Airwork

Airwork (http://www.airwork.nl/bulletinboard/index.php)
-   Hoe word ik piloot (http://www.airwork.nl/bulletinboard/forumdisplay.php?f=7)
-   -   [KLS] Financiering (http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=14695)

DannyBoy 01-10-2017 22:24

Financiering

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb binnenkort mijn PO2 en heb er al veel zin in! Ik vroeg mij af of iemand weet wat de status op dit moment is van de KFA betreft de zoektocht naar mogelijke financiering van de opleiding bij de KLS. Is men in drukke gesprekken verwikkelt met mogelijke financierders, of blijkt er zich zonder financieringsmogelijkheden ook genoeg talent aan te melden? Alle info is welkom!

Daarnaast was ik benieuwd naar het type simulator dat de KLS gebruikt tijdens het GVSS. Alle info die ik kan vinden op het forum is redelijk gedateerd.

Alvast bedankt.

-DannyBoy

esmsr 03-10-2017 17:35

Aangezien niemand hier reageert doe ik het wel even. Zo ver ik weet (en dat is niet zo heel ver) gebruiken ze nog steeds de Frasca simulator bij de GVSS.

Over die financiering wordt volgens mij met ABN gesproken en het kan zo zijn dat een deal eraan komt: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...lotenopleiding

Dit is alles wat ik weet.

jessesar 03-10-2017 18:38

In augustus was ik op de open dag van de KLS. Daar vertelde men toen dat de financiering op dat moment nog niet rond was, maar dat de academy wel een dergelijk groot vertrouwen in de deal heeft dat ze bereid zijn nieuwe studenten zonder financiering te laten starten. Men was er toen vrij zeker van dat er binnen een jaar een nieuw financieringsplan zou zijn. Het idee is dat op een bepaald moment tijdens de eerste x maanden van je opleiding je de nieuwe voorwaarden voor financiering voorgelegd krijgt, en vervolgens akkoord kan gaan of in het ergste geval kosteloos kan stoppen.
Dit is tenminste hoe ik het in augustus begreep.

esmsr 03-10-2017 18:50

Citaat:

Origineel gepost door jessesar (Bericht 298102)
In augustus was ik op de open dag van de KLS. Daar vertelde men toen dat de financiering op dat moment nog niet rond was, maar dat de academy wel een dergelijk groot vertrouwen in de deal heeft dat ze bereid zijn nieuwe studenten zonder financiering te laten starten. Men was er toen vrij zeker van dat er binnen een jaar een nieuw financieringsplan zou zijn. Het idee is dat op een bepaald moment tijdens de eerste x maanden van je opleiding je de nieuwe voorwaarden voor financiering voorgelegd krijgt, en vervolgens akkoord kan gaan of in het ergste geval kosteloos kan stoppen.
Dit is tenminste hoe ik het in augustus begreep.

Zou kunnen kloppen. In de nieuwsbrief van de KLS die ik in de mail kreeg stond ook vermeld dat er deze/vorige maand twaalf studenten bij de KLM zijn aangenomen en meer dan dertig studenten op sollicitatie zullen gaan bij ook de KLM. Daarnaast zijn er ongeveer 130 studenten dit jaar bij de KLM aangenomen.

Ik denk dat als ABN deze getallen ziet ze wel verkocht zullen zijn. Vele mensen hier hebben liever geen bank meer tussen de student en de KLS, maar uiteindelijk zijn het de hoge pieten die beslissen. We zullen het zien.

DannyBoy 03-10-2017 21:15

Bedankt voor de reacties. Dit klinkt overwegend positief. Hopelijk is het de realiteit.

Mocht er nog iemand zijn die de Frasca kan bevestigen of ontkrachten schroom niet om je kennis te delen.

Groet,

-DannyBoy

jessesar 04-10-2017 00:00

Ik vergat het punt van de Frasca, maar ook dit punt kwam aan bod op de open dag. Naar mijn weten gebruikt men nog steeds de Frasca 141. Sterker nog, tijdens de open dag zat een aantal kandidaten te studeren in een ruimte met daarin een oefenversie van deze simulator.

Als het verhaal m.b.t. financiering inderdaad zo is als men op de open dag vertelde zou dat zeer positief zijn!
Ik heb zelf een aantal weken geleden PO2 met succes doorlopen en ben eind deze maand op de campus voor de GVSS-fase. Mocht je nog vragen hebben over mijn ervaringen met PO2, schroom niet om ze te stellen.

En wie weet tot in Eelde!

Burton 10-10-2017 10:05

Vanochtend in de krant. KLM gaat zelf garant staan voor leningen.

Dogleg 10-10-2017 10:39

Meer info:

https://www.vnv.nl/news/nieuwe-finan...cademy-student

esmsr 10-10-2017 19:05

Is het naf van mij om te stellen dat het een heel goed idee is om gewoon naar de KLS te gaan?

Ik heb immens veel respect voor alle inzet die ze daar leveren om iets te betekenen voor hun afgestudeerde vliegers, vergeleken met andere scholen in NL. En afgestudeerden van scholen als Stella en de NLS die willens en wetens met die geldwolven in zee gingen klagen nog steeds en zeggen dat ook de KLS ombetrouwbaar zou zijn hier en daar. Maar ik zie zelf hoe ze 140 vliegers bij de KLM binnen krijgen in een jaar tijd en nu ook nog eens een garantiesysteem hebben.

Het ziet er erg goed uit bij de KLS op dit moment als ik het allemaal zo bekijk.

Alle tijden zijn UTC +2. De tijd is nu 21:47.

Forum software: vBulletin, versie 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Integrated by BBpixel Team 2018 :: jvbPlugin R1012.365.1