.:.
Oud 07-11-2018, 14:20   #1
aviationamateur
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2018
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Studeren aan KLS met HAVO diploma

Beste Airworkers,

Gezien het hoge aantal aanmeldingen voor de KLS selecties vroeg ik me af hoe sterk de academische prestaties meewegen in het oordeel om je wel of niet toe te laten. Ik heb zelf alleen een havo diploma. Als er aan het einde van de rit een stuk of 120 geschikt zijn gaan ze dan gewoon alle kandidaten die hbo opleidingen e.d. voltooid hebben voorrang geven? Of weegt de persoon zelf en wat voor indruk die maakt zwaarder mee. Ik wil zelf heel erg graag toegelaten worden maar als ze echt veel liever hbo'ers e.d. hebben is het misschien verstandiger om me op andere vliegscholen te richten. Het is een beetje lullig om het tot de COVA te schoppen en er dan achter komen dat ze je liever niet hebben omdat er anderen zijn met een hbo diploma.

Nog een vraag: ik lees dat de levenskosten in principe niet geleend kunnen worden samen met de opleidingskosten. Dan zou je dus zelf al ongeveer 20.000 euro moeten hebben om de opleiding te kunnen volgen. Of kun je dit bedrag op de een of andere manier nog bijlenen? Het lijkt me sterk dat er veel mensen die net van school af komen nog 20.000 op hun bankrekening hebben staan.
Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mijn vragen.

Met vriendelijke groet,
aviationamateur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels