.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 26-04-2012, 23:35   #1
black-soldier
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2011
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Pilootopleiding doen na HBO-opleiding ?

Hallo allemaal !

Ik wilde graag vragen of ik het best een selectiefase kan doen na mijn HBO-opleiding of tussen mijn studie door. (Ik studeer momenteel Fiscaal recht en economie jaar 1 en 19 jaar.)

Ik heb een halfjaar geleden de selectiefase gedaan bij EPST. Jammer genoeg kwam ik 1 zielig puntje tekort en heb ik besloten om tenminste aan een studie te beginnen zodat ik niet een jaar niks doe.

Is het verstandig om door te blijven studeren (aangezien het economisch niet goed gaat) of zal ik het tussen mijn studie door weer een keer proberen ?

Bedankt !!
black-soldier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2012, 09:14   #2
First the Last
Student TBK

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: AM/B
Typeratings: Ford Fiësta
Uren: 1!
Ik zelf heb zonder enige selectie te doen direct ervoor gekozen om als eerst een HBO opleiding te gaan doen, en zit nu in het 2e jaar. Type dit zelfs tijdens mijn stage maar oké. Waarom maak je het niet eerst af? In plaats van dat je selecties gaat doen, kan je beter, in de loop van je HBO opleiding een PPL halen, of gaan zweefvliegen.

Ik doe nu geen van beide, puur om financiële redenen. Ben flink aan het sparen. Ik wil namelijk direct voor een PPL gaan. Af en toe vlieg ik wel eens met een kennis/broer van me, maar that's it.

Keep it simple, keep it right. Work hard and achieve your goals.

Denk ook eerst even na VOORDAT je selecties gaat doen, opleiding kost €120.000,- Na je opleiding zit je al gauw op €150.000,- en sommigen zelf meer.

Ik probeer aan het PPL geld ZELF te komen, ik zal je eens wat vertellen: na 2 jaar zit ik niet eens op de helft. Daarvoor heb ik nog 2-3 maanden nodig.. Ik heb het hier over een PPL!

Nu merk ik pas echt dat het leven zwaar is.

Bedenk ook even of dit echt iets is wat je wilt. Vraag jezelf ook af in wat voor 'gedeelte' van de aviation je wilt werken. GA, Bizzjets, cargo, commercial.. Wil je persé een A380 besturen of is een Eclipse ook goed?

Maar maak het in ieder geval af. Als je dit keer WEL doorkomt door de selectie, dan ga je never nooit verder met je HBO opleiding, toch wel zonde dat ene jaar.

Cheers.
First the Last is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-04-2012, 10:31   #3
foohke
All too easy, mate

foohke's Avatar

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: Nog lang niet genoeg in de zwever om er genoeg van te krijgen
Citaat:
Hallo allemaal !

Ik wilde graag vragen of ik het best een selectiefase kan doen na mijn HBO-opleiding of tussen mijn studie door. (Ik studeer momenteel Fiscaal recht en economie jaar 1 en 19 jaar.)

Ik heb een halfjaar geleden de selectiefase gedaan bij EPST. Jammer genoeg kwam ik 1 zielig puntje tekort en heb ik besloten om tenminste aan een studie te beginnen zodat ik niet een jaar niks doe.

Is het verstandig om door te blijven studeren (aangezien het economisch niet goed gaat) of zal ik het tussen mijn studie door weer een keer proberen ?

Bedankt !!
Even afgezien van het feit dat je dit beter niet in de kennisbank had kunnen posten en je Diana beter even een berichtje kunt sturen om het te verplaaten...

Zet je roze bril eens af....
Jammer dat je bij de EPST slechts '1' puntje tekort kwam. Bedenk wel dat als je dat ene puntje meer had gehad je weliswaar aan de opleiding had mogen beginnen, maar dit dan wel met de hakken over de sloot...

Jij leeft een beetje in een omgekeerde wereld en hebt je duidelijk niet ingelezen op Airwork. Vraag je nu serieus of je -gezien de huidige economische situatie- niet beter kunt stoppen met je hbo om je te richten op de selecties?
Gevalletje droomwereld? Je studeert economie toch? Dan moet je op z'n minst weten dat een van de markten die het hardst getroffen is door de economische crisis, de luchtvaart is: vele werklozen piloten (zowel die met 200 als met veel meer uren), luchtvaartmaatschappijen die bezuinigen en niemand meer aannemen etc.

Nu stoppen met je opleiding zou dom zijn. Even aannemende dat je toegelaten wordt op een vliegschool, zit je na die opleiding dus met een schuld van +100.000 van de vliegopleiding, plus je schuld aan de DUO (Studiefinanciering + €80p/maand voor je OV).

Advies: Lekker blijven studeren en je (iets) beter inlezen in de huidige economische situatie (vraag en aanbod, micro-economie, macro-economie).
Natuurlijk zou je tijdens je huidige opleiding gewoon aan de selecties kunnen beginnen, maar maakt dan voor jezelf aub de keuze om pas aan die opleiding te beginnen na het afronden van je huidige.
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels