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-06-2018, 06:37   #34
F. Harbour
heeft nog geen status

Wat de laatste tijd door mijn hoofd spookt, is dat ik mij niet kan voorstellen dat de KLM niet vooraf zou hebben geweten dat dit een dingetje zou kunnen zijn (laat staan als hier op de KLS voor werd gewaarschuwd). Ik neem aan dat je mensen uit den verre niet zo'n intensief en duur sollicitatieproces laat doorlopen, terwijl vooraf al zou vast staan dat het kansloos kan zijn. Hier put ik dan mijn hoop maar uit.

Als het zo zou zijn dat de KLM hier gaandeweg pas achter is gekomen (als in: 'waar gewerkt wordt...'), dan neem ik aan dat zij (de juridische afdeling van KLM) op dit moment druk in gesprek zijn met de AIVD om e.e.a. toch goed te laten komen. Laten we wel wezen: wij vormen voor de Nederlandse samenleving en het beroep dat wij (al) graag (op niveau) uitoefenen natuurlijk geen enkel risico. Het zou toch wat zijn als 10-20 mensen alsnog worden afgewezen om de AIVD, dat gaat er bij mij niet in.

Ik begrijp dat het VNV misschien ook zou kunnen helpen, wellicht dat een KLM vlieger die dit leest dit onderwerp daar aanhangig zou kunnen maken. 'Wij' zijn nog niet (eens) in dienst van KLM, dus het zou misschien wat ver gegrepen zijn om 'ons' als (tevens) niet-VNV leden te melden.

Ik vind het fijn dat er op dit forum hard met ons wordt meegedacht en meegeleefd, dank. Mocht iemand anders nog inhoudelijks iets toe te voegen hebben aan dit probleem, dan graag.

Zat me zo af te vragen: als 'wij' niet mogen komen en Nederland niet kan voorzien in vliegers voor Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, gaan ze dan niet-Nederlanders uit het buitenland werven om onze vliegtuigen te bemannen???
Oud 21-06-2018, 07:36   #35
Kaasfondue
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2017
Brevet: atpl
Uren: 14000
Wat misschien ook zou kunnen helpen is de Telegraaf bellen/mailen met een link naar dit draadje. Het is een soort van paardenmiddel, soms wel effectief. Iemand van de tweede kamer mailen kan ook, maar dat helpt niet zo snel. (Bijna zomerreces)
Ik kan me voorstellen dat je als toekomstige klmer niet zit te wachten om meteen heibel te gaan trappen.....Dus zou dit een goed idee zijn? Ik wil ze best even mailen en de situatie uitleggen. Maar alleen als jullie dat ook een goed idee vinden. Het is tenslotte jullie “situatie” en die wil ik oprecht niet nog moeilijker maken.
Kaasfondue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-06-2018, 10:52   #36
Flyburg
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2002
Brevet: JAA + FAA ATPL
Typeratings: J-31, SF340, FK50, B737, B747, SEP, MLA
Uren: 10.000+
Citaat:
Origineel gepost door F. Harbour Bekijk Bericht
Wat de laatste tijd door mijn hoofd spookt, is dat ik mij niet kan voorstellen dat de KLM niet vooraf zou hebben geweten dat dit een dingetje zou kunnen zijn (laat staan als hier op de KLS voor werd gewaarschuwd). Ik neem aan dat je mensen uit den verre niet zo'n intensief en duur sollicitatieproces laat doorlopen, terwijl vooraf al zou vast staan dat het kansloos kan zijn. Hier put ik dan mijn hoop maar uit.

Als het zo zou zijn dat de KLM hier gaandeweg pas achter is gekomen (als in: 'waar gewerkt wordt...'), dan neem ik aan dat zij (de juridische afdeling van KLM) op dit moment druk in gesprek zijn met de AIVD om e.e.a. toch goed te laten komen. Laten we wel wezen: wij vormen voor de Nederlandse samenleving en het beroep dat wij (al) graag (op niveau) uitoefenen natuurlijk geen enkel risico. Het zou toch wat zijn als 10-20 mensen alsnog worden afgewezen om de AIVD, dat gaat er bij mij niet in.

Ik begrijp dat het VNV misschien ook zou kunnen helpen, wellicht dat een KLM vlieger die dit leest dit onderwerp daar aanhangig zou kunnen maken. 'Wij' zijn nog niet (eens) in dienst van KLM, dus het zou misschien wat ver gegrepen zijn om 'ons' als (tevens) niet-VNV leden te melden.

Ik vind het fijn dat er op dit forum hard met ons wordt meegedacht en meegeleefd, dank. Mocht iemand anders nog inhoudelijks iets toe te voegen hebben aan dit probleem, dan graag.

Zat me zo af te vragen: als 'wij' niet mogen komen en Nederland niet kan voorzien in vliegers voor Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, gaan ze dan niet-Nederlanders uit het buitenland werven om onze vliegtuigen te bemannen???
Volgens mij Kun je je prima bij de VNV melden! Uiteindelijk Kun je ook geassocieerd lid worden voor indienstreding(heb ik zelf ook gedaan voor ik bij de KLM werkte),maar hoe dan ook, ik denk dat er echt wel iemand is die je te woord kan staan en advies kan geven(of ze kunnen helpen weet ik niet!),volgens mij heeft de VNV al een tijdje geleden over deze problematiek een schrijven doen uitgaan.

Bel ze gewoon even!! Je kan prima als niet VNV lid even wat advies vragen! Echt, het is vrij laag drempelig! Daarnaast, volgens mij ben je door de COVA gekomen met een positief advies en nu in afwachting van een trainings datum. Ik neem aan dat je correspondentie hebt met iemand van PZ. Waarom bel je die niet op om het probleem voor te leggen!! KLM wil je!! Ik begrijp dat het als buitenstaander wat eng lijkt en dat je geen problemen wilt aankaarten die je aanstelling in gevaar brengt maar dit is er geen één van!

Gefeliciteerd met de succesvolle sollicitatie, even scary shit tot je uiteindelijk begint maar dan is het relaxed! van alles wat ik hoor op de route is dat de KLM gewoon niet weet waar ze de vliegers vandaan moeten halen de komende paar jaar dus relax! Als je de door de selectie bent gekomen gaat het echt wel gebeuren!!

Edit: je zegt dat je je niet kan voorstellen dat de KLM dit niet zag aankomen! Je geeft ze teveel credit!!sinds alle bezuinigingen zitten daar hele capabele mensen maar die weten dit soort dingen ook niet en lopen daar ook tegen aan. PZ en vliegdienst selecteren en interviewen, AV weet hier misschien wat meer over maar is niet betrokken bij dit proces!
Flyburg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2018, 19:19   #37
Burton
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2005
Typeratings: 737
Uren: +-10000
Citaat:
Ik neem aan dat je mensen uit den verre niet zo'n intensief en duur sollicitatieproces laat doorlopen, terwijl vooraf al zou vast staan dat het kansloos kan zijn. Hier put ik dan mijn hoop maar uit.
Er worden dagelijks meerdere Europa vluchten gecancelled vanwege tekort aan crew. Denk maar niet dat KLM zijn tijd verdoet aan “fake” solliciteren.
Burton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2018, 04:47   #38
F. Harbour
heeft nog geen status

Talking

Beste Kaasfondu, Flyburg en Burton,

Bedankt voor jullie reacties en felicitatie! Voor alsnog is er niets nieuws te melden. Ik ben benieuwd hoe dat voor Airbuslady is, of voor Zandbakpiloot; anything?

Ter info, dit staat te lezen op de site van het VNV:
https://www.vnv.nl/word-piloot/na-je...ing/kennisbank

Dit is best een belangrijke link voor iedereen die, om wat voor reden ook, zichzelf in het buitenland werkzaam ziet. Het is iets waar ik geen kennis van had, tegelijkertijd moet ik zeggen dat het mij er niet van had kunnen weerhouden om ergens heavy te gaan vliegen. Je verwacht daarnaast ook niet, dat bij een beroep, dat zo'n internationaal karakter heeft, het problematisch zou zijn wanneer je de landsgrenzen zou oversteken.

Ik wacht het maar af. Vanuit PZ is men in ieder geval alleraardigst en professioneel in hun begeleiding, dat is alvast hartverwarmend.
Oud 24-06-2018, 18:46   #39
Zandbakpiloot

Van mijn kant hetzelfze. KLM is erg behulpzaam maar helaas is het een wacht spelletje. Ze snappen ook dat wij geen ontslag nemen voordat dit gerealiseerd is en dat is wel fijn voor de gemoedsrust. ( Ze hadden ten slotte ook negatief kunnen reageren ).

Kwestie van wachten en veel het ministerie bellen en "irritant" zijn.
Oud 01-07-2018, 22:44   #40
AirbusLady
VGB pending.....

Ondertussen heb ik een "conceptbesluit" ontvangen, wat een afwijzing is waarvoor ik al bang was. Met de simpele reden dat er geen samenwerking is en ze dus geen informatie kunnen krijgen.
Dit is allemaal wat kort door de bocht lijkt mij en via een andere forum een advocatenkantoor gevonden die ervaring heeft met dit soort problematiek.
Wordt een duur grapje, maar hopelijk kunnen ze mij helpen en zet dat misschien ook de deur open voor toekomstige Qatar vliegers. To be continued......
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels