Enkele bericht bekijken
Oud 06-06-2012, 20:50   #18
Tampie

Tampie's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: -
Typeratings: A320, B777
Uren: -
Ik kan me ergens een grens herinneren van 3900 of 4100 euro. Of dat netto/bruto was weet ik even niet want mijn salaris is ook in gedeeltes opgebouwd waar niet alles wordt meegenomen voor de berekening van deze grens. Ik had eerst een studentencontract tot na de profcheck (eerste 2 maanden) en in die periode dus nog geen arbeidscontract. Daarna pas als werknemer salaris gekregen en verplicht het Duitse zorgstelsel in en toen kon ik gelijk al kiezen voor privaat omdat ik toen line-trainings salaris kreeg.

LOL is een breed begrip...

Van mijn bank moet ik verplicht alleen een overlijdensrisico-verzekering hebben want als ik dood ben dan moeten ze nog ergens geld van plukken. Die heb ik dan ook in Nederland via de Friesland-bank lopen.

LOL is een extra verzekering voor het geval je arbeidsongeschikt wordt. Ja, via Lufthansa (GWI is daar onderdeel van) al wat leuke regelingen. Zo ook een LOL die iets van 59.000 euro uitbetaalt bij arbeidsongeschiktheid. Echter heb ik daar bovenop nog even 51.000 euro bijverzekerd voor een bedrag van iets van 110 euro per jaar (leeftijdsafhankelijke premie). Dus in totaal nu een LOL van 110.000 die mijn gehele studieschuld dekt.

Daar bovenop kun je nog uitgebreidere dekking nemen zoals gedeeltelijke doorbetaling of volledige doorbetaling van loon in het geval van arbeidsongeschiktheid. Daar heb ik momenteel nog niet voor gekozen omdat ik (als ik niet kan vliegen) hopelijk met mijn HBO en relevante werkervaring hopelijk nog ergens anders aan de bak kom in het bedrijfsleven.
Tampie is offline   Met citaat antwoorden