.:.
Oud 18-03-2010, 20:46   #121
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

Airworker sinds: Jan 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: A320
Uren: Genoeg
....

Laatst aangepast door Buzzer : 08-06-2010 om 20:05
Buzzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-03-2010, 20:59   #122
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door superpilut Bekijk Bericht
Ouwe vodden severance package aanbieden; jonge oosteuropese meiskes achter de trolleys en klaar is klara. Nog fijner om naar te kijken ook en lopen niet de godganse tijd te zaniken.
Oplossing?

Maar even serieus nou: Ik vond het al een debiele naam Service Director, maar geef het beessie een dure naam, het is nog steeds een hostie...en die duwen karren!
En ik stond laatst met een CSD van BA te babbelen (ze was niet grijs vanwege een kleurspoelinkje maar om te zeggen 'lust voor het oog'? nou nee) in LA en die had eigenlijk geen enkel steekhoudend argument...een hele hoop gemauw dat er 380's besteld waren en als dáár geld voor was ze beter dat aan de (seniore!!) CC's konden geven....mmmja...De ouwe grijzen die meer verdienen dan een F/O hebben een leuke tijd gehad met lange dagen in de zon betaald door de baas, maar zeg nou eerlijk: Dat kan toch bijna niet meer?
(Wél voor cargo-flightdeck natuurlijk)
  Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2010, 00:47   #123
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.

FOLBERTS's Avatar

Airworker sinds: Jan 2007
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Buzzer, ik ben bang dat je gelijk hebt en bedankt voor één van de weinige inhoudelijke reacties mbt dit onderwerp. Ik voel mij derhalve geroepen toch weer te posten

Onassis, ik heb nieuws voor je : Mijn vrouw werkt haar hele leven al hard. En als jij wist met hoeveel inzet ze dat deed dan zou je je misschien bedenken voor je op een publiek forum meent 'haha' te moeten posten. Laat ik je vertellen dat de stemming hier thuis de laatste dagen nou niet de vrolijkste was en jammer dat er dan figuren zoals jij zijn die daar dan leedvermaak over hebben.
Je kan 'meer dan genoeg' uren hebben, maar enig inlevingsvermogen zou ook wel prettig zijn. Ik durf zelfs het woord beschaving te noemen.

Over de toegevoegde waarde van een CSD kan men zo z'n vragen hebben, maar het is een beetje kort door de bocht te posten dat er een CSD is die meer verdient dan een F/O, zonder de omstandigheden te beschrijven, zoals het aantal jaren in dienst, het contract, e.d.

Dit soort uit zijn verband gerukte vergelijkingen voegen niet veel toe, maar hé in dit mooie land mag iedereen zijn eigen mening hebben dus post vooral wat je niet laten kunt.

Bij deze mijn laatste post mbt dit onderwerp.

Laatst aangepast door FOLBERTS : 19-03-2010 om 01:05
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2010, 19:56   #124
Ben Dover
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2004
Typeratings: A340
Uren: 7000+
Interessant om te zien dat het management, of het nou BA, AF of LH is, het toch weer voor elkaar krijgt verschillende groepen personeel tegen elkaar in het harnas te jagen. Dit is precies wat ze willen! Verdeel en heers taktiek, ik maak het nu al jaren mee bij Lufthansa.

Ik ben niet bekend met de precieze achtergronden van het conflict bij BA, maar in principe geef ik de dames van BA groot gelijk, vecht voor wat je hebt opgebouwd, voor je het weet slaap je in een tentje op de eerste rij, wat ze dan crewrest noemen. Waar het geld er met bakken doorheen is gejaagd de afgelopen jaren, en nog steeds, moet nu het personeel boeten? Natuurlijk moet iedereen een steentje bijdragen in slechte tijden, en er zal vast wel een compromis komen. Motivatie onder het personeel is het grootste goed van een bedrijf, dit zouden de heren managers toch moeten weten, maar blijkbaar past dat niet meer in stijl van deze tijd.

Het argument dat de HV of Arke stess veel harder moet werken dan de BA purser.. tja.. de een heeft nu eenmaal betere arbeidsvoorwaarden dan de ander, net als in de cockpit, nou en... Als je niet in een tent wilt slapen solliciteer je toch ergens anders, hoeft niet hoor.

Het zou mooi zijn als we elkaar allemaal zouden steunen ipv tegen elkaar aan te schoppen. Ik zou me in elk geval kapot schamen als ik andermans paxen moest gaan vliegen.

Gegroet,

PS..
Citaat:
Het is toch van de gekke, dat je terwijl je deel uitmaakt van een legale staking, je staff travel rechten kwijt raakt!
Citaat:
"Refusing to work" (o.a. dus staken) staat in je contract is niet toegestaan [breach of contract]. En dus de zwaarste straf is ontslag.
Ok zeg je, maar staken is volgens de wet wel toegestaan.... KLOPT, echter dan zal je (samen met je andere ontslagen collega's) naar de rechter moeten om je gelijk te halen.
Ik wist wel dat ze wat achtergesteld zijn op dat eiland, maar dit zijn pure 3de wereldland praktijken.

Laatst aangepast door Ben Dover : 20-03-2010 om 19:52
Ben Dover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2010, 21:56   #125
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

....

Oud 20-03-2010, 12:47   #126
Schuiltje
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2002
Brevet: van onvermogen
Typeratings: 747-400, F70/100! E190
Uren: Veul
Hoe zit dit dan? Ik las dit en vond het bijzonder dat een bond de verkiezingen spekt. hierdoor is de mening van Brown in deze zaak wel interessant.

De vakbond Unite onderhoudt nauwe betrekkingen met de Labour-regering van premier Gordon Brown en vormt een belangrijke donor voor de verkiezingskas van de partij.

Ik vind overigens dat een purser gewoon in de sterkte moet meewerken. Het is een verworven recht, mee eens, maar in tijdens als deze wordt het eens tijd dat de purser inziet dat ze gewoon een stess is en blijft, alleen met een beetje meer ervaring. Hier bij KLM hetzelfde hoor...onzin dat 1 banders harder moeten werken terwijl de purser een beetje rond loopt (als ze al niet ligt te maffen in haar hokje)

Ik zeg: In de benen en arbeiden, stelletje cabinosaurussen!!!

(deze laatste citaat is uiteraard een grapje, ik wil niet alle stessen op mij af hebben...alleen de leuke, die wel)
Schuiltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-03-2010, 17:07   #127
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

....

Oud 20-03-2010, 19:27   #128
Ben Dover
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Buzzer Bekijk Bericht
Volgens Pprune (en andere bronnen) zijn 100% van LGW crew op komen dagen voor werk en 50-60% van LHR crew... Plus alle vrijwillige crew.
Ik weet niet of je hier nou zo blij mee moet zijn.

WW en zijn kornuiten hebben nu precies wat ze willen, verdeeldheid. En dit is voor het personeel zo'n beetje het slechtste wat je kunt bereiken. Wat is dat dan voor een vakbond van die stessen, is er dan niet gestemd voor of tegen een staking? Hoe kan het dan dat de meerderheid toch aan het werk is?

Dit is het begin van slechtere T&C's bij BA. Ik hoop voor jullie dat het cockpitpersoneel beter vertegenwoordigd is. WW is vast nog niet klaar met bezuinigen. Zijn belang is natuurlijk het dividend en niet jullie belang.
Oud 20-03-2010, 21:29   #129
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

....

Oud 21-03-2010, 11:01   #130
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Ik snap de frustratie van Ben Dover wel. Elke nederlaag van een vakbond is uiteindelijk slecht voor ons allemaal. Vorig jaar wilden de piloten staken bij BA om iets waarbij de rest van de wereld zijn schouders ophaalt. Tsja, hun goed recht.. Helaas mislukte de stakingsdreiging jammerlijk, met het gevolg dat elke Piloot in elke BALPA-airline met de gevolgen, het spook, van deze fiasco leeft.

Nu staakt men in de cabine, weer om iets waarbij de rest van de wereld zegt: wake up and smell the coffee. Echter, de cabinestaking wordt GEBROKEN door piloten die zelf nog wilden staken om..om wat alweer? Daar heeft toch helemaal niemand wat aan? Elke airline CEO lacht zich te pletter. Elke vakbond zal moeten leven met de gevolgen. Buzzer, ik ben heel dankbaar voor je heldere uitleg, maar dit schiet toch ook niet op zo?
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2010, 23:49   #131
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

....

Oud 22-03-2010, 02:02   #132
Exit
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Trouwens om exact dezelfde redenen waarom LH piloten recentelijk hebben gestaakt....
Joh , vertel..
  Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2010, 06:36   #133
kermit
Waiting for a flight home

kermit's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: Airbus 320, Boeing 737, 757, 777
Uren: 7500+
Citaat:
Origineel gepost door jaap stobbe Bekijk Bericht
Joh , vertel..

Quote van een van je LH collega's:

Citaat:
Korte reactie want moet zo vliegen;

Het gaat ons niet om een hoger salaris. Lufthansa probeert op dit moment meer en meer Europese routes door goedkopere dochters te laten vliegen. Buitenlandse piloten bij LH Italia, LH Cargo kisten staan stil terwijl o.a. Jade de routes overneemt. Zo zijn er nog 100 voorbeelden. Kortom als we nu niet ingrijpen vliegt binnenkort alles onder LH callsign behalve LH kisten met LH piloten.
Vergelijkbaar met ons Open Skies conflict.
kermit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2010, 12:18   #134
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Citaat:

Waarom moet ik het eens zijn met de staking als 50+% van de LHR en 95+% van de LGW crew het er niet mee eens zijn.

Ironisch gezien vind ik wel dat de Cabin crew het recht hebben om hierop te staken, echter hoe de vakbond in deze situatie is terecht gekomen, niet.
Ik snap goed wat je hier bedoelt. Ik ben absoluut niet millitant. Ik zie ook geen heil in deze staking. Solidariteit zou bij mij ook een stap te ver zijn. Maar aktief meehelpen om de staking te breken, daar is uiteindelijk niemand mee gebaat. Je verzwakt hierbij de positie van de vakbonden en daarmee je eigen positie.

Hoeveel er voor of tegen zijn maakt niet meer uit. Een staking is uitgeroepen. En stakingen hebben alleen effect als ze niet van buitenaf verstoord worden. Wat dus wel gebeurd is, o.a. door piloten die lang voor de staking te kennen gaven wel in de cabine te willen werken. Misschien was het, ondanks de YES vote, inderdaad niet tot een staking gekomen als WW er van overtuigd was dat men solidair is met elkaar in BA en dat een staking daadwerkelijk effect heeft, dat de twijfelaars niet nog meer gaan twijfelen vanwege interne druk en dat niemand achter elkaars rug om een staking om zeep zal helpen. Nu geven jullie hem alle kans om alle 'blufs te callen'.

Maar goed, zoals gezegd, de enige reden dat ik me hiermee bemoei is dat dit soort geintjes niemand ten goede komt. Tijdens het Openskies conflict probeerden BA-piloten de rest van de wereld er ook van te overtuigen dat 'wat goed is voor BA, goed is voor de rest van de piloten'. Hier geldt nu het omgekeerde.
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2010, 12:39   #135
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

....

Laatst aangepast door Buzzer : 08-06-2010 om 20:06
Oud 22-03-2010, 12:41   #136
Buzzer
heeft nog geen status

Buzzer's Avatar

Bedankt Kermit
Oud 22-03-2010, 20:32   #137
Onassis
Gast
heeft nog geen status

@ Kermit: Je kan het niet beter verwoorden. Ik denk over het algemeen dat de klad in de luchtvaart zit, maar management bij de betere bedrijven/flagcarriers kunnen door sterke Collective Work Agreements niets anders doen dan diversifiseren en de status-quo uithollen. Dat men dáártegen ageert is een absoluut goeie zaak. Wanneer is genoeg genoeg?

Maar dat staat los van het feit van het cabincrew conflict
  Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2010, 00:06   #138
Exit
Gast
heeft nog geen status

juist , nu enlightened na wat leeswerk en verduidelijking door de baas van de Muppet Show
  Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2010, 10:05   #139
Robin200
heeft nog geen status

Typeratings: Jumbo, ex-Bobby/Candy
Uren: 9k+
Ouch kabine, dat was dus niks,

BA: staking kost 7 miljoen pond per dag
22 mrt 2010, 19:34 uur

LONDEN (AFN) - De staking bij de Britse Luchtvaartmaatschappij British Airways (BA) heeft de onderneming ongeveer 7 miljoen pond sterling (7,8 miljoen euro) per dag gekost. Dat heeft BA maandag laten weten. Daarmee relativeerde het bedrijf de omvang van de geleden schade. De winstverwachting voor het huidige boekjaar blijft intact, aldus BA in een verklaring.

Werknemers van BA begonnen zaterdag aan een driedaagse staking uit onvrede over bezuinigingsplannen van het bedrijf. De luchtvaartmaatschappij zegt nu dat in de eerste twee dagen de helft van de korteafstandsvluchten doorgang kon vinden. Bij vluchten over lange afstanden ging het om 78 procent.

BA noemde noodplannen die bedoeld waren om de schade te beperken ,,zeer succesvol''. De vakbond Unite verklaarde eerder dat in het weekeinde minder dan 20 procent van het cabinepersoneel was komen opdagen.
Robin200 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 11:28   #140
19 of 77
It's all good!

19 of 77's Avatar

Airworker sinds: Jun 2000
Typeratings: All the good ones!
Uren: Enough
Citaat:
Het is toch van de gekke, dat je terwijl je deel uitmaakt van een legale staking, je staff travel rechten kwijt raakt!
Staff Travel is a Privilege not a Right. Significant difference.

My money is on Willie Walsh. BA Cabin Crew have been badly let down by their union and their 1970's mentality.

Laatst aangepast door 19 of 77 : 24-03-2010 om 11:29 Reden: added text
19 of 77 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 11:52   #141
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

Airworker sinds: Sep 2000
Brevet: ATPL/TRI/TRE
Typeratings: B787/B777/A320/B737
Uren: 12000+
Hieronder de brief die de stakende CC zouden hebben ontvangen....

Citaat:
Dear Colleague

I am writing to advise you that our records show that you failed to report for your rostered duty over the strike period of 20 – 22 March, we therefore consider you to have taken part in industrial action. As a result the following consequences will apply.

Loss of Pay

As we have previously explained you will not be paid from the point you started taking industrial action until the date you are either allocated another duty, or you undertake your next rostered duty. As you are in breach of contract over this period we are entitled to deduct pay. This deduction will take place in March’s pay.

Removal of staff travel

We have advised all cabin crew on a number of occasions that if you took part in industrial action, this would result in the permanent withdrawal of your staff travel concessions. These concessions are non contractual and granted, changed or withdrawn at the sole discretion of British Airways.

Therefore, from 14 April 2010, you are not eligible to benefit from any staff travel concessions either in your own right or as a nominee of another serving or former British Airways’ employee.

You may no longer use any type of rebate travel concessions whether on British Airways flights or those of other airlines associated with British Airways for concessionary travel purposes. Concessions include Basic and Premium Standby, Annual Bookable tickets – whether granted for status or length of service. You may, however, continue to benefit from discounted commercial tickets (Hotline).

The decision to withdraw staff travel concessions in these circumstances has not been taken lightly. The industrial action in which you took part has severely impacted upon our operations and customers and we will, undoubtedly, suffer additional costs and further losses as a result.

There is no right of appeal following this decision.
Basic T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 14:16   #142
Onassis
Gast
heeft nog geen status

Goh, t had zo van RYR kunnen komen
  Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 14:55   #143
Master Caution
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2001
Brevet: atpl
Typeratings: Queen of the skies
Uren: 10k+
WW volgende stap?

Zo kan het ook...

Van de Irish Times website:

Aer Lingus outlines redundancy deal

MARTIN WALL, Industry Correspondent

All 1,200 Aer Lingus cabin Crew in the Republic of Ireland are to be sent notices of termination by the company later this month and offered new contracts on revised terms and conditions involving lower salary scales and changed work practices.

Later in the year, following the implementation of new work practices designed to reduce its requirement for the current staffing levels, the company will slim down its cabin crew workforce by about 230.

The personnel concerned are to be let go on a compulsory basis and offered statutory redundancy terms.

The move follows the rejection by cabin Crew at the company of the terms of a controversial €97-million cost-saving deal which involved over 600 voluntary redundancies, pay cuts and work practice changes.

More than 440 Aer Lingus staff in other grades which accepted the terms of the cost-saving deal, are to leave under the voluntary redundancy scheme. They will receive six weeks pay per year of service.

