.:.
Oud 06-09-2007, 21:03   #1
Fish
heeft nog geen status
 
 
Fish's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Ergens
Berichten: 851
Brevet: FAA / JAA ATPL
Typeratings: 737
Uren: Genoeg
Ecotax Schiphol

Citaat:
'Milieuheffing leidt tot verlies banen regio Amsterdam'
Uitgegeven: 6 september 2007 19:40
Laatst gewijzigd: 6 september 2007 19:53

AMSTERDAM - De milieuheffing op vliegtickets die het kabinet wil invoeren, leidt tot het verlies van 12.000 banen in de regio Amsterdam. Op luchthaven Schiphol zouden 6000 directe en indirecte arbeidsplaatsen verdwijnen, in de toeristische sector in de regio een even groot aantal.
ANP

Dat hebben organisaties als het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau en de Amsterdamse Kamer van Koophandel in een brief aan het kabinet en de Tweede Kamer laten weten, maakten ze donderdag bekend.

De belangenverenigingen stellen verder dat jaarlijks 800.000 minder buitenlandse bezoekers naar Amsterdam en omgeving zouden komen. De toeristische sector zou daardoor zeker 285 miljoen euro aan omzet verliezen.

Het Centraal Planbureau berekende eerder dat door de introductie van een milieuheffing van circa 24 euro per ticket het aantal passagiers op Schiphol met circa 15 procent zou afnemen.
(c) ANP
Lees dan ook:
Citaat:
AMSTERDAM - De voorgestelde ecotax in Nederland kan voor prijsvechter easyJet het laatste duwtje zijn om deels naar Brussel te verkassen. Dat zegt CEO Andy Harrison in een gesprek met Luchtvaartnieuws.nl. De maatschappij lanceerde in juni haar eerste route vanaf Brussel en vliegt eind dit jaar naar in totaal drie bestemmingen: Genève, Berlijn en Nice.
Kortom: is dit een slimme zet? Die passagiers vliegen toch wel, alleen die gaan nu lekker ergens anders heen waar het goedkoper is. Dus, waarom zouden we onze eigen economie gaan naaien?

edit: Staat in titel "Ecotax Schiphol" maar dat lees ik dus weer fout, geld volgensmij voor heel NL.
Fish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-09-2007, 08:50   #2
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Gisteren las ik dat de maatregel de Nederlandse economie ong. 1 mrd gaat kosten. Hulde voor onze bestuurders in Den Haag!

http://www.elsevierfiscaal.nl/nieuws...jard-euro.html
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-09-2007, 08:58   #3
Fukko
heeft nog geen status
 
 
Fukko's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 267
Brevet: CPL, Frozen ATPL
Typeratings: 737-300/900, c172
Uren: 160hr TT, 90hr FNPT/FFS 737/747
Citaat:
Geen ecotax
De nieuwe toeslag, op het ministerie van Financiën bekend als luchthavenvertrekbelasting, is gebaseerd op de Wet Belastingen op Milieugrondslag, maar is strikt genomen geen ecotax omdat de opbrengst wordt toegevoegd aan de algemene middelen. Een jurist van Boekel de Nerée verwacht dat er vanuit Brussel bezwaar zal worden gemaakt, en dat het kabinet een eventuele juridische procedure zal verliezen.
Hopelijk, zal er bezwaar oid worden gemaakt, want dit gaat natuurlijk nergens over. Belachelijk dat het uberhaupt dan alleen voor de Nederlanders gaat gelden, want het geldt (gelukkig) niet voor transits. Geld aftroggelen van de Nederlanders, nog even en we betalen straks ademhalingsbelasting...
Fukko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-09-2007, 09:30   #4
reach52
Ik wil geen status
 
 
Airworker sinds: Mar 2002
Locatie: In de zandbak
Berichten: 451
Brevet: ATPL
Typeratings: B190, E-120/170/175/190/195, B737NG, A330, B744
Uren: 7500
Beste Fukko,

Naar aanleiding van uw brief aan onze dienst met betrekking tot het reduceren van de CO2 levels in NL kunnen wij u trots mededelen dat wij het een goed idee vinden om ademshalings/zuurstof belasting te gaan innen. Vanuit de linkerhoek van de bestuurstafel zijn we zelf op het idee gekomen om de emissie verder te beperken dat bewoners op even getallen op even data mogen ademhalen / CO2 dumpen en dat bewoners op oneven nummers op oneven nummers CO2 mogen uitstoten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd wil ik u langs deze weg dan ook hartelijk danken voor uw suggestie om de Nederlandse staatsburgers nog verder uit te knijpen

Drs Geiten wollensokken
afd belachelijke accijnzen en belastingsvormen
Belastingdienst
reach52 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-09-2007, 09:52   #5
Fukko
heeft nog geen status
 
 
Fukko's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 267
Brevet: CPL, Frozen ATPL
Typeratings: 737-300/900, c172
Uren: 160hr TT, 90hr FNPT/FFS 737/747
Haha!
Fukko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2007, 09:44   #6
Fukko
heeft nog geen status
 
 
Fukko's Avatar
 
Airworker sinds: Nov 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 267
Brevet: CPL, Frozen ATPL
Typeratings: 737-300/900, c172
Uren: 160hr TT, 90hr FNPT/FFS 737/747
Vandaag stond er in de metro dat Easyjet en Ryanair overwegen om een andere basis te zoeken. Zelfs trans gaf aan een eventuele verhuizing niet uit te sluiten...
Fukko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2007, 15:24   #7
PH-ETS
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2006
Locatie: EDDL
Berichten: 107
Brevet: ATPL
Typeratings: B737NG
Uren: 5000+
Via onderstaande link kan bezwaar worden gemaakt tegen deze belachelijke belasting!! Zelf heb ik deze link al via een soort spam doorgestuurd naar alle email adressen die in mijn adresboek staan!

http://www2.consumentenbond.nl/actie...ticket=nietlid

Laat iedereen het invullen!!

Groetjes
PH-ETS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-09-2007, 20:33   #8
Sidewinder959
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 19
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Zo heb het maar even ingevuld

Ik snap serieus niet wat ze daar in Den Haag denken te bereiken met dergelijke acties... In het kader van een goed milieu moet de burger over steeds meer dingen extra belasting betalen. Ook naast de vliegindustrie wordt bijv. ook de autoindustrie uitgemolken. Meer belasting voor mensen die in SUV's rijden. Dat is belachelijk, een SUV kan wel milieuvriendelijker zijn dan een oude auto uit de jaren '70 of '80... Om nog maar even een voorbeeld te noemen.

Daarbij zorgen deze extra kosten voor een enorme schade aan de economie. Dit geintje zal de overheid dus 1 miljard euro extra kosten en er zullen vele mensen werkeloos raken... Belachelijk...

Groeten Sidewinder
Sidewinder959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-09-2007, 22:38   #9
papierprikker
kickin back
 
 
papierprikker's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2003
Locatie: upright
Berichten: 179
Brevet: atpl
Typeratings: B737
Uren: 6000+
en op deze site:

http://www.stopvakantiebelasting.nl/

actie!!
papierprikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-09-2007, 19:15   #10
EHIA
heeft nog geen status
 
 
EHIA's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: waar ze aan binge drinking doen
Berichten: 80
Brevet: ATPL
Typeratings: Bae146/Avro RJ
Uren: 4300
meneer Bos zit het lekker voor ons te verzieken in Den Haag,

Regime Change!
EHIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2007, 18:03   #11
WhoAmI
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Apr 2007
Locatie: Somewhere in the Netherlands
Berichten: 102
Brevet: °_°
Typeratings: °_°
Uren: stuk of 35...
en studenten die na juli 2008 klaar zijn met hun opleiding bij de kls, nls, etc. zullen dan flinke pech hebben, want dan zal er niet veel meer aangenomen worden bij nederlandse maatschappijen. EPST zal dan een populaire piloten opleider worden, denk ik...
WhoAmI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2007, 19:00   #12
ph-gjk
heeft nog geen status
 
 
ph-gjk's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2002
Locatie: In het buitenland
Berichten: 1.059
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door WhoAmI Bekijk Bericht
en studenten die na juli 2008 klaar zijn met hun opleiding bij de KLS, nls, etc. zullen dan flinke pech hebben, want dan zal er niet veel meer aangenomen worden bij nederlandse maatschappijen....
En vervolgens zeggen maatschappijen als EZ en FR etc "Goh meneer/mevrouw ik zie dat u KLS heeft gedaan.....tja dan voldoet u niet aan onze opleidingseisen....."

sorry kon het niet laten
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2007, 23:41   #13
Grob115
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Dec 2006
Locatie: nederland
Berichten: 75
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: ja
Citaat:
Origineel gepost door ph-gjk Bekijk Bericht
En vervolgens zeggen maatschappijen als EZ en FR etc "Goh meneer/mevrouw ik zie dat u KLS heeft gedaan.....tja dan voldoet u niet aan onze opleidingseisen....."

sorry kon het niet laten
Waar baseer je dit op? Een ATPL is toch een ATPL? Welke reden zou een maatschappij hebben om jou niet aan te nemen als KLS'er?

(in dit geval er van uit gaande dat de KLM geen vacatures heeft, geen afwijzing bij de COVA dus).
Grob115 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2007, 23:59   #14
ph-gjk
heeft nog geen status
 
 
ph-gjk's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2002
Locatie: In het buitenland
Berichten: 1.059
Brevet: -
Typeratings: B757/767 B737
Uren: -
[QUOTE=Grob115;124322]Waar baseer je dit op? Een ATPL is toch een ATPL? Welke reden zou een maatschappij hebben om jou niet aan te nemen als KLS'er?

Precies dezelfde reden die KLM gebruikt om vrij-markters af te wijzen. Vanwege hun elders genoten opleiding. Je hebt gelijk een ATPL = een ATPL. Het zou dus niets uit moeten maken, behalve dan bij de KLM.
Genoeg gezegd hierover, was niet de bedoeling de thread over te nemen, kon zoals hierboven al gezegd het weer eens niet laten!

groet
gjk
ph-gjk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 00:21   #15
qzqsd
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Kunnen we GVD even ophouden het weer een KLS- ''vrijemarkt'' topic te maken.

Ontopic: Ik zag net Bos bij Pauw en Witteman en die kerel kijkt echt niet verder dan zijn socialistische neus lang is. Dat de concurentiepositie van NL naar de knoppen gaat zal hem blijkbaar worst wezen. De directeur van Eindhoven airport verwoordde het goed; Passagiers zullen gewoon in hun auto stappen en dan naar Weeze of Dusseldorf reizen. En deze vliegtuigen zullen dan gewoon over Nederland vliegen.

Die hele ekotax is gewoon een hele makkelijke manier van inkomsten voor de staat. En waar worden die inkomsten dan aan uitgegeven? 27 Miljoen gaat er naar topsport terwijl er aan het tekort aan leerkrachten in het onderwijs niets gedaan wordt. Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat de economie met 3 % stijgt, maar dat de bovenmodale burger er in koopkracht achterruit op gaat!
  Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 10:21   #16
Viper1983
mile high :)
 
 
Viper1983's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: vliegerdorp
Berichten: 2.211
Brevet: probeer elk half jaar verder te komen
Typeratings: turboprop en jetjes
Uren: genoeg om linker stoel warm te houden.
Stuur een bericht via MSN naar Viper1983
Wat dat betreft doen Air Berlin het weer mooi.
Zij gaan mikken op noord nederland door vluchten aan te bieden vanuit Bremen.
Als ik in Groningen woon zou ik straks ook wel ff 2x nadenken vanaf waar ik het vliegtuig ga pakken.
Je hebt Bremen, Munster, Dusseldorf. Dat is allemaal niet verder dan Groningen - Amsterdam met de auto...

Ze zijn nu echt bezig de luchtvaart in Nederland te verzieken...
Straks ook maar geen nacht landingen meer op schiphol....

Heb er nu alweer spijt van dat ik naar dit k*t land ben terug gekomen...
Viper1983 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 11:27   #17
Murdock1980
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: May 2007
Locatie: Hoge Noorden
Berichten: 2
Brevet: CPL ME+IR
Typeratings: non
Uren: +300
Hoi,

Snap niet dat zo'n clown als Bos met idd z'n korte termijn politiek over Neerlands geld mag beslissen. Hij snapt er geen reet van.
Maar moet nog zien of die ecotax er door komt, want de juristen zal al bezig de messen te slijpen en de grond gelijk te maken met die misselijke plannetjes van Bos. Zie onderstaande:

De eco-tax, de ticketbelasting die in het regeerakkoord voor een opbrengst van €350 miljoen staat genoteerd, is lijnrecht in strijd met het luchtvaartverdrag van Chicago. De bekendste Nederlandse luchtvaartjurist, Frans Vreede van Boekel De Neree, zegt dat tegen deze krant. Hij voert aan dat het kabinet bij een juridische procedure geen kans maakt.

In de ’grondwet’ voor de internationale luchtvaart wordt bepaald dat aan maatschappijen en passagiers geen kosten mogen worden doorberekend voor het binnen-, uit- of overvliegen van een lidstaat.

„De EU vecht al enige tijd met recht en reden op grond van hetzelfde artikel de hoge heffingen aan die voor vluchten in het Transsiberische luchtruim door de Russische autoriteiten worden geheven. Als het kabinet het tickettaxplan doorzet, valt dus direct bezwaar vanuit Brussel te verwachten. Ik vermoed dat buiten die waard is gerekend”, aldus de jurist.

De opbrengst van de nieuwe tickettoeslag, die op het ministerie van Financiën al de luchthaven-vertrek-belasting wordt genoemd, is geen ecotax bestemd voor een schoner milieu. „Het is belasting, die rechtstreeks wordt toegevoegd aan de algemene middelen”, voert Vreede aan. De tickettax wordt gebaseerd op de Wet Belastingen op Milieugrondslag (WBM). Niet alleen de passagiers – uitsluitend reizigers die vanuit ons land een vliegreis beginnen – maar ook de luchtvrachtsector zou volgens geruchten door de nieuwe maatregel worden getroffen.

„De tax, zoals die nu wordt voorgenomen, zal catastrofaal zijn en tot kaalslag leiden in zowel de reis- als luchtvrachtsector. Internationale luchtvaart is niet mogelijk als een vliegtuig in het land van vertrek moet voldoen aan totaal andere regels dan in het land van bestemming. Harmonisatie van de regels inzake de internationale burgerluchtvaart ligt dan ook voor de hand. In 1944 is daarmee met het Verdrag van Chicago al begonnen.”

Op dit moment is het Verdrag van Chicago ondertekend door 188 landen, waaronder Nederland. In artikel 15 van dat verdrag zijn de kosten voor het gebruik van publieke luchthavens en van luchtvaartfaciliteiten geregeld en worden enkele regels gegeven voor het doorbelasten van die kosten.

Expliciet wordt het verdragstaten verboden om rechten, heffingen of andere kosten in rekening te brengen louter voor de binnenkomst, de transit of het vertrek van een vliegtuig of zich daarin bevindende personen of zaken, dat toebehoort aan een Luchtvaartmaatschappij die in een verdragstaat is ingeschreven.

„Het valt juridisch niet vol te houden dat de aanstaande luchthavenvertrekbelasting iets anders is dan een heffing voor het vertrek van een vliegtuig vanaf Nederlands grondgebied”, meent Vreede.

„Het bereide magere milieusausje dat door het kabinet ter rechtvaardiging over de plannen wordt gegoten, moet worden teruggestuurd naar de keuken. Het broeikas-effect mag niet worden gehanteerd als smeermiddel om publiek en politiek een doodgewone belastingmaatregel door de keel te duwen”, besluit hij.

Hoop dat Bos wordt aangepakt, want met Bos zijn we de klos.

Grtzzz
Murdock1980 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 21:21   #18
Grob115
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Dec 2006
Locatie: nederland
Berichten: 75
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: ja
Ook al zou het een echte milieu-belasting worden, dan is dit absoluut niet gerechtvaardigd. Waarom zal je je dan afvragen?

De luchtvaart wordt als vervuilend gezien omdat het CO2 uitstoot. Maar waaruit blijkt dat CO2 slecht is voor onze leefomgeving (=milieu)? We ademen het zelfs uit, men doet er over alsof het verontreiniging is...het tegenovergestelde is waar, CO2 is juist een teken van leven.

De theorie van zogenaamde man-made globalwarming is nog nooit bewezen, er bestaat slecht een vermoeden. Alles ligt nog open, de invloed van de zon is bijv. nog lang niet duidelijk, we weten daar nu nog te weinig van af. Hetzelfde met de invloed van golfstromen, magnetisch veld van de aarde, enz, enz.

Maar daar denkt de regering anders over, zij achten de theorie wel als bewezen. De politiek heeft de wetenschappelijke discussie doodsimpel overgeslagen, dat is pas een schande! Hoe is het mogelijk dat op deze "mogelijke theorie" een miljarden beleid wordt afgestemd waarvan absoluut nog niet zeker is dat het enig effect op de temperatuur zal hebben???

Kijk naar al die reclames waarin zogenaamde groene financiële producten worden aangeprijsd, kijk naar de enorme investeringen in groene stroom (windmolenparken), kijk naar het belasten van SUV's, heel de klimaathype is één grote goudmijn geworden en heeft helemaal niets meer met het milieu te maken...het draait enkel om geld (blijkt wel uit de belastingvergroening die we nu door de strot geduwd krijgen), meer mensen zouden dat moeten inzien zonder alles zomaar te geloven. Zelfs de VVD werkt er aan mee, valt me tegen van ze.

Let wel, ik ben voor een schone aarde, maar de klimaathype heeft daar niets mee te maken.
Grob115 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2007, 22:25   #19
RTFM
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jan 2004
Locatie: Uden
Berichten: 153
Brevet: ja
Typeratings: c-130
Er is nog iets opmerkelijks. De ecotax wordt niet geheven op transfer pax. Dat valt met droge ogen niet te verdedigen als je het mij vraagt. Deze pax. zijn nl. 4 maal vervuilend (2 starts en 2 landingen, aangenomen dat zowel de heen- als terugreis via SPL gereisd wordt) in tegenstelling tot point to point pax. die dat slechts 2 maal zijn.

Dus zou je zeggen dat transfervervoer hard aangepakt zou moeten worden omdat dit juist grotere vervuiling veroorzaakt en dat teruggedrongen moet worden. Is het jullie al opgevallen dat reisorganisaties moord en brand schreeuwen maar het doodstil blijft van de kant van KLM?

Voor mij wederom een bevestiging dat je met een goede lobby in Den Haag meer voor elkaar krijgt dan logica doet.
RTFM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2007, 05:45   #20
Honeywell
heeft nog geen status
 
 
Honeywell's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 810
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Citaat:
Origineel gepost door RTFM Bekijk Bericht
Dat valt met droge ogen niet te verdedigen als je het mij vraagt. Deze pax. zijn nl. 4 maal vervuilend (2 starts en 2 landingen, aangenomen dat zowel de heen- als terugreis via SPL gereisd wordt) in tegenstelling tot point to point pax. die dat slechts 2 maal zijn.
4/2 is toch 2? Dan zijn ze toch tweemaal vervuilender :P

*off-topic: waarom werkt de :P smiley niet meer?
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2007, 08:21   #21
PH687
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Aug 2001
Locatie: Holland
Berichten: 273
Brevet: Meerdere van de bovengenoemde opties
Typeratings: Van alles en nog wat
Uren: Iedere week weer wat meer
RTFM zegt toch ook vier maal vervuilenD en niet vier maal vervuilenDER. ;-)
PH687 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2007, 14:44   #22
Honeywell
heeft nog geen status
 
 
Honeywell's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 810
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Haha ook weer waar....ok verkeerd gelezen...zie het tijdstip van mn post
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2007, 14:38   #23
V C C
heeft nog geen status
 
 
V C C's Avatar
 
Airworker sinds: May 2007
Locatie: Coopers Crossing
Berichten: 176
Brevet: CPL ME-IR
Typeratings: Nomad
Uren: nooitgenoeg
http://www.consumentenbond.nl/actuee...gtax_resultaat

Hopelijk doen ze er wat mee in die ivoren toren. Op zich is t nog niet eens zo erg, maar voer het dan Europees in. Nee, Nederland moet weer roomser zijn dan de paus! Met als gevolg dat maatschappijen uitwijken naar omringende landen.

Als ze nou eerst een EU norm en wet opstellen en dat iedereen zich daar dan tegelijk aan houdt....
V C C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-09-2007, 14:49   #24
J.R.
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2003
Locatie: Wingview
Berichten: 565
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Alleen een beetje jammer dat de Consumentenbond nu zegt (volgens de eigen website) dat ze niet tegen die tax zelf zijn, alleen dat ook transit en cargo eraan moet meebetalen om het voor de vakantieganger goedkoper te maken. Zo ontkracht je wel de hele actie die er volgens mij voor bedoeld was om het geheel af te blazen.
J.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2007, 12:23   #25
Viper2
Op de bus
 
 
Airworker sinds: Oct 2004
Locatie: Azie
Berichten: 349
Brevet: ATPL
Typeratings: A319/A320/A321
Uren: elke maand te veel ;)
Thumbs down Slimme politici?

Citaat:
Origineel gepost door RTFM Bekijk Bericht
Er is nog iets opmerkelijks. De ecotax wordt niet geheven op transfer pax. Dat valt met droge ogen niet te verdedigen als je het mij vraagt. Deze pax. zijn nl. 4 maal vervuilend (2 starts en 2 landingen, aangenomen dat zowel de heen- als terugreis via SPL gereisd wordt) in tegenstelling tot point to point pax. die dat slechts 2 maal zijn.

Dus zou je zeggen dat transfervervoer hard aangepakt zou moeten worden omdat dit juist grotere vervuiling veroorzaakt en dat teruggedrongen moet worden.
Dat zie je helemaal verkeerd! Er is maar 1 start en 1 landing in Nederland. Die andere start en landing dat is ergens anders. Over de grens dus dan maakt het niet uit! Dat is namelijk niet vervuilend kennelijk omdat het niet in Nederland plaats vindt.

Citaat:
Origineel gepost door RTFM Bekijk Bericht
Voor mij wederom een bevestiging dat je met een goede lobby in Den Haag meer voor elkaar krijgt dan logica doet.
Voordat iedereen over me heen valt. Mijn voorgaande opmerking was spottend bedoeld. Ik weet werkelijk ook niet waar de Nederlandse politici die dit hebben verzonnen hun verstand hebben zitten.

Ik las ergens dat Schiphol in de maand juli zo'n 4,5 miljoen passagiers werden vervoerd. De geschatte afname van het aantal passagiers na deze maatregel is volgens het CPB 15% (bijna 700.000 personen). Uiteraard gaan zeker de helft van deze mensen wel op vakantie met het vliegtuig maar pakken lekker de auto om naar Belgie of Duitsland te kachelen. Met gemiddeld 3 man in de auto is dat 112.500 auto's in de maand juli onderweg naar de buitenlandse vliegvelden. En dat alleen maar in de maand juli... Daar wordt het milieu een stuk beter van.

Deze maatregel heeft niets met het milieu te maken. Misschien heeft het meer te maken met de incompetentie van de politici om hun begroting sluitend te krijgen. Of toch niet?

Misschien is het wel een complot . Want hierna komt natuurlijk de kilometerheffing. En dan snijdt het mes aan twee kanten. Ten eerste de ecotax op het vliegen en daar bovenop: de kilometerheffing van al die auto's die over de Nederlandse snelwegen naar een vliegveld net over de grens rijden....

Ik snap er niets meer van denk ik....
Viper2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-11-2007, 18:50   #26
Screaming Eagle
heeft nog geen status
 
 
Screaming Eagle's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2007
Locatie: naast de buren
Berichten: 120
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
http://www.ikverticket.nl/


!!!petitie tegen de bovengenoemde belasting op tickets!!!
Screaming Eagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-11-2007, 20:30   #27
DownBurstX
MSc. Aeronautical Safety
 
 
DownBurstX's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2006
Locatie: Cranfield
Berichten: 319
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Die nieuwe kolencentrales zijn ook al zo'n mooi idee...
De uitstoot van dat ding is gelijk aan 2 miljoen auto's (5.6 MegaTon CO2).
By the way het ontbossen draagt 25% mee aan toename van CO2 in de wereld en zoals Grob zegt is het nog allemaal onzeker of wij wel de grootste boosdoeners zijn.
DownBurstX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2007, 16:07   #28
WhoAmI
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Apr 2007
Locatie: Somewhere in the Netherlands
Berichten: 102
Brevet: °_°
Typeratings: °_°
Uren: stuk of 35...
Maar wij mensen zijn wel voor 95-99 procent zeker de oorzaak. En dan moet er toch wel een lampje gaan branden, denk ik zo...
WhoAmI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2007, 16:24   #29
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Zonder genoeg energie brandt er helemaal niets
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2007, 16:51   #30
PH-BB
heeft nog geen status
 
 
PH-BB's Avatar
 
Airworker sinds: Aug 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 27
Brevet: PADI
Typeratings: PADI Advanced
Stijgende olieprijs

Zojuist las ik dit bericht: Link naar artikel

Vraag ik me toch af waar dit de luchtvaart gaat brengen? Iemand een voorschotje doen?

Ik denk dat de pax een alsmaar stijgende olieprijs, wat natuurlijk doorberekend gaat worden in de tickets niet alsmaar zullen accepteren.
Of zou het een onderdeel van de way of life worden?

Grtz, PH-BB
PH-BB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2007, 17:58   #31
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Mijn inschatting is dat de consument wel minder gaan vliegen, maar misschien significant. Als de prijzen slechts gelijdelijk worden verhoogd kan de schade meevallen.

Vb sigaretten.
Ik ben nu gestopt, maar rookte ooit voor NLG 2.25 (lang lang geleden) en kijk eens wat de prijzen nu zijn voor een pakje.
Als er nu minder mensen roken (weet ik niet precies) dan zal dat eerder komen door de gezondheidsaspecten dan door een accijnsverhoding alleen.
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2007, 20:50   #32
Screaming Eagle
heeft nog geen status
 
 
Screaming Eagle's Avatar
 
Airworker sinds: Apr 2007
Locatie: naast de buren
Berichten: 120
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
koeien zijn de grote boosdoeners van co2 uitstoot, beweert zelfs de partij voor de dieren. En over die olie, ik denk dat we gewoon zo snel mogelijk alternatieven moeten zoeken, waterstof etc. Sowieso ziet het er in het midden-oosten steeds dreigender uit, Iran, Irak, Syrie, Pakistan enz. Zou me niet verbazen dat de prijs in 2009 150 dollar is voor een vat.
Screaming Eagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2007, 11:53   #33
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Het is Den Haag gelukt : 'Prijsvechters weg van Schiphol'

'Door alle politieke commotie rond Schiphol is groei gestopt. Volgend jaar daalt het aantal vluchten met twee procent. Vooral prijsvechters stoppen, geschrokken van de ticket taks.'

Zie Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...hol.html?p=5,2
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2007, 13:22   #34
Fish
heeft nog geen status
 
 
Fish's Avatar
 
Airworker sinds: Jun 2006
Locatie: Ergens
Berichten: 851
Brevet: FAA / JAA ATPL
Typeratings: 737
Uren: Genoeg
Citaat:
Origineel gepost door FOLBERTS Bekijk Bericht
Het is Den Haag gelukt : 'Prijsvechters weg van Schiphol'

'Door alle politieke commotie rond Schiphol is groei gestopt. Volgend jaar daalt het aantal vluchten met twee procent. Vooral prijsvechters stoppen, geschrokken van de ticket taks.'

Zie Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...hol.html?p=5,2
En wat zeggen we dan: Wouter, bedankt!
Fish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2007, 14:14   #35
Honeywell
heeft nog geen status
 
 
Honeywell's Avatar
 
Airworker sinds: Jul 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 810
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Verrek, zelfs de eerste paar reacties op de telegraaf site zijn nuttig....dat ik dat nog mocht meemaken
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2007, 17:16   #36
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Als de opmerkingen van Telegraaflezers meer hout snijden dan die van de minister, dan wordt het pas echt tijd om je zorgen te maken, waarmee niets ten nadele van Telegraaflezers overigens

Laatst aangepast door FOLBERTS : 27-11-2007 om 17:16 Reden: correctie
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-11-2007, 18:38   #37
WvdB
heeft nog geen status
 
 
WvdB's Avatar
 
Airworker sinds: May 2007
Locatie: buiten bereik
Berichten: 550
Brevet: .
Typeratings: .
Uren: 2x de helft
Ik krijg lauwe zeik van al die taxen.

Winds,

WvdB
WvdB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-12-2007, 17:27   #38
J.R.
heeft nog geen status
 
 
Airworker sinds: Jul 2003
Locatie: Wingview
Berichten: 565
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Ben benieuwd wat het volgend jaar zal worden en anders het jaar erop wel...

LUXEMBURG - De Luchthaven Schiphol is het vliegveld met de meeste passagiers die binnen de Europese Unie vliegen. De luchthaven verwerkte vorig jaar 26,5 miljoen passagiers voor vluchten binnen de unie. Europees statistisch bureau Eurostat meldde dat vrijdag (14 december). Andere EU-luchthavens verwerken meer passagiers voor vluchten naar andere continenten.

Londen Heathrow was in 2006 opnieuw het drukste vliegveld van Europa: 67,3 miljoen passagiers, een daling van 0,5 procent. Schiphol staat in de totaalranglijst op de vierde plaats.

Het totale aantal luchtvaartpassagiers in de EU groeide vorig jaar met 4,7 procent naar 740 miljoen. Het aantal reizigers nam toe in 25 EU-landen. Malta en Cyprus kenden geen groei. De groei was het sterkst in Roemenië (plus 35 procent). Nederland telde 4,6 procent meer vliegtuigpassagiers.

Bron: Luchtvaartnieuws en die heeft het weer van het ANP.
J.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 09:33   #39
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.
 
 
FOLBERTS's Avatar
 
Airworker sinds: Jan 2007
Locatie: Het Gooische matras
Berichten: 1.240
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Vliegtaks verdrijft Corendon

Vliegmaatschappij Corendon verlaat Maastricht Aachen Airport (MAA) om de vliegtaks. Vanaf 1 juli stijgen de vliegtuigen van Corendon met bestemming Antalya op vanaf het vliegveld van nabijgelegen Luik.

Als het zo doorgaat dan is wellicht niet alleen het milieuresultaat nul, maar ook de gebudgetteerde 350 mio komt in gevaar. Knap gedaan Wouter!

http://www.z24.nl/bedrijven/transpor..._Corendon.html
FOLBERTS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2008, 12:35   #40
XDgb14
Gast
heeft nog geen status
 
 
Berichten: n/a
Campaign Against Aviation ..... (Wouter Boslim met z'n geitenwollensokken paljassen/jurken )

LIJNDEN - De Nederlandse luchtvaartsector krijgt een flinke tik door de vliegtax, die komende zomer van kracht wordt. Dat voorspelt Atilay Uslu, directeur van Turkijespecialist Corendon. De topman geeft in een gesprek met Luchtvaartnieuws.nl aan dat hij verwacht dat veel Nederlanders hun toevlucht zullen nemen tot buitenlandse luchthavens. Zelfs de basis die Corendon Airlines op Schiphol heeft staat op het spel.

Corendon maakte woensdag (19 maart), kort na de uitspraak van de rechtbank in Den Haag dat de vliegtax mag worden ingevoerd, bekend dat de onderneming een aantal vluchten gaat verplaatsen naar het nabije buitenland. Op die manier hoeven reizigers geen vliegbelasting te betalen.

Bron

BTW de nieuwe verkeersboetes al gezien
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 12:01.


Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2019 :: jvbPlugin R1012.365.1