.:.

Ga Terug   Airwork > Algemeen > Luchtvaart algemeen

Antwoord
 
Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 19-10-2007, 14:54   #1
76-er
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 1.589
Brevet: ATPL
Typeratings: B744
Uren: 17+
Breaking news: Midair EHLE

Van Luchtvaartnieuws:

Twee vliegtuigjes op elkaar gebotst boven vliegveld Lelystad

19-10-2007

LELYSTAD - Twee kleine vliegtuigen zijn vanmiddag (19 oktober) rond 14.15 op elkaar gebotst nabij vliegveld Lelystad. Daarbij zijn mogelijk slachtoffers gevallen. Een verslaggever van Luchtvaartnieuws.nl, die ter plaatste is, meldt dat ťťn toestel een noodlanding wist te maken in een weiland. Het andere toestel stortte neer en is volledig uitgebrand.

Het neergestorte vliegtuig kwam neer in de buurt van het Larsserpad. Onze verslaggever ter plaatste meldt dat hulpdiensten ter plekke zijn dat de omgeving inmiddels is afgezet. Ook de traumaheli is aanwezig.

Over het ongeval is nog niet veel duidelijk. Waarschijnlijk zijn een Cessna en een Fuji bij het ongeluk betrokken.
76-er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 15:14   #2
-arjen
Would rather be flying ..!!
 
 
Airworker sinds: Jul 2001
Locatie: 52 30 N, 5 45 E
Berichten: 775
Brevet: PPL(A)
Typeratings: SEP
Uren: 220
Stuur een bericht via MSN naar -arjen Send a message via Skype™ to -arjen
Wat een naar nieuws !
-arjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 15:14   #3
PH-Chucky
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2007
Locatie: Holland
Berichten: 435
Brevet: CPL - IR
Typeratings: -
Uren: 130+
Het neergestorte vliegtuig kwam neer in de buurt van het Larserpad. Onze verslaggever ter plaatste meldt dat hulpdiensten ter plekke zijn dat de omgeving inmiddels is afgezet. Ook de traumaheli en een helikopter van de politie zijn aanwezig.

Naar nu bekend is geworden is het gecrashte toestel een Cessna van Stichting Vliegmaterieel Rotterdam. Het andere toestel, dat een noodlanding maakte, is een Fuji FA-200 (PH-JEJ) van het op Lelystad gevestigde Wings over Holland.

De inzittenden van de Fuji zouden het vliegtuig zelf hebben verlaten. Van de inzittenden in het andere toestel is nog niets bekend.

(aanvulling op luchtvaartnieuws)

crashplek
PH-Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 15:41   #4
Burton
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2005
Locatie: Amstelveen
Berichten: 171
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: +-10000
De telegraaf meldt dat tenminste 1 cessna passagier is overleden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...tad.html?p=4,1
Burton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 15:42   #5
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Klassieker: hoogdekker - laagdekker.
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 15:51   #6
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
CRASHPLEK volgens hulpdiensten.

Opm. eerste melding BRW (uitruk) 14:07.57 (P2000).
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 16:12   #7
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Het andere toestel stortte neer en is volledig uitgebrand.
Volgens vliegtuigspotters ter plaatse brak de achterromp van de Cessna toen deze vast kwam te zitten in het landingsgestel van het andere toestel.

bron


FUJI FA-200-180AO PH-JEJ (Archief foto)
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 16:56   #8
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
HIER de eerste foto's.
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 18:17   #9
Cb
heeft nog geen status
 
 
Cb's Avatar
 
Airworker sinds: Sep 1999
Locatie: Angera
Berichten: 1.033
Brevet: ATPL
Typeratings: A319-321/B733-9/BAe146
Uren: 5500+ and stopped counting
@Great Balls of Fire:
"Klassieker: hoogdekker - laagdekker."
Scherp. Waarschijnlijk precies dat.
Cb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 19:11   #10
Koning Lucht
Geitenhoeder
 
 
Koning Lucht's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2001
Locatie: Kat-ar
Berichten: 2.280
Brevet: ATPL
Typeratings: B757/767, A330
Uren: 7500 +
Citaat:
Origineel gepost door Cb Bekijk Bericht
Verder @Great Balls of Fire:
"Klassieker: hoogdekker - laagdekker."
Scherp. Waarschijnlijk precies dat.
In de States hebben ze dat fantastische systeem van Common frequencies, waar iedereen gebruik van maakt.

Ik zou hiervoor willen pleiten in Nederland.
Koning Lucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 19:25   #11
76-er
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 1.589
Brevet: ATPL
Typeratings: B744
Uren: 17+
Breek me de bek niet open...

....maar, voor conclusies is het nu nog te veel vroeg.

Mijn condoleances aan de nabestaanden.
76-er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 19:45   #12
RTFM
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2004
Locatie: Uden
Berichten: 153
Brevet: ja
Typeratings: c-130
Er bestaat ook een systeem, FLARM genaamd wat een soort goedkope TCAS is (600euro meest goedkope optie)

Fail-safer lijkt me dan een radiofrequentie. Zou er ook zoiets bestaan die de output van de Transponder (mode S) gebruikt? Die zit nu toch bijna nutteloos in alle vliegtuigen.
RTFM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 20:42   #13
Commander
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: AMS
Berichten: 140
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: 4500
Condoleances aan de famlilie van een omgekomen collega vlieger.

Als je staart afbreekt... kun je niets meer. Heel erg naar.

mvg
Commander
Commander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 20:58   #14
a$x
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Origineel gepost door Koning Lucht Bekijk Bericht
Ik zou hiervoor willen pleiten in Nederland.
Ik heb een idee om dit binnen een maand of 2 verplicht te krijgen, patent is niet aangevraagd dus go your gang. Stuur een mailtje naar de Partij van de Arbeid (arbeid? sinds wanneer moet er arbeid verricht worden voor een uitkering?) uiteraard gericht aan meneer Bos. Vervolgens zet je hier in dat er een bepaald soort uitrusting mist in elk vliegtuig waar hij meer dan 20% belasting over kan vragen. Hierna zet je erin hoe hij kan verklaren dat dit verplicht word: de veiligheid! Zo gedaan.

Verder vind ik het vreselijk dat dit gebeurd is. Krijg het er toch wel koud van..
Bij deze: gecondoleerd.

Laatst aangepast door a$x : 19-10-2007 om 21:23
  Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 21:05   #15
Grob115
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Dec 2006
Locatie: nederland
Berichten: 75
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: ja
Citaat:
Origineel gepost door Koning Lucht Bekijk Bericht
In de States hebben ze dat fantastische systeem van Common frequencies, waar iedereen gebruik van maakt.
Kun je uitleggen wat dit systeem inhoud? Nog nooit van gehoord namelijk...

Daarnaast; entry points zijn natuurlijk zeer verraderlijk, altijd goed uitkijken en op precies de juiste circuithoogte blijven vliegen, zo kan er nooit iemand onder of boven je zitten ( mits alle anderen zich ook netjes aan de regels houden). Na takeoff voor T&G 's bij het indraaien naar Crosswind leg begin ik al te kijken naar het entry point, je kan niet goed genoeg opletten.
Grob115 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2007, 23:36   #16
Koning Lucht
Geitenhoeder
 
 
Koning Lucht's Avatar
 
Airworker sinds: Oct 2001
Locatie: Kat-ar
Berichten: 2.280
Brevet: ATPL
Typeratings: B757/767, A330
Uren: 7500 +
Tuurlijk Grob:

Voor iedere ongecontroleerde Luchthaven heb je gewoon een frequentie op je kaart staan. Die frequentie deel je wel met wat velden, maar je kunt hier vrijwillig gebruik van maken. Pilot to pilot communication dus. Je zegt gewoon waar je bent. Een ongeschreven regel is gewoon dat iedereen dit doet. B.v. 'Cessna 5260B Entering downwind 1500' Donaldson.'
Koning Lucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 02:01   #17
Honeywell
heeft nog geen status
 
 
Honeywell's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 810
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Zo te zien in de buurt van punt Sierra, vond het daar ook altijd redelijk gevaarlijk.
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 02:05   #18
Grob115
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Dec 2006
Locatie: nederland
Berichten: 75
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: ja
Citaat:
Origineel gepost door Koning Lucht Bekijk Bericht
Tuurlijk Grob:

Voor iedere ongecontroleerde luchthaven heb je gewoon een frequentie op je kaart staan. Die frequentie deel je wel met wat velden, maar je kunt hier vrijwillig gebruik van maken. Pilot to pilot communication dus. Je zegt gewoon waar je bent. Een ongeschreven regel is gewoon dat iedereen dit doet. B.v. 'Cessna 5260B Entering downwind 1500' Donaldson.'
Aahh op die manier, gewoon een info freq. dus, maar dan voor een bepaald gebied waar veel vliegvelden liggen...
Grob115 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 07:52   #19
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Zo te zien in de buurt van punt Sierra, vond het daar ook altijd redelijk gevaarlijk.
Naar ik aanneem bedoel je het oude point Sierra.

Het nieuwe (point Sierra) ligt binnen de ATZ Lelystad.

Zie
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 09:27   #20
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a

1997 Cessna 172R PH-BVE (Archief foto)

PERSBERICHT VR
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 09:39   #21
charliefox
Climb, green LED, exit,
descent ...
 
 
charliefox's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Mokum
Berichten: 46
Brevet: PPL
Typeratings: SET (C208) + SEP
Uren: 2000+ op 6000 landingen
Met oude punt Sierra wordt het voormalige (niet meer bestaande) entry point Bravo bedoeld. Ik vlieg sinds 1996 para's op dat veld en op drukke dagen kom ik soms wel 20-25 keer per dag over Sierra! Het blijft link dat VFR-vliegen. Ben het helemaal met de Luchtkoning eens: Gebruik je radio (daar is ie voor) en meldt consequent positie EN hoogte. Niet alleen boven Sierra maar ook bij het naderen van Sierra (dit laatste niet verplicht overigens). Tegenstanders menen dat dit te veel ballast over de freq geeft, maar mijn ervaring is dat ik het altijd heel prettig vind als ik weet waar de overige kisten zitten. Ook het melden op downwind is niet verplicht, sterker nog: Het wordt zelfs door enkelen als storend ervaren (ook havendienst medewerkers). Ik vind het echter zeer nuttig en hoor heel graag waar iedereen zit. Gebruik de radio!
charliefox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 10:28   #22
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Zonder te speculeren en gelet op de CRASHPLEK (ver buiten ATZ) heeft dit klassieke (laagdekker - hoogdekker) doch trieste ongeval, m.i. niets te maken met point Sierra en(of) Circuit (joining/reporting) procedures.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 10:57   #23
Dexter
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Oct 2006
Locatie: Eelde
Berichten: 2
Brevet: -
Typeratings: -
Echt erg wat er gister is gebeurt.
Ik ben het trouwens wel eens met het puntje over frequenties zoals in amerika, ik heb in amerika 3 maanden lang VFR gevlogen, en daar vond ik het wel een beetje soepeler gaan als hier, Ten eerste heb je frequenties in ongecontroleerd luchtruim, waar iedereen zijn positie en hoogte meld. En iedereen doet dat ook consequent. En daarnaast meld iedereen netjes zijn positie bij een ongecontroleerd veld.
Vlieg nu zelf een maandje of 2,5 van lelystad, maar ik heb daar al vaker een kist voor me zien opduiken. Zeker met het af en toe wat mindere zicht in ons kikkerlandje is het niet zo stom om wat vaker calls te maken.
Dexter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 11:08   #24
windshear
Geen status? Wat nou, geen
status?
 
 
windshear's Avatar
 
Airworker sinds: Feb 2001
Locatie: Hoofddorp (volgens de RLD of hoe ze nu ook heten)
Berichten: 325
Brevet: ATPL (frozen) CPL/IR/ME/AGI
Typeratings: Southwest 732 - CAE F50
Uren: >4000
Oh! I have slipped the surly bonds of Earth
And danced the skies on laughter-silvered wings;
Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth
Of sun-split clouds, — and done a hundred things
You have not dreamed of — wheeled and soared and swung
High in the sunlit silence. Hov'ring there,
I've chased the shouting wind along, and flung
My eager craft through footless halls of air. . . .

Up, up the long, delirious burning blue
I've topped the wind-swept heights with easy grace
Where never lark, or ever eagle flew —
And, while with silent, lifting mind I've trod
The high untrespassed sanctity of space,
Put out my hand, and touched the face of God.

— John Gillespie Magee, Jr



Rest in Peace

Mijn oprechte condoleances aan de nabestaanden en sterkte voor de twee vliegers van de Fuji.

Laatst aangepast door windshear : 21-10-2007 om 11:05
windshear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 11:47   #25
Sdg+1
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
oprechte deelneming en sterkte voor de bemanning van de andere kist
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 17:58   #26
Ditched
heeft nog geen status
 
 
Ditched's Avatar
 
Airworker sinds: Sep 2006
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 280
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: nog niet genoeg
Oprechte deelneming en sterkte voor de nabestaanden, ook veel sterkte voor de vliegers van Wings....

Heel erg naar ongeluk. Ben ook van mening dat de radio op dit soort velden meer gebruikt zou mogen worden. In Amerika heb ik goede ervaringen op ongecontroleerde velden, waar andere piloten assertief reageren als ze twijfelen aan je intenties of je positie.
Voortaan gaat toch ook de Mode-S weer aan, sorry hoor, safety first ... Gekoppeld aan een Garmin 430 kan je ook Traffic Advisory op je display krijgen. Een extra paar ogen is nooit weg, en kan wellicht helpen dit soort ongelukken te voorkomen. Desnoods sturen ze me maar een stukje om als ik verkeersvliegtuigen in de approach de stuipen op het lijf jaag met TCAS alerts....

Ditched
Ditched is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 18:05   #27
Surferboy
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Origineel gepost door Great Balls of Fire Bekijk Bericht
Zonder te speculeren en gelet op de CRASHPLEK (ver buiten ATZ) heeft dit klassieke (laagdekker - hoogdekker) doch trieste ongeval, m.i. niets te maken met point Sierra en(of) circuit (joining/reporting) procedures.
Natuurlijk ook mijn oprechte deelneming en alle sterkte aan de familieleden.

Maar dat pijltje klopt volgens mij niet echt, ben er vandaag nog langsgereden op de motor....en de plek is volgens mij een stukje verder richting veld......maargoed.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 19:04   #28
Viper2
Op de bus
 
 
Airworker sinds: Oct 2004
Locatie: Azie
Berichten: 349
Brevet: ATPL
Typeratings: A319/A320/A321
Uren: elke maand te veel ;)
Een heel vervelend en triest bericht....

Sterkte voor alle betrokkenen en de familie en vrienden van de slachtoffers...
Viper2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 19:14   #29
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Maar dat pijltje klopt volgens mij niet echt, ben er vandaag nog langsgereden op de motor....en de plek is volgens mij een stukje verder richting veld......
Aangezien het Laserpad van voor de Eendenweg tot iets voor de Gooiseweg overgaat in de Futenweg, zou je wel eens gelijk (kunnen) hebben.

BTW Vanaf dinsdag 23 october kunt u vanaf DEZE URL uw medeleven betuigen door het tekenen van het condoleanceregister.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-10-2007, 21:31   #30
2750439
heeft nog geen status
 
 
2750439's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2006
Locatie: Breda
Berichten: 27
Brevet: CPL-IR-CFI(I)-FI
Typeratings: None
Uren: +/- 1800
ADS-B

In de states is men nu bezig met het uitrollen van het ADS-B systeem. Dit is een systeem dat de GPS positie van je vliegtuig doorgeeft aan een grondstation. Dit grondstation geeft jouw positie d.m.v. een datalink dan weer door aan andere vliegtuigen zo kun je heel de situatie om je heen zien op bv je gps display. Voordelen: goedkoper dan mode S en grotere rader coverage in gebieden waar dit voorheen niet mogelijk was, en nauwkeuriger dan conventionele Radar . Doordat het een data link is kun je bv ook real time weather op je display krijgen en wat in dit geval het belangrijkste is gegevens van andere vliegtuigen zoals snelheid, hoogte en call sign.

Als wij dit systeem ook krijgen is dit soort ongelukken in de toekomst wellicht te voorkomen. Mijn deelneming aan alle nabestaanden
2750439 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 11:51   #31
FlyEye
Magic carpet ride
 
 
FlyEye's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2004
Locatie: LeftSeat
Berichten: 431
Brevet: CPL/IR MEL
Typeratings: Turbine
Uren: 1000+
Citaat:
Origineel gepost door RTFM Bekijk Bericht
Er bestaat ook een systeem, FLARM genaamd wat een soort goedkope TCAS is (600euro meest goedkope optie)

Fail-safer lijkt me dan een radiofrequentie. Zou er ook zoiets bestaan die de output van de Transponder (mode S) gebruikt? Die zit nu toch bijna nutteloos in alle vliegtuigen.
Helaas moet de Transponder UIT van LVNL onder schiphol approach.

Ik ken Cirri op EHLE met een TCAS van 20.000 dat geheel nutteloos is lokaal, dank zij deze verstandige maatregel ......
FlyEye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 12:20   #32
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
onder schiphol approach.
Ik weet niet op welke etage SPL Approach op SPL Oost zit, maar veel hoger dan 100' AMSL zat het wel niet zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 13:40   #33
JC
heeft nog geen status
 
 
JC's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: Midden Oosten (van NL...) & HunsrŁck HŲhe
Berichten: 1.519
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: >6000
Hoe werkt dit dan? Heb een 430 en GTX330. Hoe krijg ik de info op de GPS?

Citaat:
Origineel gepost door Ditched Bekijk Bericht
Oprechte deelneming en sterkte voor de nabestaanden, ook veel sterkte voor de vliegers van Wings....

Heel erg naar ongeluk. Ben ook van mening dat de radio op dit soort velden meer gebruikt zou mogen worden. In Amerika heb ik goede ervaringen op ongecontroleerde velden, waar andere piloten assertief reageren als ze twijfelen aan je intenties of je positie.
Voortaan gaat toch ook de Mode-S weer aan, sorry hoor, safety first ... Gekoppeld aan een Garmin 430 kan je ook Traffic Advisory op je display krijgen. Een extra paar ogen is nooit weg, en kan wellicht helpen dit soort ongelukken te voorkomen. Desnoods sturen ze me maar een stukje om als ik verkeersvliegtuigen in de approach de stuipen op het lijf jaag met TCAS alerts....

Ditched
JC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 14:45   #34
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Citaat:
Hoe werkt dit dan? Heb een 430 en GTX330. Hoe krijg ik de info op de GPS?
Misschien heb je HIER iets aan?
  Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 21:01   #35
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
If everything else fails please read the instructions. Just kidding!
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-10-2007, 21:32   #36
FlyEye
Magic carpet ride
 
 
FlyEye's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2004
Locatie: LeftSeat
Berichten: 431
Brevet: CPL/IR MEL
Typeratings: Turbine
Uren: 1000+
Citaat:
Origineel gepost door Great Balls of Fire Bekijk Bericht
Misschien heb je HIER iets aan?
De mode S Transponder / Garmin 430 combi werkt uitstekend, ware het niet dat de slimmerikken van Eurocontrol 'vergeten' zijn de mode S uplink te specificeren naar nationaal toe.

Alleen in Zwitserland schijnt het wel goed te werken ( daar waren ze zo verstandig om het zelf te bedenken )
FlyEye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2007, 01:36   #37
Honeywell
heeft nog geen status
 
 
Honeywell's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 810
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Ja, zo hadden wij op school ook een systeem met de Garmin 1000 voor traffic.....weet niet meer precies hoe dat heette, maar dan was dus heel leuk: "only for u.s.a."
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2007, 14:42   #38
ph-mzw
heeft nog geen status
 
 
ph-mzw's Avatar
 
Airworker sinds: Dec 2004
Locatie: PAM08147
Berichten: 175
Brevet: EASA PPL(A)
Typeratings: SEP
Uren: 220 and counting
Citaat:
Origineel gepost door RTFM Bekijk Bericht
Zou er ook zoiets bestaan die de output van de transponder (mode S) gebruikt?
Ja, zoiets bestaat. Ik heb twee weken deze besteld: Zaon PCAS XRX.
Levertijd op dit moment plm. 4 weken.

RIP, en sterkte aan alle nabestaanden en betrokkenen!
ph-mzw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2007, 08:37   #39
Ditched
heeft nog geen status
 
 
Ditched's Avatar
 
Airworker sinds: Sep 2006
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 280
Brevet: ATPL
Typeratings: 737
Uren: nog niet genoeg
Citaat:
Origineel gepost door FlyEye Bekijk Bericht
De mode S transponder / Garmin 430 combi werkt uitstekend, ware het niet dat de slimmerikken van Eurocontrol 'vergeten' zijn de mode S uplink te specificeren naar nationaal toe.

Alleen in Zwitserland schijnt het wel goed te werken ( daar waren ze zo verstandig om het zelf te bedenken )
Tja dat is dan net weer even zo'n geval van "jammer".

Ik kwam het tegen op de site van Garmin (hier), mooi systeem lijkt me (als het werkt)...
Weten jullie nog meer alternatieve systemen?
Ditched is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2007, 11:00   #40
HansO
heeft nog geen status
 
 
HansO's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2007
Locatie: Almere
Berichten: 46
Brevet: PPL/GPL
Typeratings: Pitts, alle zweefvliegtuigen
Uren: 2000
Citaat:
Origineel gepost door Ditched Bekijk Bericht
Tja dat is dan net weer even zo'n geval van "jammer".

Ik kwam het tegen op de site van Garmin (hier), mooi systeem lijkt me (als het werkt)...
Weten jullie nog meer alternatieve systemen?
Zie www.flarm.ch
HansO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 03:36.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2018 :: jvbPlugin R1012.365.1