The airline is also to abolish the grade of cabin manager in its aircraft as part of a de-layering of management structures. The 64 existing cabin managers will be offered contracts as general cabin Crew personnel.

Details of the company’s proposals for cabin crew were given to the trade union Impact this morning.

“Assuming the full implementation of all of the above measures, it is expected there will be approximately 230 less cabin crew in the organisation and all remaining cabin crew employees will be on new contracts of employment,” the airline said in a statement.

The lower salary and revised working conditions set out by the company for cabin crew are generally in line with the terms set out in the deal rejected by the staff last week.

Impact has said it will consult members in Dublin, Cork and Shannon over the coming days.

Aer Lingus chief executive Christoph Mueller said yesterday the airline would respect the decision by four other groups at the airline – pilots, middle management, ground Operations personnel and craft workers – to back the cost-saving programme which involved voluntary redundancies, pay cuts and work practice changes.
Master Caution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 16:22   #144
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

Onze CEO is ex Aer Lingus en men zegt nu dat hij juist ooit is binnengehaald bij BA om de vakbonden aan te pakken.

Viel wel van mijn stoel toen ik dit filmpje zag op Sky News van O'leary.....hij is het eens met zijn Ierse collega!

http://news.sky.com/skynews/Home/Bus...t_End_Of_March
Oud 24-03-2010, 18:26   #145
Jack Daniels
Een statusloze status

Jack Daniels's Avatar

Airworker sinds: Jun 2000
Typeratings: 747
Uren: 2x de helft
Citaat:
Origineel gepost door Basic T Bekijk Bericht
Viel wel van mijn stoel toen ik dit filmpje zag op Sky News van O'leary.....hij is het eens met zijn Ierse collega!
Vind je dat zo raar dan?

BA is niet echt een directe concurrent van RYR (zoals bijvoorbeeld EZY of 'n andere low-cost dat wel is), dus het openlijk steunen van WW in diens strijd tegen een vakbond 'kost' MOL helemaal niets.

Sterker nog, iedere geimplodeerde vakbond is weer 'winst' voor MOL (weer 'n zorg minder mochten de RYR CC in de UK ooit eens 'lastig' gaan doen of rare ideeen gaan krijgen) en het levert weer eens een paar minuten gratis publiciteit op.

Win-win voor MOL dus.
Jack Daniels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2010, 20:37   #146
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

Jack,

"Raar" is wellicht het verkeerde woord, meer positief verrast dat O'leary die al jaren tegen het logge "pension deficit with wings" aanschopt de ballen heeft om een eerlijke mening hierover te spreken.

Zijn stunt heeft hij al aangezien hij vervangende vluchten uitvoert voor BA in tijden van staking...
Oud 10-05-2010, 18:14   #147
Dr Esteban
heeft nog geen status

Dr Esteban's Avatar

Airworker sinds: Apr 2005
Typeratings: B737/A320
Uren: 4000
flauwgevallen.gif nice one

bbc news: BA cabin Crew to strike May 18-22, May 24-28, May 30-June 3, June 5-9
Dr Esteban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-05-2010, 21:51   #148
superpilut
keep on truckin'

superpilut's Avatar

Airworker sinds: Mar 2001
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: B744, B737, F50
Uren: 8k
met een beetje mazzel valt het samen met de aswolk...
superpilut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-05-2010, 12:27   #149
Super Grover
heeft nog geen status

Super Grover's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Typeratings: B787/B777, A320
Met een beetje mazzel zijn de meesten weer slim genoeg om weer gewoon op het werk te verschijnen. Ben bang dat de consequenties voor de meeste stakers heel erg negatief gaan uitvallen.
Super Grover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-05-2010, 20:54   #150
kermit

kermit's Avatar

The story continues:

Citaat:
Staking British Airways van de baan

LONDEN - De twintigdaagse staking van cabinepersoneel van British Airways gaat niet door. De luchtvaartmaatschappij was naar de rechter gestapt om de plannen van de vakbond te laten verbieden. De rechtbank in Londen stelde het Britse bedrijf maandag in het gelijk.

Vanaf dinsdag wilde het cabinepersoneel elke week vijf dagen het werk neerleggen. De werknemers protesteren al geruime tijd tegen bezuinigingsplannen van BA. In maart legden zij het werk ook al neer.
BA kwam er achter dat er wederom fouten waren gemaakt in de stemprocedure. Dit maakt de vorige 2 stakingsronden ook illegaal.

Ben benieuwd of BA nu een financiële claim bij UNITE kan neerleggen.....
Oud 18-05-2010, 00:44   #151
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

...the never ending story continues...
Oud 18-05-2010, 11:01   #152
kermit

kermit's Avatar

De positie van BA is iig een stuk sterker geworden. Het schijnt idd zo te zijn dat BA UNITE aansprakelijk kan stellen voor de geleden schade van de vorige stakingsperiode (45mln pond) en kunnen ze de personen die aan de staking hebben meegedaan zonder pardon op straat knikkeren ( ongeveer 2500 cabin crew).
Ik denk dat beide opties wat ver gaan maar ik denk dat UNITE zal moeten gaan inbinden aan de onderhandelingstafel.

Vandaag dient eerst nog het hoger beroep van UNITE.......
Oud 18-05-2010, 14:11   #153
Super Grover
heeft nog geen status

Super Grover's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Typeratings: B787/B777, A320
Hopelijk heeft deze rechter ook reizen als een van zn hobbies
Super Grover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2010, 14:36   #154
Ben Dover
heeft nog geen status

Citaat:
Vandaag dient eerst nog het hoger beroep van UNITE.......
oeps....
Oud 20-05-2010, 15:39   #155
kermit

kermit's Avatar

Ja dat is idd een tegenvaller. Stakingen gaan toch door zie ik net.
We zullen zien of Willie en consorten nog een konijn in de hoed hebben. Begreep wel uit de artikelen in de Engelse kranten dat een deal nabij is maar dat het hete hangijzer de uitstaande disciplinaries zijn bij een aantal cabin Crew en het afnemen van stafftravel bij de stakers.

wordt vervolgd........
Oud 20-05-2010, 16:25   #156
Pilotsince99
Future is bright, future is
orange

Pilotsince99's Avatar

Airworker sinds: Mar 2005
Uren: 9000+
Als de cabin Crew haar zin krijgt wat voor consequenties heeft dat voor de piloten en groundcrew, komen er dan voor jullie ook nieuwe afspraken? Ik begreep dat er een deal met piloten, groundcrew en cabin crew was afgesproken, mocht er 1 vallen dan vallen ze alle 3.

Ben benieuwd wie uiteindelijk aan het kortste eind trekt. De sfeer zal er wel niet gezelliger onder zijn geworden.
Pilotsince99 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2010, 17:26   #157
kermit

kermit's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Pilotsince99 Bekijk Bericht
Als de cabin Crew haar zin krijgt wat voor consequenties heeft dat voor de piloten en groundcrew, komen er dan voor jullie ook nieuwe afspraken? Ik begreep dat er een deal met piloten, groundcrew en cabin crew was afgesproken, mocht er 1 vallen dan vallen ze alle 3.

Ben benieuwd wie uiteindelijk aan het kortste eind trekt. De sfeer zal er wel niet gezelliger onder zijn geworden.
Onze deals (piloten en engineers) zijn zonder dat er een deal met de CC is gedaan toch vorig jaar ingegaan. Nu is het nog altijd wachten op de cabin Crew.
'Hun zin' zullen ze sowieso niet krijgen. Er zal bespaard worden. Is het niet linksom dan maar rechtsom. We zullen zien hoe de deal die ophanden schijnt te zijn zich verhoudt met het aanbod dat BA gedaan heeft in de week voor de vorige staking.

Vreemd detail is dat volgens de vakbond de ophanden zijnde staking niet meer gaat om het originele geschil (salaris en productiviteit) maar puur om het verlies van stafftravel en schorsingen/ ontslagen.
Ik kan het nauwelijks meer volgen en ik durf te wedden het gros van de cabin crew ook niet.

Ik hoop uiteraard dat dit gezeur snel opgelost wordt zodat BA weer een beetje normaal kan gaan draaien. De fusie met Iberia, de samenwerking met AA en de nieuwe First class zijn iig een aantal lichtpuntjes in de toekomst van BA.
Oud 20-05-2010, 23:31   #158
Basic T
heeft nog geen status

Basic T's Avatar

....je vergeet de 777-300's met de bunks!
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels