.:.

Ga Terug   Airwork > Groot-BrittanniŽ en Ierland > Ryanair

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 26-11-2007, 21:47   #161
180backtrack
heeft nog geen status

180backtrack's Avatar

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: ATPL
Typeratings: B737,F50, MD11, B744
Uren: 4500
Heej overload, wat levert nu eigenlijk een nevenfunctie in de PR op bij RYR?

Ik kan je enthousiasme best waarderen, maar stop eens met het overdreven propageren van RYR en het vertellen van halve waarheden. Ok, bij RYR kun je goed geld kan verdienen maar daarentegen kunnen ze ook keihard en personeelonvriendelijk zijn. Er zijn in het verleden al meerdere vliegers de laan uit gestuurd, om nog maar te spreken van de mafiapraktijken die in dublin gaande zijn tegen de vliegers. Google maar eens "court case Ryanair" en je vind meer dan 228.000 resultaten..Ook eens aardig om eens naar de T & C's van de cabine te kijken, deze zijn ronduit beschamend, waarbij zelfs op een ziekmelding teveel ontslag kan staan.

Misschien is het daarom dat Ryanair nog steeds weigert om een vakbond te erkennen, zo werkt het inderdaad niet in Europa..

Nogmaals, Ryanair is een prima club om uren te maken,een mooie bak te vliegen en veel geld te verdienen, echter dit vergt heel veel eigen investering, risico en doorzettingsvermogen. Verwacht geen enkele van de liefdadigheid die Overload hier scandeert..

Overload, nog even terugkomend op die Capt en ontslagen FO waarvan jij uit jouw functie vertelt dat niet waar is..dit is wel degelijk waar en namen heb ik zelfs al voorbij horen komen. En oh ja.., als Ryanair voor jou echt de natte droom van je leven is, zou ik 1 van je vrienden maar eens vragen waarom die in de veronderstelling is dat jij volgende week Grading gaat doen op Oost...

laters
180backtrack is offline  
Oud 26-11-2007, 23:04   #162
Diana
Administrator
.

Diana's Avatar

Airworker sinds: Jan 1999
Brevet: PPL-A + GPL
Typeratings: -
Uren: 500
Probeer het niet al te persoonlijk te laten worden hier. Overload geeft vanuit zijn eigen visie een reactie op vragen en opmerkingen over zijn werkgever. En dat doet hij doorgaans netjes.

Het moet geen "Het alles wat slecht is aan Overload topic" worden.
Diana is offline  
Oud 26-11-2007, 23:05   #163
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Airworker sinds: Feb 2001
Brevet: He thinks too much; such men are dangerous.
Typeratings: B737. Actori incumbit probatio
Uren: Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste.
- Ryanair weigert niet een vakbond te erkennen, dat kan helemaal niet in Europa. Er is binnen Ryanair momenteel geen behoefte aan een vakbond. (Er is meerdere keren een ballot geweest waarin de vliegers tegen een vakbond hebben gestemd).
- Die cabin Crew van ons verdient meer dan jij. Vind je dat echt slecht?
- Ik heb geen idee waar dat Grading verhaal vandaan komt. Zoals gezegd ben ik een aantal keren door KLM gebeld dit jaar en heb ik een aantal keren nee gezegd. Verder wil ik best voor KLM vliegen en gebeurt dat misschien ook nog wel eens, maar dan moeten ze eerst met een beter bod komen. Dat is voor velen het geval.
- Er zijn geen vliegers ontslagen, dat kan (zoals ik al eerder heb gezegd) ook bijna niet zonder dat ik er bij betrokken zou zijn geweest. Bovendien heeft Ryanair niet het beleid dat ze vliegers ontslaan (In het ergste geval wordt je in functie terug gezet, als je bewust het vliegtuig in gevaar hebt gebracht zoals toen in Cork), tenzij die nog in probation zijn en 'gross misconduct' plegen(onlangs is een FO in probation ontslagen omdat hij in gevecht ging met security) . Denk je echt dat een bedrijf zomaar even iemand kan ontslaan?
- Ik zit zeker niet in de PR bij Ryanair. Ik ben een van de weinigen die wel graag een vakbond zou zien en er is genoeg mis bij het bedrijf. Daar ben ik ook altijd eerlijk over geweest. Alles wat ik hier doe is misverstanden (en leugens) rechtzetten.

Ik heb zelfs een 'Alles wat slecht is aan Ryanair' topic opgezet.

Maar zeg eens waarom ben je zo gefrustreerd over Ryanair?

Laatst aangepast door Overload : 27-11-2007 om 00:22
Overload is offline  
Oud 27-11-2007, 03:42   #164
Q-nimbus
Cb's koppen

Q-nimbus's Avatar

Airworker sinds: Jun 2006
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Citaat:
Origineel gepost door Overload Bekijk Bericht
- Ryanair weigert niet een vakbond te erkennen, dat kan helemaal niet in Europa. Er is binnen Ryanair momenteel geen behoefte aan een vakbond. (Er is meerdere keren een ballot geweest waarin de vliegers tegen een vakbond hebben gestemd).
- Die cabin crew van ons verdient meer dan jij. Vind je dat echt slecht?
Laat ik voorop stellen dat ik het een goede zaak vind dat Overload, AKA The Devils Advocate, altijd behulpzaam is tegenover anderen anderen. Iedereen die hem aanvalt mag dit best in overweging nemen.

Over die vakbond heb ik wel een ander idee; als ik voor een bedrijf werk die zo vijandelijk is tegenover het personeel, en iedere poging tot een georganiseerd collectief, zou ik me ook 3 keer bedenken voor ik me ook maar in de buurt zou willen begeven van een vakbond.

Zoals een Irakese mop een tijd geleden ging:

De Irakese minister van Binnenlandse Zaken brengt Saddam Hoessein de verkiezingsuitslagen.

'Goed nieuws, oh Almachtige Heerser, 99% van de bevolking heeft op U gestemd, oh, moge dit land nog lang onder Uw machtige Heerschappij mogen bloeien!'

Saddam Hoessein: 'Breng me de mensen die NIET op me gestemd hebben!'

Een flauwe mop, maar ik denk wel van toepassing op FR.

Wat betreft punt 2: Ik dacht dat ik alle ellende in de luchtvaart wel kende, maar voor welke 'maatschappij' werk jij in godsnaam?!
Q-nimbus is offline  
Oud 27-11-2007, 03:45   #165
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door donuts Bekijk Bericht
Jij bent toch degene die zijn twee strepen door drie vervangt zodra je in de kist kwam? En ook degene die toen hij net in dienst was bij RYR aan iemand heeft verteld dat hij captain was? Ik kan het verkeerd hebben hoor....
Nou dat ben ik idd niet, je kent me wel, maar niet in die hoedanigheid...gut, wat zijn die aliassen toch leuk (bestaat er echt iemand bij ons die dat deed joh?? Sneu....)
idd back to topic: Alles wat slecht is aan Overload
(das een geintje)

Mooie idealen hoor Qwibus, maar domineert de vakbond bij het jouw Almachtige KLM niet een beetje hetzelfde? Verwar commercie (groot goed van kapitalisme) niet met vijandelijkheid....Parijs is slechter dan Baghdad, daar weet je tenminste nog van waar het gevaar loert!
Men is niet vijandig tegenover collectieven, men wil alleen horen wat men wil horen...
Voor wat betreft het eerder genoemde puntje 2: in ieder geval niet voor een bedrijf waar thermometer-verlof geldt, zodat je je op tijd kan laten bevruchten

Ben niet altijd even eens met de beslissingen van RYR, maar zover je geen stunts uithaalt en je je gedraagt zoals een normale procedure-vreter (lees: piloot), is er geen vuiltje aan de lucht en is het best een leuk bedrijf om voor te werken

En om in te gaan op Overload's voorbeeld van een vechtende F/O met security: jaren geleden was er ook zo eentje, vanzelfsprekend ontslagen, en die werkt nu bij Trans....prettige wedstrijd
(maw: niets is zonder reden)

Laatst aangepast door Onassis : 27-11-2007 om 11:49

Oud 28-11-2007, 13:17   #166
642
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2000
Typeratings: Fokker 50 en nog steeds CLRJ100
Als ik dit allemaal lees, dan is mijn carriere keus waarschijnlijk toch fout geweest. Of praat hier toch een Ryan-air minderheid??

Hoe zit dat met die chef-vlieger die is opgestapt omdat er een akkefietje met zijn dochter was??
In iedergeval is het zo dat als je ryan-air googled je genoeg verhalen tegenkomt die een heel ander beeld laten zien.

@overload: met beweringen als onze cabine Crew verdient meer dan jou etc etc, maak je jezelf niet betrouwbaarder.

Ik ken veel gasten die bij ryan-air hebben gevlogen of er nog vliegen en ze zijn over het algemeen positief. Net zoals vliegers van LH, easyjet e.a.. Maar het lijkt echt alsof jij namens Ryan-air een PR-offensief houdt!! Blijf realistisch....
642 is offline  
Oud 28-11-2007, 13:32   #167
ILS01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2001
Typeratings: B737
Uren: 4400
Citaat:
Origineel gepost door 642 Bekijk Bericht
Hoe zit dat met die chef-vlieger die is opgestapt omdat er een akkefietje met zijn dochter was??
In iedergeval is het zo dat als je ryan-air googled je genoeg verhalen tegenkomt die een heel ander beeld laten zien.

Nu werk ik al een tijdje maar dit verhaal is voor mij nieuw ken ik dus echt niet!!
ILS01 is offline  
Oud 28-11-2007, 15:31   #168
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

- Dat verhaal van de chef vlieger is dan ook niet waar. (weer iemand iets gehoord ). Ik ken(de) hem goed en hij is vertrokken (wat al lang gepland was) om iets anders voor de familie Ryan te gaan doen.

- Ik dacht dat je bij KLC vloog, dat is dus kennelijk niet zo. Was dat wel het geval, dan zou onze cabin Crew inderdaad meer verdienen dan jij. Dit als reactie op de vreemde opmerking dat onze cabin crew het zo slecht zou hebben. €3000 netto + opties voor iemand van 18 in een gap year is niet heel slecht vind ik.

Laatst aangepast door Overload : 28-11-2007 om 15:56
Overload is offline  
Oud 28-11-2007, 15:32   #169
Eikie
Life is far too important a
thing ever to talk seriously
about.

Airworker sinds: May 2000
Brevet: ja
Typeratings: aantal
Uren: aantal
ha-ha.gif

Nog iets gevonden wat slecht is aan RYR, je mag niet eens je paarse krokidil mee het vliegtuig in:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/84775
Citaat:
Een enorme pluchen krokodil heeft vandaag een vlucht van Ryanair tussen de Italiaanse steden Rome en Bergamo twee uur aan de grond gehouden. Dat meldden de Italiaanse kranten woensdag.

Onenigheid over de vraag waar het dier moest worden opgeborgen, verhitte de gemoederen aan boord zo ernstig dat de gezagvoerder besloot niet te vertrekken.

De eigenaar van het speelgoedbeest had de krokodil als handbagage meegenomen in de cabine en op de vloer in het gangpad gelegd. Daar mocht het beest van het cabinepersoneel niet blijven, waarop een ruzie met de eigenaar ontstond. Er moest zelfs politie aan te pas komen.

De passagiers, die door de intercom te horen hadden kregen dat de vertraging de 'schuld' was van de krokodil, raakten verdeeld. Sommigen opperden het beest op de achterste rij lege stoelen te leggen, anderen vonden dat de eigenaar met zijn krokodil maar moest vertrekken. Een non kon de gemoederen bedaren, waarna de passagier en de krokodil het vliegtuig verlieten en de vlucht met twee uur vertraging alsnog kon vertrekken.
FF wat luchtigers om het testosteron niveau weer van FL200 naar beneden te halen...
Eikie is offline  
Oud 28-11-2007, 16:54   #170
fokkerkoning!
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2004
Brevet: atpl
Typeratings: grote luchtvaart
Uren: +- 5000
T begint idd een waar hengstenbal te worden, wel mooi dat in het heerlijk katholieke Italie een non de situatie oplost!
fokkerkoning! is offline  
Oud 28-11-2007, 17:19   #171
642
heeft nog geen status

Citaat:
- Dat verhaal van de chef vlieger is dan ook niet waar. (weer iemand iets gehoord ). Ik ken(de) hem goed en hij is vertrokken (wat al lang gepland was) om iets anders voor de familie Ryan te gaan doen.

- Ik dacht dat je bij KLC vloog, dat is dus kennelijk niet zo. Was dat wel het geval, dan zou onze cabin crew inderdaad meer verdienen dan jij. Dit als reactie op de vreemde opmerking dat onze cabin crew het zo slecht zou hebben. Ä3000 netto + opties voor iemand van 18 in een gap year is niet heel slecht vind ik.

-Ik geloof mijn vrienden wel en zij vliegen bij Ryan-air vanaf het eerste uur (dat er NL'ers vliegen). Dit speelde zich in 2002 af (zat jij er toen ook?).

-Ten eerste weet jij niet wat ik verdien en ten tweede ben jij ponden naar euro's aan het omrekenen. Maar de meeste moeten die ponden ook gewoon in Engeland uitgeven!! Al met al ga jij wel heel kort door de bocht.

Ik wens je veel succes in je verdere loopbaan bij Ryan-air, en blijf realistisch....
642 is offline  
Oud 28-11-2007, 18:40   #172
Eikie
Life is far too important a
thing ever to talk seriously
about.

Airworker sinds: May 2000
Brevet: ja
Typeratings: aantal
Uren: aantal
Citaat:
€3000 netto + opties voor iemand van 18 in een gap year is niet heel slecht vind ik.
Moet je wel verdomd veel geluk hebben, plus voor je 18de in dienst treden.... (wat niet kan)
Citaat:
How much will I make?

After successfully completing the training course crew receive a payment for every flight taken as well as commission for onboard sales. You can typically expect to earn approximately £1,100 per month after tax in your first year.

As well as your salary you will also receive a New Joiners Allowance which is £1,000 over your first 6 months.

After 12 Months: an EXTRA £250 annual allowance for uniforms, ID's and Medicals

After 6 months you may be eligible for a position directly employed with Ryanair and after 12 months you may be eligible for promotion to a Customer Service Supervisor.

A Customer Service Supervisor promotion would involve:

* Increased responsibility as you manage a team of three other Cabin Crew on each flight
* Increased pay - Ryanair Supervisors based in the UK typically earn over £25,000 gross per annum
* Share options
* Increased Staff Travel benefits (including discounted travel on other airlines)
Bron

Als ik het zo lees, verdien je in je eerste jaar:

1100 + (1000/6)=1266 pond per maand = 1776 euro per maand netto (ervan uitgaand dat die extra 100 pond ook netto is.
Na 6 maanden kun je direct bij RYR in dienst treden, mogelijk een verhoging van salaris.
Na 12 maanden kans op Customer Service Supervisor, met als typisch salaris 25.000 per jaar = 2100 pond per maand =2900 euro

Dat laatste verdienen ze niet bij KLC (max 3100 euro bruto + daggeld van ong. 300-400 euro), maar als ik de site van RYR mag geloven, red een 18 jarige in een gap jaar echt de 3000 netto + opties niet.

Plus moeten de dames en heren cabine nog steeds 2500 pond betalen voor hun opleiding, zoals een paar jaar geleden?
Eikie is offline  
Oud 28-11-2007, 18:42   #173
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

- Ja hoor toen werkte ik er al een poos.
- Nee, dat is toen niet gebeurd. Jim is dat jaar wel vertrokken (of misschien wel in 2003, ik weet het niet meer). Heb veel met hem te maken gehad, want ik deed toen sim instructie. Leuke kerel hoor. Ik weet ook precies waar de geruchten vandaan komen, namelijk PPrune (zitten je 'vrienden' daar?)
- Ja hoor, ik weet precies wat jij verdient. Dat kan heel mooi in een formuletje bij KLM.
- Ik heb nooit over jouw salaris lopen zeuren. Jullie zeggen dat een steward(ess) het zo slecht heeft bij ons omdat ze voor een fooi moeten werken. Het enige wat ik post, is dat ze meer verdienen dan jullie, dus dat ik dat een vreemde stelling vind.

Ik ben realistisch. Ik heb tot nu toe aleen nog maar de waarheid hier gepost, terwijl jij (en anderen) met leugens komen en modder gooien en dit een persoonlijke discussie maken. Deze thread is om aan te geven wat er fout zit bij Ryanair, niet om een potje te gaan liegen omdat je onzeker bent over je eigen carriere keuze of werkgever.

Ik ken een aantal van de posters hier. Sommigen van hen zijn naar KLM gegaan van Ryanair en hebben vervolgens geprobeerd terug te komen. Nu Ryanair duidelijk heeft gemaakt, dat dit geen optie is omdat ze niet willen dat mensen even een paar maanden een andere werkgever gaan proberen om vervolgens terug te komen, gaan ze opeens Ryanair zwart maken. Interessant.

@ Eikie. Je kan voor je 18e beginnen met de opleiding om op je 18e meteen te beginnen. Die 2500 pond hebben ze nooit aan Ryanair betaald. Er was een school die cabin Crew leverde aan Ryanair. Daar betaalden ze geloof ik zoiets voor. Na een maand of negen worden ze CSS.
Die 25000 is basic salary. Daarnaast nog een percentage van de verkoop (wat erg veel kan worden, ze verkopen soms voor duizenden ponden per dag) en daarnaast nog de opties, die erg lucratief zijn.
Een junior krijgt gemiddeld zo'n 1500 pond netto. (+opties etc)
Dat doet er verder ook niet zo toe, aangezien ik vlieger ben en dit een vliegers forum is. Gaan roepen zoals hier boven dat ze het zo slecht hebben lijk me echter niet op z'n plaats.

Laatst aangepast door Overload : 28-11-2007 om 19:01
Overload is offline  
Oud 28-11-2007, 19:29   #174
642
heeft nog geen status

Citaat:
- Ja hoor, ik weet precies wat jij verdient. Dat kan heel mooi in een formuletje bij KLM.

-hoe oud ben ik dan? Hoe hoog sta ik op de lijst?
642 is offline  
Oud 28-11-2007, 19:50   #175
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

26 of 27, daar moet ik PZ even naar vragen als je het exact wil weten. Vraag anders je moeder.
Je staat op de Senioriteitslijst tussen nr 2300 en 2310 (zal het exacte nummer ff niet vermelden ivm privacy) Betaling block IV.
Klas 9812.
En de 642 is een oude 747 en geen Turboprop zonder electrische trim.

Oh en je baas leest mee, dus hou het netjes.
Overload is offline  
Oud 28-11-2007, 19:56   #176
642
heeft nog geen status

Citaat:
26 of 27, daar moet ik PZ even naar vragen als je het exact wil weten. Vraag anders je moeder.
Je staat op de senioriteitslijst tussen nr 2300 en 2310 (zal het exacte nummer ff niet vermelden ivm privacy) Betaling block IV.
Klas 9812.
En de 642 is een oude 747 en geen turboprop zonder electrische trim.
Bijna.......maar bijna zwanger is helemaal niet zwanger!!!

Laatst aangepast door 642 : 28-11-2007 om 19:56 Reden: type foutje
642 is offline  
Oud 28-11-2007, 21:25   #177
ILS01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2001
Typeratings: B737
Uren: 4400
9806???

www.pokerstars.net ??

ILS01 is offline  
Oud 28-11-2007, 21:30   #178
180backtrack
heeft nog geen status

180backtrack's Avatar

Citaat:
-
Ik ben realistisch. Ik heb tot nu toe aleen nog maar de waarheid hier gepost, terwijl jij (en anderen) met leugens komen en modder gooien en dit een persoonlijke discussie maken. Deze thread is om aan te geven wat er fout zit bij Ryanair, niet om een potje te gaan liegen omdat je onzeker bent over je eigen carriere keuze of werkgever.

Ik ken een aantal van de posters hier. Sommigen van hen zijn naar KLM gegaan van Ryanair en hebben vervolgens geprobeerd terug te komen. Nu Ryanair duidelijk heeft gemaakt, dat dit geen optie is omdat ze niet willen dat mensen even een paar maanden een andere werkgever gaan proberen om vervolgens terug te komen, gaan ze opeens Ryanair zwart maken. Interessant.
.
hahahahahahahahahahaha

Na je laatste vakbondstheorie van Ryanair ben ik definief gestopt om je serieus te nemen...maar blijf alsjeblieft wel doorgaan met wat je doet. Ik kan niet wachten op je volgende reply..

Hier nog eentje uit de oude doos van de grote meester himself:

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
180backtrack is offline  
Oud 28-11-2007, 22:27   #179
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

En waarom denk jij dan dat er geen vakbond is?
Ik heb heel hard gewerkt om er een binnen te krijgen, want ik denk dat het hoog tijd is, maar de vliegers hebben er geen behoefte aan.
In de ideale situatie zou het niet nodig zijn en zou er een sterke ERC zijn die namens de vliegers met het bedrijf onderhandelde.

Je mag dit van mij ook best op de man gaan spelen als dat je helpt je frustraties te uiten. Ik heb het hier uitstekend voor elkaar en hoe het met anderen bij andere bedrijven zit interesseert me niet, en wat anderen van mij vinden ook niet. Als trainer vertel ik mensen vaker dingen die ze niet willen horen en ben ik ook niet altijd even populair als ik slecht nieuws moet brengen.
Ik kom hier om informatie te geven en mensen te helpen. Vaak persoonlijk, ik krijg erg veel PM's, en soms hier in de threads. Maar probeer het wel feitelijk en informatief te houden, ga geen onzin posten die je via, via hoort of op websites leest en probeer constructief iets bij te dragen zodat mensen die het nog niet zo goed voor elkaar hebben als wij een goed beeld krijgen van de verschillende bedrijven die er zijn en zo een goede keuze kunnen maken voor wat betreft hun loopbaan.

Laatst aangepast door Overload : 28-11-2007 om 23:58
Overload is offline  
Oud 29-11-2007, 01:28   #180
Onassis
Gast
heeft nog geen status

At 180bcktrck: je bent wel een heel naar mannetje met je Saddam Hoessein
Over mentaliteit van bedrijfsleiding valt altijd te twisten, ook van de leiding van jouw bedrijf....heb het van dichtbij meegemaakt en geloof me, iedereen naait iedereen (soms letterlijk)
Als je wil galbakken kan je dat beter recht in iemand z'n gezicht zeggen, dan met de wolven mee te huilen en de held te spelen achter een alias op een forum...knap hoor jochie!
Geef liever wat input dan dat negatieve gewouwel!

Oud 29-11-2007, 02:08   #181
180backtrack
heeft nog geen status

180backtrack's Avatar

Oh, geloof me, in maart kom ik wel weer een borrel drinken in STN en dan zal ik met alle plezier persoonlijk de discussie aangaan. Ik zit hier niet te galbakken, ik vind alleen de keiharde leugens en halve waarheden die hier worden verteld, inmiddels lachwekkend worden. Of ben je het soms ook met Overload eens dat jullie vakbond word tegengehouden door het personeel zelf en dat inmiddels vele KLMers hun baan hebben opgezegd om voor Ryanair te gaan vliegen...

Volgens mij heet dit topic trouwens ook: het alles wat SLECHT is aan Ryanair. Door Overload zelf bedacht...

En voor wat bertreft mijn alias..die heb ik al ruim 6 jaar en bovendien verschuil ik me er niet achter. Volgens mij ben jij degene die er al vele heeft versleten...
180backtrack is offline  
Oud 29-11-2007, 13:02   #182
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Vraag ik het nog een keer dan. Waarom denk jij dat er geen vakbond is? Er is toch echt een stemming over geweest toen ik net begon en in dit voorjaar heeft een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas.
Ryanair heeft aangegeven dat we het zelf maar moeten weten en dat ze best met een vakbond willen praten als de vliegers dat graag willen, maar dat, dat niet zo'n goede oplossing is voor een bedrijf als Ryanair aangezien er meer, sneller bereikt kan worden door directe onderhandelingen met de ERC's. Dat vinden de meeste piloten ook en daarom is er (helaas) geen vakbond gekomen.
Overload is offline  
Oud 29-11-2007, 13:13   #183
The Fly
heeft nog geen status

The Fly's Avatar

Airworker sinds: Oct 2006
Brevet: CPL/ME-IR
Typeratings: Dash-8
Uren: Rookie
Hoe kan er nou een grote groep mensen aan een vakbond werken terwijl er geen grote groep mensen is dan? Apart!
The Fly is offline  
Oud 29-11-2007, 13:29   #184
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Lees nou je post nog een keer en re-post hem dan wat duidelijker geformuleerd, dan kan ik antwoord geven op je vraag en je verder helpen. Nu begrijp ik niet wat er staat.
Overload is offline  
Oud 29-11-2007, 14:27   #185
Fish
heeft nog geen status

Fish's Avatar

Brevet: FAA / JAA ATPL
Typeratings: 737
Uren: Genoeg
Wat denk ik ook wel belangrijk is bij Ryanair is waar je je base hebt. Dublin of Stansted is een heel andere werkomgeving als Weeze of Pisa. En ik zou persoonlijk niet graag in DUB of STN willen zitten.

Zit nu nog in het zuiden van Europa en vind het daar best relaxed en niet te vergelijken met bases als Dublin of Stansted waar het veel drukker en chaotischer is, zeker als ik hoor van mensen die daar werken. Zelfde procedures, zelfde contract - maar verder bijna een heel ander bedrijf. Verhuis binnenkort overigens naar een andere base wat dichter bij "huis"
Fish is offline  
Oud 29-11-2007, 14:36   #186
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Er gaan begin volgend jaar een aantal heel interessante bases open
Overload is offline  
Oud 29-11-2007, 15:04   #187
The Fly
heeft nog geen status

The Fly's Avatar

"een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas."

Voor de komma: Een grote groep mensen heeft interesse om BALPA binnen te krijgen.
Na de komma: Er was geen animo voor BALPA.
The Fly is offline  
Oud 29-11-2007, 15:20   #188
gelderen
heeft nog geen status

Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: geen
Uren: Nooit genoeg
Citaat:
Origineel gepost door The Fly Bekijk Bericht
"een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas."

Voor de komma: Een grote groep mensen heeft interesse om BALPA binnen te krijgen.
Na de komma: Er was geen animo voor BALPA.
Dat is wel heel erg flauw. Ryanair is een groot bedrijf en het kan best dat een grote groep mensen Balpa heeft proberen binnen te krijgen maar er toch een meerderheid heeft tegen gestemd.

gr
Eelco
gelderen is offline  
Oud 29-11-2007, 15:44   #189
The Fly
heeft nog geen status

The Fly's Avatar

Een grote groep staat dan toch gewoon in verhouding met de grootte van het bedrijf?
The Fly is offline  
Oud 29-11-2007, 16:45   #190
Jus757
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Brevet: (nog) geen
Typeratings: (nog) geen
Uren: Al 2!
Citaat:
Er gaan begin volgend jaar een aantal heel interessante bases open
Ik hoorde laatst bij de wandelgangen van CAE dat Eindhoven onvermijdelijk toch een base wordt? Of zit ik er nu helemaal naast...
Jus757 is offline  
Oud 29-11-2007, 16:49   #191
gelderen
heeft nog geen status

Citaat:
Een grote groep staat dan toch gewoon in verhouding met de grootte van het bedrijf?
Als een club van 100 piloten iets probeert te doen dan is dat m.i. een grote groep. Maar het zijn er te weinig om een meerderheid te zijn.

Wat was het doel van je post? Mischienwordt het dan duidelijker wat je bedoelt.

Groeten,
Eelco

Laatst aangepast door gelderen : 29-11-2007 om 18:59
gelderen is offline  
Oud 29-11-2007, 17:20   #192
Fish
heeft nog geen status

Fish's Avatar

Brevet: FAA / JAA ATPL
Typeratings: 737
Uren: Genoeg
Citaat:
Origineel gepost door Jus757 Bekijk Bericht
Ik hoorde laatst bij de wandelgangen van CAE dat Eindhoven onvermijdelijk toch een base wordt? Of zit ik er nu helemaal naast...
Naar mijn weten is Ryanair wel geinterreseerd in Eindhoven als basis, maar zijn op het moment de openingstijden en de mogelijke eco-tax een probleem.
Fish is offline  
Oud 29-11-2007, 18:31   #193
The Fly
heeft nog geen status

The Fly's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gelderen Bekijk Bericht
Als een club van 100 piloten iets probeert te doen dan is dat m.i. een grote groep. Maar het zijn er maar te weinig om een meerderheid te zijn.

Wat was het doel van je post? Mischienwordt het dan duidelijker wat je bedoelt.

Groeten,
Eelco
Mijn doel is mijn verbazing uiten over de gestelde beweringen van Overload in zijn post aangaande de klaarblijkelijke noninteresse voor een vakbond.
The Fly is offline  
Oud 29-11-2007, 18:40   #194
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Mijn doel is mijn verbazing uiten over de gestelde beweringen van Overload in zijn post aangaande de klaarblijkelijke noninteresse voor een vakbond.
Ga jij dan maar eens in een bestuur zitten en iets organiseren, dan kom je erachter dat ondanks interesse en heel veel inspanning er wellicht niets van de grond komt

Oud 29-11-2007, 18:57   #195
gelderen
heeft nog geen status

Citaat:
Mensen klagen graag en het is gemakkelijk roepen dat het allemaalzo slecht is en je een vakbond wil maar als het uiteindelijk puntje bij paaltje komt haken veel mensen af.

Deels omdat ze bang zijn voor hun carriere, deels omdat ze geen zin hebben om er tijd in te steken of whatever motivatie mensen hebben om af te haken. Maar zo verbazingswekkend vind ik het niet.

Mischien heeft het te maken met dat Overload het zegt en het Ryanair betreft? Ik heb het vermoeden dat als het KLM betreft er anders gereageerd zou worden.

Groeten,
Eelco
gelderen is offline  
Oud 29-11-2007, 19:58   #196
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

Airworker sinds: Sep 2000
Brevet: ATPL/TRI/TRE
Typeratings: B787/B777/A320/B737
Uren: 12000+
...wacht even mannen, ik ga even nieuwe popcorn halen en een re-fill voor mijn Cola....volg deze discussie al een tijdje met veel plezier......

Ok, ik zit weer..... thanks! Ga verder.....

Basic T is offline  
Oud 29-11-2007, 20:24   #197
The Fly
heeft nog geen status

The Fly's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Onassis Bekijk Bericht
Ga jij dan maar eens in een bestuur zitten en iets organiseren, dan kom je erachter dat ondanks interesse en heel veel inspanning er wellicht niets van de grond komt
Voor iemand die altijd het hardst weet te roepen dat een ander nog maar eens moet gaan lezen ben je er zelf wel snel bij zeg - Ik heb nooit beweert dat er geen ondanks interesse niks van de grond is gekomen. Wat ik wel zeg is dat je in 1 post onmogelijk kan zeggen dat er zowel "niemand" als "een grote groep mensen" interesse tonen voor iets. Dit is namelijk het taalkundig equivalent van 1=2.

Ik wacht met smart (en een bakkie popcorn + cola) tot je weer op je strepen gaat staan (predictable!).
The Fly is offline  
Oud 29-11-2007, 20:25   #198
180backtrack
heeft nog geen status

180backtrack's Avatar

Ik denk dat ik wel weet waar de noninteresse vandaan komt...

MEMO from Ryanair Management to all Ryanair pilots

It appears that BALPA – the people who charge you money for doing nothing – are back. No surprise there. Having failed to win union recognition in Ryanair last time, they will be looking for another ballot this time, so that they can charge Ryanair pilots 1% of your salary each year in order to deliver you … nothing. Let me make Ryanair’s position on BALPA perfectly clear as follows;

1. We have no objection to any Ryanair pilot joining BALPA, the Taliban, the Monster Raving Loonies or indeed the Moonies. Each individual is perfectly free to join whatever organization he/she so chooses.

2. BALPA in return for your membership will charge you 1% of your total salary, a sum that will amount to up to £1,000 – yes £1,000 – each year. If you want to waste £1,000, we recommend fast women, slow horses or even greyhound racing, at least you’ll have a few minutes of fun, which is more than you’ll have with BALPA.

3. Where Ryanair will have a problem is when BALPA will try to use your membership to force union recognition into this airline. NOW THIS WILL COST YOU EVEN MORE MONEY. If union recognition is forced upon Ryanair at Stansted base, it will have the following repercussions;

a. The rates of future pay increases will be reduced to the BALPA rates of pay increase – in other words there won’t be any (just ask BALPA members in GB Airways, Easyjet, BMibaby), take your pick.
b. There won’t be any more favorable share option schemes for Stansted pilots.
c. There won’t be any further promotions or base transfers at Stansted as the base will be frozen. If you are a First Officer, kiss that promotion and pay increase goodbye.

4. This is just the start, because all BALPA will do is get you the BALPA rates (which are lousy) and the BALPA pay increases (which are non existent). If anyone needs advise on what BALPA can really do for you, just talk to the KLM/BUZZ or more recently the Duo pilots. Why not talk to the Easyjet pilots who have now had BALPA for 3 years and nothing to show for it except job applications to non BALPA Ryanair.

“What is the alternative.” The alternative, and sensible course for all Ryanair’s pilots is to continue as you have before, being members of whatever organizations you so choose, but continuing to negotiate directly with the airline through the ERC structure to improve your pay and conditions. Over the past four years this has seen your basic pay increase by 12%, your sector pay increase (upfront) by 12%, a continuous stream of promotions and base transfers and substantial share option participation. In addition Ryanair’s pilots have negotiated the best rostering arrangements in the industry and continue to enjoy operating the newest aircraft.

If you look at what BALPA has done for your colleagues in other UK airlines in recent years, you will see that BALPA promises a lot, but delivers nothing. For the last 3 years they have had recognition in Easyjet, and what pay increases they got, have lagged behind Ryanair, their rostering is a mess, their flight pay is less than half that of Ryanair, their total pay packages are less than Ryanair and there is still a steady influx of Easyjet pilot applications to Ryanair bases.

“But BALPA will prevent any further changes in my terms and conditions”. No they won’t. There is a mistaken view that Ryanair recently changed the 5 year pay deal. We didn’t. The terms of the pay deal allowed for it to be reviewed and altered after 3 years in exceptional circumstances. Believe me we presently live in exceptional circumstances. Take the following examples;

- Swiss and SAS have confirmed that they expect to lose money for another year or two, that’s if they are still in business.
- Alitalia has recently been bailed out for the third time by the Italian Government.
- SAS having let go 150 pilots last year and announced a restructuring package in late March that included pilot pay cuts (YES CUTS).
- SAS disclosed that its fares/yields fell by an unprecedented 17% in one month alone.
- Easyjet have issued two profit warnings in the last 3 months and their shares closed recently at £1.54p, less than half of the £3.89p peak of earlier this year.
- Easyjet warned that it expects “unprofitable and unrealistic pricing by airlines across all sectors of the European industry to continue”.

Despite this awful backdrop, Ryanair recently implemented another 3% basic pay rise for all staff including pilots. This is the only 3% pay increase in the Irish or British airline industry this year so far. Furthermore there is another tranche of share options on the way with the benefit of the current depressed share price. Yes, you lost some minor benefits including doing your medical on a day off, free teas and coffees, free uniforms, etc. All of these are worth less than your basic pay increase. These losses are pretty small compared to the job losses made among pilot numbers in SAS and more recently Duo, Jet Magic and others. 24 European airlines went bust in the last 18 months while you were getting pay increases, promotions and share options (see attached). Neither Ryanair nor BALPA can do anything about the awful world out there. BALPA promises much, but delivers nothing. Ryanair promises little, but delivers a lot.

Please do not be persuaded by the false promises of BALPA, who have repeatedly shown in other airlines that they are hopelessly ineffectual to improve pay or conditions, particularly when the pay and conditions in the only airline BALPA don’t have recognition in – namely Ryanair – are better than in the other big UK low fare airline (Easyjet), where BALPA have been recognized for 3 years now.

Finally, I would like to thank you all for your hard work and support in making Ryanair the best operation for safety and punctuality in Europe over the last 18 months. Thank you again for your support.

Best regards.
Oud 29-11-2007, 21:01   #199
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Twee antwoorden:
a. Ga jij maar met een bakkie popcorn zitten Fly, want zonder baan heb je vast wel tijd genoeg....ik heb een voorspoedige en bevalt me prima! Lezen kan ik wel, maar formuleer eerst jouw zinnen correct want ik snap werkelijk geen bal van wat je zegt. Gelderen heeft tenminste door waar het over gaat! (want die kan lezen)
b. At 180: Die brieven zijn niets nieuws want idd RYR houdt wel een beetje van propaganda....vaak ook nog eens zo smoezelig dat je er eng van wordt....En dat heb ik nooit anders gesuggereerd....er zijn zaken waar je niet eens mee kan zijn....maar dat is in RYR zo verschrikkelijk doorzichtig met dergelijke brieven.....Geheel on-topic hoor, want dat vind ik persoonlijk een van de SLECHTE zaken aan RYR.....Maar wacht even! Dit is zo gedateerd dat het gedrukt staat! Warwick Brady heeft de company reeds in medio 2005 verlaten.....hmmmm

Ik heb er ook maar eentje ingeschonken! Zo'n lekkere gele uit Groenloo!

Oud 29-11-2007, 22:59   #200
180backtrack
heeft nog geen status

180backtrack's Avatar

@Onassis; Eerlijk is eerlijk, deze mail is inderdaad van rond 2005. Echter zitten MOL, DOB en EW nog steeds in hetzelfde management als toen en houden er nog steeds dezelfde filosofie tav vakbonden er op na.

Nog een paar beweringen waar Overload de waarheid stelselmatig verdraaid en de zaken mooier maakt dan ze zijn..

Citaat:
Zo'n € 180.000 (STG 125000) voor een senior captain, maar dat gaat jaarlijks omhoog, zonder bovenlimiet. + final salary pensioen(!) + uniform en medical vergoeding + share options van zo'n € 100.000 per vijf jaar, dus gemiddeld zo'n 20.000 per jaar. (over de laatste vijf jaar dan...)
Zeg ongeveer € 200.000,- alles bij elkaar. Je moet wel minimaal een jaar of zes in dienst zijn voor je daaraan zit. En je moet voor een bepaalde datum in dienst zijn gekomen voor het final salary pensioen, als je nu begint krijg je een gewoon pensioen van 10%, belegd volgens een strategie die je zelf kiest.

Citaat:
Dat van die nieuwe contracten is dus alvast niet waar. Een kleine groep mensen in DUB heeft een speciale deal, waarbij ze minder basic krijgen in ruil voor een aantal andere dingen en daar is een goede reden voor die ik hier niet kan noemen en dat hebben ze (als groep) zelf met het bedrijf onderhandeld.
Een captain nu krijgt gewoon net zo veel als een captain drie jaar geleden.
er schijnt hier een beetje het idee te heersen dat Ryanair zomaar zou kunnen zeggen 'en nu gaan we jullie minder betalen' ofzo. Zo werkt het natuurlijk niet in Europa.

Attn: All Pilots
From: Peter Bellew
Date: 27th November 2006
Re: Captain’s Positions in Dublin

Dear Ladies/Gents,

As our half year results demonstrate, staff costs (+36%) are rising at a much faster rate than our passenger growth (+23%). This was largely due to the disproportionate number of pilots in this year’s recruitment, and reflects the fact that pilot pay is significantly higher than average salaries across the company. We therefore need to tightly control pilot costs going forward.

From 1st January 2007 our basic rate of pay for new Captains at Dublin will be €66K pa, which, in addition to Dublin sector pay, equates to a gross total of approximately €110,000 similar to most of our other Euro bases.Any Captains who are considering a transfer to Dublin, and who wish to avail of the current Captain’s basic rate in Dublin (€70K) should therefore make an application prior to 7th December next in order to secure the current Captain’s pay rate at Dublin (if your application is accepted).
Captains who have successfully applied for a Dublin position before 7th December who have signed the training bond and have been accepted for Command training prior to 31st December will continue to be paid at the current Dublin Captain’s rate if they successfully complete their training and are appointed to the Dublin base following 1st January 2007. Any new Captains in Dublin after that date will start at the new €66K pa basic rate.

May I therefore urge any pilot wishing to avail of a command position in Dublin to take this opportunity and apply now, prior to December 7th.

Best wishes
Peter Bellew
General Manager-Flight Operations

Een bericht van een jaar oud maar het laat zien dat Ryanair prima in staat is om minder te gaan betalen als zij dat nodig achten. Welliswaar voor nieuwe captains, maar de boodschap is helder. Bovendien geeft PB zelf toe dat het gemiddelde BRUTO salaris voor Euro-bases +/- 110.000 EUR is..dat zijn hele andere getallen dan Overload ons voorschoteld. Ik neem aan dat de salarissen het afgelopen jaar niet met 10duizenden euros zijn gestegen. Dat het salaris in de UK hoger zijn is helder, maar daar is het leven een stuk duurder. Bovendien is de pond het afgelopen jaar flink gedaald tov de Euro.

Kom op Overload, wees sportief en stop met het verdraaien van feiten en waarheden. Jij hebt zelf deze topic gestart en dan vraag je er gewoon om. Als je positieve dingen over Ryanair wil horen dan start je gewoon een nieuw topic "Het alles wat goed is aan Ryanair" Dan zal ik de eerste zijn die reageert..
180backtrack is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels