Enkele bericht bekijken
Oud 01-02-2018, 09:19   #20
Cpt Oveur

Cpt Oveur's Avatar

Airworker sinds: Nov 2010
Brevet: ATPL
Typeratings: MD11
Uren: +-6K
Citaat:
Origineel gepost door Piloot1999 Bekijk Bericht
Dit programma wordt helemaal niet door Lufthansa aangeboden, maar door ATC samen met de Knab bank, die je dan naar de "vrije" vliegschool in het LH-concern in Frankfurt sturen. Daar kon je altijd al voor een zak geld een ATPL doen. Is heel wat anders dan het MPL programma van Lufthansa in Bremen. "het cockpitplein van de Lufthansa Group" houdt in dat je bij dochterondernemingen van LH mag gaan solliciteren. Die maatschappijen die daaruit recruteren en mensen nodig hebben (voornamelijk Eurowings Europe, Swiss en Austrian) nemen zowiezo iedereen die aan de deur klopt in de selectie. Maar ik denk niet dat je zonder duits bij Swiss en Austrian kansen hebt. De tweede maatschappij van Duitsland ligt net op zijn gat, voorlopig heerst er geen duits pilotentekort.

Citaat:
De Nederlandse ATC-piloten worden in eerste instantie opgeleid voor de Engels georiŽnteerde luchtvaartmaatschappijen binnen de Lufthansa Group. Daarnaast is de European Flight Academy preferred supplier voor enkele Europese luchtvaartmaatschappijen.
En dat zijn dan? Brussels? Eurowings Europe? "In eerste instantie/daarnaast" klinkt niet echt naar baangarantie voor de laagst betalende delen van het concern.

Doorstroming naar Lufthansa vanuit de groep bestaat niet. Dat is altijd de hele selectie doen, en dan onderaan beginnen. De door Lufthansa gesponsorde MPL opleiding in Bremen krijgt op het moment zijn klassen niet vol, dus iedereen die de selectie haalt, kan meteen beginnen. Dan moet je echter wel duits kunnen spreken. En deze site even in de gaten houden. Er komen waarschijnlijk betere contracten aan.

Ik weet niet wat ATC nog extra biedt (financiering?), maar volgens mij is dat ATPL direkt bij de EFA 10K goedkoper.

Laatst aangepast door Cpt Oveur : 01-02-2018 om 10:11
Cpt Oveur is offline   Met citaat antwoorden