.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 11-10-2017, 21:56   #1
Cole
Bezig met mijn droom..

Cole's Avatar

Airworker sinds: Oct 2017
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Anomaloscoop, waar te doen?

Gegroet mede-leden,

Ik ben er via de ishihara Test achtergekomen dat ik kleurenblind ben, maar om mijn droom niet te laten vervliegen wil ik graag een Anomaloscoop test doen, ik heb alleen geen idee waar!

Zouden jullie mij een suggestie kunnen doen?

Hartelijk dank!
Cole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2017, 19:11   #2
PPP
wars van status

PPP's Avatar

Airworker sinds: May 2009
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: >200
Bel eens met Aeglia (www.aeglia.nl). Die hebben een apparaat om kleurenblindheid te testen. Of dat een anomaloscoop is weet ik niet, maar bellen kan altijd.
PPP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2017, 19:41   #3
Cole
Bezig met mijn droom..

Cole's Avatar

Airworker sinds: Oct 2017
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Citaat:
Origineel gepost door PPP Bekijk Bericht
Bel eens met Aeglia (www.aeglia.nl). Die hebben een apparaat om kleurenblindheid te testen. Of dat een anomaloscoop is weet ik niet, maar bellen kan altijd.
Bedankt voor je suggestie! Ik zal eens bellen, maar op het oog lijken ze vrij prijzig. Iets waar ik totdat ik mijn opleiding wel rekening mee moet houden aangezien ik nog op de Havo zit en geen studiefinanciering heb.
Cole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-10-2017, 17:53   #4
PPP
wars van status

PPP's Avatar

Airworker sinds: May 2009
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: >200
Citaat:
Origineel gepost door Cole Bekijk Bericht
Bedankt voor je suggestie! Ik zal eens bellen, maar op het oog lijken ze vrij prijzig. Iets waar ik totdat ik mijn opleiding wel rekening mee moet houden aangezien ik nog op de Havo zit en geen studiefinanciering heb.
Ik zie in de Vliegen in Nederland van deze maand een heel interessant artikel van de keuringsarts van Aeglia over kleurenblindheid. Ze zegt hierin dat aankomend piloten die met de anomaloscoop gezakt zijn, met de CAD-test alsnog kunnen slagen. En die CAD-test hebben ze daar.

Overigens: als je ze belt en vraagt om niet een volledige keuring te doen, maar alleen een onderzoek op kleurenblindheid, dan zal het qua prijs allemaal wel meevallen, lijkt me.
PPP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-10-2017, 22:11   #5
Djanello
heeft nog geen status

Djanello's Avatar

Airworker sinds: Feb 2005
Brevet: (f) ATPL
Typeratings: 737NG
Uren: 260
Stuur een bericht via MSN naar Djanello
Ik heb in 2005 de anomaloscoop gedaan en gehaald bij aviation medical. Toendertijd nog in maarssen. Tegenwoordig zitten ze in hoofddorp en op andere lokaties. Wel is er in 2006 een wijziging geweest waardoor ik tegenwoordig weinig kans zou maken een initÔele medical te halen.

Er is bij mij sindsdien 2x een negatieve uitslag bij een initÔele keuring geweest, maar omdat ik al een geldige medical heb, hou ik mijn medical.De CAD Test klinkt daarom als een redelijk alternatief. Je hoeft maar 1x goedgekeurd te worden. Bij een recurrent wordt er niet weer op kleurenzien getest tenzij er sprake is van een ziekte of iets dergelijks.
Djanello is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels