.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 22-02-2019, 19:21   #1
EUPilot
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2019
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: 1
Is Global Aviation SA een premium opleiding

Ik kijk ook naar een full-time integrated vliegopleidingen in EU. Is het een voordeel om een vliegopleiding in Griekenland te doen? Griekenland staat bekend om de invloedrijke scheepsvaart, geldt deze invloed ook voor de luchtvaart?

Global Aviation heeft een samenwerking met Orbit en zonder MCC kost de opleiding 52.000,- euro. De website, partners en vloot zien er goed uit; http://globalaviationsa.com/courses/atpl-integrated/ zie PDF. Een MCC en eventueel een JOC kan bij FSC op Schiphol gedaan worden. EPST komt naast CTC, OSM, G-Air, L3 nu ook met Global Aviation. EPST vraagt veel extra voor een MCC/JOC en de garanties. Terwijl ik succesvol moet zijn in de opleiding en mijn ouders een opleiding gaan financieren en betalen.

Heb je een COVA gesprek of de GQ testen voor de gefinancierde NL opleidingen niet gehaald dan rest een diversiteit aan integrated vliegopleidingen in Zuid EU en Oost EU die betaalbaar en EASA gekwalificeerd zijn.

Is de Global Aviation SA een premium opleiding? Heb ik straks met een diploma van Global Aviation een gedegen EASA Brevet in handen. Of oordelen de NL luchtvaartmaatschappijen dat de vliegopleiding niet goed is en de Global opleiding via EPST wel behoort tot ťťn van de beste opleidingen in NL? Hoe fair is de luchtvaart over twee jaar? Is de MCC van EPST bepalend of een opleiding in het buitenland goed is? Zijn in Zuid EU of Oost EU premium opleidingen die goed staan aangeschreven of moet je een meerprijs van circa 20.000,- euro bij EPST voor een NL goedkeuring op de koop toenemen?
EUPilot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2019, 10:30   #2
EUPilot
heeft nog geen status

In de tijd van CAE en Oxford had EPST een goede naam. Dat EPST nu ook Global Aviation aan het bestand toevoegt en een baangarantie blijft geven, roept vraagtekens op. Maakt de MCC van EPST de Global opleiding beter? Er is geen financiering en garantie op de selectie is gekoppeld aan garantiefonds.

Laatst aangepast door EUPilot : 24-02-2019 om 07:35
Oud 27-02-2019, 06:15   #3
EUPilot
heeft nog geen status

Aangepast.

Laatst aangepast door EUPilot : 08-03-2019 om 18:22
Oud 27-02-2019, 14:47   #4
RVR
Ja

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: In progress
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door EUPilot Bekijk Bericht
[url]
Hoe fair is de luchtvaart wanneer een van de beste vliegscholen in Nederland op deze wijze het niveau van de opleiding kan definiŽren?
EPST Eťn van de beste scholen?
Ik heb met eigen ogen gezien waar EPSTstudenten in Portugal worden opgeleid, bij L-3. Opleiding schijnt drastisch achteruit te zijn gegaan!!
Extreem veel vertraging (verwachting tot meer dan 1 jaar vertraging) wegens te veel studenten.
MCC van EPST schijnt dan weer erg goed te zijn. Maar wat is Dat waard als je er 36 maanden over doet.
RVR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-03-2019, 17:46   #5
Tom123
On my way!

Airworker sinds: Jun 2016
Brevet: Staat in de planning
Uren: Geen
Zelf heb ik mijn voorkeur bij Egnatia Aviation in Griekenland. Ook ik heb aan beide scholen gedacht maar mijn gevoelens liggen meer bij Egnatia in verband met de research die ik gedaan heb. Zelf vlieg ik 21 mei die kant op om het gevoel daadwerkelijk te bevestigen. Klopt het allemaal, wil ik in de klas van oktober 2019 binnen stromen.

Dit geeft overigens geen antwoord op je vraag maar wel een indicatie met welke scholen er nog meer zijn. Misschien dat je studenten moet contacteren en eventueel hetzelfde vragen. Kijken wat zij kunnen vertellen. Dit is makkelijk gedaan aangezien Global Aviation de graduates op facebook plaatst met de namen erbij.

Laatst aangepast door Tom123 : 03-03-2019 om 17:49 Reden: Zinnen vergeten
Tom123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-03-2019, 21:58   #6
Blackjack160
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2019
Uren: Geen
Via EPST zit ik momenteel bij Global Aviation. Is een leuke organisatie en het bevalt allemaal boven verwachting! EPST heeft inderdaad een goede naam als het gaat om de MCC en ook de AJFC.

Vergeet niet dat die 52.000 EUR voor Global zonder MCC, JOC en huisvesting is.
Blackjack160 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-03-2019, 14:20   #7
EUPilot
heeft nog geen status

Een antwoord op hoe de markt over 2 jaar zal zijn, hebben we allebei niet.

Een feit is dat je bij Global Aviation een Grieks CPL examen doet en een Grieks CPL IR/ME Brevet behaald, met of zonder EPST. Een MCC en JOC kan eveneens bij FSC met een bevoegde IL&T Instructeur of examinator gedaan worden.
Oud 17-03-2019, 20:56   #8
BBJ-96
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2019
Uren: 10+
De signalen zijn al zichtbaar.

1. De betere opleidingen hebben een financiering of een deel van de opleiding wordt betaald door de luchtvaartmaatschappij.

2. De KLM Flight Academy en Transavia hebben de opleiding volledig in Nederland gesitueerd.

3. De KLM gaat een trial voor aanname van vliegers buiten de ‘voorkeurscholen’ de komende periode verder uitbreiden.
De ‘voorkeurscholen’ zijn niet representatief, EPST heeft al 3 jaar geen financiering en NLS bestaat niet meer. Het begrip ‘voorkeurscholen’ is overbodig.
BBJ-96 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:13   #9
RVR
Ja

Airworker sinds: Jun 2018
Brevet: In progress
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door BBJ-96 Bekijk Bericht
De signalen zijn al zichtbaar.

1. De betere opleidingen hebben een financiering of een deel van de opleiding wordt betaald door de luchtvaartmaatschappij.

2. De KLM Flight Academy en Transavia hebben de opleiding volledig in Nederland gesitueerd.

3. De KLM gaat een trial voor aanname van vliegers buiten de ‘voorkeurscholen’ de komende periode verder uitbreiden.
De ‘voorkeurscholen’ zijn niet representatief, EPST heeft al 3 jaar geen financiering en NLS bestaat niet meer. Het begrip ‘voorkeurscholen’ is overbodig.
Voor ik weet heeft alleen de KLS financiering. Transavia MPL moet zelf gefinancierd te worden door de student..
RVR is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:26   #10
B77W
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2011
Brevet: -
Uren: Geen idee
Kom dan naar Duitsland, kost 60k en binnen Brussels/Eurowings heb je kans
Schoolgeld betaal je terug via je salaris

@BBJ-96 Wat houdt die trial in? Is dat alleen voor ervaren vliegers van toepassing?
B77W is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:00   #11
EUPilot
heeft nog geen status

B77W, zoals eerder gezegdÖ. Ik heb de GQ testen niet gehaald en ik ben niet de enige. De topic gaat over alternatieven wanneer de gefinancierde opleidingen niet haalbaar zijn en jezelf mag betalen. EPST vraagt heel veel extra voor MCC/JOC en garanties, bedragen lopen tot Ä 20.000,- extra. Hoe fair is dan de Nederlandse luchtvaart?
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels