Enkele bericht bekijken
Oud 06-06-2012, 00:32   #16
Tampie

Tampie's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: -
Typeratings: A320, B777
Uren: -
Die Bemessungsgrenze is bij mijn weten gewoon wat je maandelijks verdient en geen optelsom wat je in een kalenderjaar binnen harkt. Ik heb een tijdje voor gezetslich gekozen, maar andere collega's zijn vanaf hun startdatum bij GWI gelijk privaat verzekerd geweest!

En ergens hierboven werd de opmerking gemaakt dat Albatros enkel voor Lufthansiaten is. Maar volgens mijn kennis is het gewoon een verzekeringsbedrijf (onderdeel van Lufthansa) waar iedereen zijn verzekeringszaakjes zou kunnen regelen. Albatros is wel op de hoogte van een aantal verzekeringen/arbeidsvoorwaarden van Lufthansa en zodoende kon ik gebruik maken van de Lufthansa Loss-Of-License verzekering voor zeer weinig geld, en hoef ik in beperkte mate geen reisverzekering te hebben omdat mijn werkgever (GWI) daar al een aantal zaken in het arbeidscontract voor heeft staan waarvan ik kan profiteren. Verder raad ik alle vliegers aan (ook niet-Lufthansiaten) om eens bij Albatros langs te gaan als je nieuw in Duitsland bent en je moet laten verzekeren.

Wellicht kan het uiteindelijk goedkoper als je zelf via internet je verzekering bij elkaar zoekt. Maar de regels/bepalingen/eisen in Duitsland zijn dermate anders/ingewikkeld dat het toch wel fijn is dat alles in 1 keer goed geregeld is via Albatros en dat je er geen omkijken meer naar hebt.
Tampie is offline   Met citaat antwoorden