.:.
Oud 17-06-2009, 12:50   #1
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

Airworker sinds: Apr 2009
Brevet: (f) ATPL
Typeratings: Graag.
Uren: 210
Info m.b.t. trainingen Trans

L.S.

Zoals te lezen in eerdere posts lig ik op de plank bij Trans. Echter vanuit Transavia komt vrij weinig info als het gaat om nieuwe aannames/trainingen. Ik begrijp dat het ook voor de maatschappij bijzonder onzekere tijden zijn, maar er moet meer informatie beschikbaar zijn dan er nu verstrekt wordt.

Iets meer info zou dus zeer welkom zijn, al is het maar dat Trans op z'n minst de verwachting danwel doelstelling uitspreekt m.b.t. nieuwe opleidingen.
Zoals gewoonlijk doen veel speculaties en geruchten de ronde, maar hier kunnen we dus niets mee.

Als er mensen zijn die in dezelfde positie verkeren, of in ieder geval in een dusdanige positie dat meer info van de kant van Trans wenselijk is, dan stel ik voor dat zij zich hier melden. Als er genoeg animo is, stel ik voor om een brief/mail namens ons allen te sturen, met het verzoek om uitgebreidere informatieverstrekking, voor zover mogelijk.

gaarne reacties, ontopic.
Conjo 6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2009, 17:58   #2
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Wellicht kun je dan ook vragen of je je 65 pleuri´s terug kunt krijgen, daar je de selectie positief hebt doorlopen, maar buiten je schuld om nog steeds werkloos bent!
Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2009, 21:45   #3
flyingviking
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: CPL/IR
Typeratings: none
Uren: N/B
Hoi Conjo-6,

Ik wil je een tip geven (beschouw het als opbouwende kritiek want zo bedoel ik het ook).

Ik hoop niet dat jij met je echte voor- en achternaam hier postings plaatst. Dat geldt zeker indien je een kritische houding hebt tegenover een bedrijf waar je een sollicitatieprocedure hebt lopen. Realiseer je dat Airwork vele lezers uit "de industry" heeft. Bij de Nederlandse maatschappijen die ik ken (AF/KL-groep dus ook HV) zit het pot- en potdicht. Het is niet anders.

Iemand die in deze markt moeilijk gaat lopen doen en komt "zeiken" is men liever kwijt dan rijk. Ik ben bang dat, de voor jou en je mede-sollicitanten, goed bedoelde initiatieven een averechts effect hebben. Ook al toon je begrip voor de situatie van het bedrijf.

Mijn concrete tips:
1. Vervallen door aanpassing username.
2. Probeer in contact te komen met HV-vliegers (er zijn er genoeg bij Airwork). Plaats bijvoorbeeld een oproep voor privé-berichten. Wellicht dat zij meer weten.
3. Indien je van mening bent dat HV niet die informatie verstrekt waarop jij denkt dat een sollicitant recht heeft dan kun je contact opnemen met de VNV. Wordt dan wel lid-kandidaat indien je dat (nog) niet bent. Goed omgaan met sollicitanten valt ook onder "goed werkgeverschap". HV is daarop aanspreekbaar en de VNV kan wellicht een en ander, al dan niet in een formele sfeer, met HV bespreken. Zonder namen te noemen. Uit ervaring kan ik zeggen: "Badhoevedorp"is goud waard!
4. Indien je nu al achterdochtig bent tegenover de oprechtheid t.a.v. de informatieverstrekking van HV vraag jezelf dan af: Is HV voor mij wel de goede werkgever? Waarom wil ik daar zo graag werken indien de ondertoon nu al zo kritisch is? En die vragen moet je eerlijk tegenover jezelf beantwoorden (een stuk zelfreflectie)

Veel succes

Laatst aangepast door flyingviking : 17-06-2009 om 21:49 Reden: Username gewijzigd in Conjo 6
flyingviking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2009, 23:29   #4
Track
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: geen
Offtopic reactie op het verhaal van de vliegende viking.

De TS heeft al contact gezocht met HV mensen en dat op een zeer correcte wijze. Er spreekt slechts een gemotiveerde wannabe HV vlieger die als tip heeft gekregen om met een paar man Trans aan te schrijven voor wat informatie.

Transavia is een relaxte club waar echt geen kruisje bij je naam komt als je vraagt om wat informatie. Sterker nog, er zijn genoeg vliegers bij ons die er zitten omdat ze zelf initiatief hebben genomen.

Maar ik kan je wel verzekeren dat Transavia dit:

Citaat:
Indien je van mening bent dat HV niet die informatie verstrekt waarop jij denkt dat een sollicitant recht heeft dan kun je contact opnemen met de VNV.
zal opvatten als dit:

Citaat:
Iemand die in deze markt moeilijk gaat lopen doen en komt "zeiken"...
Track is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2009, 10:40   #5
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Conjo,

Ik vraag me af wat je verwacht voor een antwoord?
Uiteraard snap ik dat het enorm shit is dat je op de plank ligt maar heb je gekeken naar hoe de industrie er aan toe is op dit moment ?

Iedere vlieger op dit moment vreest voor zn baan omdat overtolligheid overal bijna aan de orde is. En jij vraagt je af waarom Trans jou niet beter op de hoogte kan houden??
Ik denk dat ze wel iets beters te doen hebben op dit moment.
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2009, 11:30   #6
Ace of Spades
heeft nog geen status

Ace of Spades's Avatar

Airworker sinds: May 2008
Typeratings: B757/767F
Uren: Even tellen
Even voor de duidelijkheid, je ligt bij HV op de plank. Wil je daarmee zeggen dat je in file zit of heb je al delen of de hele selectie procedure doorlopen?

Denk dat HV aardig wat mensen in file heeft staan en dat gaan er in rap tempo alleen maar meer worden denk ik. Vlieg niet bij HV maar is meer een educated guess.

Groeten AoS
Ace of Spades is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2009, 22:12   #7
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

:respect:

Citaat:
Origineel gepost door Ace of Spades Bekijk Bericht
Even voor de duidelijkheid, je ligt bij HV op de plank. Wil je daarmee zeggen dat je in file zit of heb je al delen of de hele selectie procedure doorlopen?

Denk dat HV aardig wat mensen in file heeft staan en dat gaan er in rap tempo alleen maar meer worden denk ik. Vlieg niet bij HV maar is meer een educated guess.

Groeten AoS
Ik heb inderdaad de gehele selectie al doorlopen. Ik ben in selectie genomen om in eerste instantie in oktober/november 2008 te beginnen. Echter halverwege de selectie stortte de boel in mekaar en besloot Trans alles dicht te gooien. De jongens die op dat moment in selectie zaten mochten deze afronden en werden op de plank gelegd indien zij de selectie succesvol doorliepen.
Zo geschiedde, dus nu lig ik op de plank, zoals Trans dat zelf noemt.

En inderdaad Altimeter, Trans heeft momenteel wel wat beters te doen dan mij op de hoogte te houden van de plannen. Dit begrijp ik ook volledig, maar dat ontneemt mij natuurlijk niet het recht om om deze informatie te vragen.

Verder ben ik het volledig met Track eens en kan ik flyingviking melden dat ik absoluut niet achterdochtig ben t.o.v. Trans. Ik begrijp dat men aldaar de prioriteit momenteel niet legt bij het informeren van de mensen op de plank en juist dáárom probeer ik uit eigen initiatief iets te bereiken.

Om Track te quoten, hier spreekt idd slechts een zeer gemotiveerde wannabee HV-vlieger, die graag wil weten wat Trans zélf voor ogen heeft. Dat lijkt mij niet teveel gevraagd, ookal zijn het moeilijke tijden.

Wellicht weet Trans het zelf ook niet. Alles is natuurlijk afhankelijk van de markt en van wat KLM doet. Nogmaals alle begrip daarvoor.
Oud 19-06-2009, 00:04   #8
Commander
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2007
Uren: 4500
Hey Conjo 6,

Bijzondere naam btw.. zelf bedacht?
Maar ik begrijp je drang wel. Het is maar de vraag of er aanstaande winter weer opgeleid gaat worden. Je volgt het nieuws vast wel...

Succes
Commander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2009, 12:16   #9
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Commander Bekijk Bericht
Hey Conjo 6,

Bijzondere naam btw.. zelf bedacht?

Nee, bijnaam op de KLS. (Als lid van 't CAVV, de studentenvereniging)
Oud 19-06-2009, 13:48   #10
Alex1986
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Brevet: cpl/fatpl
Typeratings: -
Uren: -
Ik heb nooit eerder gepost op dit forum, maar na het lezen van Conjo's verhaal wil ik toch even reageren. Bij deze aangenaam allemaal.

Conjo, ik zit in de zelfde situatie, ik lig ook op "de plank". Heb jij na het afronden van je selectie een start datum tehoren gekregen, of in welke ini je zou zitten? Ik zou 7 dec. beginnen, maar ongeveer een maand van tevoren werd er afgebeld.

De mensen die in december zouden beginnen worden uiteraard als eerste gebeld zodra er weer opleidingen van start gaan, het gaat hier om 8 man. Als je nog geen datum hebt gekregen maar wel door de selectie bent gekomen dan word je gebeld indien er mensen uit die oorspronkelijke groep afzeggen. Verder is het natuurlijk gewoon afwachten.... Ik heb vernomen dat er voor april 2010 niks gaat gebeuren, maar ook dit staat natuurlijk niet vast. Maar wees blij dat je in iedergeval de selectie al hebt doorlopen, dat is al weer heel wat anders dan ergens op selectie proberen te komen in deze tijden!

succes! groet, Alex
Alex1986 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2009, 01:57   #11
Ambitious
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: A320, B757/767
Uren: begint ergens op te lijken
Allereerst Conjo... Ik snap heel goed dat je wil weten waar je aan toe bent, en persoonlijk vind ik dat je het uiterst netjes verwoordt. Berichtgeving van luchtvaartmaatschappijen is mijns inziens verre van ideaal. Al is het maar een standaard maandelijks bericht van "joh, je licht nog steeds bij ons op de plank, al is de situatie er op dit moment niet naar om verder op te leiden". Dan heb je in ieder geval bevestiging, ipv dat je het gevoel hebt dat ze je vergeten.
Zoals we allemaal in de luchtvaart weten: Het is hollen of stilstaan, op dit moment wordt er al enig tijd stilgestaan, maar het laagste punt is inmiddels wel bereikt lijkt mij. Bedrijven starten langzaam weer winsten aan te kondigen en zelfs in mijn land van verblijf heeft de locale Balkenellende verklaard dat de stijgende lijn weer te pakken is.
Ik hoop dat je snel aan de haal mag met de Boeing om vervolgens los te mogen op lijn.
Ambitious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-10-2009, 18:26   #12
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

Airworker sinds: Jan 2000
Typeratings: A320
Uren: Genoeg
Slightly off-topic

Citaat:
Bedrijven starten langzaam weer winsten aan te kondigen en zelfs in mijn land van verblijf heeft de locale Balkenellende verklaard dat de stijgende lijn weer te pakken is.
Wie dan ??? Als je de media berichten grondig leest is het "minder slecht resultaat" het tegenwoordige "goede resultaat"

D.w.z. berichtgevingen als b.v. In juli was de passagiers afname 11% vergeleken met een jaar geleden t.o.v. 17% een maand geleden gezien als een verbetering ....

11% afname is nog steeds SLECHT.

Maatschappijen als BA, AFKL en LH verwachten nog steeds een (fors) verlies voor het boekjaar 2009-2010
Buzzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2009, 04:42   #13
Ambitious
heeft nog geen status

Brevet: ATPL (A)
Typeratings: A320, B757/767
Uren: begint ergens op te lijken
Citaat:
Origineel gepost door Ambitious Bekijk Bericht
Bedrijven.
Heb het woord airlines/luchtvaartmaatschappijen nog niet in de mond genomen. Hoewel er zijn wel wat airlines (op één hand te tellen) die toch nog in de plus draaien.
Daarnaast als u her en der de Europese indexen in de gaten houdt, dan kunt u ook het één en ander herleiden. De beurs reflecteert vaak wat enkele maanden later voelbaar zal zijn.
Ambitious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 07:30   #14
MHA
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
De beurs reflecteert momenteel vooral de exorbitant hoge financiële injecties van nationale overheden. Omzetten dalen terwijl koersen stijgen.. Some are still dreaming the dream.
MHA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-10-2009, 14:44   #15
Commander
heeft nog geen status

En toch gaat trans zwarte cijfers schrijven dit jaar... Netjes dacht ik zo....
Oud 04-10-2009, 00:58   #16
F/O
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2005
Brevet: yes
Typeratings: yes
Doet Trans al jaren!
F/O is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-10-2009, 08:17   #17
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: Brevet
Typeratings: Typeratings
Uren: Vlieguren
Er zijn er meer die dat al jaren deden, maar in 2009 dat niet gaan doen
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-10-2009, 01:39   #18
Hannibal
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 1999
Typeratings: SA227 / B737
Uren: 3000
het gaat wel heel erg offtopic, maar vergeet niet dat de reisbereidheid meer afhangt van de werkeloosheid (die nog moet pieken) dan van de winstgevendheid / productiviteit / BNP of wat dan ook.
Hannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-10-2009, 22:08   #19
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

Nog mensen die wél iets ontopic kwijt willen?
Oud 06-10-2009, 23:03   #20
cpw1991
Heeft thuis een status

cpw1991's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: MEP SEP
Uren: 200+
Ja.

Ik neem aan dat je nog steeds zit te wachten op Trans (of heb je ondertussen al iets gehoord?). Nu is mijn vraag: Wat doe je nu in de tussentijd dan? Lekker de taxichauffeur uithangen of iets?

Gr
cpw1991 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-10-2009, 23:20   #21
Avian
heeft nog geen status

Avian's Avatar

Typeratings: B737
Uren: aanwezig
We're back on topic!
Avian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-10-2009, 19:25   #22
Mach 1
Houdoe

Mach 1's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Typeratings: Fk50 D8-400
Citaat:
Origineel gepost door cpw1991 Bekijk Bericht
Nu is mijn vraag: Wat doe je nu in de tussentijd dan? Lekker de taxichauffeur uithangen of iets?

Gr

Aan zijn uren in profiel te zien vrij weinig luchtstuurwerk, kan me voorstellen dat het dan inderdaad erg begint te jeuken.

Ik zag trouwens dat trans hun vacature bank heefd omgegooid, ginne 65 pingels meer maar wél opnieuw aanmelden jongens. Misschien begint het daar weer te borrelen...

Grtz,
Mach 1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-10-2009, 20:25   #23
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

Veel te weinig luchtstuurwerk ja, jeuken is zacht uitgedrukt...

Ik heb zo her en der geruchten gehoord dat ze eind dit jaar/begin volgend jaar weer gaan opleiden, maarja, geruchten kennen we inmiddels hč...
Eén en ander is bij Trans natuurlijk afhankelijk van wat er binnen de gehele AF-KLM groep gebeurt. Ik meen ook dat de afspraak gemaakt is dat wanneer er ook maar ergens binnen AF-KLM een overschot bestaat, er geen nieuwe mensen aangenomen mógen worden. Dus tot het moment dat dat overschot weggewerkt is, lijkt het me aannemelijker dat er komende zomer weer 737-crews van KLM bij Trans gaan vliegen, dan dat ze nieuwe mensen van de plank trekken. Maar goed, wie ben ik...

Ik heb van Trans zelf nog niets gehoord en andere mensen in dezelfde situatie als ik ook niet. We wachten het 'rustig' af...
Oud 08-10-2009, 11:25   #24
Commander
heeft nog geen status

Volgende zomer vliegen er vrijwel zeker weer KLM-ers bij ons...

Hoor soms wel geruchten dat er 1 of 2 klasjes gaan starten.... Maar dat zijn dan jongens die aangenomen zijn, met al een type 737 op zak, zodat ze alleen de conversie hoeven te doen...
Maarja... geruchten...

Ciao
Oud 08-10-2009, 13:06   #25
Conjo 6
heeft nog geen status

Conjo 6's Avatar

Aangenomen? Ik begreep dat je pas wordt aangenomen ná je opleiding bij Trans, en dat je tot die tijd een opleidingsovereenkomst hebt. Maar dat werkt dus anders voor de mensen waar jij het over hebt?

Laatst aangepast door Conjo 6 : 08-10-2009 om 13:16
Oud 09-10-2009, 11:18   #26
Commander
heeft nog geen status

Sorry voor de onduidelijkheid. Je hebt gelijkt Conjo 6. Ik bedoel de mensen die al door de selecties zijn gekomen. Maar al een type 737 hebben. Maar zoals ik zei... Geruchten....

Ciao
Oud 09-10-2009, 23:53   #27
Altimeter
heeft nog geen status

Typeratings: F70/F100
Uren: 4000 en still counting
Nou ben vanochtend bij het praatje van dhr. Hartmann geweest in het BMC en hij was heel duidelijk dat als er ergens binnen de KLM groep een overschot is er nergens wordt aangenomen.

Dus nog ff een jaartje of 2 wachten denk ik.....
Altimeter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-10-2009, 16:54   #28
Altimiter
heeft nog geen status

Handig..

Iemand die zich registreerd met bijna de identieke naam
Yeah I know I spelled it wrong. Moet vast het bier zijn..

Maar toch niet handig lijkt me
Oud 10-10-2009, 19:52   #29
Commander
heeft nog geen status

Hey Altimiter, ik zat ook al te kijken, wat is dit dan.

Maar Altimeter, laten we hopen dat als het ooit andersom is, dat jullie bij de blauwe net zo coulant zijn als wij bij de groene...

Ciao
Oud 10-10-2009, 20:17   #30
Altimeter
heeft nog geen status

Typeratings: F70/F100
Uren: 4000 en still counting
ja, had ALTIMITER niet eens gezien op het board joh, zo vaak zit ik er niet op........ maar vindt het toch wel leuk een beetje lezen wat iedereen zoal bezighoudt........ Ff opletten dus....grtz....
Altimeter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-10-2009, 14:44   #31
Altimiter
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Commander Bekijk Bericht

Maar Altimeter, laten we hopen dat als het ooit andersom is, dat jullie bij de blauwe net zo coulant zijn als wij bij de groene...

Ciao
Ja en helaas verwacht ik daar helemaal niets van.
Niet onaardig bedoeld, maar zolang het de KLM aan gaat is alles geoorloofd.
Maar denk dat wanneer wij ooit een overschot zullen krijgen de KLM vrolijk de andere kant op kijkt en net doet of haar neus bloed.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels