Enkele bericht bekijken
Oud 24-04-2017, 10:57   #33
Helikopterfan

Airworker sinds: Jul 2012
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door mpc007 Bekijk Bericht
Ja maar ik wil ook tijdens les mijn uren al loggen dus heb ik er eerder een nodig. Is een fysiek log nu verplicht of niet?
Als leerlingvlieger ben je wettelijk verplicht een logboek bij je te hebben als je solo vliegt. Verder is het gewoon handig om een logboek vanaf les 1 te hebben, dan zit je administratief gelijk goed. Ikzelf heb ook al sinds het begin een logboek gehad, daar dit ook verplicht wordt door de beveiliging van Zestienhoven (waar ik dus zelf vandaan vlieg). Zonder geldig logboek en ID kom je het platform niet op als leerlingvlieger. Uitzondering hiervoor is als je bij de VCR (Vliegclub Rotterdam) vliegt, zij zitten niet op airside, en dus hoeven zij niet door de security.

Citaat:
Tijdens de theorie of praktijkexamens?
Je krijgt idd bij het FOD (en bij het CBR) slechts een (simpele) rekenmachine ter beschikking gesteld van het type Casio fx-82MS. Andere hulpmiddelen zoals een navigatieschijf moet je zelf meenemen naar het theorie-examen.

Citaat:
Dank, je reactie wordt gewaardeerd! Waar heb je zelf praktijk en theorie gedaan dan? Ik denk dat die terugval ook leeftijdsgebonden is. Als je jong bent leer je nu eenmaal beter. Zelf hoop ik een ritme van om de week te gaan aanhouden.
Fijn dat je er iets aan hebt! Ik heb de eerste zeven (van de negen) theorie-examens in januari dit jaar gedaan, en de resterende twee in maart dit jaar. Het praktijkexamen heb ik nog niet gehaald, maar ik kom wel erg dichtbij. Nog enkele lessen en dan kan ik mijn praktijkexamen aanvragen
Ik sluit mij ook bij je aan dat die terugval voornamelijk leeftijdsgebonden is. Ik ben niet de enige 'jongere' die bij mijn vliegschool lest, en over het algemeen is de ervaring dat de 'jongeren' een stuk sneller zijn. Een andere tip die ik je uit ervaring kan meegeven is dat het verstandig is om snel achter je theorie aan te gaan. Hierdoor 'valt het kwartje' sneller tijdens de lessen, en dat scheelt je tijd en geld.
Helikopterfan is offline   Met citaat antwoorden