Enkele bericht bekijken
Oud 24-04-2017, 23:53   #34
mpc007

Airworker sinds: Apr 2017
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: 1
Citaat:
Origineel gepost door PPP Bekijk Bericht
Toen ik mijn PPL haalde moest ik kopieŰn van mijn logboek meesturen met de brevetaanvraag. Lijkt me ook wel logisch.

SkyDemon is een app, in mij geval voor Android, maar er is ook een iPad versie. Hij staat erg goed bekend en bevalt mij ook prima. Hij werd me aangeraden door een instructeur. Andere apps ken ik eigenlijk niet, maar ongetwijfeld zijn er anderen die hun eigen voorkeur hier gaan neerzetten.
OkÚ, ik weet dat ze bij DPG in Hilversum logboekjes verkopen, waren een tientje (van papier, niet chique wel prima voor nu). Zullen ook wel EASA certified zijn qua kolommen enzo. Denk dat als ik daar ooit ga lessen er wel direct eentje meeneem.

Dat Skydemon heb ik gedownload, beschrijving leek me handig maar je moet een account hebben lijkt het? Daar vraagt 'ie om als ik de app opstart. Werkt dat met een abonnementsdienst oid?

Citaat:
Origineel gepost door Helikopterfan Bekijk Bericht
Je krijgt idd bij het FOD (en bij het CBR) slechts een (simpele) rekenmachine ter beschikking gesteld van het type Casio fx-82MS. Andere hulpmiddelen zoals een navigatieschijf moet je zelf meenemen naar het theorie-examen.

Fijn dat je er iets aan hebt! Ik heb de eerste zeven (van de negen) theorie-examens in januari dit jaar gedaan, en de resterende twee in maart dit jaar. Het praktijkexamen heb ik nog niet gehaald, maar ik kom wel erg dichtbij. Nog enkele lessen en dan kan ik mijn praktijkexamen aanvragen
Ik sluit mij ook bij je aan dat die terugval voornamelijk leeftijdsgebonden is. Ik ben niet de enige 'jongere' die bij mijn vliegschool lest, en over het algemeen is de ervaring dat de 'jongeren' een stuk sneller zijn. Een andere tip die ik je uit ervaring kan meegeven is dat het verstandig is om snel achter je theorie aan te gaan. Hierdoor 'valt het kwartje' sneller tijdens de lessen, en dat scheelt je tijd en geld.
Negen examens? Zijn er toch zeven of in Belg´e nog steeds negen? Als ik vragen mag, hoeveel lessen heb je nu gedaan? Ben wel benieuwd of jij dan ook dichtbij die 45 blijft.
mpc007 is offline   Met citaat antwoorden