.:.

Ga Terug   Airwork > Nederland > Martinair

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 26-09-2010, 11:10   #121
clipper
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2002
Brevet: cpl
Typeratings: i/r twin
Citaat:
Origineel gepost door B767-300ER Bekijk Bericht
??

Bijna. 4x 767 ica eruit bij MP, 4x ERF van KLM naar MP met ENKELT MP vliegers (76 en 74! (is dan wel overtollig)) KLM vliegers terug naar KLM inruil voor extra A332's voor de passagevluchten van MP....
hiermee levert de KLM vlieger salaris in...
clipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 11:24   #122
easyrider
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2002
Typeratings: B733-734-738-739
Niet Alleen salaris!

Hij krijgt er een onduidelijke operatie voor terug die hij moet delen met de rest van de Skyteam members, immers daar heeft hij productie afspraken mee.

Daarnaast raakt de KLM vlieger zijn hele full vracht tak kwijt, die hij nooit meer terug ziet komen.

In de toekomst mag hij dan solliciteren bij de MAC als hij alleen vracht wil vliegen. Hoogstwaarschijnlijk tegen veel mindere voorwaarden dan die hij nu heeft.

De kans dat erbij martinair opleidingen gaan plaatsvinden de komende jaren voor klm vliegers is niet heel erg groot.

Er is namelijk nog boventalligheid bij de mac die zal eerst moeten worden opgelost. En tenslotte het aantal pensioneringen die de komende jaren plaats gaan vinden is niet heel erg groot. Om niet te zeggen nihil.

gr Easy
easyrider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 11:51   #123
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: ATPL
Typeratings: B757/B767
Uren: Zat, maar zal niet meer toenemen
Citaat:
Origineel gepost door clipper Bekijk Bericht
hiermee levert de KLM vlieger salaris in...
Oeps, ja dat punt had ik even over het hoofd gezien.
Citaat:
Origineel gepost door easyrider
De kans dat erbij martinair opleidingen gaan plaatsvinden de komende jaren voor KLM vliegers is niet heel erg groot.
Volgens mij heeft neimand hier ook gezegd dat MP weer gaat opleiden, of heb ik een post gemkst cq verkeerd gelezen?
Citaat:
Hij krijgt er een onduidelijke operatie voor terug die hij moet delen met de rest van de Skyteam members, immers daar heeft hij productie afspraken mee
Is dat echt zo?. Werden de MP (passage)routes al niet meegeteld bij KLM daar KLM al 50% eigenaar was ten tijde van de fusie met AF?
Dit geldt namelijk wel voor de vrachtroutes, anders waren de MPP en MPQ echt wel bij MP gebleven en de MPS allang terug uit de dessert.
En wat is er "onduidelijk"aan?
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 12:01   #124
jocky747
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Typeratings: B747-400,F100/F70
Uren: elke keer weer meer dat ervoor
misschien ligt een deel van het antwoord in de vlootvernieuwing die komen gaat...

De 767 gaat eruit, maar stel dat KLM er een aantal extra bussen erbij gaat nemen?

Groei zal bij KLM altijd minder zijn dan voordat AF een partner werd omdat er keiharde afspraken zijn gemaakt over productieratio's.
De verdeling zal dus voornamelijk tussen KLM en AF afspelen en in zeer mindere mate de andere maatschappijen (uiteraard is er weer een ratio tussen AF-KLM en Delta voor de North Atlantic)

Ik denk dat er nog wat stagnatie gaat plaatsvinden bij KLM voor wat betreft de doorgroei aangezien dit prima binnen de CAO mag en KLM hiermee geld bespaard.
Overigens zal dit proces heel geleidelijk moeten worden ingevoerd (vracht officieel overhevelen naar MAC, want dat is nu nog steeds een tijdelijk verhaal en KLM heeft gewoon haar vrachtkisten nog, maar slechts uitgeleend aan MAC).

Daardoor kan er ook gewoon nog een tijdje met KLM vliegers bij MAC gevloegen worden op de EFR

groeten,

Ik ga weer eens de lucht in
jocky747 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 12:13   #125
TORQUE
heeft nog geen status

TORQUE's Avatar

Airworker sinds: Mar 2010
Brevet: fATPL
Typeratings: n/a
Uren: In progress
Citaat:
Origineel gepost door easyrider Bekijk Bericht
In de toekomst mag hij dan solliciteren bij de MAC als hij alleen vracht wil vliegen. Hoogstwaarschijnlijk tegen veel mindere voorwaarden dan die hij nu heeft.
Menig gedetacheerde KL vlieger denkt daar anders over met een 80% werken tegen 100% salaris regeling.
TORQUE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 12:44   #126
flyingviking
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: CPL/IR
Typeratings: none
Uren: N/B
B767-300ER:

Over welke widebodies hebben we het dan? De ERF's?
Ja

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is KLM cargo allang overgeheveld naar MP?
Alle Full Freighters vliegen onder MP AOC. Correct me if I am wrong.

De Full Freighters zijn aan MP uitgeleend (beperkte duur) en vliegen, voor de duur van de uitleenperiode, onder MP AOC. Dat is wat anders dan overhevelen wat een permanent karakter impliceert. De uitleenperiode eindigt, volgens mijn gegevens, op 1 november 2011. Ter compensatie voor tijdelijk verloren werkgelegenheid bij KLM worden 25 KLM captains en 25 KLM f/o' bij MP gedetacheerd. Detachering past in het plaatje van uitlenen (tijdelijk karakter). Overhevelen (permanent karakter) vraagt om andre oplossingen. KLM Cargo bestaat naast MP cargo. Denk aan luchtvracht in de 747-combi's, post in bijvoorbeeld de 737 of waardetransport voor bijvoorbeeld de Nederlandse Bank.

Laatst aangepast door flyingviking : 26-09-2010 om 13:55
flyingviking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 12:49   #127
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Flying Viking

bedankt voor de uitleg.
Toeval dat beide data 1 nov 2011 zijn?
Oud 26-09-2010, 12:54   #128
flyingviking
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: CPL/IR
Typeratings: none
Uren: N/B
B767-300ER:
Laat ik het zo zeggen: Ik denk dat het net zo " toevallig" als dat AF nu aankondigt om naar Orlando te gaan vliegen .
flyingviking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2010, 19:11   #129
ktv
blue4u

Airworker sinds: Feb 2007
Typeratings: Meerdere
Uren: De laatste 2000 blauw
Edit:Info is al gegeven

Laatst aangepast door ktv : 26-09-2010 om 19:13 Reden: Te laat
ktv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 11:07   #130
von Richthofen
heeft nog geen status

von Richthofen's Avatar

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: 747-400, F70/100
Uren: 2500+
Citaat:
Origineel gepost door TORQUE Bekijk Bericht
Menig gedetacheerde KL vlieger denkt daar anders over met een 80% werken tegen 100% salaris regeling.
Klopt, hoewel er voor komende periode wel F/O's worden aangewezen voor de detachering. Zo enorm gewild is het dus toch niet. Echter als je de vracht functies als biedbaar zou maken voor KLM vliegers met functiepay ergens tussen Europa en ICA denk ik dat er genoeg animo zou zijn. Zijn genoeg mensen die nu net geen baas ICA halen (oud luchtmacht, BWK, ergens anders gevlogen etc) die dat graag zouden doen de laatste jaren.
von Richthofen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 12:55   #131
Talsma
Gast
established ILS 37

Airworker sinds: Jul 2004
Brevet: CPL
Typeratings: geen
Uren: ~1100
Maar dan moet dat wel kunnen. Het is neem ik aan vooral zo rendabel als het nu is met de salarisschaal van de Martinair-vlieger. Misschien niet met een (in dit geval relatief) 'overbetaalde' KLM-vlieger.
Talsma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 13:08   #132
clipper
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2002
Typeratings: i/r twin
Hoezo overbetaald... De salarissen liggen helemaal niet zo ver uitelkaar.de top is wat hoger bij KLM . Dus daar zou het niet aan liggen.
clipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 13:12   #133
qzqsd
Gast
heeft nog geen status

En tevens, als ICA vracht lager op de Senioriteitslijst komt te liggen dan is de betaling ook minder...
  Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 13:30   #134
von Richthofen
heeft nog geen status

von Richthofen's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Talsma Bekijk Bericht
Maar dan moet dat wel kunnen. Het is neem ik aan vooral zo rendabel als het nu is met de salarisschaal van de Martinair-vlieger. Misschien niet met een (in dit geval relatief) 'overbetaalde' KLM-vlieger.
Daarom dus een nieuwe functie binnen de KLM regeling vliegerloopbaan. Namelijk (Martinair) vrachtvlieger. Functiepay is minder dan KLM ICA, maar meer dan KLM Europa. Je zou ze zelfs een eigen CAO kunnen geven gebaseerd op die van Martinair.

@Clipper. Hoeft niet een groot verschil te zijn, maar 10% kan wel net het verschil zijn tussen rendabel en niet rendabel. Daarbuiten gaat het natuurlijk niet alleen om het salaris wat jaarlijks wordt uitbetaald. Ook het aantal uren dat gevlogen wordt, overnachtingen op station, daggeld etc spelen een rol, evenals de flexibiliteit van de vlieger binnen de CAO afspraken.
Oud 27-09-2010, 14:09   #135
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Citaat:
Origineel gepost door von Richthofen Bekijk Bericht
Daarom dus een nieuwe functie binnen de KLM regeling vliegerloopbaan. Namelijk (Martinair) vrachtvlieger. Functiepay is minder dan KLM ICA, maar meer dan KLM Europa. Je zou ze zelfs een eigen CAO kunnen geven gebaseerd op die van Martinair.

@Clipper. Hoeft niet een groot verschil te zijn, maar 10% kan wel net het verschil zijn tussen rendabel en niet rendabel. Daarbuiten gaat het natuurlijk niet alleen om het salaris wat jaarlijks wordt uitbetaald. Ook het aantal uren dat gevlogen wordt, overnachtingen op station, daggeld etc spelen een rol, evenals de flexibiliteit van de vlieger binnen de CAO afspraken.
Leuk dat we hier al over praten maar is dit niet een beetje voorbarig?!

Martinair passage verdwijnt. De Martinair vliegers zitten in onzekerheid thuis en vrezen voor hun baan en wij praten al over hoe wij die mooie vrachtfunctie's kunnen inschalen in onze RVL. Zo maken we ons als ( junioren ) KLMers niet bepaald populair onder onze Martinair collega's.....

Er zijn belangrijkere onderwerpen bij deze integratie..... ( boventalligheid, behoud werkgelegenheid bij MP collega's, bescherming werkgelegenheid KLM collega's, etc )

Gr, Purno
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2010, 15:40   #136
von Richthofen
heeft nog geen status

von Richthofen's Avatar

Purno,

Tuurlijk is het voorbarig. Ook is het op weinig gebaseerd. Net zoals 90% van alle berichten hier is het een idee over hoe het misschien in de toekomst zou kunnen gaan lopen. Niets meer, niets minder.
Ik begrijp dat de Martinair collega's met enorm veel onzekerheid zitten. Dat is enorm k*t en dan zit je niet te wachten op een discussie als deze, maar om het gehele onderwerp dood te zwijgen vind ik ook wat overdreven. Het is echter geenszins bedoeld om over te komen als dat 'we' azen op 'hun' banen.
Wat betreft het tweede punt zal ik mijn verhaal compleet maken. (ik snap dat dat niet uit mijn eerdere posts blijkt) Ik verwacht niet dat er gedwongen ontslagen zullen vallen. De Martinair passage vliegers zullen worden omgeschoold tot vrachtvliegers met behoud van salaris. (En een iets andere functie. 747/md11 ipv 767) De gedetacheerde KLM vliegers kunnen terug komen. Passage routes worden verdeeld onder KLM/AF. Hoe de details daarin uitgewerkt zullen worden zou ik niet kunnen raden. Weet ook niet precies hoe het numeriek in elkaar zit. Aangezien er volgens mij eerder al is besloten dat er geen Martinair vliegers meer worden aangenomen zullen er op een gegeven moment plekken vrij komen binnen Martinair. Dan pas zal het eerder geposte scenario gaan spelen.

Ik hoop dat ik nu wat completer ben geweest in mijn idee hierover. Nogmaals wil ik geen enkele collega voor zijn hoofd stoten. Ik ben niet uit op iemands baan, en wil ook niet beter worden van deze situatie.
Oud 27-09-2010, 23:28   #137
Sjakie
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2005
Brevet: In de kast.
Typeratings: Oud.
Uren: Retired
Prachtig al deze "experts". Vooral Easyrider die denkt dat het over het aantal "poppetjes" gaat. Ooit gehoord van FTE's ? DAAR gaat het namelijk om, ZO wordt overtolligheid al dan niet bepaald ! Om je een idee te geven, dat getal van 400 gaat naar 275 !!!!!!!!!!

Groet
Sjakie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2010, 19:39   #138
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Sjakie Bekijk Bericht
Prachtig al deze "experts". Vooral Easyrider die denkt dat het over het aantal "poppetjes" gaat. Ooit gehoord van FTE's ? DAAR gaat het namelijk om, ZO wordt overtolligheid al dan niet bepaald ! Om je een idee te geven, dat getal van 400 gaat naar 275 !!!!!!!!!!

Groet
Beste Sjakie

Volgens mij heb ik het de hele tijd gehad over 50 FTE;s
Ik kan me vergissen natuurlijk
Oud 28-09-2010, 19:48   #139
easyrider
heeft nog geen status

He sjakie,

natuurlijk begrijp ik dat het om fte gaat. Ik denk ook niet dat het er 400 zijn maar eigelijk 600. Daarnaast denk ik niet dat de meeste meteen mogen deeltijden als ze al worden aangenomen.

Voorlopig vind ik de cabine niet interessant daar heb ik geen verstand van.

terug naar het topic de martinair vlieger.

easy
Oud 28-09-2010, 21:28   #140
Sjakie
heeft nog geen status

Easyrider, het licht in de duisternis !

Ik begrijp nu dat je gewoon tendentieuze informatie wenst te verspreiden.

Als die 400 cabine leden er nu ineens 600 zijn dan begrijp je er echt absoluut niets van.
Je hebt dus geen enkel idee hoeveel FTE's er in de cabine staan en hoeveel FTE 76 vliegers er zijn. Die 120 upgrade je waarschijnlijk ook naar 200 ! Kennelijk denk jij er baat bij te hebben onjuiste informatie te verspreiden.

B767-300ER, mijn posting is absoluut niet aan jou adres gericht.

Het is jammer dat door dit soort lampjes de mensen die klare taal wensen te spreken zich steeds meer terugtrekken van dit medium.

Sjaak
Oud 29-09-2010, 09:44   #141
easyrider
heeft nog geen status

Jammer Sjakie,

Meteen persoonlijk worden.

Ik denk dat we het gewoon keihard moeten spelen via de VNV. En als KLM'er heel hard moeten strijden voor onze eigen belangen. Ik had echt de illusie dat we er gezamenlijk uitkwamen maar daar begin ik nu echt serieus aan te twijfelen.

Ik denk dat er geen maatschappij in de wereld is die op z'n nette manier rekening houdt met een boventalligheid van een overgenomen concurrent die op het punt stond om om te vallen.

Gr Easy
Oud 29-09-2010, 09:52   #142
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Citaat:
Jammer Sjakie,

Meteen persoonlijk worden.

Ik denk dat we het gewoon keihard moeten spelen via de VNV. En als KLM'er heel hard moeten strijden voor onze eigen belangen. Ik had echt de illusie dat we er gezamenlijk uitkwamen maar daar begin ik nu echt serieus aan te twijfelen.

Ik denk dat er geen maatschappij in de wereld is die op z'n nette manier rekening houdt met een boventalligheid van een overgenomen concurrent die op het punt stond om om te vallen.

Gr Easy
Proest...
*B767-300ER verslikt zich in zijn thee*

Kuch....
*B767-300ER slikt kauwgom door*
Oud 29-09-2010, 11:41   #143
Sjakie
heeft nog geen status

Kom 767'er klop ik je wel even op je rugje :-), kauwgum eten en thee drinken moet je ook niet tegelijk doen en zeker niet als Easyrider zijn licht laat schijnen !

Easyrider,

Inhoudelijk ga je nergens op in. Je gooit met wat loze kreten als "jammer en persoonlijk" . Dat je gewoon met ongelofelijke onzin getallen komt daar kan ik niets aan doen alleen je proberen te corrigeren. Maar geen woord van excuus.
Nee wat doe jij ? "Keihard spelen bij de VNV", tjonge. Alsof ik en jij, zeker niet, daar iets te vertellen hebben.
Ik ga bijna met pensioen en strijd dus niet voor mezelf. Dat maakt het voor mij persoonlijk wat makkelijker strijden waar jij alleen aan jezelf schijnt te denken.
Doe je best jongen. Maar geen tendentieuze info verspreiden. Kan en mag de juiste FTE getallen niet weergeven maar die van de cabine kloppen 275 ipv jou 400 en vervolgens 600 !
Wilde gewoon met feiten aangeven wat voor onzin jij uitkraamt.

En die maatschappij die op omvallen stond is kennelijk voor een reden door de KLM overgenomen al was het maar om de concurrentie, Lufthansa en Singapore, buiten de deur te houden.
Om laten vallen zoals sommige suggereren was kennelijk geen optie voor de KLM omdat een ander de "kruimels" zou oppikken.
Nee die sommigen denken zeer kort door de bocht. Praat eens met je eigen bazen, die met 4 strepen, die over het algemeen wel naar de big picture wensen te kijken.

Enough said. Beginnen vast met bibberen voor de keiharde acties van de Easyriders onder ons.

Kom 767 schrijf jij maar verder. Ik moet eerlijk bekennen dat jou informatie over algemeen de juiste is, zeker de laatste tijd :-). Goed geinformeerd is goed .....

Succes.
Oud 29-09-2010, 13:17   #144
space invader
heeft nog geen status

space invader's Avatar

Airworker sinds: Dec 2002
Brevet: CPL/CPL/ATPL
Typeratings: IFO
Zo zie je maar weer dat er bij de selecties af en toe toch wat mis gaat...
space invader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 13:34   #145
easyrider
heeft nog geen status

Wat een geluk dat je met pensioen mag sjakie vooral voor degene die al die tijd naast je moet zitten.

Laat ik maar stoppen met deze discussie die al lang geen discussie meer is.

gr Easy
Oud 29-09-2010, 14:46   #146
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Citaat:
Wat een geluk dat je met pensioen mag sjakie vooral voor degene die al die tijd naast je moet zitten.
gr Easy
Citaat:

Gr Easy
Met dit soort constructieve opmerkingen persoonlijke aanvallen en stellingname gaan we (KLM en MP) er echt helemaal uitkomen. Easy als je de feiten niet kent, ga dan niet lopen lullen alsof je ze wel kent. Dat is pure onruststokerij door de sitiatie anders te doen voorstellen als dat hij werkelijk is.
Wellicht ben je ergens gefrusteerd over, maar het kan ook gewoon even normaal.
Voor jouw info, er vliegen op de MP 767 op dit moment 113 vliegers (56 om 57) en er zijn voor de 744 50 FTE's (FTE!!!) gedatcheerd van de KLM

Citaat:
Laat ik maar stoppen met deze discussie
Dat is nou de eerste zinnige post van jou hier in dit topic!Hopelijk voeg je de daad ook bij het woord. Keep up the good work!
Oud 29-09-2010, 15:36   #147
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Citaat:
Met dit soort constructieve opmerkingen persoonlijke aanvallen en stellingname gaan we (KLM en MP) er echt helemaal uitkomen. Easy als je de feiten niet kent, ga dan niet lopen lullen alsof je ze wel kent. Dat is pure onruststokerij door de sitiatie anders te doen voorstellen als dat hij werkelijk is.
Wellicht ben je ergens gefrusteerd over, maar het kan ook gewoon even normaal.
Voor jouw info, er vliegen op de MP 767 op dit moment 113 vliegers (56 om 57) en er zijn voor de 744 50 FTE's (FTE!!!) gedatcheerd van de KLM

Dat is nou de eerste zinnige post van jou hier in dit topic!Hopelijk voeg je de daad ook bij het woord. Keep up the good work!
Klopt!, In het huidige protocol uitleen KLM B747ERF's wat 1 nov 2011 verloopt gaat het inderdaad om 50 FTE's waarvoor KLM vliegers detacheerd bij MP. Ervan uitgaande dat er 2 KLM B747F's fictief ( want in het echt vliegen ze wel rond en heeft MP 2 extra B747F's op de grond ) op de grond staan. Deze truc wordt gedoogd, alhoewel het voor de lange termijn natuurlijk niet het probleem van de KLM vlieger is dat er met de verouderde B747F's van MP geen of nauwlijks geld valt te verdienen.

In een volgende regeling waarbij deze ERF's definitief naar MP gaan ga ik er dan ook vanuit dat het bestuur en de KLM ledenraad wel voor de volle 4 B747ERF's vliegers wil detacheren of een gelijkwaardig deel productie terug wil zien. Bij passage blijft er vrijwel geen productie over. Dus komen er in een permanente regeling waarschijnlijk meer FTE's bij voor KLM vliegers wat leidt tot nog meer boventalligheid bij MP...
Oud 29-09-2010, 16:00   #148
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
Klopt!, In het huidige protocol uitleen KLM B747ERF's wat 1 nov 2011 verloopt gaat het inderdaad om 50 FTE's waarvoor KLM vliegers detacheerd bij MP. Ervan uitgaande dat er 2 KLM B747F's fictief ( want in het echt vliegen ze wel rond en heeft MP 2 extra B747F's op de grond ) op de grond staan. Deze truc wordt gedoogd, alhoewel het voor de lange termijn natuurlijk niet het probleem van de KLM vlieger is dat er met de verouderde B747F's van MP geen of nauwlijks geld valt te verdienen.
Klopt. De ERF is zuiniger dan de BCF. Ook in onderhoud gezien de leeftijd. Maar aan de andere kant: onder KL AOC viel er ook weinig te verdienen door de vele beperkingen tov de MP AOC.Dat is dan wel weer het probleem van de KLM vlieger. Die combi heeft geleid tot het huidige "beleid".
Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
In een volgende regeling waarbij deze ERF's definitief naar MP gaan ga ik er dan ook vanuit dat het bestuur en de KLM ledenraad wel voor de volle 4 B747ERF's vliegers wil detacheren of een gelijkwaardig deel productie terug wil zien. Bij passage blijft er vrijwel geen productie over. Dus komen er in een permanente regeling waarschijnlijk meer FTE's bij voor KLM vliegers wat leidt tot nog meer boventalligheid bij MP...
Dit kan ik half volgen. Wat gebeurd er met de passageproductie die KLM er bij krijgt (al dan niet deels)die van MP vandaan komt? Komt dit ook bij alleen ten goede voor de KLM vlieger, want dan wordt het wel eenrichtingsverkeer......
Oud 29-09-2010, 16:11   #149
Geco
Yes Captain

Geco's Avatar

Airworker sinds: Oct 2007
Typeratings: B737
Uren: 5000
Citaat:
Dit kan ik half volgen. Wat gebeurd er met de passageproductie die KLM er bij krijgt (al dan niet deels)die van MP vandaan komt? Komt dit ook bij alleen ten goede voor de KLM vlieger, want dan wordt het wel eenrichtingsverkeer......
En dat is nou de KLM-mentaliteit!!!!

En dan heb ik het met name over veel juniore vliegers die oogkleppen die zo nauw staan dat ze met moeite nog kunnen zien, laat staan dat ze de realiteit kunnen zien.
Geco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 16:21   #150
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Verklaar je iets nader.....
Oud 29-09-2010, 17:12   #151
Pjotr Orno
heeft nog geen status

Pjotr Orno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2005
Typeratings: E190, B737, B747-400
Uren: 5k+
Citaat:
Origineel gepost door Geco Bekijk Bericht
En dat is nou de KLM-mentaliteit!!!!

En dan heb ik het met name over veel juniore vliegers die oogkleppen die zo nauw staan dat ze met moeite nog kunnen zien, laat staan dat ze de realiteit kunnen zien.
Flinke krachttermen van een juniore vlieger... Wat bedoel je en wie zijn de juniore vliegers waar je het over hebt? Mensen met ongeveer 2000 uur vliegervaring?
Pjotr Orno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 17:32   #152
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Citaat:
Als er passage overblijft dan zal dat natuurlijk naar verhouding resulteren in minder bij MP gedetacheerde KLM vliegers.

GECO; KLM mentaliteit is het behouden van wat we hebben op het gebied van werkgelegenheid, arbeidsvoorwaarde en cariereperspectief zonder er beter van te worden over de rug van de MP collega's. Jammer dat jij deze mentaliteit op een negatieve manier probeert te interpreteren

Oud 29-09-2010, 17:41   #153
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Zullen we even stoppen met hoofdletters en schreeuwen naar elkaar?

Purno, waarom blijft er geen passage over volgens jou?
Oud 29-09-2010, 18:47   #154
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Citaat:
Zullen we even stoppen met hoofdletters en schreeuwen naar elkaar?

Purno, waarom blijft er geen passage over volgens jou?
Ik gok op een extra Aruba en Havana....

Orlando is niet interessant vanwege de joint venture afspraken.. ( zou betekenen dat we een andere Noord Atlantische bestemming geheel of gedeeltelijk zouden moeten inleveren.. ) Daarnaast gaat AF op Orlando vliegen met een B777-300 met 475 stoelen.
Oud 29-09-2010, 19:19   #155
fokkerkoning!
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2004
Brevet: atpl
Typeratings: grote luchtvaart
Uren: +- 5000
En Miami waarschijnlijk al per 1 jan.
fokkerkoning! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 20:01   #156
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

MCO naar Air France. MIA naar KLM (M11/332?) of Delta (332/763). (MIA is overigens ook zon bestemming waar MP onder druk van KLM mee is gestopt)
MBA naar Kenya Airways.
HAV in combinatie met CUN door KLM (332). Ik verwacht dat daar evengoed markt voor is voor een 4x/5x per week combi vlucht.
VRA heeft geen toegevoegde waarde, met HAV amper 150 km verderop.
CUR gewoon KLM, 7x per week 744 zonder tussenstops op AUA of SXM en in het weekeinde wellicht nog een extra vlucht.
AUA en SXM in combinatie met PUJ.Ik verwacht echt dat daar markt voor is. 3x per week PUJ-AUA (332), 2x per week SXM-AUA (332), 2x AUA (332).

Ik verwacht dat er hiervoor dan ook dat er 3x apart geconfigureerde 332's bijkomen voor het vliegen van deze routes (HAV-CUN en PUJ/SXM-AUA en MIA) in een full-economy sardine uitvoering. (inclusief comfort-zone) (hetzelfde wat AF doet op de MCO en PUJ-SDQ)
Oud 29-09-2010, 20:43   #157
PHEHEH
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2003
Brevet: PPL
Typeratings: Single engine
Citaat:
MCO naar Air France. MIA naar KLM (M11/332?) of Delta (332/763). (MIA is overigens ook zon bestemming waar MP onder druk van KLM mee is gestopt)
MBA naar Kenya Airways.
HAV in combinatie met CUN door KLM (332). Ik verwacht dat daar evengoed markt voor is voor een 4x/5x per week combi vlucht.
VRA heeft geen toegevoegde waarde, met HAV amper 150 km verderop.
CUR gewoon KLM, 7x per week 744 zonder tussenstops op AUA of SXM en in het weekeinde wellicht nog een extra vlucht.
AUA en SXM in combinatie met PUJ.Ik verwacht echt dat daar markt voor is. 3x per week PUJ-AUA (332), 2x per week SXM-AUA (332), 2x AUA (332).

Ik verwacht dat er hiervoor dan ook dat er 3x apart geconfigureerde 332's bijkomen voor het vliegen van deze routes (HAV-CUN en PUJ/SXM-AUA en MIA) in een full-economy sardine uitvoering. (inclusief comfort-zone) (hetzelfde wat AF doet op de MCO en PUJ-SDQ)
Zo, B767, ergens beslag gelegd op een memo wat nog bij het copieer apparaat lag???

Interessante suggesties/ideeen geef je wel weer.
Eea houdt dus in dat de MP vakantiebestemmingen door de KLM aangevlogen gaat worden. Allicht met transfer er bij en het kan zomaar rendabel worden.
Echter, VRA via HAV over de weg????? Ooit in Cuba geweest, niet echt een optie........

MIA???
Geen DELTA hub, meer een bestemming voor de KLM als eindbestemming met misschien wat doorvervoer via overige alliantie partners

We zullen zien.
PHEHEH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 21:35   #158
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door PHEHEH Bekijk Bericht
Zo, B767, ergens beslag gelegd op een memo wat nog bij het copieer apparaat lag???
Explain???
Citaat:
Interessante suggesties/ideeen geef je wel weer.
Eea houdt dus in dat de MP vakantiebestemmingen door de KLM aangevlogen gaat worden. Allicht met transfer er bij en het kan zomaar rendabel worden.
Wat bedoel je met precies met "transfer" in deze. Kan dat op meerdere manieren uitleggen namelijk.
Citaat:
Echter, VRA via HAV over de weg????? Ooit in Cuba geweest, niet echt een optie........
Ik zie het probleem niet. ben bekend met het wegennet aldaar.
Dit stuk is best wel te doen. Daarbij ligt HAV airport niet 150 zoals door mij beweerd, maar 100KM verwijderd van VRA. Ik zou niet weten waarom je VRA dan apart aan zou moeten vliegen als je al 5x per week 100km verderop landt
Citaat:
MIA???
Geen DELTA hub, meer een bestemming voor de KLM als eindbestemming met misschien wat doorvervoer via overige alliantie partners
We zullen zien.
Wait and see KLM M11 heeft denk ik grootste kans op MIA.

Laatst aangepast door B767-300ER : 29-09-2010 om 22:43
Oud 29-09-2010, 22:12   #159
PHEHEH
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2003
Brevet: PPL
Typeratings: Single engine
transfer: passagiers die via amsterdam naar miami vliegen
is nogal bekend begrip in de luchtvaart

Explain???

gezien jouw vraag over transfer, is je kennis over luchtvaart niet al te groot of in ieder geval niet echt diepgaand.
Daarom denk dat ik inderdaad dat je een memo bij de copieerapparaat gevonden hebt. Kun je niet zelf verzonnen hebben, zo in detail........
PHEHEH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2010, 22:15   #160
B767-300ER
to TFS

B767-300ER's Avatar

Uhm.. wacht even met het trekken van je conclusies.
Ik zocht transfer even in een andere dan gebruikelijke hoek omdat je het had (dacht ik) over het stuk VRA-HAV over de weg, dacht dat je dat bedoelde met transfer (zoals chartervluchten dat kennen dat al hun passagiers vanaf de Luchthaven met een busTRANSFER naar hun hotel gebracht worden). Kon dat dus niet direct plaatsen.

Dat transfer een bekend begrip is snap ik zelfs

En nee, het was geen memo naast het kopieerapparaat.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels