Enkele bericht bekijken
Oud 25-04-2017, 00:11   #35
Helikopterfan

Airworker sinds: Jul 2012
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door mpc007 Bekijk Bericht
Negen examens? Zijn er toch zeven of in Belg´e nog steeds negen? Als ik vragen mag, hoeveel lessen heb je nu gedaan? Ben wel benieuwd of jij dan ook dichtbij die 45 blijft.
Het zijn er inderdaad negen. Ik meen dat het tegenwoordig bij het CBR ook zo is. Voorheen, onder de JAR-FCL regelgeving waren het inderdaad zeven. Met de huidge EASA Part-FCL zijn het er negen geworden. Maar schrik niet, het is gewoon grotendeels dezelfde stof, alleen uitgespreid over negen examens in plaats van zeven.

Ik zit momenteel bij les 31/32 van de syllabus, waarbij les 37 praktijkexamen is. Qua uren zit ik zo rond de 47 uur. Die 45 uur is puur de syllabus, helaas is dat in de praktijk onmogelijk om te halen. De syllabus schrijft voor sommige dingen zoals noodlandingen slechts een uurtje voor, maar je hebt vaak meer nodig. Ik heb denk ik nog een aantal uurtjes overlap tussen twee syllabussen (overgestapt van JAR-FCL naar Part-FCL), maar zelfs dan is het erg krap. Ter illustratie; het snelste wat bij mij bekend is, is 57 uur voor een PPL(A). Dit was ook iemand die student was en dus 'leeftijdsgenoot' was.
Helikopterfan is offline   Met citaat antwoorden