Enkele bericht bekijken
Oud 22-08-2017, 13:09   #11
André

André's Avatar

Airworker sinds: Oct 2003
Brevet: ATPL
Typeratings: F50, Emb 190 Series, Airbus 320 Series.
Uren: Nooit genoeg!!!
Cpt Oveur,

De "Branche" maak ik me geen zorgen over, de arbeidsvoorwaarden voor het vliegende personeel echter wel.

Ik hoop ten zeerste dat Air Berlin niet naar een club als Ryanair gaat. Ik denk echter dat Lufthansa wel zo dicht bij het vuur zit dat zij zich het beste warmen. Lufthansa haalt de krenten uit de pap en heeft op deze manier mooi in een keer zo'n hoop capaciteit in handen dat ze het ook prima kunnen gebruiken om dat tegen het eigen personeel uit te spelen.

Een gedeelte zal wel verkocht worden aan een andere partij zodat het net lijkt alsof Lufthansa geen monopoly positie zal bezitten in Duitsland. Zijn de mededingingsautoriteiten ook weer tevreden en is alles juridisch waterdicht.

Ik zie echter wel aankomen dat er in de komende jaren nog zo hier en daar wat gestaakt zal moeten worden om op die manier de arbeidsvoorwaarden, die Lufthansa op dit moment zo ongeveer kan dicteren, gerepareerd te krijgen.

We zullen het allemaal wel beleven, in de tussentijd wens ik al onze collega's bij Air Berlin heel veel sterkte toe in de komende tijd. Ik weet wat het is om een faillissement mee te maken bij een club waar je met plezier werkte. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten!

Groeten

André
André is offline   Met citaat antwoorden